Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może bym się zgodził, ale zrobiłem pechowego chip u kolegi GCS. Po dłuższej jeździe auto się wyłączała czytaj przechodziło w tryb awaryjny, silniki 177km -350 nm na 209km 415nm. Sprawdzaliśmy niby dwa razy na kompie, wszystko ok na finał rozleciała się turbina po około 3 tygodniach i to nie przy jakiś super mocnych obciążeniach. Kosztowało mnie to 3,5 tys zł, wymiana we własnym garażu. Co następuje nowa turbina sytuacja się powtarza więc zdjąłem chipa. Ale jak pokazuje doświadczenie wystarczyło go zmniejszyć. Zrobiłem 190km i 390nm w V-Tuning w Leżajsku i jeździłem dwa lata(50tyś km) bez problemu.

 

Reasumując nie zawsze wyciśnięcie soków daje dobry skutek, pytam o mądre rozwiązania, optymalne, auto na co dzień to nie motocykl na tor. Jako że zajmuje się motosportem.. w sensie śmigam po torach europy motorem od kilku lat i kilka razy w roku, to myślę iż mogę się wypowiedzieć na ten temat.

 

Jeśli podnosimy moc prawie dwukrotnie to obciążenie temperaturowe wzrasta okropnie, więc i wzrasta potrzeba smarowania i chłodzenia więc tu się nie zgadzam iż się nic nie stanie czysta fizyka tego się nie da oszukać. Olej oczywiście spełniający wszystkie najwyższe normy (nazwa oleju i marka to temat drugorzędny tylko w laboratoriach do zbadania) 10 tys km maks to oczywistość jak dla mnie dlatego, wcześniej nie pisałem to samo tyczy się filtra powietrza 1-2 razy w roku (osobiście raz w miesiącu odkurzam).

 

Teraz troszkę pocukruję koledze GCS, żeby nie było iż jestem zawistnym "Polakiem:)".Robiliśmy też chipa w drugiej Beacie 163km na 190km i bodajże 430nm (150 tyś km), póki co 260 tyś km na liczniku i turbo ciągle śmiga, przy 250 tyś km docisk sprzęgła się rozleciał więc już całość zrobiliśmy, cała reszta ok! (odpukać w niemalowane) olej wymieniany po około 10-15 tyś km.Także się da :).

 

Tylko jak wiemy chip 20%.. bezpiecznie..no 30% dopuszczalnie na granicy..Ale ze 136 na 211 to już trochę więcej i temperatury w benzynie również większe, choć nie wiem jakie jest turbo i co się tam termicznie dzieje:).?

Kończąc jakże krótki post, mam nadzieję iż jak coś nowego zajadę to kolega GCS zrobi jakąś ultra promocje, proszę o info jak to kwota w sytuacji BMW F10-30?

  • Odpowiedzi 283
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego, zapominasz tylko o tym, że te 136KM to jest silnik identyczny że 170KM. Tyle, że programowo ma ograniczona moc. Silniki 1,6 170KM chipuje się na tyle samo. Problem z temperatura będziesz miał np. gdy będziesz jeździł dłużej z prędkością w okolicy v-max. Dlatego pisałem, że ważniejsza jest eksploatacja i jazda rozumna a nie tylko wciskanie gazu. Miałem 2,0 N47 zrobione na blisko 270KM i problemów nie miałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Do póki nie przetestuje z pół roku to ciężko mi mówić o tym czy wytrzyma:).

Wiem że się da zrobić ogromne moce, ale rozmawiałem z wieloma tunerami i opinia jest taka że oczywiście zależ to od silnika i jego możliwości, które czasami bywają owszem duże, ale czasami ograniczone, jak podniesiemy ciśnienie na turbie za dużo to znów zwiększymy za dużo temp tym samym sprawność spada po jeździe w dużej temp..więc pasuje większy intercooler..itd wtryski itd..a mówimy o optymalnym programie na co dzień, ale nie neguje twych opinii, lecz do momentu jak nie przetestuje dłużej to nie uwierzę:)

Opublikowano

jak ponad rok temu zrobiłem 3 cylindrową Fiestę 1.0ecoboost na 160KM, to mnie pytano czy przy serwisie olejowym, będą wymieniać także silnik :D

do dzisiaj, mocno upalana, zrobiła 20tkm. i żyje

mój 2.0eb ma 320KM totalnie upalane (także na torach) i 40tkm bez najmniejszych zgrzytów (vmax 280 przez 20km także przeżyło :D )

a to tylko Fordy :norty:

Opublikowano

BMW F30 316D 116KM - Chiptuning

 

Piękny przyrost. Graty w zasadzie te same co w 318D dlatego i wynik fajny :) Co niektóre limiterki to z lupą szukać ale udało się na lajcie :)

 

10863914_1030448903651505_2015955380968192077_o.jpg

10629412_1030448906984838_6050776388147291896_o.jpg

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano

Doszło aż 100 koni :shock: :shock:

Więcej niutkow niż w mojej 328 po wizycie w ECU.

nieźle :cool2: :cool2: :cool2:

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano
Mnie bardziej zastanawia skąd taki przyrost i czy jest to w ogóle możliwe i bezpieczne przy standardowym osprzęcie... Z 2.0D? Taka moc?
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem, że porównując różne wersje silnika 20t posługiwałeś realoemem?

Czy nie jest tak że strona ta podaje numery części serwisowych? I że co innego może być włożone do silnika na linii produkcyjnej ze względu na to jaki soft silnik dostanie później?

A więc podobieństwo między silnikami z różnym softem tylko częściowe.

Opublikowano
Już kilku tunerów w PL i za granicą robi silniki N20 i niezależne czy wyjściowo było 156KM, 184KM czy 245KM zawsze wychodzi wynik w okolicach 280KM, a po wydechu 300KM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.