Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, parę dni temu byłem na hamowni i niestety samochód nie ma tyle mocy ile powinien mieć, oraz linia wykresu nie przechodzi tak jak powinna. Po podpięciu pod kompa wykazało błąd "czujnik wału rozrządu przy zaworze wydechowym". Czy wymiana czujnika powinna załatwić sprawę? Samochód nie posiada innych niepokojących dolegliwości tj. falowanie obrotów, problemy z zapalaniem itp. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

http://images35.fotosik.pl/1871/c4645b89c13ff9fdm.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, wymień, w jakim stopniu to poprawi wykres nie wiem ale na pewno ma wpływ na osiągi.
Opublikowano
Tylko oryginał. Przed montażem odepnij akumulator, że nie doszło do zwarcia. Spowoduje to także zresetowanie się błędów nieaktualnych sterownika silnika... oraz reset ustawień OBC.
Opublikowano
Ok kupię oryginał. A czy orientuje się ktoś czy można dostać gdzieś oryginał (z tego co przeyczytałem to siemens vdo) poza ASO? W ASO kosztuje 422 zł więc preferowałbym go nabyć w nieco niższej cenie ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki wszystkim za doradzenie kupna oryginalnego czujnika, po wymianie Bunia pędzi niczym szatan :) lecz moja radość nie trwała długo bo po przejechaniu ok 50 km zaswiecił się check engine i na inpie wykryło następujące błędy. http://ifotos.pl/zobacz/lambdajpg_nhrswxn.jpg/

Po wykasowaniu i ponownym przejechaniu kilku kilometrów błędy znowu się pojawiły

Zauważyłem też, że obroty lubią sobie teraz pofalować na biegu jalowym. Czy ktoś wie co może powodować te błędy?

Opublikowano
Wartość mieszanki na dwóch rzędach wzbogacona, tj zalewa paliwem albo daje za mało powietrza. Falowanie obrotów świadczy o usterce przepływomierza. Odepnij wtyczkę od niego i sprawdź czy falowanie ustąpi. Jeśli tak to masz przyczynę błędów.
Opublikowano

Jak to co opisaj Yoshi nie rozwiaze problemu, to swiece trzeba obejrzec, wzglednie wymienic po prostu.

Cewki bledami nie wala? Jest tez jeszcze kwestia wymiany odmy w tych silnikach i na samym koncu vanos albo sondy lambda.

Opublikowano
A czy może mieć to jakiś związek z wymianą czujnika impulsów wałka rozrządu? Samochód mam od 3 miesięcy i może poprzedni właściciel sprzedając samochód z uszkodzonym czujnikiem coś kombinował z dawką paliwa? Te błędy pojawiły się zaraz po wymianie czujnika. Cewki nie walą błedami.
Opublikowano
Te błędy pojawiły się zaraz po wymianie czujnika.

 

Może jakiś macher coś "przestawił" w osprzęcie... posprawdzaj gumy, połączenia i dolot (czy nie przytkany)... się może "szmatkę zostawiło" ;)

Rzuć okiem na wskazania przepływki.

Opublikowano
Aa i przypomniałem sobie o czymś raczej istotnym, zaraz po wymianie czujnika pojechałem na regulację instalacji gazowej i to wlasnie po tym (po ok 5 km) pojawił się check engine. Jest możliwość, że to oni coś źle poprzestawiali? :P
Opublikowano

Problem chyba rozwiązany. Dzięki wszystkim za pomoc. Rura za przepływką była lekko poluzowana, dociągnąłem ją check engine zgasł, wykasowałem błędy lecz po chwili znów się pojawiły. Wykasowałem je ponownie i od ok 150 km na szczęście nic nie wywaliło :) ale dziwi mnie to, że dociągnięcie tej rury pomogło, ponieważ skoro brało lewe powietrze to mieszanka powinna być za uboga więc kłóciło by się to z tym stwierdzeniem

Wartość mieszanki na dwóch rzędach wzbogacona, tj zalewa paliwem albo daje za mało powietrza. Falowanie obrotów świadczy o usterce przepływomierza. Odepnij wtyczkę od niego i sprawdź czy falowanie ustąpi. Jeśli tak to masz przyczynę błędów.

Obroty są teraz w miarę równe, wahają się pomiędzy 740-750 rpm więc chyba nie można tego nazwać falowaniem lecz są dużo niższe niż z uszkodzonym czujnikiem. Wtedy obroty na biegu jałowym wynosiły ok 850 rpm. Czy te 750 rpm to nie jest za mało?

Opublikowano
skoro brało lewe powietrze to mieszanka powinna być za uboga więc kłóciło by się to z tym stwierdzeniem

Nie kłóci się z tym stwierdzeniem, bo "lewe" powietrze zawsze ma bardzo wysoką temperaturę - pochodzi z przedziału komory silnika. To z kolei wpływa na pomiar odpowiedniej masy powietrza, ponieważ już przed grzałką powietrze jest nadmiernie rozgrzane. Dlatego wartość jest sfałszowana.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Idea zajebista tylko szkoda że bledną !!!!

 

Jak silnik pobiera lewe powietrze to mieszanka jest uboga i temperatura tu niem nic do rzeczy , chyba że jedziesz po słońcu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.