Skocz do zawartości

Problemy brak mocy M47N (errory INPA)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Śledząc i czytając artykuły na temat braku mocy w e46 320d wykonałem czyszczenie elektrozaworów, EGR (AGR) i kolektora ssącego. Po wykonaniu powyższych zabiegów w dniu wczorajszym szczęśliwy (za szybko) złożyłem wszystko i nie podpiąłem jednego z wężyków podciśnieniowych do elektrozaworu od EGR (stąd był obieg podciśnienia nie zamknięty i dalej nie komentuje że auto "nie jeździło"). Dzisiaj podpiąłem tak jak trzeba i przejechałem się (krótko) wszystko było ok. Następnie wracając z działki do domu znowu coś się stało, jakby tryb awaryjny, brak mocy, dziwny "nowy" dźwięk "pędu powietrza" (zasysania powietrza, nie wiem jak to dokładnie określić) dochodzący z komory silnika. Po zatrzymaniu się i wyłączeniu i włączeniu silnika wracało do względnej normy a przy 3 lub 4 biegu znowu przejście jak gdyby w tryb awaryjny i brak mocy. Dzisiaj od 12 walczyłem z instalacją INPY ale godzinkę temu udało się i wklejam zdjęcia error memory i filmik z pracy na biegu jałowym.

 

Error memory:

http://imageshack.us/a/img542/3821/unog.jpg

http://imageshack.us/a/img839/9453/uno1z.jpg

http://imageshack.us/a/img826/4391/uno2d.jpg

http://imageshack.us/a/img689/1056/uno3b.jpg

 

Na biegu jałowym:

http://imageshack.us/a/img841/3347/odczyt1.jpg

http://imageshack.us/a/img705/9223/odczyt2.jpg

http://imageshack.us/a/img854/9761/odczyt3.jpg

http://imageshack.us/a/img197/9726/odczyt4.jpg

 

Filmik na jałowym:

 

Wszelka pomoc wskazana:)

Dzięki

Opublikowano
Ja mam za słabe pingle i nie mogę nic dojrzeć na screenach błędów, ale z opisywanych objawów to najpierw sprawdziłbym połączenia dolotu. Nie spiąłeś za słabo rury dochodzącej od intercoolera do EGR? Może spadła z kołnierza.
Opublikowano
Ja mam za słabe pingle i nie mogę nic dojrzeć na screenach błędów, ale z opisywanych objawów to najpierw sprawdziłbym połączenia dolotu. Nie spiąłeś za słabo rury dochodzącej od intercoolera do EGR? Może spadła z kołnierza.

 

Kurde nie zauważyłem strasznie straciły na jakości na kompie wyglądają ładnie postaram się poprawić jakość screenów i wrzucić. A rura od intercoolera w piątek po oczyszczeniu samego egr spadla wiec juz to przerobiłem, teraz założona i nie ma @#%% żeby spadła. Jeśli chodzi o błędy to tak na szybko ostatnie dwa błędy

1) 4501 4501 (0401) control of exhaust re-circulation

P 0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected

error code: 45 01 A2 02 04 01 01 28 56 B9 1E 5A 27 16 5C 66 00 00 68 65

2) 4530 4530 (1297) air charge control

error code: 45 30 71 06 00 00 02 28 56 BC 93 84 CA 7D BD A7 7F 00 3B 66 56 C0 62 82 8E 65 E1 AA 52 00 4B 66

Opublikowano
Korzystając jeszcze z późnej pory (pusto na ulicach) i dziwnego powrotu auta do stanu sprzed jakichkolwiek moich ingerencji (dodam też że wymieniłem odmę) przejechałem się "na maksa" i co ciekawe, na 4-ce ciągnął tylko i wyłącznie do 4 tyś obrotów z małym chaczykiem (dalej wskazówka sobie stała w miejscu) a na piątce powyżej 160-170 km/h w ogóle nie szedł. Na ekonomizerze na czwórce maksimum 18/20 l a na 5-tce może 12/20l. Czyżby wina przepływomierza?? Postaram się w tygodniu odpalić DIS-a i zrobić test...
Opublikowano
miałem podobny problem, jak się okazało później poprzedni właściciel wymienił przepływomierz, wystarczyła zmiana softu i samochód nie do poznania.
Opublikowano

