Skocz do zawartości

BMW X3 f25 z USA dostosowanie do jazdy po Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie- interesuje mnie co trzeba poczynić aby móc legalnie poruszać się po Polsce tym autem sprowadzonym z USA.

 

Pomijamy tu kwestie sprowadzenia, cła, podatków itp.

 

Chcę dowiedzieć się co należy zmienić/przerobić w tym aucie.

Domyślam się, że sprawa oprze się głównie o światła tylne i one interesują mnie najbardziej- jeśli jest ktoś kto zna się na rzeczy to bardzo proszę o odzew..

 

Kolejna sprawa to wgranie (jeśli w ogóle jest taka możliwość) polskiego oprogramowania i map.

 

rozchodzi się konkretnie o model x3 xDrive 28i.

 

Jeżeli znacie godne polecenia warsztaty specjalizujące się w temacie i ewentualnie orientacyjne ceny to proszę o kontakt.

może być w temacie, lub na mail [email protected]

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
W jakiej części PL chcesz to zrobić?
Opublikowano
najlepiej warmińsko-mazurskie Olsztyn i okolice, jednak Gdańsk, Warszawa czy Łódź też wchodzą w grę..
Opublikowano

sprawdz po numerze vin ,co można zrobić bezinwazyjnie ,w moim np. (28i) światła przeciwmgielne z tyłu wymagają jedynie przeprogramowania sterownika (+ oczywiście przełącznik z przodu) oryginalnie (teraz) używane są jako dodatkowy stop w awaryjnych sytuacjach ,ważne również jakie masz światła z przodu...

Pamiętaj też o paliwie (moje nigdy nie zaznało więcej niż 93 octany :D

Opublikowano
sprawdz po numerze vin ,co można zrobić bezinwazyjnie ,w moim np. (28i) światła przeciwmgielne z tyłu wymagają jedynie przeprogramowania sterownika (+ oczywiście przełącznik z przodu) oryginalnie (teraz) używane są jako dodatkowy stop w awaryjnych sytuacjach ,ważne również jakie masz światła z przodu...

Pamiętaj też o paliwie (moje nigdy nie zaznało więcej niż 93 octany :D

 

dzięki za odpowiedź.

z kierunkowskazami nie było nic do roboty?

Słyszałem że trzeba wymienić całe lampy tylne i w jakiś magiczny sposób przeprogramować jakieś (?) moduły..

 

A z paliwem, to o co chodzi? (aż głupio pytać, no ale..) Nie można lać zwykłej bezołowiowej 95?

 

 

Auto jest jeszcze tysiące kilometrów stąd, ale uzyskanie numeru vin raczej nie będzie problemem. Kwestia paru dni. Jednak jeśli możecie coś konkretnego powiedzieć przed vinem, to bardzo proszę. :)

Opublikowano
paliwo w Stanach ma max.93 octany ,do silników aut sprowadzonych nie zaleca się naszych ,,v pover'' ,,verva'' itp. 95 w zupełności wystarczy :cool2:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Napisz do niego BMW_NAVI_GARAGE jest z W-wy

Ew. mogę polecićć jeszcze kogoś w okolicach 3City

Opublikowano
Napisz do niego BMW_NAVI_GARAGE jest z W-wy

Ew. mogę polecićć jeszcze kogoś w okolicach 3City

 

dzięki wielkie, z okolic Gdańska też poproszę- tam mi bardziej po drodze :D

 

BMW_NAVI_GARAGE- z tego co wyczytałem specjalizuje się głównie w nawigacjach i systemach- to jak najbardziej się przyda, jednak priorytetem są światła- dalej niestety nie wiem jak to konkretnie wygląda..

 

 

paliwo w Stanach ma max.93 octany ,do silników aut sprowadzonych nie zaleca się naszych ,,v pover'' ,,verva'' itp. 95 w zupełności wystarczy :cool2:

