Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie , zauważyłem ze mój 520d dziwnie reaguje na wiatr boczny , przy większej prędkości , potrafi go " bujnąć " , efekt ten nie występuje przy prędkościach poniżej 100km/h , jest to odczuwalne głównie na autostradach podczas jazdy i przy wymijaniu np ciężarówek .

Oczywiście wiem że przyczynę ujawni diagnostyka zawieszenia , ale czy z doświadczenia wiecie która częśc jest odpowiedzialna za takie zachowanie ?

W Alfa Romeo i Jaguarze , zdarzało się tak przy złym stanie tylnych amortyzatorów i gdy tuleja mocowania amortyzatora tylnego była zużyta , czy mieliście taki przypadek w BMW ?

Opublikowano
Mam to samo ale nie wiem co jest tego przyczyną,w sobotę byłem na szarpakach i wyszło że lewa końcówka powiedziała pa,pa lecz wcześniej gdy wszystko w zawieszeniu było ok też auto mocno reagowało na boczny wiatr,amory jeszcze są ok, 170kkm przebiegu.
Opublikowano
E60 jest generalnie bardzo czuła na boczne podmuchy wiatru. Też tak mam, pomimo małego przebiegu, braku jakichkolwiek luzów, m-sportowego zawieszenia i w 100% sprawnej maglownicy, koła 245/40R18 RFT. W poprzednim aucie (Seat Leon II FR) nie wiedziałem co to boczny wiatr oraz koleiny - prowadził się o niebo lepiej jak E60 pomimo przebiegu ponad dwu krotnie większego jak BMW.
Opublikowano
mam to samo, pierw w zimę myślałem że jest tak ślisko ale teraz wracałem z Łodzi i przy plus 5 stopniach było to samo.. dziwnie się zachowuje mimo m-pakietowego zawieszenia, które do miękkich nie należy :P ....... trochę słabo...
Opublikowano
Oj to niefajnie , jeśli "ten typ tak ma" , natomiast mam wrażenie że u mnie jednak coś jest do wymiany , kiedy zatrzymuje się , w momencie gdy auto staje słyszę puknięcie w prawym tyle auta.
Opublikowano

jesli masz jakis stuk no to masz odpowiedz na twoje pytanie. E60 prowadzi sie bardzo dobrze i nie siejcie hererzji. ze ja lekki wiatr rusza :mad2:

lepiej zobaczcie na zawieszenie w jakim jest stanie, bo to ma duzy wplyw na prowadzenie auto przy bocznym wietrze

Opublikowano
jakie kola? mialem zimowe 16stki bylo ok po zmianie na letnie 18stki rft czuje wszystko nawet jak najade na linie, nie mam pojecia czemy tak jest ale chyba tak musi byc.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
jakie kola? mialem zimowe 16stki bylo ok po zmianie na letnie 18stki rft czuje wszystko nawet jak najade na linie, nie mam pojecia czemy tak jest ale chyba tak musi byc.

 

No... własnie 16tki choć letnie...

Opublikowano
To wina opon, 16 pewnie byly tekko balonowate, sporo gumy ladnie tlumilo, teraz masz 18 pewnie jakies "skarpety" :) mam na myśli cienkie gumy i w dodatku RF czyli twarde, to dlatego tak bardzo przenosza drgania.
Opublikowano
tak masz racje i w dodatku 2 sztuki michelin primacy a 2 bridgestone potenza rft szok, zastanawiam sie czy nie wejda 50 lub 55
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano

Moim zdaniem R17 225/50 dobrze tlumi nasze polskie drogowe niedoskonalosci :) ale R18 wyglada duzo lepiej ;/

 

Z czystej ciekawosci jakie masz te 18 ? Moze jakies foto? :)

Opublikowano
Nie chciałbym , przeszkadzać w przemiłej konwersacji , ale troszkę zeszliście z tematu w którym prosiłem o poradę .
Opublikowano

Moim zdaniem możesz mieć jednak jakąś usterkę w zawieszeniu .

Skoro odczuwasz boczne podmuchy wiatru , to może amortyzatory albo tuleje gumowe , które mocują karoserie do "wózka" .

Tak na logikę,bo to przecież jedynie sama mechanika/fizyka.

Coś raczej jest nie halo, bo auto sprawne powinno się prowadzić jak po szynach i nie powinno być problemu z utrzymaniem toru jazdy .