Wstawiam wydaje mi się poprawione (wyraźniejsze) linki do błędów:

http://imageshack.us/a/img90/7853/unoai.jpg

http://imageshack.us/a/img90/1307/uno1a.jpg

http://imageshack.us/a/img839/50/uno2a.jpg

http://imageshack.us/a/img14/3789/uno3a.jpg

 

Dopiszę jeszcze, że wydaje mi się że pierwsze dwa błędy wynikają z tego, że w piątek spadła mi rura z EGR od intercoolera, a w sobotę po poskładaniu wszystkiego nie podłączyłem do elektrozaworu (ten od EGR) jednego przewodu ciśnieniowego. Po złożeniu wszystkiego (chyba dobrze) w niedziele zaczęło się dziać jak wyżej opisałem. Dzisiaj (w drodze do pracy) pojawił się czy też ewoluował dźwięk dochodzący z komory silnika po załączeniu turbo i od jakichś 2 tyś obr przy przyspieszaniu dźwięk jakby to ująć "nie standardowy", chodzi mi o ten świst jaki powinien towarzyszyć dla pracy turbiny. Co więcej auto nie przełącza się już w "tryb awaryjny". Można powiedzieć że tak samo brak mu mocy jak przed wykonanymi pracami (dla przypomnienia wymieniona odma, oczyszczony kolektor ssący, EGR, filterki na obydwu elektrozaworach i wymieniona część wężyków podciśnieniowych), zmiana polega na tym że zdecydowanie więcej puszcza czarnego dymu przy przyspieszaniu na 1-ce i 2-ce, oraz te dziwne dźwięki szumu powietrza z komory silnika.

 

Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz a mianowicie po zdjęciu kolektora brakuje mi chyba jednej części albo jest ona nie podłączona. Chodzi o wężyk 10 i cześć 9 na zdjęciu poniżej. Wężyk 10 jest włożony do kolektora (podłączony do części 11) ucięty i zaślepiony śrubką ... A część 9 nie wiem czy jest ponieważ skojarzyłem ten fakt po złożeniu całego kolektora i osłon, kiedy to już siedziałem w domu w sobotę i szukałem którego kabelka podciśnienia mogłem zapomnieć podłączyć.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/w/141.png

Opublikowano
jako, że trochę też współdziałam w leczeniu tego akurat egzemplarza to dopowiem może, że te błędy, które pojawiają się przy 222.080km są już po poprawnym złożeniu silnika, więc teoretycznie te które nas interesują. Jeżeli się mylę niech właściciel mnie poprawi :)
Opublikowano
jako, że trochę też współdziałam w leczeniu tego akurat egzemplarza to dopowiem może, że te błędy, które pojawiają się przy 222.080km są już po poprawnym złożeniu silnika, więc teoretycznie te które nas interesują. Jeżeli się mylę niech właściciel mnie poprawi :)

 

Zgadzam się :). Własnie zaczynam załatwiać zaworek.

 

Z ciekawości zapytam, bo rozbierałem go i czyściłem, więc to był tylko półśrodek, który mógł jedynie pomóc??

Opublikowano

Wg screenów tylko błąd ciśnienia doładowania jest aktualnie występujący, reszta ( tak jak w obcych językach napisane) jest zapisana - nie występująca aktualnie. To, ze auto straciło moc po operacjach czyszczenia, podpinania, odpinania itp. dowodziłoby, ze czegoś nie dopilnowałeś składając elementy... Sprawdź czy podpiąłeś czujnik ciśnienia doładowania ( chociaż wtedy prawdopodobnie oprócz ewidentnego braku mocy byłaby czarna chmura z tyłu...).

Z ciekawości zapytam, bo rozbierałem go i czyściłem, więc to był tylko półśrodek, który mógł jedynie pomóc??

Czyszczenie pomogłoby sprawnemu, a tylko zasyfionemu zaworkowi.

