Skocz do zawartości

ZROB TO SAM E60 przycisk sport mode -zwiekszenie mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Dziś podjąłem próbę włączenia tej funkcji w moim aucie. Niestety po rozmontowaniu deski okazało się, że nie posiadam takiej kostki jak na filmie, w którą mógłbym się wpiąć. Na filmie widać trzy różne kostki u mnie jest jedna z zaledwie pięcioma czy sześcioma wtykami.taka jak na filmie pierwsza od strony kierownicy. Miał ktoś z Was podobną sytuację?
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Opisałem wyżej co do kolektorów :!: ramka chyba około 500zl przycisk około 300zl Aso. Modyfikacja nie warty tej kasy. Za tyle można mieć chipa.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
Dzisiaj zabieram sie za ten przcisk. Tyle że tak jak kolega radził montuje przycisk meny dzielony z funkcami głosowymi i do niego podpinam tą funkcje dam znac jak poszlo :)
Opublikowano
No wiec tak. Przycisk menu wymieniony na dzielony z funkcjami glosowymi. Po wyjeciu okazalo sie że 2 pin jest zajety wiec go wyciagnalem zaizolowalem i w miejsce drugiego pinu poszedł kabelek połączony z 8 pinem w module. Wszystko śmiga :) po nacisnieciu jest SPORT ;) dużej różnicy nie widze w zachowaniu auta. Faktycznie jest bardziej czułe i troszke kierownica sztywniejsza ( lub psychicznie tak mi sie wydaje ;) ) . Ale jest satysfakcja. Dzieki Tomek za pomoc :D
Opublikowano
No wiec tak. Przycisk menu wymieniony na dzielony z funkcjami glosowymi. Po wyjeciu okazalo sie że 2 pin jest zajety wiec go wyciagnalem zaizolowalem i w miejsce drugiego pinu poszedł kabelek połączony z 8 pinem w module. Wszystko śmiga :) po nacisnieciu jest SPORT ;) dużej różnicy nie widze w zachowaniu auta. Faktycznie jest bardziej czułe i troszke kierownica sztywniejsza ( lub psychicznie tak mi sie wydaje ;) ) . Ale jest satysfakcja. Dzieki Tomek za pomoc :D

A jaką masz kiere , zwykłą czy aktywną ? Bo jeżeli zwykłą , to zmiana faktycznie będzie tylko efektem placebo.

Przy zwykłej kierownicy nie ma bowiem żadnej zmiany.

Opublikowano
Mam aktywna. Powiem tak na trasie lekka różnice widzę ale nie jest to jakaś wielka różnica. :)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

podpinam się pod temat

Witam wszystkich.

Niestety po rozmontowaniu deski okazało się, że nie posiadam takiej kostki jak na filmie, w którą mógłbym się wpiąć. Na filmie widać trzy różne kostki u mnie jest jedna z zaledwie pięcioma czy sześcioma wtykami.taka jak na filmie pierwsza od strony kierownicy. Miał ktoś z Was podobną sytuację?

mam taki panel

http://allegro.pl/panel-modul-startowania-sterownik-dsc-bmw-e60-e61-i4348779186.html

czy jest możliwe zamontowanie przycisku sport?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Żeby ten mod dobrze działał w automacie trzeba zmienić program skrzyni, zmienić FA (dodac sat usunąć s205 przed programowaniem skrzyni) i przekodować całe auto. Niestety po tej akcji jeśli nie mamy łopatek przy kierce widzi bład w skrzyni, pozbędziemy sie go zmieniając FA do poprzedniego stanu czyli wracamy do s205 i kodujemy pustym plikiem samą skrzynię. Po tym nie mamy już trybu ds zamiast tego po przełączeniu w tryb ds mamy tryb s (przynajmniej w mojej działa i jest odczuwalne)

W 525xd żeby przeprogramować skrzynie jest troszkę wiecej kombinacji ale da się to zrobić zmieniając w fa py51 na py71 i po programowaniu wrócić do py51

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

jeśli kogoś jeszcze interesuje ta opcja to moge podzielić się swoim spostrzeżeniem, przede wszystkim potwierdzam że działa przy manualnych skrzyniach biegów i tu myślę że najbardziej pomaga gdyż automaty z reguły mają tryb DS który poprzes skrzynie biegów robi różnice, ale do sedna przedewszystkim tryb sport w benzynie e61 525i m54b25 czyli takiej jak moja inne pewnie też, daje możliwość robienia między gazów przy a la sportowej jeździe oraz eliminuje też tę ospałą reakcję na gaz potocznie postrzeganą jako słyszalny najpierw syk powietrza a następnie wkręcanie się na obroty. Poniżej krótki film jaki nagrałem bardzo podekscytowany gdyż było to wielkie odkrycie związane z tym tematem http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115900&p=2050206#p2050206.

Opublikowano
W automacie po zakodowaniu skrzyni też zmienia się charakterystyka zmiany biegów na sportową (w wypadku gdy samo podłączenie przycisku i zakodowanie w zegarach nie pomaga).

 

Nie tylko skrzyni biegów, ale również silnika :cool2: W przypadku e60 LCI SAT robi dużo robotę :!: Auto nie musi mieć active steering, aby po wciśnięciu sport button układ wspomagania działał ciężej...

Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano
jeśli kogoś jeszcze interesuje ta opcja to moge podzielić się swoim spostrzeżeniem, przede wszystkim potwierdzam że działa przy manualnych skrzyniach biegów i tu myślę że najbardziej pomaga gdyż automaty z reguły mają tryb DS który poprzes skrzynie biegów robi różnice, ale do sedna przedewszystkim tryb sport w benzynie e61 525i m54b25 czyli takiej jak moja inne pewnie też, daje możliwość robienia między gazów przy a la sportowej jeździe oraz eliminuje też tę ospałą reakcję na gaz potocznie postrzeganą jako słyszalny najpierw syk powietrza a następnie wkręcanie się na obroty. Poniżej krótki film jaki nagrałem bardzo podekscytowany gdyż było to wielkie odkrycie związane z tym tematem http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115900&p=2050206#p2050206.

 

Wszystko ladnie pieknie ale ktore to sa kable bo ja w moim e60 520d takich nie znalazlem (tych z filmiku na 1 stronie)

Opublikowano
W automacie po zakodowaniu skrzyni też zmienia się charakterystyka zmiany biegów na sportową (w wypadku gdy samo podłączenie przycisku i zakodowanie w zegarach nie pomaga).

 

Nie tylko skrzyni biegów, ale również silnika :cool2: W przypadku e60 LCI SAT robi dużo robotę :!: Auto nie musi mieć active steering, aby po wciśnięciu sport button układ wspomagania działał ciężej...

 

Wytłumacz proszę w takim razie jak to możliwe że układ wspomagania działa ciężej .

Moim zdaniem przy kierownicy bez as to nie działa i takie opinie czytałem też na zagranicznym forum.

Opublikowano
W automacie po zakodowaniu skrzyni też zmienia się charakterystyka zmiany biegów na sportową (w wypadku gdy samo podłączenie przycisku i zakodowanie w zegarach nie pomaga).

 

Nie tylko skrzyni biegów, ale również silnika :cool2: W przypadku e60 LCI SAT robi dużo robotę :!: Auto nie musi mieć active steering, aby po wciśnięciu sport button układ wspomagania działał ciężej...

 

Wytłumacz proszę w takim razie jak to możliwe że układ wspomagania działa ciężej .

Moim zdaniem przy kierownicy bez as to nie działa i takie opinie czytałem też na zagranicznym forum.

 

Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie, być może wyłącza całkowicie wspomaganie. Moje auto nie ma AS, a po wciśnięciu przycisku sport nie zawrócisz na rondzie. Na forum jest użytkownik gk5 on na pewno ci wytłumaczy czemu tak to działa. Pomagał mi przy kodowaniu i wszystko działa poprawnie :cool2:

Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano
jeśli kogoś jeszcze interesuje ta opcja to moge podzielić się swoim spostrzeżeniem, przede wszystkim potwierdzam że działa przy manualnych skrzyniach biegów i tu myślę że najbardziej pomaga gdyż automaty z reguły mają tryb DS który poprzes skrzynie biegów robi różnice, ale do sedna przedewszystkim tryb sport w benzynie e61 525i m54b25 czyli takiej jak moja inne pewnie też, daje możliwość robienia między gazów przy a la sportowej jeździe oraz eliminuje też tę ospałą reakcję na gaz potocznie postrzeganą jako słyszalny najpierw syk powietrza a następnie wkręcanie się na obroty. Poniżej krótki film jaki nagrałem bardzo podekscytowany gdyż było to wielkie odkrycie związane z tym tematem http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115900&p=2050206#p2050206.

 

Wszystko ladnie pieknie ale ktore to sa kable bo ja w moim e60 520d takich nie znalazlem (tych z filmiku na 1 stronie)

 

w autach przed liftem wpinasz się pod środkową wtyczkę w module od podgrzewania/pdc, a w autach po lifcie wpinasz się w moduł umieszczony nad skrzynką bezpieczników (biały).

Opublikowano

w autach przed liftem wpinasz się pod środkową wtyczkę w module od podgrzewania/pdc, a w autach po lifcie wpinasz się w moduł umieszczony nad skrzynką bezpieczników (biały).

 

Dzieki za odpowiedz. Nie ma pojecia czy moj jest po lifcie bo dopiero zaczynam moja zabawe ;) ale juz bedzie mi latwiej. Wielkie dzieki :)

Opublikowano

w autach przed liftem wpinasz się pod środkową wtyczkę w module od podgrzewania/pdc, a w autach po lifcie wpinasz się w moduł umieszczony nad skrzynką bezpieczników (biały).

 

Dzieki za odpowiedz. Nie ma pojecia czy moj jest po lifcie bo dopiero zaczynam moja zabawe ;) ale juz bedzie mi latwiej. Wielkie dzieki :)

 

 

88kostek Po co masz kombinować z jakimiś kablami, przecież masz auto LCI. Spójrz do mojej galerii http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=52431&start=45. Będziesz miał oryginalny SAT, bez zbędnych kabli, guzików i cudów.

Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano

http://www.iceboxauto.com/content/images/thumbs/0001170_bmw-5x5x6-series-bmw-e60-e70-e71-e72-2005-2009-88-7465_300.jpeg

tylko ze ja mam mniej wiecej to (troche inne pokretla i w manualu no i kierownica po drugiej stronie)... teraz sie bedziecie smiac ale co to SAT? :oops: :roll:

Opublikowano
http://www.iceboxauto.com/content/images/thumbs/0001170_bmw-5x5x6-series-bmw-e60-e70-e71-e72-2005-2009-88-7465_300.jpeg

tylko ze ja mam mniej wiecej to (troche inne pokretla i w manualu no i kierownica po drugiej stronie)... teraz sie bedziecie smiac ale co to SAT? :oops: :roll:

 

 

Myślałem, że masz automat mój błąd :oops: . sport automatic transmission. Tak to wygląda u mnie :

 

http://iv.pl/images/95968643716856414116.jpg

Spolszczenie CCC na PW ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.