to ważna sugestia- dzięki

a co do światełek, to może jeszcze trochę pociągniesz temat, bo na tym najbardziej mi zależy- auto niedługo będzie w PL, trzeba się zaopatrzyć w ewentualne części i umówić z jakimś (najlepiej poleconym przez Was) specjalistą.. Numerem vin na ten czas nie dysponuję, jednak może mimo to da się coś w temacie powiedzieć. :?:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Większa ilość oktanów to tylko większa odporność na spalanie stukowe(czyli samozapłon bez iskry) także tu bym nie widział problemów :)
Opublikowano
Z tymi octanami nie do końca się zgadzam (generalnie nie zalecam wlewać powyżej 95 w Polsce) pamiętajmy ,że nie jest to silnik przeznaczony do eksploatacji w Europie (w uproszczeniu - inna specyfikacja) - co do świateł polecam również BMW/NAVI GARAGE z Warszawy :cool2:
Opublikowano
Ważna rzecz ,o której zapomniałem ,pamiętaj ,że z przodu będziesz miał światła symetryczne a potrzebujesz asymetrycznych (problem pojawi się na przeglądzie) nie wiem może w tym modelu da się to ustawić automatycznie ?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Lampy maja inne numery więc pewnie do wymiany.

Jeśli chodzi o paliwo to BMW dopuszcza min. 91 oktanów a nie dopuszczalne jest tylko poniżej 91 i oraz biopaliwa.

Sprawdź w instrukcji.

Opublikowano

Dzięki wielkie za odzew i pomoc.

Jeśli jeszcze coś przychodzi Wam, lub innym obserwatorom tematu do głowy to proszę o dalsze sugestie, jak wiadomo dziś bez pewnej wiedzy nie ma co wybierać się do warsztatu...

Opublikowano

z kierunkowskazami nie było nic do roboty?

Słyszałem że trzeba wymienić całe lampy tylne i w jakiś magiczny sposób przeprogramować jakieś (?) moduły..

Do tylnych lamp będziesz musiał wymienić tylko klosze na takie z pomarańczowymi kierunkowskazami (europejskie).

Opublikowano
Do tylnych lamp będziesz musiał wymienić tylko klosze na takie z pomarańczowymi kierunkowskazami (europejskie).

 

o, i to jest jakaś pozytywna informacja, dzięki!

wiesz może co ze światłem przeciwmgielnym tylnym? Jedni twierdzą że trzeba prowadzić jakieś kable, inni z kolei że kwestia jakiegoś przeprogramowania (?) a jeszcze inni że nic nie będzie z tym do roboty bo jest okej.

 

czy w USA są sprzedawane nowe x3 w różnych wariantach tylnych świateł i do jednoznacznej diagnozy potrzebuję co najmniej numeru vin, czy może produkują tylko jedną wersję i ktoś zna rozwiązanie zagadki?

 

dręczy mnie też temat przednich świateł- rafusa twierdzi, że być może konieczna będzie wymiana reflektorów, jednak nikt wcześniej takiego twierdzenia mi nie przedstawił, nikt też do tej pory nie potwierdził tych słów.

Jasne, wiem na co zwrócić uwagę- a wszelkie wątpliwości rozwieje wizyta na stacji diagnostycznej. Jednak z racji tego że do odbioru auta jest jeszcze trochę czasu, chcę teraz dowiedzieć się jak wygląda sytuacja, żeby odpowiednio się przygotować i skrócić czas przygotowania auta do jazdy po Polsce do minimum- czyli wyjazdu prosto do warsztatu w umówionym terminie z kupionymi częściami. Tak jak pisałem- będę wdzięczny za wszelką pomoc. Prawdą jest, też że jeśli temat zostanie wyczerpany, będzie służył kolejnym osobom sprowadzającym f25 zza oceanu.

Opublikowano
Potwierdzam ,iż w moim X3 w przypadku chęci dostosowania świateł przeciwmgielnych jest to kwestia przeprogramowania sterownika (potrafią to w bmv/navi garage) i założenia przełącznika na tablicy,ja tego osobiscie nie robiłem (nie potrzebuję na szczęście) :D ,na pewno nie dotyczy to wszystkich F25 (dlatego potrzebujesz numer vin) , w niektórych niestety nie ma instalacji do zasilania tyłu... Co do świateł z przodu to wszystkie wersje amerykańskie mają światła symetryczne ,które nie są dopuszczone do ruchu w Polsce. Policja raczej się nie połapie ,pozostaje stacja diadgnostyczna ?
Opublikowano
o, i to jest jakaś pozytywna informacja, dzięki!

wiesz może co ze światłem przeciwmgielnym tylnym? Jedni twierdzą że trzeba prowadzić jakieś kable, inni z kolei że kwestia jakiegoś przeprogramowania (?) a jeszcze inni że nic nie będzie z tym do roboty bo jest okej.

