Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Szukałem tu i tam ale trudno doszukać się jakiejś konkretnej informacji.

Pytnie jest czy warto robić update oprogramowania? Co można zyskać w ten sposób?

Dopmyślam się że być może jak ktoś ma automat, mocny silnik i wyposażenie full. To być może coś tam się zmieni.

Ale czy to moe cokolwiek zmienić w kaszlaku jak mój 118d z 2006r bez dużego wyposażenia?

 

Pytam bo jestem tuż przed chip-em i jeżeli robić update to przed a nie po :-)

 

A może ktoś z Was robił update (pomimo że nie zna się na tym) i może podzielić się wrażeniami?

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

Szukałem tu i tam ale trudno doszukać się jakiejś konkretnej informacji.

Pytnie jest czy warto robić update oprogramowania? Co można zyskać w ten sposób?

Dopmyślam się że być może jak ktoś ma automat, mocny silnik i wyposażenie full. To być może coś tam się zmieni.

Ale czy to moe cokolwiek zmienić w kaszlaku jak mój 118d z 2006r bez dużego wyposażenia?

 

Pytam bo jestem tuż przed chip-em i jeżeli robić update to przed a nie po :-)

 

A może ktoś z Was robił update (pomimo że nie zna się na tym) i może podzielić się wrażeniami?

Pozdrawiam

 

 

Witam,

 

jesli nic sie nie dzieje z autem np, nie szarpie skryznia, radio/navi sie nie wylacza itd, to nie odczujesz zadnej roznicy po wgraniu aktualizacji oprogramowania do sterownikow.

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Witam.

Szukałem tu i tam ale trudno doszukać się jakiejś konkretnej informacji.

Pytnie jest czy warto robić update oprogramowania? Co można zyskać w ten sposób?

Dopmyślam się że być może jak ktoś ma automat, mocny silnik i wyposażenie full. To być może coś tam się zmieni.

Ale czy to moe cokolwiek zmienić w kaszlaku jak mój 118d z 2006r bez dużego wyposażenia?

 

Pytam bo jestem tuż przed chip-em i jeżeli robić update to przed a nie po :-)

 

A może ktoś z Was robił update (pomimo że nie zna się na tym) i może podzielić się wrażeniami?

Pozdrawiam

 

To albo masz dużą wade wzroku albo słabo szukasz skoro na każdej stronie masz na górze taki temat :

 

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=201381

 

Dużo osób wypowiada się o swoich spostrzeżeniach po update-cie

 

Witam,

 

jesli nic sie nie dzieje z autem np, nie szarpie skryznia, radio/navi sie nie wylacza itd, to nie odczujesz zadnej roznicy po wgraniu aktualizacji oprogramowania do sterownikow.

 

Nie do końca Panie kolego AJLB , często jest tak że autko po update np sterownika silnika, odrobinkę mniej pali, czasami przywraca mu utracone koniki, czasami ( np w mojej n47 ) silnik pracuje bardziej miekko i zmienia się odrobinę jego charakterystyka, do tego oczywiście dochodzą poprawki poprzednich błędów min. sławetny problem z CAS-em i kierownica z kłódką, słabo działająca dystrybucja powietrza przez klime w e87 i wiele innych .

 

Równie dobrze po co robić update sterowników w telefonie albo kompie skoro wszystko niby działa :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Merytorycznie:

-po 1 dziękuję za to że założyłeś :Diagnostyka, kodowanie, doposażanie i aktualizacja BMW" czytałem zanim napisałeś

-z treści tam zawartych nie znalazłem odpowiedzi której szukałem, bo dużo osób się wypowiada po update ale albo od razu wiadać że mają wypasy albo nie piszą kompleksowo jaką mają skrzynię, silnik, wyposażenie itd. więc treści typu: "Wielkie dzieki kolego Dziqsek. Skrzynia po sofcie smiga jak ta lala. Czuc wielka roznice z tym co bylo a jest teraz" niewiele wnoszą do mojego pytania które tu zadałem: "czy aktualizacja w 118d bez dużego wyposażenia jest sensowna"

-oczywiście Ty wiesz co aktualizowałeś dla Ciebie wszystkie informacje zwrotne po update będą kompletne i czytelne, ale jak chyba teraz już rozumiesz ja nie mam tej wiedzy i nie mogę interpretować tej wiedzy w przełożeniu na moje 118d

 

Dodatkowo:

-nie widzę powodu abyś insynuował ewentualne braki w moim wzroku

-mogłeś za to merytorycznie odpowiedzieć, jako fachowiec.

 

P.S. Przy okazji dziękuję koledze ajlb za odpowiedź która nawiązywała do pytania czyli aktualizacji 118d bez wypasu i bez czepiania sie.

