Skocz do zawartości

Problem z tempomatem. Dzwina odcina EML/Przerywa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie wszystkich.

Jestem tu nowy i to moj pierwszy post.

Od niedawna posiadam swoja druga 7ke , tym razem e32 735 1990r.

Jest w prawie idealnym stanie ale chce dopracowac kilka dupereli.

Tak wiec , mam problem z tempomatem.

Dziala tylko i wylacznie wraz z pedalem gazu.

Jadac normalnie ze stala predkoscia , moge przyspieszyc tempomatem ale gdy odpuszcze gaz tempomat takze odlacza.

Sprawadzel przy roznych predkosciach , na Asc i bez i niewiem co to moze byc.

Mam przepustnice EML jesli to wazne.

Prosze o rady , moze ktos ma pomysl.

Konrad

Edytowane przez bmwe735
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam serdecznie wszystkich.

Jestem tu nowy i to moj pierwszy post...

Powinieneś w takim przypadku zapoznać się z regulaminem forum.

Co do twojego kłopotu, nie napisałeś jaką masz skrzynię biegów. Sądząc po twoim drugim poście, można wnioskować, że manualną.

Jeżeli chcesz potwierdzić/wykluczyć czujnik sprzęgła to najprostszym sposobem jest go odłączyć. Możliwe, że czujnik sprzęgła robi zwarcie i tempomat dostaje sygnał o rozłączaniu. W twoim przypadku, gdzie masz EML, tempomat jest niejako wbudowany w przepustnicę, więc najprawdopodobniej coś poza nią go rozłącza.

pzdr

yaz

Opublikowano

Dziekuje bardzo za odpowiedz i uswiadomienie mojej osoby. Napewno nadrobie braki z regulaminem, za co przepraszam.

 

Skrzynie posiadam manualna , moje zaniedbanie ze nie dopisalem.

Denerwujaca sprawa. Sprawdze czujnik , moze beda efekty.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Bezpiecznik, przekażnik, przepustnica ... Też to sprawdż, sciągni sobie z internetu Manual Bentley do E32 , tam masz ładnie opisane.

U mnie w e32 750i, padł przekażnik i raz łapało , a raz nie.

Pzdr.

Opublikowano

Dziekuje za zainteresowanie tematem :)

Dziwna sprawa z tym tempomatemn, w mojej wczesniejszej 7mce z przepustnica na linke , nie bylo problemow.

 

Z EML , dziwnych rzeczy nie zaobserwalem oprocz " nie stalej odcinki " , jest na chwile i obroty spadaja i znow w gore,

 

Bezpieczniki wszystkie ok, mysle ze inaczej tempomat wogole by nie dzialal.

 

Czujnik sprzegla wyglada ok , ale nie odpinalem jeszcze bo nie mam czasu demontowac oslon.

 

A ktory przekaznik za tempomat odpowiada ktos pamieta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...

Czujnik sprzegla wyglada ok , ale nie odpinalem jeszcze bo nie mam czasu demontowac oslon.

Jeżeli nie masz czasu demontować osłon to w jakim celu założyłeś ten temat?

Chcesz hobbystycznie poznać wszystkie możliwe usterki układu tempomatu?

Sprawdzenie (czyt. odpięcie) czujnika sprzęgła czy podmiana manetki na sprawną to są najprostsze rzeczy, które można wykluczyć lub potwierdzić w zaciszu domowym.

Czujnik sprzęgła wygląda ok bo ładnie wygląda, czy może zaśniedziałe styki też widać nie rozpinając go?

Dokopiesz się do "przekaźnika" tempomatu i co zrobisz? Rozbierzesz go, przelutujesz, zdiagnozujesz, czy jak?

A ktory przekaznik za tempomat odpowiada ktos pamieta?

Tempomat nie ma przekaźnika, tylko sterownik. Sterownik znajduje się w skrzynce przy kielichu po stronie pasażera, obok m.in. Motronica/DME.