Żadnych dodatkowych kabli nie potrzebujesz, żarówki (bo pewnie brakuje w lampie) + przełącznik + programowanie.

czy w USA są sprzedawane nowe x3 w różnych wariantach tylnych świateł i do jednoznacznej diagnozy potrzebuję co najmniej numeru vin, czy może produkują tylko jedną wersję i ktoś zna rozwiązanie zagadki?

Dziwne pytanie - w USA są sprzedawane auta na własny rynek więc w wersji amerykańskiej...

 

dręczy mnie też temat przednich świateł- rafusa twierdzi, że być może konieczna będzie wymiana reflektorów, jednak nikt wcześniej takiego twierdzenia mi nie przedstawił, nikt też do tej pory nie potwierdził tych słów.

Z przednimi światłami nic nie potrzebujesz robić - będziesz sobie jeździł po Europie bez problemów.

 

Aha, potrzebujesz jeszcze przeprogramować radio bo nie będzie odbierało wszystkich stacji, ale ten magik który uaktywni tylne przeciwmgłowe światła zrobi to za parę złotych extra...

Opublikowano

Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi :wink:

 

Jak uda mi się uzyskać vin, z pewnością zwrócę się z prośbą o rozkodowanie go, wtedy będzie można ustalić konkrety..

 

Co do świateł przednich- nie sprecyzowałem i stąd takie wątpliwości.. Lampy są ksenonowe, może to coś zmienia? na forum są różne teorie na ten temat.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Osprzęt lamp jest identyczny w EU czy USA niestety same lampy są inne i nie wiem czy da się ustawić asymetrię świateł.
Opublikowano
Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi :wink:

 

Jak uda mi się uzyskać vin, z pewnością zwrócę się z prośbą o rozkodowanie go, wtedy będzie można ustalić konkrety..

 

Co do świateł przednich- nie sprecyzowałem i stąd takie wątpliwości.. Lampy są ksenonowe, może to coś zmienia? na forum są różne teorie na ten temat.

Trochę dziwne i ryzykowne że kupiłeś / zamówiłeś auto bez sprawdzenia VIN-u...

Lampy przednie są ksenonowe i dlatego nie będziesz potrzebował przy nich grzebać :cool2:

Opublikowano
przy ksenonach problem świateł nieaktualny :D
Opublikowano
Tak jak w temacie- interesuje mnie co trzeba poczynić aby móc legalnie poruszać się po Polsce tym autem sprowadzonym z USA.

 

Pomijamy tu kwestie sprowadzenia, cła, podatków itp.

 

Chcę dowiedzieć się co należy zmienić/przerobić w tym aucie.

Domyślam się, że sprawa oprze się głównie o światła tylne i one interesują mnie najbardziej- jeśli jest ktoś kto zna się na rzeczy to bardzo proszę o odzew..

 

Kolejna sprawa to wgranie (jeśli w ogóle jest taka możliwość) polskiego oprogramowania i map.

 

rozchodzi się konkretnie o model x3 xDrive 28i.

 

Jeżeli znacie godne polecenia warsztaty specjalizujące się w temacie i ewentualnie orientacyjne ceny to proszę o kontakt.

może być w temacie, lub na mail [email protected]

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

 

 

Jesli chodzi o system nawigacji to polskie menu, lektor polski jest mozliwy do wykonania, mozna przestroic takze radio aby pokazywalo czestotliwosci parzyste, przekodowac region code na europejski, odblokowac dvd podczas jazdy, wgrac poprzez kody FSC najnowsza nawigacje Polska Europa, wiecej na www.navibmw.pl lub pod tel 504 384 405

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy (i Koleżanki, jeśli takowe są)

Podpowiedzcie, ile może (powinno) kosztować wgranie/przekodowanie całego systemu wraz z nawigacją (professional) i radiem na język i częstotliwości PL (Pomijając koszt oryginalnych map z BMW), oraz zakodowanie "funkcji komfortowych" czyli domykanie okien, szyberdachu, składanie lusterek, otwieranie i zamykanie bagażnika z pilota?

 

Jeśli się orientujecie, proszę o odpowiedzi.

Nie musi to być cena konkretnie dla x3, może być dla nowszych modeli (>2010) np serii 3, 5, x1, x5, wiadomo że powinno to być porównywalne cenowo...

Opublikowano
ZTCW, to jeszcze lusterka sa inne na EU i USA.

 

dzwoniłem już w kilka miejsc i o lusterkach nikt nie wspomniał ani słowem.. Skąd masz takie info? Ciekawe, czym się różnią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.