Skocz do zawartości

e46 330i wymiana oleju w skrzyni biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

powinien go zlać i jakby był krystaliczny to by go wlał z powrotem

po oleju w sb czy w dyfrze nie widać od razu że jest czarny tak jak w silniku

gdzies mialem film jak zlewałem swój.

111kkm czy 211kkm wiek 10 lat robi swoje oczywiście oprócz przebiegu, bo można go zrobić w rok czy dwa

Opublikowano
Też użyłem takiego argumentu, ale olej musiałbym z ASO dopiero zamawiać, a potrzebuję teraz samochodu do jazdy. Samochód generalnie sprawdzony, łącznie z płynem przekładni kierowniczej, okazało się że jest czysty. Mam tylko jedno zastrzeżenie, które mechanik nie odczytuje w ogóle, uważa że się czepiam i szukam kosztów :mrgreen: . Na załączonym biegu 1, gdy samochód się toczy z górki, czuję leki luz i ciche cykanie gdzieś z tyłu, choć nie zawsze. Wszystkie gumy sprawdzone i nic niepokojącego nie widać, oprócz rdzy na wózku, czy jak to się zwie.
Opublikowano

Witam,

Wymiana oleju zrobiona, wszystko przemyte i wyczyszczone. Po odpaleniu stwierdzam, ze biegi chodza swietnie, nie czuje sie przelozenia na wiekszosci, pozostal jednak problem z biegiem 3 i 5. Przy zmianach z 2 na 3, i z 5 na 4 czuc takie lekkie szarpniecie. Najgorsze jest jak jade na 5 i przelacze na D+S kiedy redukuje z 5 na cztery jest bardzo mocno odczuwalne uderzenie w skrzyni. Na obu biegach 3 i 5 przy niskich obrotach jak jade lekko pod gorke, gdy ma przyspieszac bez redukcji dalej sa niepokojace dzwieki ze skrzyni/walu. Czy macie moze jakis polecany warsztat w Warszawie ktory moze podjac sie zbadania i naprawy skrzyni? Jakies pomysly co to moze byc? Przypominam, ze na komputerze wyskoczyl mi blad niski poziom cisnienia oleju wczesniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie olej MTF-2 LT-2 zastąpił oficjalnie olej MTF-1 LT-1 natomiast producentem oleju na pierwsze fabryczne zalanie jest firma PENTOSIN , w tym przypadku jest to PENTOSIN MTF-2 dostępny od ręki u mnie w sklepie

http://allegro.pl/pentosin-mtf2-75w80-2l-bmw-mtf-lt-2-83220309031-i3426290576.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do tylnego mostu na pierwsze zalanie jest CASTROL LONGLIFE 75W90

http://allegro.pl/castrol-syntrax-longlife-75w90-1l-bmw-legionowo-i3390766166.html

też jest u nas dostępny od ręki

Pentosin zalewany jest do skrzyń GETRAG w BMW manual/dkg i do układów wspomagania - DYNAMIC DRIVE / zielony

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W E46 wchodzi 1l. Wiem, bo u siebie wymieniałem.

 

A ten list wystarcza żeby się przelało? Bo właśnie dzisiaj mi wymieniali i litr wlazł ale nie przelało się. I teraz nie wiem czy tak zostawić czy zamawiać dodatkowy litr żeby dolać? :duh:

 

Przy skrzyni nie ma problemu bo wchodzi 1,3l wiec dwoma litrami na pewno się "przeleje" :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A taki olej do frytek mi polecili ;)

 

Olej do przekładni tylnej osi Fuchs Sintopoid

Fuchs [sintopoid 75w-90 1L]

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeżam temat, bo muszę zrobić inspekcję i postanowiłem jednak wymienić olej w skrzyni biegów

http://www.sklepna5.pl/tgagala/pliki/skrzynia.jpg

i zastanawiam się który produkt wybrać - tańszy oryginał :roll:

MTL 1 http://czescidobmw.pl/produkty/olej-przekladniowy-mtf-lt-1-oe-bmw,4474.html 49 zł za 1L

 

czy droższy MTL 2 Ravenol

 

http://czescidobmw.pl/produkty/olej-przekladniowy-ravenol,3586.html 64,65 zł za 1L

 

a może Fuchs

 

http://czescidobmw.pl/produkty/olej-przekladniowy-fuchs,2689.html 53,89 zł za 1L

Opublikowano
Posługując się starą zasadą jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego wybrałbym OE BMW z normą MTF LT-1. Oczywiście nie krytykuje Fuchs są to bardzo dobre oleje. O Ravenol nic osobiście nie słyszałem. Myślę, że bez kombinowania zalewać OE BMW gorszy niż Fuchs czy Ravenol na pewno nie będzie. Wykonałem taki zabieg u siebie i o dziwo znalazło się tam trochę drobinek metalu więc wymiana była na pewno słuszna. Stary olej czarny jak smoła! Podziel się z nami jak wygląda Twój olej po spuszczeniu. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Myślę, że opcja nr 1 to olej do zwykłego dyferencjału bez szpery a drugi do bardziej wyczynowych wersji stąd opis "o podwyższonym tarciu" gdzie w dyferencjale z szperą na pewno tarcie jest większe. Chodź w sumie, na chłopski rozum, zalewając ten drugi chronimy dodatkowo poprzez większą gęstość nawet w zwykłym dyfrze ? Niech ktoś się wypowie co zna temat dogłębniej.
Opublikowano
Dyfry ze szperą mają tarcze cierne i dlatego stosuje się tam oleje zalecana do podwyższonego tarcia. W klasycznych dyfrach stosujemy normalne oleje
Opublikowano

 

Brał bym fuchsa lub ravenola (lubie ta firme, bardzo fajne oleje robią).

LT-1 to stary olej dlatego taki tani (bodajze to bylo Esso jakies). Teraz w serwisach leja tylko LT-3 i może jeszcze LT-2 (są kompatybilne wstecz).

Opublikowano

Ja po 7 latach użytkowania kilka dni temu wymieniałem drugi raz olej w dyfrze i skrzyni. Tak samo jak za pierwszym razem olej w skrzyni smoła straszna, w dyfrze dużo lepszy ale taż ciemny. Za pierwszym razem do dyfra lałem castrola, do skrzyni pentosin. Teraz zalałem tu i tu fuchs...

Przy okazji - wymieniałem też resztę płynów jak za pierwszym razem i powiem święty czas był na to - płyn hamulcowy już był częściowo galaretkowaty (ori BMW wymieniany 2 lata temu)

 

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.