Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przede wszystkim chcialem sie serdecznie przywitac z forumowiczami gdyz jestem tu nowy.Kupilem niedawno bmw 520d z 2006 roku i ma z nie taki problem a dokladnie z silnikiem bardzo slabo wchodzi na obroty do okolo 2000-2200 auto jest strasznie zamulone dopiero powyzej tych obrotow auto dostaje kopa i ciagnie ladnie,nie dymi,turbina tez pracuje od mniejszych obrotow bo dam rade ja uslyszec,dolot itp raczej w porzadku,sytuacja sie troche polepsza gdy silnik jest rozgrzany ale niema rewelacji.Moje przypuszczenia padly na przeplywomierz lub zawor egr czy ktos mial podobny przypadek i jak sprawdzic przeplywomierz i zawor egr?Dodam ze mieszkam w uk i serwisy na wyspach sa bardzo drogie wiec w miare mozliwsci chcialbym sobie samemu z tym poradzic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przede wszystkim dobra diagnostyka by się przydała, możesz sobie kupic kabelek i programem Inpa lub Dis zdiagnozujesz sobie sam.

 

Ps. Skąd jesteś konkretnie ?

 

a może ktoś już usunął słynne klapki z kolektora zamiast go wymienić i jest właśnie taki efekt

 

Ja u siebie usunąłem klapki i wszystko chodzi idealnie.

Opublikowano
A mozecie mi podpowiedziec co i gdzie mam sprawdzic w inpie jakie dane itp gdyz nie mialem z tym programem jeszcze do czynienia.Pozdrawiam
Opublikowano
Ok dzieki za link a jeszcze chce dodac ze po odlaczeniu przeplywomierza nie zauwazylem zadnej roznicy w pracy silnika czy to swiadczylo by o jego uszkodzeniu z gory dziekuje za odpowiedzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepływomierza nie odłączałem , nie sprawdzałem w ten sposób.

Miałem identyczne objawy co prawda w innej marce VW, uszkodzony okazał się właśnie przepływomierz . Jeżeli nie masz kable podjedź do elektryka samoch. niech podłączy kompa i odczyta ewentualne błędy .

Opublikowano
a może ktoś już usunął słynne klapki z kolektora zamiast go wymienić i jest właśnie taki efekt

 

a co mają do tego klapki? ja mam usunięte i idzie od dołu jak przed...

Opublikowano
Dużo osób się skarżyło że silnik jak by miał słabszy dół obrotów i do tego mniej aksamitna praca silnika na wolnych obrotach a po za tym inżynierowie BMW tych klapek tam nie włożyli żeby sobie były maja swoje zadanie jakim jest zawirowanie powietrza w celu uzyskania jak najlepszej mieszanki paliwo-powietrze. takie jest moje zdanie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a po za tym inżynierowie BMW tych klapek tam nie włożyli żeby sobie były maja swoje zadanie jakim jest zawirowanie powietrza w celu uzyskania jak najlepszej mieszanki paliwo-powietrze. takie jest moje zdanie

 

A jaką masz teorię na temat modeli które fabrycznie wyszły bez klapek ? np E60 525d M57N2 silnik ten sam co w 530d ale nie posiada klapek, jakoś tam nie ma problemu z mocą w dolnym zakresie obrotów i tak samo jest u mnie gdzie nie zauważyłem żadnej różnicy po zdemontowaniu ich.

Opublikowano
Nie mam na to żadnej teorii po prostu uważam że jeżeli niemiecki inżynier tak to zaprojektował to tak powinno być a skoro my mamy takich świetnych inżynierów do dlaczego nie mamy własnej choć jednej polskiej marki która istnieje i tworzy dziś auta i silniki od podstaw i nie wiem dlaczego oszukujemy samych siebie myśląc że jesteśmy od nich mądrzejsi, my nie mamy teraz żadnej Polskiej marki a Niemcy ... chyba nie muszę wymieniać. Nie zaśmiecajmy już tematu ja kończę już tą konwersacje Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam na to żadnej teorii po prostu uważam że jeżeli niemiecki inżynier tak to zaprojektował to tak powinno być

 

Chyba nie przeczytałeś uważnie tego co napisałem. Niemieccy inżynierowie również zaprojektowali te same silniki bez klapek (E60 525d 197 KM fabrycznie nie posiada klapek w kolektorze ssącym) tak że nie są wcale niezbędne bo gdyby były to każdy silnik diesla w bmw posiadał by je, po prostu są one dla ekologii.

 

Kolega ma problem z mocą a klapki nie mają na to wpływu bo gdyby miały to bym już dawno zmontował je z powrotem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście, w problemie opisanym przez Jaras1 klapki nie mają nic do rzeczy .Jeżeli mają wpływ na oddawanie mocy - dół, teoria-praktyka ( zdania podzielone), to nie do tego stopnia co opisuje Jaras1.

Temat klapek był już dokładnie wcześniej wyjaśniony i opisany i nie będę do niego wracać . Nie znając nawet tego zagadnienia ,jeżeli brak klapek powodował by tak drastyczną zmianą w oddawaniu mocy , nikt by bez nich nie jeździł i .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok czyli co radzicie sprawdzic przeplywomierz inpa co jeszcze?

Przeczytać temat który sam założyłeś !

Opublikowano
Panowie dzisiaj po podlaczeniu pod inpe wyskakuja mi bledy 16914,16946,18442,18458 po skasowaniu ich po chwili znowu sie pojawiaja czy moze mi ktos wyjasnic co one oznaczaja z gory dziekuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie dzisiaj po podlaczeniu pod inpe wyskakuja mi bledy 16914,16946,18442,18458 po skasowaniu ich po chwili znowu sie pojawiaja czy moze mi ktos wyjasnic co one oznaczaja z gory dziekuje.

 

Napisz nazwy tych błędów. Jeden z nich dotyczy DPF-a tak że możliwe że masz zapchany i stąd problemy z mocą.

Opublikowano

cos dziwnie ci ta Inpa wysietla bledy.

wgraj moze zwykla inpe bez nakladki jezykowej bo powinienes dostac opis bledu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.