Skocz do zawartości

BMW X3 f25 z USA dostosowanie do jazdy po Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ogólnie spory rozstrzał cenowy. Dlatego też 'włączyła się lampka', że u jednych tanio= może niekoniecznie zrobią to perfekt; z kolei drogo=chcą zedrzeć?

 

Nie chcę podawać konkretnych kwot ale ogólnie przedział 1000zł - 4000zł za samą zmianę języka, wgranie map (oryginalne mapy nie są w cenie) i zakodowanie tych 'funkcji komfortowych'+ przekodowanie przednich kierunków na miganie..

 

Niektórzy (i to akurat ci u których jest taniej) oferują już w cenie, bez dopłat zakodowanie przeciwmgielnych tylnych i wymianę tylnych lamp jeśli przyjadę już z kupionymi częściami, z kolei u tych u których jest droższe wgranie softu- za zakodowanie każdej pierdołki +500/600 zł, za wymianę lamp która ponoć sprowadza się do odkręcenia i przykręcenia śrubek 300/400zł, te wyższe ceny są oczywiście netto :|

 

Nie rozumiem też tego, że nie ma żadnych cenników dla konkretnej czynności, to jak to w końcu jest? zależnie kto zadzwoni i jakie wyposażenie ma jego auto (po prostu droższe) to dostaje cenę z kosmosu? :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ludzie korzystają, że BMW jest drogie, a serwis jest jeszcze droższy (poza wszelkim rozsądkiem) i próbują wyciągnąć od innych odpowiednio dużo, w myśl zasady "kosztuje to tyle ile w stanie jest zapłacić klient".

 

Generalnie bez znajomości czasochłonności danej czynności nie jesteś w stanie ocenić czy to nie jest cena z kosmosu...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Moderatorzy
Opublikowano
ZTCW, to jeszcze lusterka sa inne na EU i USA.

 

dzwoniłem już w kilka miejsc i o lusterkach nikt nie wspomniał ani słowem.. Skąd masz takie info? Ciekawe, czym się różnią.

 

W jakim rejonie polski chcesz to robić?

Opublikowano

setki aut - typowych amerykańców - jest na naszych drogach bez przerobionych świateł przednich.

Nikt gołym okiem nie stwierdzi czy są symetryczne czy nie. W nocy też nie oślepiają. Jedyne co to świecące pomarańcze są do przerobienia, ale to zero problemu.

 

Zobaczcie np Chrysler Pacifica - nigdy nie było wersji europejskiej a 10000 aut jeździ w PL drogach.

XmaX
Opublikowano
ok ,pewnie jeżdżą i inne ,ale pamiętajmy ,że niezgodnie z przepisami (na przeglądzie diagnosta nie powinien podbić przeglądu) :wink:
Opublikowano
ZTCW, to jeszcze lusterka sa inne na EU i USA.

 

dzwoniłem już w kilka miejsc i o lusterkach nikt nie wspomniał ani słowem.. Skąd masz takie info? Ciekawe, czym się różnią.

W USA nie maja lusterek asferycznych, bo takie jest u nich prawo.

Lewe jest zwykle, prawe pomniejszajace/szerokokatne.

Opublikowano
Ludzie korzystają, że BMW jest drogie, a serwis jest jeszcze droższy (poza wszelkim rozsądkiem) i próbują wyciągnąć od innych odpowiednio dużo, w myśl zasady "kosztuje to tyle ile w stanie jest zapłacić klient".

 

Generalnie bez znajomości czasochłonności danej czynności nie jesteś w stanie ocenić czy to nie jest cena z kosmosu...

 

Heh, ciekawe co by było gdyby w sklepach nie było cen towarów. Podchodzisz do kasy elegancko ubrany i pachnący więc płacisz za ten sam towar 2 razy tyle co ktoś w 'ubraniach roboczych'. Przykra sprawa ogólnie rzecz biorąc.

Rozumiem stwierdzenie że bez znajomości czasochłonności... Dlatego też pytam o orientacyjne ceny, no i też czy w ogólnym rozrachunku lepiej przepłacić, dać się skroić i mieć zrobione perfekt w myśl 'drożej- powinno być lepiej', czy niekoniecznie?

 

W jakim rejonie polski chcesz to robić?

 

Olsztyn i okolice, Gdańsk, Warszawa, Łódź.

 

 

W USA nie maja lusterek asferycznych, bo takie jest u nich prawo.

