Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 283
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

1) Czy w 320d przed chipem zalecana jest wymiana rozrzadu? 180k najechane.


2) Planowałem robić chipa w KreatorzeMocy, ktoś zna tą firmę i może co nieco powiedzieć?

Opublikowano

Ja robiłem u Kreatorów.

Program zrobiony przy przebiegu 160 tys km jakieś 2 lata temu.

Mam 320d ED więc bazowo było 163km. Po programie wypluło 230 KM i 470 NM.

Nie robiłem rozrządu przed programem ale nie chce wypowiadać się czy to dobrze czy źle. Zrobisz jak uważasz. :wink:


Chłopaki biorą samochód oeniają stan silnika i działają.

Jeśli będą mieli jakieś zastrzeżenia, że np warto czemuś się przyjżeć zanim zrobią program to Ci to powiedzą.

Oczywiście hamowanie przed programem i hamowanie po programie.

Bardzo sobie ich chwalę. Skrupulatnie podchodzą do tematu i ogarniają!

Następne auto też będę u nich robił.

Polecam. :cool2:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy w 320d przed chipem zalecana jest wymiana rozrzadu? 180k najechane.

 

Obciążenia i siły które działają na rozrząd są takie same dla serii jak i po chipie. To poprzez układ tłokowo-korbowy i wał przekazywany jest napęd na skrzynie i to na te elementy działają większe siły po chipie a nie na rozrząd.

Opublikowano
Czy w 320d przed chipem zalecana jest wymiana rozrzadu? 180k najechane.

 

Obciążenia i siły które działają na rozrząd są takie same dla serii jak i po chipie. To poprzez układ tłokowo-korbowy i wał przekazywany jest napęd na skrzynie i to na te elementy działają większe siły po chipie a nie na rozrząd.

Tutaj zdania są podzielone, silnik się szybciej wkręca na obroty więc na chłopski rozum muszą działać większe siły na łańcuchy i tryba.

Opublikowano

Z rozrządu to zdecydowanie łańcuchy będą dostawały największe baty.

Zgadzam się z tym co napisał Andrzej62. Skrzynia, korby, tłotki - jak najbardziej.

Ale łańcuchy też jednak troche dostaną, tyle że niewspółmiernie mniej.


Więc jak już coś tam słychać jakieś delikatne szuranie albo grzechotke przy odpaleniu to warto się zastanowić nad tym rozrządem tak czy siak.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po chipie tego silnika zasadniczo obroty max.nie wzrosną, nie zacznie się wkręcał jak w formule1 do 16-18tys.

Po chipie silnik może(nie musi) się wkręcać o ok.10% szybciej przy wykorzystaniu 100% potencjału. W praktyce jest to niewykonalne, nikt nie eksploatuje samochodu non stop od przekręcenia kluczyka do zatrzymania silnika z gazem max w podłodze. Masa i bezwładność całego rozrządu pozostaje bez zmian.Były opisy zerwanych rozrządu których silniki niebyły chipowane z przebiegami poniżej 100tys. Pomijając rozważania aptekarskie zasadniczy wpływ na trwałość rozrządu ma skrócenie interwału olejowego do max.12-15 tys i dobry olej + nie wkręcać silnika (rozrządu) na wysokie obroty zanim olej nie osiągnie optymalnej temp.

Opublikowano
1) Czy w 320d przed chipem zalecana jest wymiana rozrzadu? 180k najechane.


2) Planowałem robić chipa w KreatorzeMocy, ktoś zna tą firmę i może co nieco powiedzieć?

 

Bardziej polecam Code My Bimmer.

Wyjdzie dużo taniej a efekt będzie ten sam.

Opublikowano
1) Czy w 320d przed chipem zalecana jest wymiana rozrzadu? 180k najechane.


2) Planowałem robić chipa w KreatorzeMocy, ktoś zna tą firmę i może co nieco powiedzieć?

 

Bardziej polecam Code My Bimmer.

Wyjdzie dużo taniej a efekt będzie ten sam.

 

a nawet lepszy :-) Polecam Code my Bimmer.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Po chipie tego silnika zasadniczo obroty max.nie wzrosną, nie zacznie się wkręcał jak w formule1 do 16-18tys.