TUTAJ masz pokazane co i gdzie.

pzdr

yaz

Opublikowano

Poruszam sie autem na codzien , dosc sporo pracuje i mam jeszcze kilka spraw ktore ciezko pogodzic i miec dodatkowa chwile by wyjsc do warsztatu.

Zbieram informacje , zeby w luzniejszym momencie sprawdzic kilka naraz .

 

Tak wiec , sterowniik co najwyzej moge przeczyscic lub podmienic.

 

Manetke tez postaram sie dostac ale wczesniej podmienie czujnik sprzegla.

 

Mam nadzieje ze to jakas drobnostka.

Dzieki za podpowiedzi.

 

 

Ostatnio jednak znow mam problem w mojej 7er.

 

Ktoregos razu , glosniki poprostu przestaly grac.

Radio ma napiecie , dziala a glosniki nic. Kostka przy radiu normalnie spina , slychac tylko takie pojedyncze strzaly przy podlaczaniu kostki. Radia podmienialem i to samol nie zdarzylem tylko sprqwdzic glosnika na krotko.

Mial ktos taka usterke?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Poruszam sie autem na codzien , dosc sporo pracuje i mam jeszcze kilka spraw ktore ciezko pogodzic i miec dodatkowa chwile by wyjsc do warsztatu.

Zbieram informacje , zeby w luzniejszym momencie sprawdzic kilka naraz .

 

Tak wiec , sterowniik co najwyzej moge przeczyscic lub podmienic.

 

Manetke tez postaram sie dostac ale wczesniej podmienie czujnik sprzegla.

 

Mam nadzieje ze to jakas drobnostka.

Dzieki za podpowiedzi.

 

 

Ostatnio jednak znow mam problem w mojej 7er.

 

Ktoregos razu , glosniki poprostu przestaly grac.

Radio ma napiecie , dziala a glosniki nic. Kostka przy radiu normalnie spina , slychac tylko takie pojedyncze strzaly przy podlaczaniu kostki. Radia podmienialem i to samol nie zdarzylem tylko sprqwdzic glosnika na krotko.

Mial ktos taka usterke?

 

Pozdrawiam.

 

Za głośniki odpowiada mebrana, jeżeli nie jest przediurawiona z ''jakimś'' tam powodów, szukałbym w bezpiecznikach, bo to podstawowa rzecz, jeżeli spalisz bezpiecznik to wiadomo nie będzię tak gralo jak powinno.

Wymien bezpiecznik, A NIE SPRAWDŻ , TYLKO WYMIEŃ .

Bezpiecznik znajduje się pod maską , numer bezpiecznika 18 , napięcie 15A , kolor nie ma znaczenia, pisz jeżeli nie pomoże :)

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poruszam sie autem na codzien , dosc sporo pracuje i mam jeszcze kilka spraw ktore ciezko pogodzic i miec dodatkowa chwile by wyjsc do warsztatu...

Nie trzeba wychodzić do warsztatu. Te rzeczy można sprawdzić w 5min przy -5C pod chmurką jak ktoś się uprze. :)

 

...Ostatnio jednak znow mam problem w mojej 7er...

Zakręciłbym się w okół wzmacniacza. Możliwe, że on wyzionął ducha.

Możesz też sprawdzić czy przewody (głównie uziemienie) nie jest przetarte i nie robi zwarcia.

pzdr

yaz

Opublikowano

 

Wymien bezpiecznik, A NIE SPRAWDŻ , TYLKO WYMIEŃ .

 

Trafiony. Dziekuje bardzo za pomoc. Bezpiecznik wygladal na dobry , a jednak nowy zadzialal prawidlowo.

Muzyka znow gra :)

 

Co do tempomatu , wypielem jego modul , przeczyscilem i podlaczylem, przy okazji przeczyscilem styki przekaznikow,

 

Na efekty musze poczekac jednak do pojutrza bo przegladu brak.

 

 

Chcialem jeszcze zapytac , moze ktos madry wiee.