Opublikowano
Wg screenów tylko błąd ciśnienia doładowania jest aktualnie występujący, reszta ( tak jak w obcych językach napisane) jest zapisana - nie występująca aktualnie. To, ze auto straciło moc po operacjach czyszczenia, podpinania, odpinania itp. dowodziłoby, ze czegoś nie dopilnowałeś składając elementy... Sprawdź czy podpiąłeś czujnik ciśnienia doładowania ( chociaż wtedy prawdopodobnie oprócz ewidentnego braku mocy byłaby czarna chmura z tyłu...).
Z ciekawości zapytam, bo rozbierałem go i czyściłem, więc to był tylko półśrodek, który mógł jedynie pomóc??

Czyszczenie pomogłoby sprawnemu, a tylko zasyfionemu zaworkowi.

 

Chmura z tyłu jest gigantyczna :D na 1-szym i 2-gim biegu (w sumie i na 3-cim jak opór gaz w podłodze). Jeszcze raz zdejmę pokrywy silnika i zajrzę, może rzeczywiście nie jest podłączony. Ale czy jakby był nie podłączony to skąd by były wskazania w INPA-ie?? Dla formalności auto przed zabiegami podobnie nie miało mocy, aczkolwiek nie było tej czarnej chmury za mną :).

 

Co do filmiku powyżej, nakręconego wczoraj, to tak jak pisałem 5 bieg, gaz w podłodze, nie przyspiesza, ekonomizer 12-14l, obroty około 3 tyś i to koniec, ciśnienie w turbo nie widzę dokładnie ale dużo poniżej 1500mbar.

Opublikowano

jak się przełączy na HD to całkiem dobrze widać ;P

 

ogólnie auto nie przekracza 1800mbar przy pełnym gazie do ok. 4.200rpm, od około 3.800rpm mocno spada w okolicę 1500mbar. Ile powinna dmuchać zdrowe 320d ? No i ozcywiście ponownie błąd jak w opisie filmiku na YT.

 

Przekroczony są cały czas mocno dolne 2 wskazania o ile dobrze rozumiem angielski masy powietrza? Co to oznacza?

Opublikowano

Sprawa jest prosta i oczywista ...............

 

Analizując log-film.

 

Masa mierzona przez przepływkę ogromna a ciśnienia w kolektorze brak.

TO ZNACZY ŻE POMIĘDZY TURBINĄ A KOLEKTOREM JEST DZIURA.

Do sprawdzenia cały układ doładowania ,od turba przez intercooler po kolektor ssący , gdzieś ucieka ciśnienie.

 

Załatacie dziurę , zniknie kopcenie i auto zacznie śmigać.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
A więc rozłożony spowrotem kolektor, źle założona jedna z uszczelek :duh: :duh: , jutro, pojutrze kupię i złoże wszystko do kupy :8) .... mam nadzieję że tym razem dobrze :o ... Dzięki wszystkim za chęci i pomoc :cool2: :cool2: . Mam nadzieję że po moich "naprawach" odzyskam moc (bo przed tym wszystkim nie bylo jakoś super) i bunia zacznie latać :twisted: . Jak złożę do kupy zrobie loga z INPY i zamieszczę :D .
Opublikowano
A więc rozłożony spowrotem kolektor, źle założona jedna z uszczelek :duh: :duh: , jutro, pojutrze kupię i złoże wszystko do kupy :8) .... mam nadzieję że tym razem dobrze :o ... Dzięki wszystkim za chęci i pomoc :cool2: :cool2: . Mam nadzieję że po moich "naprawach" odzyskam moc (bo przed tym wszystkim nie bylo jakoś super) i bunia zacznie latać :twisted: . Jak złożę do kupy zrobie loga z INPY i zamieszczę :D .

Czyli jak podejrzewałem - w " ferworze walki" umknęło coś przy składaniu po czyszczeniu :mrgreen: .