Po chipie silnik może(nie musi) się wkręcać o ok.10% szybciej przy wykorzystaniu 100% potencjału. W praktyce jest to niewykonalne, nikt nie eksploatuje samochodu non stop od przekręcenia kluczyka do zatrzymania silnika z gazem max w podłodze. Masa i bezwładność całego rozrządu pozostaje bez zmian.Były opisy zerwanych rozrządu których silniki niebyły chipowane z przebiegami poniżej 100tys. Pomijając rozważania aptekarskie zasadniczy wpływ na trwałość rozrządu ma skrócenie interwału olejowego do max.12-15 tys i dobry olej + nie wkręcać silnika (rozrządu) na wysokie obroty zanim olej nie osiągnie optymalnej temp.

 

Bezwładność korby czy tłoka też pozostaje bez zmian, bo przecież jest ona uzależniona od masy tych części, która po chipie się nie zmieniła. :wink:

Więc nie chodzi tu o bezwładność. Jest dokładnie taka sama jak przed, i dla rozrządu i dla całej reszty.


Chodzi o przyspieszone zużycie pewnych elementów.

Andrzej62, nie zgodzę się, że program ma zerowy wpływ na rozrząd. Nie mówię też, że efektownie rozsadzi Ci silnik w drugim tygodniu jeżdżenia po programie.


Silnik będzie się wkręcał szybciej na obroty. Będzie mniej stonowany.

Oczywiście, tak jak wspomniałeś wyżej, dużo zależy od tego jak ktoś będzie jeździł tym samochodem po chipie, jaki ma interwał pomiędzy serwisami olejowymi i wiele, wiele innych rzeczy.

Ale przyjmując, że rzeczywiście naparza mocno, to zużycie rozrządu (jak i innych elementów) będzie przyspieszone. Naturalne.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie chip na wpływ na trwałość rozrządu tylko głowa i prawa noga. Podam własny przykład.

Poprzednie E61 N47 zakupiłem z przebiegiem ok.80tys. i zaraz zachipowałem. Sprzedawałem z przebiegiem 225tys. i w rozrządzie poza wymianą napinacza na akcji serwisowej nic nie było robione.Jego zużycie nie kwalifikowało go do wymianę, nie było również żadnych niepokojących dźwięków .

Tak jak już pisałem, były sytuacje kiedy rozrządy w silnikach nie chipowanych zrywały się przy przebiegach znacznie poniżej 100tys.

Opublikowano
Głowa i prawa noga rzecz bardzo ważna. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
wiecie moze co najbardziej dławi auto i od czego najlepiej zaczynać bądz co najbardziej sie opłaca robic (przyrost mocy do ceny) w STAGE 2 ?? mowa o F30 benzynie
Opublikowano

a katalizator by trzeba było calkiem wyciąć ?? ja nie wiem czy moge tak bo przeglady musze w holandi robic :( A gdybym zmienił IC+program to duzo bym zyskał na tym kucyków niż gdybym zrobił sam program ??

G-CS skoro juz trafilem na ciebie to zapytam przy okazji jak to jest z tym Pb98 dokladnie.Czy po programie zestrojonym na Pb 95 mogę lać holenderskie i niemieckie 95 lepsze jakosciowo i nie utrace na mocy,auto bedzie bezpieczne i program bedzie tez taki sam co na 98 czy i tak lepiej robic wszystko pod Pb98 ??

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

widzę, że już kilka osób polecało Virusa w firmie Code My Bimmer.

Odezwałem się do najbliższego magika z tej firmy ale odstrasza mnie trochę, że robią to bez hamowni.

Jak to jest w praktyce? Czy hamownia to tylko potwierdzenie przyrostu mocy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobione w ubiegłym tygodniu w VTECH Kraków.

Teraz to auto jedzie.


9cece2374b0f.jpg

Masz automat ? Wiesz, że bezpieczny i maksymalny moment dla automatu 45z to 450 Nm ? Nie boisz się, ze się rozsypie ?

Krzysztof
Opublikowano
Spokojnie, każda hamowania pokazuje to co operator chce:-) Dlatego szkoda czasu na hamownie.

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
500Nm to maja skrzynie Z50 czyli te w autach po 2014r parowanie z silnikiem B47. Tak twierdzi producent skrzyni czyli ZF, chyba wiedza co piszą.
Krzysztof
Opublikowano
Ktoś może polecić jakąś dobrą firmę tunerską na Dolnym Śląsku? Omawiany w temacie 320d 184 do zachipowania.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

widzę, że już kilka osób polecało Virusa w firmie Code My Bimmer.

Odezwałem się do najbliższego magika z tej firmy ale odstrasza mnie trochę, że robią to bez hamowni.

Jak to jest w praktyce? Czy hamownia to tylko potwierdzenie przyrostu mocy?

 

Ja nie polecam. Miał być program, a okazało się, że jest box schowany w komorze silnika o czym nie wiedziałem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.