Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Posiadam BMW E91 320 2,0 D 2006 r., w dowodzie wpisane 110KW (150KM), według dekodera VIN 120KM (163KM).

 

Już trochę naczytałem się tematów na tym forum w związku z redukcją mocy w tym silniku.

 

Chciałbym zdjąć blokadę, z tego co czytałem na forum odbywa się to poprzez wgranie nowego programu. Pózniej chciałbym lekko podnieść jego moc.

 

Powiedzcie mi gdzie w okolicach Zielonej Góry (woj. lubuskie) warto to zrobić, żeby było dobrze i nie najdrożej, i najlepiej u jakiegoś forumowicza?

W ogóle są duże rozbieżności w cenach z tego co czytam. W związku z tym może ktoś mi podpowie w jakich okolicach cenowych spodziewać się sciągnięcia blokady, a ile trzeba dać później za wgranie nowego programu podnoszącego moc powyżej tych 163KM.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Mialem identyczna sytuacje i ten sam silnik. To sie robi za jednym razem (zdjecie blokady i chip to w uproszczeniu ta sama usluga) a wiec nie rob tego oddzielnie bo zaplacisz dwa razy za to samo. U dobrego tunera w Wwie zaplacilbys za customowy program pod Twoje auto ok 1200 - 1400 zl. U Ciebie moze znajdziesz 100 zl taniej ale wydaje mi sie ze bedzie to ogolnie podobny przedzial. Niektorzy za kilkaset zlotych moga Ci wgrac niecustomowy mocniejszy program ale unikalbym tego rozwiazania i na pewno "dobry" tuner tego nie zaproponuje. Silnik ktory masz mozesz bezpiecznie podkrecic do ok 200 KM i 400 nM momentu, roznica jest odczuwalna znacznie.
Opublikowano

Kolego tradycynie idz się przywitaj do powitalni :)

co do Twojego problemu to sytuacja bardzo podobna do tego co było u mnie w aucie ... tylko że ja w papierach nie miałem wpisu o 110kW ( wszedzie funkcjonowało 120 )

W rzeczywistości wyglądało to tak :

(czerwona kreska moja, niebieska to porownawcza nieskastrowana seria )

http://images50.fotosik.pl/1867/d669ab25e396806dm.jpg

 

po chipie sytuacja wygląda tak:

http://images36.fotosik.pl/442/aafda2d72ad04af3m.jpg

 

Co do tego dzie to robic ... szukaj na forum, ja tu znalazlem TC - zasadniczo jestem zadowolony i mogę polecic ale szukaj dogaduj sie.

 

Jesli natomiast chodzi o sama modyfikacje to bardzo fajna sprawa tylko trzeba być świadomym tego ze 400Nm potrafi zrobic spustoszenie w układzie napędowym jesli kierownik potrzebuje bieżnikowania kory mózgowej a w zwojach wysiało mu smarowanie ... mając świadomość zagrożeń taka modyfikacja moim zdaniem jest bezpieczna i bardzo przyjemna dla uzytkowanika :)

 

Ja jak narazie jeżdze z tym miesiąc ( dzis dokładnie ) i ok 3800 km i jest wszystko ok, żadnych objawów niewłaściwych czy niepokojących zachowań.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Mialem identyczna sytuacje i ten sam silnik. To sie robi za jednym razem (zdjecie blokady i chip to w uproszczeniu ta sama usluga) a wiec nie rob tego oddzielnie bo zaplacisz dwa razy za to samo. U dobrego tunera w Wwie zaplacilbys za customowy program pod Twoje auto ok 1200 - 1400 zl. U Ciebie moze znajdziesz 100 zl taniej ale wydaje mi sie ze bedzie to ogolnie podobny przedzial. Niektorzy za kilkaset zlotych moga Ci wgrac niecustomowy mocniejszy program ale unikalbym tego rozwiazania i na pewno "dobry" tuner tego nie zaproponuje. Silnik ktory masz mozesz bezpiecznie podkrecic do ok 200 KM i 400 nM momentu, roznica jest odczuwalna znacznie.

 

Trzeba sobie zdać sprawę, że teraz 90% programów to gotowce z delikatnym liźnięciem mapy (szczególnie w m47) tunerzy się nie bawią w pisanie map od nowa, bo i tak nie byliby w stanie tego zrobić z różnych względów (m.in czasowych - w 3h nie da się napisać, zaprojektować map pod nowoczesnego diesla) poprawiają pewne parametry i jeśli u np. 20-30 przypadków program zdał egzamin, auta jeżdżą bezproblemowo to w następnych ładuje się gotowca i dobrze. Owszem zdarza się, że na wyraźne życzenie moment się obniży, podwyższy, ale i na taką ewentualność tuner ma przygotowanych parę programów w zależności od upodobań etc. Dlatego bądźcie świadomi, że teraz praktycznie nie istnieje dla mas coś takiego jak mapa custumowa, napisana wyraźnie pod konkretne auto.