Opublikowano

Ja podejrzewałem pierwszy :mrgreen:

z opisywanych objawów to najpierw sprawdziłbym połączenia dolotu
Opublikowano

Więc sprawa wyglądała tak. Podczas zakładania kolektora jedna z uszczelek się zsunęła, czego nie widziałem i zamiast sprawdzić wszystko przed założeniem osłon silnika :duh: :duh: to ja wszystko poskładałem i było na poczatku git, później ją ciśnienie wyrwało i już tylko było gorzej. Także dla każdego kto rozkręca kolektor, zalecam aby nie śpieszyć się :D i dokładnie wszystko po sprawdzać. Co ciekawe (mam jakąś swoją taką teorię), jeżeli w nomenklaturze INPA "cylinder 1" to cylinder najdalej od przodu a najbliżej "kokpitu" to na nim uciekało spod uszczelki powietrze, stąd moja teoria, że ten cylinder dostawał najmniej powietrza, stąd w inpie wtrysk na tym cylindrze pokazywał wartości zbliżające się do "3" (bo dostawał tyle paliwa co trzeba ale powietrza za mało :( ), teraz po prawidłowym założeniu wszystkiego pokazuje około 1-1,5 (w trakcie jazdu znacznie mniej niż "1" w okolicach "0").

 

Generalnie jestem bardzo zadowolony ze swojej "amatorskiej" ciężkiej pracy bo jakiś efekt polepszenia jest, niestety dalej uważam że golf IV mojego kolegi 130 km tdi lepiej się zbiera, dlatego dalej będę działał, zmienie pozostałe wężyki ciśnienia i oddam turbo do czyszczenia (sam mam chęć to zrobić, ale nie wiem po tych lekcjach czy to nie zbyt głęboka woda jak na moje umiejętności).

 

Co więcej napiszę, że wiele czasu poświęciłem na temat braku mocy i sporo czytałem, nie znalazłem nigdzie tematu zbierającego w jednym miejscu wiele informacji, więc postanowiłem umieścić tutaj na koniec dla tych, którzy pójdą w moje ślady i będą chcieli na własną rękę "grzebać" w celu odzyskania mocy :cool2:

 

Linki do różnych wypowiedzi na temat braku mocy (ograniczam się tylko do wątków na tym forum):

http://www.bmwe46.pl/

viewtopic.php?f=15&t=164869

viewtopic.php?f=69&t=212486&p=1569046&hilit=+przep%C5%82ywomierz#p1568300

viewtopic.php?f=15&t=87373&hilit=czyszczenie

viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=15

viewtopic.php?f=15&t=211350&p=1566855&hilit=czyszczenie#p1566855

viewtopic.php?f=69&t=197237&p=1436465&hilit=m47n+m47n+czyszczenie#p1436465

viewtopic.php?f=69&t=130020&p=912484&hilit=m47n+m47n+czyszczenie#p912484

 

Na koniec kilka fotek z mojej niudolności jak wyglądała uszczelka... :

http://imageshack.us/a/img9/2679/warszawa2013041700067.jpg

http://imageshack.us/a/img577/2530/warszawa2013041700066.jpg

Czyszczenie kolektora (nie zrobiłem zdjęcia kolektora ale bloku silnika, efekt czyszcenia czy tak czy inaczej chociaż troche widoczny :) ):

http://imageshack.us/a/img838/5351/sulejwek2013041300049.jpg

http://imageshack.us/a/img825/125/sulejwek2013041300051.jpg

http://imageshack.us/a/img404/8386/img2013041300041.jpg

Pierwszy start buni :D :twisted: :

http://imageshack.us/a/img600/8229/img2013041700064.jpg

 

Na koniec żałuję że nie mam loga sprzed moich zabiegów, ale po tym wszystkim wygląda to tak:

http://www.youtube.com/watch?v=Yx7U_gjiqpo&feature=youtu.be

 

Cały czas mam jakiś dziwny niedosyt że to nie jest 150 km, ale czy to już tylko moje wrażenie, sam nie wiem...

 

Dzięki i pozdrawiam all :D :cool2:

Opublikowano

Totalnie głupia teoria. :mrgreen: :duh:

Co ciekawe (mam jakąś swoją taką teorię), jeżeli w nomenklaturze INPA "cylinder 1" to cylinder najdalej od przodu a najbliżej "kokpitu" to na nim uciekało spod uszczelki powietrze, stąd moja teoria, że ten cylinder dostawał najmniej powietrza, stąd w inpie wtrysk na tym cylindrze pokazywał wartości zbliżające się do "3" (bo dostawał tyle paliwa co trzeba ale powietrza za mało :( ), teraz po prawidłowym założeniu wszystkiego pokazuje około 1-1,5 (w trakcie jazdu znacznie mniej niż "1" w okolicach "0").