Mam manualne fotele z grzaniem. Kostki od mat sa obie , ale nie mam kostek ktore powinny byc seryjnie pod fotelem.

Musze ciagnac prad osobiscie czy gdzies pod dywanami , po demontazu foteli beda?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Cieszę się że działa :)

Przerabiałem u siebie w 730i fotele bez , grzania i bez elektryki.

U mnie kostki były, ale jeżeli piszesz , że jakiś łeb uciął, to trzeba ciągnąć prąd osobiście, ale ucięte są kostki i kable są ?

Opublikowano

No rozumiem. Pocagbuecue pradu to ostatecznosc , ale fajnie jakby grzanie dzialalo.

Kostek wogole nie mam , z pod dywanu nic nie wychodzii. Zastanawiam sie czy jesli zdemontuje fotel to znajde je,

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Pierw muszisz się zastanowić, czy kupisz fotele z pamiecią i elektryką czy z samą elektryką bez pamięci.

Na każdej kostce jest inny pin.

Pierw musisz zdiąć fotele i zobaczyć co się tam dzieje, dopiero potem , będziemy działać dalej.

Jeżeli , są kable, to zrób foto.

Jeszcze zza pamięci, pokaże ci link z YT, co z czym podłączyć

Pozdrawiam :wink:

Opublikowano

Co do foteli , to chyba jednak wybor padnie na bez pamieci , chocby dlatego ze jest mniej roboty z podlaczeniem.

Jakos na dniach , zdemontuje fotel i zobaczymy co tam siedzi. Dziekuje za podpowiedz i film.

 

Cos , jednak moja 7meczka nie do konca jest zdrowa. Dwa problemy ktore dzis zauwazylem.

 

Mam przepustnice EmL , Asc oczywiscie rowniez.

Chcialem dzis przegonic moja bavarke na benzynie .

Pojezdzilem troche na gazie , pozniej benzyna i troche ognia.

Mam wrazenie ze nie przyspiesza plynnie , moc ma super , ale podczac "deptania ", czuc minimalne drgania , jakby cos przerywalo , zastanawiam sie odrazu czy to moze wina pompy albo kabli. A moze za malo benzyny (15l) ..

Na dwojce przeciagnalem ostrzej i obrotomierz zatrzymal sie na 6.300 , ale bez odciecia , uczucie jak na gazie zbraknie go.

 

Pomozcie.

 

Inna sprawa to te glosniki , graly , ruszylem i znow " pryy pryy "

Zauwazylem ze przy gwaltownym ruszaniu graja na chwilke i nic ..

Czy gdzies jakis przetarty kabel moze to powodowac ?

 

Pozdrawiam i Dzieki Norbi.

Opublikowano

Hej.

Włóż, ponownie bezpiecznik i sprawdż czy działa, jeżeli nie, gdzieś się przepala bezpiecznik.

Druga sprawa, sprawdż bezpiecznik od EML, nie pamiętam jaki to był numer, ale ma 30 amper, także warto wymienić wszystkie bezpieczniki z 30stym amperem :wink:

Albo katalizator, przy dusza auto.

Zrób to co ci napisałem, potem jedż na komputer.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Hehe , z glosnikami juz rozwiazalem. Kabel w bagazniku sie trzetarl i dotykal to karoserji. Juz dziala.

 

Co do EmL , niewiem ktory dokladnie bezpiecznik odpowiada za nia , poszukam.

Katalizatory sa wyciete takze to odpada.

Moze modul podmienic ?

Opublikowano

Jeżeli masz na podmiane, to warto spróbować.

Stacyjka w pozycij 2 , pali się EML i po 2 sekundach gaśnie, to znak że jest dobrze.

Wróżenie z fusów, podmienić a jeżeli nie, to komputer najlepiej z dis-em ;)

Opublikowano

Eml sie pali jak powinno. Wszystkie bezpieczniki sprawdzilem, na nr.19 byl troche przyjarany.

Modul postaram sie dostac, a kompa nie mam mozliwosci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.