Lewe jest zwykle, prawe pomniejszajace/szerokokatne.

 

Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce, podejrzewam że akurat to jest kwestią przyzwyczajenia ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mając BMW trzeba się przyzwyczaić, że będziesz obiektem przedstawiania zawyżonych cen i nieuzasadnionego zarobku... moim skromnym zdaniem, trzeba "zasięgnąć języka" (najlepiej z wielu źródeł) i wtedy podjąć odpowiednią decyzję.

 

Nawet "fachowcy", którzy ogłaszają się na tym forum czasem, mądrzą się (bo chcą Cię skusić na ich usługi), a dają się złapać (czasem)na elementranej niewiedzy... ja np. chciałem doposażyć X3 w nawigację - BMW mówi nie, więc zwróciłem się do "fachowców", oczywiście wszyscy to mogą zrobić i prawie wszyscy twierdzą, że nie stracę gwarancji.

 

Niestety, każda ingerencja w układ elektryczny samochód (jest to łatwe do sprawdzenia poprzez różnicę oryginalna konfiguracja - bieżąca) powoduje natychmiastowe i bezdyskusyjne rozwiązanie umowy serwisowej i gwarancyjnej... To oficjalnej stanowisko BMW PL (a nie tylko ASO). Oczywiście "fachowcy" mi przedstawionych faktów twierdzą, że to bzdura... rozpiętość cenowa jest olbrzymia i sięga 200% (!).

 

Wracając do tematu. Moja skromna opinia jest taka, że zdecydowanie lepiej jest kupić samochód u brokera, który sprowadzi X3 z europejskiej dystrybucji i będzie taniej niż salonie, a uniknie się zabaw i targów z "fachowcami".

Musisz pamiętać, że nowe BMW są bardzo skomputeryzowane i wymagają nie tylko fachowej wiedzy, ale też odpowiednich komputerów diagnostycznych (które są celowo bardzo drogie by mogły je nabyć tylko odpowiednie osoby), oddawanie ich pod opiekę niesprawdzonego serwisu bądź fachowca może później się mścić.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie, mam pytanie odnośnie lamp tylnych.

 

Czy na lampy boczne zachodzi jakiś element klapy bagażnika/ uszczelka/ cokolwiek?

 

Czy przerysowania i przebrudzenia widoczne na lampach na zdjęciu poniżej będą zakryte? Lampa oczywiście używana, sprzedający uważa, że lampa stan perfekt, no ale te gigantyczne pasy? co to? :roll:

 

http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/32/28/72/89/3228728945

Opublikowano
Moim zdaniem to tylko folia pakująca :)
Opublikowano
nie nie, widziałem je na żywo, to jest już fotka bez folii, te krechy to ślad po jakiejś piance/ czy czymś na podobę. Ogólnie zerowe szanse na wytarcie tego bez porysowania lamp.. Czyli to jest tak o, na wierzchu? w sensie porysowana część lampy jest cała "na zewnątrz" auta? Ślady są dziwnie równe, dlatego też przyszło mi do głowy że to ślad po jakiejś uszczelce, czy coś... :?
  • Moderatorzy
Opublikowano
To jest taśma bezbarwna, zerwij ją i resztki kleju zmyj denaturatem ,tylko nie pij... :)
Opublikowano
Będzie widać ,chyba ,że da się to wyczyścić ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Te lampy chyba są od wersji bez ksenonu .(mogę się mylę )

 

Identyfikacji wersji reflektorów można dokonać po numerze ETK lub spoglądając na tył reflektora. Od przodu reflektora jest to niemożliwe. Nie widać różnicy.

 

Górny jest od wersji xenon czyli z paskami LEDowymi. Widać zainstalowany dodatkowy moduł do zasilania LEDów. A dolny zwykły. To samo dotyczy reflektorów klapy tylnej.

 

Poniżej kilka fotek poglądowych.

Górny reflektor jest od wersji xenon EU a dolny zwykły EU.

http://i42.tinypic.com/16k9t94.jpg

 

Zwykłe reflektory EU (bez pasków LED).

http://i44.tinypic.com/n3w9sp.jpg

 

Reflektory z paskami LED EU (wersja xenon)

http://i43.tinypic.com/ih0eip.jpg

 

Oryginalne nowe reflektory są zapakowane w matową torebkę foliową, następnie umieszczone są w różowej piance i dopiero potem w pudełku. Na kloszach nie ma żadnej taśmy ani nalepek.