 

Po pierwsze............. pierwszy tłok to ten najbliżej zderzaka a ostatni zawsze jest przy szybie. :cool2:

Po drugie , wyobraź sobie piłkę do koszykówki napompowana którą przedziurawiasz , przez dziurę nagle uchodzi powietrze i gwałtownie spada ciśnienie ....

Teraz fakty ,po spadku ciśnienia w piłce będzie ono takie same , mniejsze nie tylko przy dziurze ale w całej piłce.

Tak samo z kolektorem , spadło ciśnienie w kolektorze więc do każdego z cylindrów wpadało tyle samo mniej powietrza..

 

Co nie ma wpływu na korekcję . Ja wymieniając :mrgreen: wtryski sprawdzam korekty bez kolektora .............. :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Totalnie głupia teoria. :mrgreen: :duh:
Co ciekawe (mam jakąś swoją taką teorię), jeżeli w nomenklaturze INPA "cylinder 1" to cylinder najdalej od przodu a najbliżej "kokpitu" to na nim uciekało spod uszczelki powietrze, stąd moja teoria, że ten cylinder dostawał najmniej powietrza, stąd w inpie wtrysk na tym cylindrze pokazywał wartości zbliżające się do "3" (bo dostawał tyle paliwa co trzeba ale powietrza za mało :( ), teraz po prawidłowym założeniu wszystkiego pokazuje około 1-1,5 (w trakcie jazdu znacznie mniej niż "1" w okolicach "0").

 

Po pierwsze............. pierwszy tłok to ten najbliżej zderzaka a ostatni zawsze jest przy szybie. :cool2:

Po drugie , wyobraź sobie piłkę do koszykówki napompowana którą przedziurawiasz , przez dziurę nagle uchodzi powietrze i gwałtownie spada ciśnienie ....

Teraz fakty ,po spadku ciśnienia w piłce będzie ono takie same , mniejsze nie tylko przy dziurze ale w całej piłce.

Tak samo z kolektorem , spadło ciśnienie w kolektorze więc do każdego z cylindrów wpadało tyle samo mniej powietrza..

 

Co nie ma wpływu na korekcję . Ja wymieniając :mrgreen: wtryski sprawdzam korekty bez kolektora .............. :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

No to mi podpowiadało moje wykształcenie :shock: :shock: (bo jestem inżynierem, chyba kiepskim jak się okazuje:p), bo właśnie to jest zasada naczyń połączonych czy coś takiego (układ zamknięty wyrównuje ciśnienia, a tutaj dokładnie tak jak z piłką jeśli dziura jest w jednym miejscu to w całej piłce spadnie ciśnienie, a nie tylko przy dziurze :duh: ). Łudziłem się że może na coś ciekawego wpadłem haha :duh: .

Opublikowano

Ale co do tematu daleszgo braku mocy, czy ktoś ma jakieś pomysły?

 

1. Z logów jakie zrobiliśmy wczoraj wynika, że prawie idealnie tyle powietrza ile chce ECU tyle dostaje, więc czy pomysł czyszczenia turbiny ma sens? Skoro powietrze jest pompowane w odpowiedniej ilości to mogą być pozapiekane łopatki turbiny?

 

2. Czy 17" calowe felgi mogą aż tak skutecznie zjadać tą moc? Na 1 biegu przy gazie w podłogę kontrola trakcji jest na urlopie, nie chodzi o to, że planujemy palić gumę tym samochodem, ale 150KM powinno raczej chociaż minimalnie rzucić tyłem nawet na 17tkach? Czy się myle?

 

3. Nadal jest delikatny problem z masą powietrze, w porównaniu z tym czego oczekuję ECU, to prawdziwe wskazanie jest o ok. 150-250 (czegoś tam) wyższe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.