Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
16R a reszta wymiarow ? jak duzy balon? Zimowki/letnie RF ?

 

Rozmiar 225/55 /16 letnie bez RF, znalazłem takie coś w necie o oponach run flat:

 

Opony typu Run Flat są cięższe średnio o ok. 15 procent od standardowych opon. Oznacza to większe spalanie. Z uwagi na ich usztywnienia są one również mało komfortowe. Na naszych polskich drogach jest to szczególnie dotkliwe. Teoretycznie, posiadając samochód wyposażony fabrycznie w Run Flaty, można by pokusić się o poprawę komfortu i montaż opon standardowych zamiast RF, ale… w tej materii również napotkamy trudności. Samochody z Run Flatem na pierwszym wyposażeniu, mają fabrycznie zestrojone zawieszenia (zmodyfikowane nastawy) do parametrów tego specyficznego ogumienia. Jeśli więc zdecydujemy się założyć standardowe opony, odczujemy brak stabilności w zakrętach, przy dynamicznym ruszaniu i hamowaniu, co znacząco pogarsza nasze bezpieczeństwo.

 

Może to tłumaczy takie zachowanie , ciśnienie w oponach jest ok

Opublikowano

225/55 R16 to poprawny rozmiar dla e60, RF sa twarde i sztywne. Jezeli twoje auto wyszlo z R16 bez RF to nie ma bata by bujalo przy bocznym wiaterku. Z drugiej zas strony jezeli ktos smigal wczesniej Z4 na R18 245/35 to w e60 moze czuc sie jak na wygodnej kanapie ;)

 

To nie jest tak ze nasze e60 nie buja przy bocznym podmuchu, ale nikt tym sie nie przejmuje bo jest to niewyczuwalne.

 

 

Tabliczka cisnienia znajduje sie na lewym srodkowym slupku.

Opublikowano
225/55 R16 to poprawny rozmiar dla e60, RF sa twarde i sztywne. Jezeli twoje auto wyszlo z R16 bez RF to nie ma bata by bujalo przy bocznym wiaterku. Z drugiej zas strony jezeli ktos smigal wczesniej Z4 na R18 245/35 to w e60 moze czuc sie jak na wygodnej kanapie ;)

 

To nie jest tak ze nasze e60 nie buja przy bocznym podmuchu, ale nikt tym sie nie przejmuje bo jest to niewyczuwalne.

 

 

Tabliczka cisnienia znajduje sie na lewym srodkowym slupku.

Z tego co mówili w serwisie , to do mojego zaleca się RFT a mam teraz opony bez RFT , stąd może być problem , zgodnie z tym co znalazłem w internecie , jeśli geometria była robiona dla opon RFT to zmiana na zwykłe może skutkować takim zachowaniem auta jak u mnie..

 

Dzwoniłem do BMW umówić się na profilaktyczne ustawienie geometrii kół ...980pln brutto za tą usługę ... dość słono.

Opublikowano

Profilaktycznie to my Pana naciagniemy :)

 

Moim zdaniem wrazliwosc na boczne wiatry nie jest spowodowana zle ustawiona geometria kol.

 

Masz jakies objawy zlej geometrii ?

 

Nierowne zdzieranie sie opon ?

Problemy z prowadzeniem ? Sciaga na bok ?

Nieprawidlowe ustawienie kierownicy ?

 

 

Bylo sie zapytac co to znaczy "zaleca" ? Jezeli faktycznie wyjechalo z fabryki na RF to ok, moze i sie zaleca ale jezeli wyszlo na zwyklych to ...

 

Masz kolo dojazdowe ?

Opublikowano
Ja to czytam i mysle, ze jesli jest roznica na letnich a zimowych to opony. Za duzo dociekasz z tymi oponami,kolami. Od nowosci masz auto? moze masz dzwona?
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
W sumie nie ma objawów złej geometrii , ale faktycznie fabrycznie wóz wyszedł na RFT , mam go od miesiąca , kupiony z gwarancją bezwypadkowości w Berlinie , serwis potwierdził bezdzwonowość ...
Opublikowano

rft to rft nie ma to napewno wplywu,sa opony takie same ale nie rft z takim samym bieznikem itp. to tylko chodzi o scianke boczna ze grubsza mozesz jechac na kapciu.

Powiem tak jak przesiadlem sie na E61 to tez mialem wrazenie ze jest czule na drodze i na sket w porwnaniu do innych aut, teraz prowadzi sie normalnie robie okolo 500km/tydzien.

Wlacz sobie ulubiana plyte ustaw logic7 dobrze, jak masz i zapomnij o tym.

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano

Robercie ja już parę razy usłyszałem że po zmianie opon powinno sie robić geometrie, wydaje mi sie że ci co zalecają nie do końca wiedzą co to jest geometria kół, albo szukają jelenia.

 

Rof właśnie przez wzmocniona scianke boczną jest sztywniejszy więc mniej podatny na boczne ugninanie.

Opublikowano
Witam ja w sobotę śmigając po autostradzie także walczyłem z bocznym wiatrem ale było to przy predkosci 180km/h w zawieszeniu mam wszytko sprawne wiec tłumacze to sobie ze nie mam w moim aucie Dynamic Drive i może stad ten problem z bocznym wiatrem.Pozdrawiam
Opublikowano

Własnie wróciłem z geometrii w BMW w Toruniu , usłyszałem , że nie nie tyle po zmianie opon ,co po zmianie rozmiaru kół należy zwrócić na to uwagę,ponieważ w bmw ustawia się geometrię do wysokości wozu więc może wyjść inaczej na 16" a inaczej na 18" jeśli np źle dobierzemy wysokość opony...