 

Wracając do meritum tematu czyli dostosowania auta do przepisów EU... jest to jak najbardziej możliwe...

 

Co prawda konieczna będzie wymiana korpusu lamp przednich na wersję europejską oraz tylnych lamp zewnętrznych (te w klapie dla wersji US i EU są takie same), aby nie było problemów z badaniem technicznym. Pozostałe elementy tj. żarówki ksenonowe z zapłonnikiem, moduły LED, moduły skrętu, przetwornice oraz moduły sterujące lampami są takie same.

 

Konieczne jest tylko kodowanie na wersję EU.

 

Co do funkcji nawigacji oraz radia. Też nie ma z tym problemu...

 

Pozdrawiam :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za powyższe posty, rozjaśniły one temat.

 

Auto niebawem będzie w Polsce (II połowa czerwca), dlatego też nadchodzi czas umówienia się w konkretnym warsztacie na konkretną datę na konkretną robotę. :)

 

Dodam, że lampy tylne już kupione (dedykowane do modelu, wyszukane po numerze VIN).

 

Teraz proszę już o ostateczną poradę, kogo polecacie na wykonanie takiego zabiegu. Lista modyfikacji jest dość długa, jednak ogranicza się tylko i wyłącznie do dostosowania auta na jazdę po Europie (w tym oczywiście Polskie menu, strojenie radia itp).

 

Warsztaty jakie na ten czas biorę pod uwagę:

1. dktronic spod Krakowa- o nich jest najmniej informacji, nie wiem w jakich warunkach pracują i jakie mają podejście do klienta, na ich stronie jednak widać kilka porządnych aut na których jak twierdzą pracowali, również rozmowa telefoniczna nie wzbudziła jakichś podejrzeń...

 

2. BMW navi garage z Warszawy- miałem kontakt telefoniczny, można spotkać użytkowników zadowolonych, jednak mam główne pytanie w tym temacie czy warto trochę przepłacić? Czy jakość Ich usług jest rzetelnie godna polecenia?

Opublikowano

A ja polecam Bimmer Upgrades Polska, korzystałem z usług tej firmy przy różnych doposażeniach F25 i jestem mega zadowolony...to co w nich urzeka to praktycznie nieograniczona wiedza na temat BMW, indywidualne posejscie do klienta i duża konkurencyjnośc cenowa...wszystko robia w technologi BMW i udzielaja gwarancji na wykonane prace.

 

Jeżeli chodzi o ich realizacje to sa zamieszczone na ich stronie na facebook'u...

Opublikowano

Tych doposażeń nie było wcale tak dużo :)

 

między innym doposażyłem swoje F25 w reflektory OEM bi-xenonowe (zakupiłem samochód nowy ale już skonfigurowany, bez bi-xenonów), cały projekt doposażenia został zrealizowany w technologii OEM oraz przy użyciu nowych oryginalnych części.

 

Długo szukałem firmy, która zrealizowałaby taki projekt (również pytałem w ASO:) ale tylko Bimmer Upgrades Polska podjeła sie wykonania takie go projektu...i efekt jest taki, że mam oryginalne bi-xenony jak z fabryki.

 

jeżeli chodzi o inne ciekawe (w mojej opinii) doposażenia to np. uruchomiliśmy DEC (mój F25 jest z 2011 gdzie funkcja eco pro nie była dostępna, a ja nie mam EDC czy sportowego układu kierowniczego) i teraz mam zmienne tryby jazdy normal/sport/sport+ i charakterystyka samochodu sie zmienia (ukł. kierowniczy sztywnieje od razu i zmiana reakcji na gaz jest wyczuwalna).

 

foto relacja z tych doposażeń jest na facebook'u na str. Bimmer Upgrades Polska

Opublikowano
Zadałem im pytanie o interesujące mnie wyposażenie, zobaczymy na ile się wycenią i jak szybko zareagują na maila.

 

Jak już dostaniesz odpowiedź to podziel się wrażeniami :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozmawiałem przez telefon i rozmówca sprawił pozytywne wrażenie - wysłałem detale maile, jak dostanę odpowiedź dam znać.

 

Wcześniej miałem kontakt z BMW navi garage i niestety BARDZO mnie rozczarowali samą rozmową - na pewno nie skorzystam z ich usług.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.