POzdrawiam

  • Zarejestrowani
Opublikowano

W warszawie masz co najmniej dwoch specow od tego typu zabiegow, najlepiej zglosic sie do nich. Wypasy nie maja tutaj znaczenia bo co za roznica czy masz np 318d golasa czy wypasa praca sionika krzywe momentu i mocy czy wtryski i turbo sa takie same...

 

Czy cos jest sensowne musisz spbie sam odpowiedziec bo tego Ci nikt nie powie, sa tacy ktorzy jada na tym co dala fabryka a z drugiej strony tacy ktorzy pojawiaja sie na update za roku , kwestia personalna dlatego nie sadze zeby ktos mogl doradzic cos w tej kwestii.

 

Aktualizujesz sobie komorke albo sterowniki do komputera? To mniej woecej to samo

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

odświeżę temat, ponieważ właśnie dziś zaktualizowałem swoja beemkeee :)

 

do rzeczy tak to wyglądało u mnie:

 

jestem po aktualizacji mojej e87 z 2006 r. soft fabryczny kolega tutaj na forum chcial za aktualizacje 500 zl plus zakup kabla… postanowiłem wiec zrobic to w… serwisie BMW koszt 600zl z faktura plus adaptacja nowego aku jak sie dowiedzialem mimo ze zalozylem taki sam jak byl ( stary byl od nowosci) Pan z serwisu powiedzial ze komputer wraz z wiekiem akumulatora laduja go mniejszym pradem o mniejszym natezeniu… ( to by sie zgadzalo prad ladowania po podlaczeniu miernika pokazywalo mi 14.1v ) po aktualizacji i wprowadzeniu nowego aku jest 14.4/14.5 wedlug informacji mialem soft fabryczny z 2006 roku nowy jest z konca 2013 czy zauwazylem jakies zmiany? hmm z tego co zauwazylem czestotliwosc zmiany oleju zmienila sie z 40 na 30 tys km panel klimatyzacji dziala jakby bardziej plynnie do tej pory z reguly trzymal na 3 kreski teraz schodzi na 2,1 czyli wogole go nie slychac… reszte bede sprawdzal na biezaco… wedlug Pana z serwisu silnik powinien pracowac bardziej delikatnie przy gwaltownym dodaniu gazu... i to tez by sie zgadzalo dawniej jak dodalem gazu na postoju silnik zrywal sie i szarpnal teraz robi to doslownie plynnie. naplywu mocy czy tez innych opcji nie doswiadczylem, kolego tutaj proponowal aktywacje wypalania nox pytalem o tym w serwisie… komputer sam wypala siarke co iles km lub co jakis czas ja jako uzytkownik nawet tego nie odczuje nie ma potrzeby robic tego recznie. to by bylo na tyle w razie pytan sluze pomoca :) przy okazji podstawowe sprawdzenie samochodu temperatura zamarazania plynu chlodniczego itd… nie taki serwis straszny jak go maluja… do tego kawa , mila rozmowa z recepcjonistka :) czas 3,5h

Opublikowano

dodam moje odczucia:

 

sterownik airbag:

-nic

sterownik pompy:

-nic

klimy:

-nic

licznika:

-bardziej upierdliwy

reszta sterownikow (radio itp.):

-nic :roll:

silnik:

-tutaj są odczuwalne zmiany na :cool2: . Spalanie jakby te same, może w trasie mniej, ale miasto jakby więcej. Ciągnie bardziej z dołu, a nie od 2000rpm. Silnik dostaje więcej powietrza (według diagnostyki), problem z CDV zniknął, praca silnika taka sama.

 

Czy warto całe auto ? Jak robić to po całości :roll: . Największe róznice są w silniku, więc polecam.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
skrzynie bym odswieżył.... ale tylko skrzynie.... a jakby ktos potrafil tak nakobinował ze automat sam biegu nie zmieni w trybie manualnym nawet na czerwonym polu.... oooooo to przyniose do kwoty jaka chce jeszcze dobra FLACHE ale naprawde dobra :)
Opublikowano

cypisek21 - niestety takie rzeczy tylko w Erze :-) A tak na serio to zajechał byś skrzynie jakby nie zmieniała biegu na wyższy przy odcince. Te skrzynie nie są na to odporne

damianz - warto jeszcze zrobić CAS, FRM/LM, PDC, iDrive (cały), JBBF, sterownik pompy paliwa,

Opublikowano
Witam.

Szukałem tu i tam ale trudno doszukać się jakiejś konkretnej informacji.

Pytnie jest czy warto robić update oprogramowania? Co można zyskać w ten sposób?

Dopmyślam się że być może jak ktoś ma automat, mocny silnik i wyposażenie full. To być może coś tam się zmieni.