Opublikowano
Oczywiście wiem że przyczynę ujawni diagnostyka zawieszenia
Skoro wiesz to dlaczego nie pojechales ? Koszt dobrej diagnozy zawieszenia (w tym szarpak) to 40zl naprawde polecam.

 

Przy sprawnym zawieszeniu nie moze byc mowy o bujaniu przy bocznym wietrze, no chyba ze jakas gwaltowna wichura, ale to tylko 28,5 - 32,6m/s

Opublikowano
Oczywiście wiem że przyczynę ujawni diagnostyka zawieszenia
Skoro wiesz to dlaczego nie pojechales ? Koszt dobrej diagnozy zawieszenia (w tym szarpak) to 40zl naprawde polecam.

 

Przy sprawnym zawieszeniu nie moze byc mowy o bujaniu przy bocznym wietrze, no chyba ze jakas gwaltowna wichura, ale to tylko 28,5 - 32,6m/s

 

Własnie wróciłem z diagnostyki w BMW Dynamics Bydgoszcz , okazało się ze zawieszenie jest w idealnym stanie , nie mają zastrzeżeń do auta ... Natomiast winne mogą być opony.

Poinformowano mnie że do BMW stosuje się opony ze znakiem "gwiazdki" , mają one odpowiednią sztywność stosowanie innych opon (tak jak u mnie)

Może powodować efekt bujania auta i reakcji na wiatr boczny

 

Przy okazji mam pytanie , serwisowałem kilka marek w tym Forda, Peugeota i Jaguara , ale pierwszy raz spotkałem się z tym że NIE ZAPŁACIŁEM za przegląd , gdyż stwierdzono że nie ma usterki .... czy to normalna praktyka BMW ???? Godzinę testowali auto ... za darmo...

Opublikowano

Na letnich 16 calach , na zimowych też 16tkach nie było takiego efektu...

Pan z którym miałem jazdę testową powiedział , że są to dość duże balony i w parze z niewystarczającą sztywnością opony powstaje ten efekt

Opublikowano
Nie do końca zgodzę się z Panem z serwisu BMW. Jeździłem na oponach zimowych 225/45R18 nie RFT (bez gwiazdki) i było podobnie jak teraz na 245/40R18 RFT (z gwiazdką). Zawieszenie w idealnym stanie (przebieg to 81 tys.) Zero luzów czy nie fabrycznych odgłosów. Dodatkowo samochód posiada zawieszenie M-sportowe. Zeby była jasność, samochód nie zmienia pasa ruchu przy bocznym podmuchu wiatru (wyjazd poza ekrany na autostradzie). Wymaga jedynie lekkiej kontry kierownicą. Zauważyłem pewną prawidłowość. Moje E60 aby skręcić w porównaniu do Leona II wymaga sporo więcej obrotów kierownicy. Leon aby go naprowadzić przy podmuchu bocznego wiatru lub w koleinach wystarczyło 1 cm obrotu kierownicy w BMW trzeba około 2-3 cm. Tak samo przy skręcie na skrzyżowaniu - trzeba się namachać tą kierownicą że szok. Leon miał elektryczne wspomaganie, w E60 mam hydrauliczne może tu jest ta różnica w ilości obrotów kierownicy aby skręcić (tam było calkiem inne przełożenie, bardziej bezpośrednie)?
Opublikowano

No to u mnie jest bardzo podobna sytuacja mam 85tys km najazdu ... sam nie wiem , niezbyt komfortowo się tak jeździ...

Ale u mnie była spora różnica w prowadzeniu między zimówkami a letnimi jednak

Opublikowano

A jak bujniesz karoserią , to auto buja się "na oponach " czy na amorkach a opony stoją nieruchomo ?

Przychodzi mi jeszcze bowiem taka myśl,że być może masz zbyt niskie ciśnienie w oponach i stąd ten efekt.

Opublikowano
Też mam podobnie, na 17, zawieszenie na scieżce diagnostycznej w porządku a przy bocznym wietrze ale mocniejszym buja... Robiono mi wycenę szkody jaka powstała na najechaniu na mój tył innego pojazdu w autoryzowanym serwisie BMW i pomimo, ze mówiłem, że nie będę u nich tego naprawiał, też było za darmo, ale to w Irlandii. O myciu i odkurzaniu nie wspomnę... Super!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.