Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś z bratem zakupiliśmy BMW e34 520i z 1992r. Auto oczywiście w gazie ale nie wiemy, której generacji. Auto na benzynie ładnie odpala silnik troszeczkę nie równo pracuje na wolnych obrotach gdyż przepływomierz jest padnięty prawdopodobnie przez strzały z gazu, które są naszym problemem. BMW ma 150 i chyba jest to ten silnik VANOS.

 

Elementy wyposażenia instalacji:

Reduktor: AGC

Zawór gazowy: EUG-01

Wielozawór: Tomasetto

Obudowa wielozaworu: Tomasetto

Zawur Tankowania: Tomasetto

Przelacznik: Autronic

Uklad elektryczny: Autronic.

 

Jest to gaz I,II czy III generacji?

 

Auto na benzynie odpala ladnie ale obroty delikatnie tak jak by szarpaly rzezi troche, po przelaczeniu na gaz na dobrze rozgrzanym silniku auto od razu strzela. Nie da sie wcale jechac bo strzela. Podejrzewamy, ze do wymiany sa swiece + przewody a cewki poprzedni wlasciciel sprawdzal i sa dobre. Co moze byc przyczyna tych strzalow? Co powinnismy sprawdzic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podjedz do gazownika i niech wyreguluje instalacje.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wymienione świece na nówki sztuki i uszczelka pod pokrywą zaworów koszt to 280 zł z uszczelką. Przepływke dostałem za 80 zł od kumpla. Strzelanie po przełączeniu ustało i da się normalnie jechać jednak zaraz po przełączeniu na gaz w aucie zbierają się spaliny i kolegę aż w oczy szczypało. Prawdopodobnie auto ma wycięty katalizator i moze coś jest źle pospawane i spaliny przedostają sie do środka auta. Kolejną opcją jaką rozważam jest złącze elastyczne albo jakaś uszczelka. Po zakupie w buni na wolnych obrotach cos suka jak go najdzie od dołu silnika. Po dodaniu gazu ustępuje i w trakcie jazdy nie słychac. Bratu na praktykach mechannik mówi ze możne to łożysko oporowe w skrzyni jednak mi sie nie wydaje. Nie sądzę też aby to były zawory albo popychacze gdyż dźwięk wydaje sie wydobywać z dołu silnika na niskich obrotach. Dodam ze na benzynie nie ma znaku w aucie o spalinach dopiero problem wystepuje na gazie.
Opublikowano
Nie reguluj tego padła, tylko wywal całą instalację. Na pewno jest to 2 generacji i nie nadaje się do tego silnika. Ktoś chciał po taniosci, a może być drożej (remont silnika)
Opublikowano
ai wyreguluj gaz! ma za duzą dawke, dlatego tak szczypie w oczy. podjedz do gazownika, np. u mnie za 20zł reguluja

No, niech mu wyreguluja. Wtedy nie bedzie szczypac, tylko bedzie szaro w kabinie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ai wyreguluj gaz! ma za duzą dawke, dlatego tak szczypie w oczy. podjedz do gazownika, np. u mnie za 20zł reguluja

No, niech mu wyreguluja. Wtedy nie bedzie szczypac, tylko bedzie szaro w kabinie.

 

 

hahahhaha

 

 

Ok panowie aby nie zakładać nowego zbędnego tematu postanowiłem nieco odświeżyć ten. Po zmianie świec autko chodziło jak należało jednak z dnia na dzień zaczęło znowu sobie kichac. Sprawdzone cewki poprzez odłączanie i niby wszystkie wydają się ok, ale dla świętego spokoju wymieniliśmy wszystkie fajki bo jak uszczelka byla trefna olej stal tu gdzie świece i w samych fajkach. Cewki, które były nie oryginalne zostały zamienione na inne sprawne. Silniczek krokowy byl czyszczony przedtem wiec teraz go nie sprawdzałem. Guma od filtra wydaje sie byc szczelna, kolektor szczelny to sprawdzane dzis. W aucie jest zamontowany dziwny mixer gdyż podobny jest do przepustnicy. W środku jest blaszka, która jest lekko odchylona i przez małą szczelinę przechodzi gaz. Jak kupię nowe oringi wyczyszczę od nowa silniczek krokowy. Auto na gazie na wolnych obrotach nie strzela jedynie po dodaniu gazu. Parownik wyczyszczony i membrany wymienione. Wybuchy pierwsze były tak silne ze zrywało przewód z krokowego. Po dupie niestety dostała nowa przepływka ale kolejna juz czeka sobie w schowku.

 

Nie chce być niemiły, ale znawcom i mechanikom, którzy doradzają mi abym wrzucił do niego sekwencję bardzo dziękuję ale takich rad nie potrzebuję . Samochód chodził 9 lat na tym gazie i wszystko było ok więc czemu mam teraz niby to zmieniać

Opublikowano
To jest mikser z zabezpieczeniem. Jak gaz pierdni to przesłona się zamyka i zamiast walić w obudowę filtra upuszcza ciśnienie.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Cos chyba dupne to zabezpieczenie albo sie ta blaszka przegięła pewnie od wystrzałów z gazu bo strzaly tak potężne ze obudowa filtera powietrza sklejona hermetykiem poszłła na miejscu klejenia i antywybuch dzis wstawię do filtra po stronie przepływki. . Z tego co rozkminiłem to powinna sie otwierać w stronę przepustnicy. Mozliwe jest ze to wina mixera?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.