Ale czy to moe cokolwiek zmienić w kaszlaku jak mój 118d z 2006r bez dużego wyposażenia?

 

Pytam bo jestem tuż przed chip-em i jeżeli robić update to przed a nie po :-)

 

A może ktoś z Was robił update (pomimo że nie zna się na tym) i może podzielić się wrażeniami?

Pozdrawiam

 

Kolego masz autko które ma parę lat i jestem przekonany że odczujesz różnice po wgraniu nowego oprogramowania do silnika. Różnie które odczujesz to przede wszystkim elastyczność, od niższych obrotów auto bardziej będzie chciało jechać to po pierwsze. Odczujesz płynniejsza prace silnika (może stać się cichsze) i przede wszystkim to co ja zauważyłem po update to na postoju auto lepiej wkręca się na obroty. W sensie że reakcja na pedał gazu była szybsza.

Poza tym zawsze jak ktoś robi u mnie program na MOC to najpierw idzie update sterownika silnika czy to 18d czy 20d czy 35d choćby po to aby soft był pozbawiony błędów które wykryło BMW.

Opublikowano

Tak tylko ja ci napisałem co warto a nie czy poczujesz różnice. Jeśli zrobisz update CAS ( czyli tak naprawdę immobilajzera) to jak chcesz odczuć jego działanie że szybciej będzie auto rozbrajał lub zapłon będzie szybszy! Natomiast taki update CAS według producenta zapewni ci że byle magik nie do programuje ci kluczyka którym mógłby odpalić auto i odjechać.

Tak więc odczuć możesz na sterowniku silnika lub skrzyni automatycznej no i ewentualnie module klimy w trybie automatycznym. Czujnik światła może szybciej łapać i być bardziej czuły. Poza tym jako użytkownik nie masz styczności z pozostałymi modułami które siedzą w aucie, więc i zmiany ich pracy możesz nie odczuć.

Opublikowano
Zaletą jest poprawienie błędu ( nieraz procesu maszynowego) który został wykryty w czasie eksploatacji :-)
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Chciałem tylko dodać że sterownik od klimatyzacji równiez daje odczuwalne zmiany, w każdym moim samochodzie czyli w e91, e60 i e61 po aktualizacji przy podgladzie live sterowania klapami widac roznice w doborze procentowego udzialu oraz sily nawiewu co w lecie i na jesieni bardzo się przydaje.

 

Moduł szyberdachu ( jezeli ktos posiada) wprowadza wiekszy docisko do uszczelki co eliminuje praktycznie calkowicie szumy ktore sa znane zwlaszcza uzytkownikom e90 i e91 z poczatkow produkcji

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Szyberdach to chyba FZD moduł, z resztą nie ważne bo mam ten moduł, a nie mam szyberdachu i z resztą nie było nowszego oprogramowania. Co do silnika to ciekaw jestem czy doszło kilka koni lub momentu bo idzie znacznie lepiej. Co do spalania to średnie było w lato 5.9l/100km, zimą 6.3-6,5l/100km. Teraz pokazuje 6.6l/100km, ale na trasie przy 110kmh mam 4.5l/100 co kiedyś było nie osiągalne bo miałem najmniej 4.9l/100 i to w lato. W mieście możliwe że pali więcej chodź ciężko powiedzieć. Jestem zadowolony tym bardziej że sam robiłem. Lecz moduł DSC musiałem ratować, ale dało radę bez problemu... fiuuu.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Szyberdach to chyba FZD moduł, z resztą nie ważne bo mam ten moduł, a nie mam szyberdachu i z resztą nie było nowszego oprogramowania. Co do silnika to ciekaw jestem czy doszło kilka koni lub momentu bo idzie znacznie lepiej. Co do spalania to średnie było w lato 5.9l/100km, zimą 6.3-6,5l/100km. Teraz pokazuje 6.6l/100km, ale na trasie przy 110kmh mam 4.5l/100 co kiedyś było nie osiągalne bo miałem najmniej 4.9l/100 i to w lato. W mieście możliwe że pali więcej chodź ciężko powiedzieć. Jestem zadowolony tym bardziej że sam robiłem. Lecz moduł DSC musiałem ratować, ale dało radę bez problemu... fiuuu.