 

Druga sprawa to hamownia. Dla jednych jest to wyznacznik, że oto ten tuner jest naprawdę porządny, bo ma hamownię, a mnóstwo osób nie zdaje sobie sprawę, że hamownia jest to tylko urządzenie POMIAROWE a nie diagnostyczne. Dobry tuner na podstawie logów wie o aucie wszystko pod kątem chiptuningu i zrobi tak samo dobrze program bez hamowni jak i ten który ją posiada.

Opublikowano
szwystko co napisałes sie zgadza ... nie zmienia to faktu że warto hamować auto żeby nie było niespodzianek w stylu 440Nm bo tuner gdzies sie pomylil i zrobil czeski błąd ... klient wyjedzie szczesliwy jak dzwonek bo autko śmiga i zawija asfat wraz z podbudowa ... tylko do czasu. Oczywiscie jest to sytuacja skrajnie przerysowana i raczej maloprawdopodobna.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Z tego wynika, że jakbym chciał podnieść moc to konieczny jest chiptuning a jak tylko zdjąć blokadę to wystarczy wgranie odpowiedniego softu?
Opublikowano
Z tego wynika, że jakbym chciał podnieść moc to konieczny jest chiptuning a jak tylko zdjąć blokadę to wystarczy wgranie odpowiedniego softu?

wszystkie operacje czy chip czy wrganie nowego(seryjnego-120/163) softu to nic innego jak chip tuning.

To co siedzi teraz w Twoim E91 to tez chip tuning tylko że w dół ... bezpieczny dla właściciela samochodu ( stosowany kiedy właściciel i uzytkownik to nie ta sama osoba :) )

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
szwystko co napisałes sie zgadza ... nie zmienia to faktu że warto hamować auto żeby nie było niespodzianek w stylu 440Nm bo tuner gdzies sie pomylil i zrobil czeski błąd ... klient wyjedzie szczesliwy jak dzwonek bo autko śmiga i zawija asfat wraz z podbudowa ... tylko do czasu. Oczywiscie jest to sytuacja skrajnie przerysowana i raczej maloprawdopodobna.

 

U dobrego tunera nie ma takich niespodzianek i nie może być, jeśli przyjmiemy, że rozmawiamy o m47n2 (163 seryjnie) to nie będzie on miał programu, który dawałby taki przyrost do 440 NM. Powtarzam z hamownią czy bez, dobry tuner na podstawie logów doskonale wie, gdzie są limity. Płacimy za wiedzę tunera, za oprogramowanie (do nowych aut mega drogie) za to, że tuner wcześniej kupił od kogoś soft do tego auta (też nie tanio) Żeby nie było, nie mam nic do gotowców, skoro są sprawdzone w iluś sztukach to jak najbardziej jest to ok, ale indywidualny program (dedykowany...) to tylko chwyt marketingowy.

Opublikowano

ale ja nigdy nie liczyłem na to ze ktos bedzie siedzial i dla mnie kilka(kilkadziesiat) godzin siedzial i pisał program ktory mi sprzeda za 1000 zł i do tego jeszcze kupi hamownie, poswieci swoj czas, sprawdzi mi komputer i poszuka bledów ...

wiem ze wgra mi gotowca lub obrobi to co siedzialo wczesniej w moim aucie ... innej opcji zwyczanie nie ma.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
A może lepiej usnąć z VO opcje redukcji mocy i wgrać najnowszy soft przez WinKFP? To chyba zmieni mapę w sterowniku silnika, prawda? Jeśli ktoś nie planuje chipa, a nie chce tej blokady to chyba to najprostszy i najtańszy sposób pozbycia się tej redukcji.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
ale ja nigdy nie liczyłem na to ze ktos bedzie siedzial i dla mnie kilka(kilkadziesiat) godzin siedzial i pisał program ktory mi sprzeda za 1000 zł i do tego jeszcze kupi hamownie, poswieci swoj czas, sprawdzi mi komputer i poszuka bledów ...

wiem ze wgra mi gotowca lub obrobi to co siedzialo wczesniej w moim aucie ... innej opcji zwyczanie nie ma.

 

 

Rozumiemy się w takim razie :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.