Ustawiono geometrię , jest trochę lepiej tzn buja dalej ale już przy wyższych prędkościach , czas więc się chyba zająć tymi oponami...

Opublikowano
kolejna bzdura, to czy masz 17 czy 18 czy 19" nie ma znaczenia co do wysokosci srodka piasty na ziemia. przeciez srednica opony praktycznie sie nie zmienia, tyllko felga rosnie, a profil maleje
Opublikowano
kolejna bzdura, to czy masz 17 czy 18 czy 19" nie ma znaczenia co do wysokosci srodka piasty na ziemia. przeciez srednica opony praktycznie sie nie zmienia, tyllko felga rosnie, a profil maleje

 

Nie no przy zamianie kół z 16" na 19" na pewno się zmienia , choć prawdą jest że w drugim wozie moje zimowe 16" koła są większe od letnich 17" .

Więc jak słusznie chyba zauważyli przy złym doborze opony może tak wyjść , przecież teoretycznie 16 calowa opona może mieć profil nawet 35 lub 40 a 19 calowa może mieć 55 wtedy średnice kół będą się różniły...

Tak czy inaczej - tak powiedzieli w serwisie.

Opublikowano
kolejna bzdura, to czy masz 17 czy 18 czy 19" nie ma znaczenia co do wysokosci srodka piasty na ziemia. przeciez srednica opony praktycznie sie nie zmienia, tyllko felga rosnie, a profil maleje

 

Nie no przy zamianie kół z 16" na 19" na pewno się zmienia

 

przeciez pisze ze sie nie zmienia, to co uporem maniaka piszesz ze tak :mad2:

wysokosc zmieni sie jesli dobierzesz zle opony, no ale i to musialbys niezle przesadzic, bo przeciez bedzei obcierac

 

ale i tak nie mialo by to wplywu na zbierznosc kol. po prostu bajki ci te pseudomchaniki opowiadaja i juz

Opublikowano
kolejna bzdura, to czy masz 17 czy 18 czy 19" nie ma znaczenia co do wysokosci srodka piasty na ziemia. przeciez srednica opony praktycznie sie nie zmienia, tyllko felga rosnie, a profil maleje

 

Nie no przy zamianie kół z 16" na 19" na pewno się zmienia

 

przeciez pisze ze sie nie zmienia, to co uporem maniaka piszesz ze tak :mad2:

wysokosc zmieni sie jesli dobierzesz zle opony, no ale i to musialbys niezle przesadzic, bo przeciez bedzei obcierac

 

ale i tak nie mialo by to wplywu na zbierznosc kol. po prostu bajki ci te pseudomchaniki opowiadaja i juz

 

No i dokładnie tak napisałem : przy złym doborze opon .

Opublikowano

Podczepię się pod temat.

Miałem drgania kierownicy przy jeździe w przedziale 80 - 130 km/h. Dodatkowo przy hamowaniu miałem drgania powyżej 60 km/h. Raz nawet rozpędziłem się do 200 i zacząłem hamować. Drugi raz tego nie powtórzyłem. Kierownicą tak szarpało przy hamowaniu z 200 że wolałem nie ryzykować drugi raz.

No i postanowiłem wymienić tarcze i klocki z przodu na oryginalne. Dodatkowo wyważyłem wszystkie koła jeszcze raz. Wszystkie drgania ustały, samochód prowadzi się idealnie.

Natomiast mam pytanie. Na kierownicy nie czuję drgań, natomiast widzę po fotelu pasażera z przodu (jak nikt na nim nie siedzi), że jak jadę między 110 a 130 km/h to fotel ma delikatne drgania. Na zimnym silniku (czyli również na zimnych oponach) drgania są większe, jak przejadę z 20 km to drgania w 70% ustają.

I tak się zastanawiam, że zapewne opony się rozgrzewają, jakoś zapewne guma się w nich lepiej układa i dlatego drgania są mniejsze.

Jedna opona została już przez wulkanizatora uznana za podejrzaną i założyliśmy ją na tył. Pozostałe są niby ok. Opony kupiłem nowiutkie i przejechałem na nich dopiero z 15 tys., są to Fulda 225/50/17, niestety bez homologacji BMW, połaszczyłem się to teraz mam za swoje.

A i zaznaczę że z zawieszeniem mam wszystko ok.

Co o tym sądzicie.

Opublikowano
Hamowanie z 200 zo zera = sie tarcze na złom! Ja tez tak mam z kołami przejade chwile i drgania ustępują na 245/40R18. Ale u mnie obrecz wewnętrzna jest znieksztalcona muszę dać do prostowania. Masz proste felgi?
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano

Z 200 nie hamowałem do zera tylko gdzieś do 140, i od razu podczas hamowania miałem straszne drgania.

Ale tarcze i klocki już wymieniłem na nowe, poprzednie były krzywe, dlatego tak szarpało, po za tym teraz mam oryginały a poprzednio ATE.

teraz samochód prowadzi się super, kierownica też nie ma drgań. Natomiast fotel pasażera delikatnie drży, a jak się opony rozgrzeją to dużo mniej drży.

Felgi są proste. Podejrzenie pada na opony, ale mam nowe więc nie chce ich zmieniać.

 

Piszesz że chcesz prostować tarcze. Ja gdzieś cztery miesiące temu też szlifowałem swoje. Po szlifowaniu było super. Ale po około 2 miesiącach było jeszcze gorzej niż przed szlifowaniem. A nie mam skłonności do ostrego hamowania i duże kałuże omijam szerokim łukiem. Także wg mnie szlifowanie to to wyrzucona kasa w błoto.

Opublikowano
A sorry jakoś źle przeczytałem, jakoś zrozumiałem że chcesz prostować tarcze, a tu nie chodziło o tarcze tylko o felgę.
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.