 

 

FZD to tzw moduł przestrzeni dachowej czyli np oswietlenie wnetrza lub wlasnie szyberdach jezeli jest to 1er lub e90, w e91 i e61 ma inna nazwe z racji panoramy a mianowicie SHD lub SHDM ;)

Z tego co pamietam to 20nm dochodzilo w modelu 318d n47 z 300nm na 320nm moc niby do 147koni w m47nnie pamietam juz ale raczej nic nie doszlo, wraz z nowym softem dochodzi adaptacja strownika silnika ( nie zawsze ) i ona czesto powoduje ze auto jezdzi lepiej - sterowniki z czasem dopasowują się do gorszego paliwa, gorszej pracy wtryskow itp itd nowy soft i adaptacja przywraca nastawy fabryczne :cool2:

 

DSC czesto lubi padac jezeli nie uzywa się ICOMA ( na chinskim klonie tez czasem sie posadzi jeden czy dwa sterowniki dlateo gju zod jakiegos czasu nie uzywam tego syfu) podobnie jak ( o zgorzo) CAS i DDE, czasami da sie uratowac czasami nie, miales szczescie ze wyszedles z podniesionym czolem i na spokojnie :cool2:

 

 

@Krzysiek555

 

To zależy czy cale auto serwerem online z wpisem przebiegu do historii bmw czy wybiurczo pojednycze sterowniki, czy z kodowaniem czy nie ,cena brutto czy netto, opcji jest wiele i rozpietosc cenowa dosyc spora :roll:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Heheheh Ty jak zwykle Klon to gó...

 

Chyba masz złe doświadczenia z tym sprzętem :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie zapytam, czy te aktualizacje będą trwały w nieskończoność dla danego rocznika?

 

I takie spostrzeżenie... szybsza reakcja silnika "na postoju". Przypomniało mi się, że Mercedes, już przed 2000 r. w niektórych dieslach zrobił tak, że na biegu jałowym silnik reagował bardzo ospale. Ożywał dopiero po włączeniu biegu.

 

Ps. Capaz, w podpisie masz... "zdalny chiptuning - dpf off". Jak to rozumieć? :shock:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Witam

Napisałem do Dealer BMW Premium Arena z zapytaniem jak wygląda sprawa aktualizacji. Otrzymałem informację że najpierw sprawdzają czy aktualizacja jest możliwa w danym aucie.

 

"Koszt sprawdzenia jest podany po odliczeniu rabatu 96 PLN (cena bez rabatu 144 pln). Koszt programowania po odliczeniu rabatu 192 PLN (cena bez rabatu 288 PLN)"

 

O ile koszt programowania jest do przełknięcia o tyle fakt brania pieniędzy za samo sprawdzenie jest irytujący.

Opublikowano

Ciekawe rozwiązanie nie spotkałem się z takim, czy to autoryzowany serwis ?

 

Wioletta - dla twojej jedyneczki wsparcie i rozwój aktualizacji skończył się w 2010 roku, więc jeden update softem po 2010 roku i masz sprawę z głowy.

Opublikowano
Witam

Napisałem do Dealer BMW Premium Arena z zapytaniem jak wygląda sprawa aktualizacji. Otrzymałem informację że najpierw sprawdzają czy aktualizacja jest możliwa w danym aucie.

 

"Koszt sprawdzenia jest podany po odliczeniu rabatu 96 PLN (cena bez rabatu 144 pln). Koszt programowania po odliczeniu rabatu 192 PLN (cena bez rabatu 288 PLN)"

 

O ile koszt programowania jest do przełknięcia o tyle fakt brania pieniędzy za samo sprawdzenie jest irytujący.

Ta cena to za aktualizację czego konkretnie? Sterownika silnika?

 

To ja już nic nie kumam. Zadzwoniłem dziś do ASO BMW Bawaria Motors Janki i na pytanie o koszt kompletnej aktualizacji oprogramowania wszelkich podzespołów otrzymałem odpowiedz = 1500zł (tysiąc pięćset, nie pomyliłem liczby zer), ale jak się okaże że jest problem z aktualizacją oprogramowania jakiegoś modułu, to trzeba będzie wymienić moduł na nowy oczywiście na własny koszt.

 

Ile jest tych podzespołów które dają się aktualizować że aż taka cena???

Opublikowano

Zadałem takie pytanie:

"Witam

Przeczytałem na forum BMW że dokonuje się aktualizacji softu. Np aktualizacji softu silnika. Czy dokonujecie Państwo takiej aktualizacji. Na czym ona polega i czy jest płatna.

Pozdrawiam"

 

Czyli raczej dotyczy to silnika. Dla mnie jest to bezczelne wyciąganie kasy. Jak wychodzi nowy soft np: sterownik karty graficznej w którym poprawia się działanie różnych modeli kart w różnych grach to umieszcza się na stronie do pobrania za darmo. Myślę że jeżeli firma BMW chciałaby budować wizerunek przyjaznej marki to zapraszała by użytkowników na aktualizację za darmo. Lexus ostatnio wymieniał silniki 2.2D za darmo w samochodach z ostatnich siedmiu lat.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.