Skocz do zawartości

[E39] 530d/ 528i Touring Po lifcie - jaka skrzynia biegów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam Serdecznie,

Rozglądam się za kupnem BMW E39 Touring w silniku który użytkowałem do tej pory czyli 30D - ale poważnie rozważam też możliwość zakupu benzyny.

 

Mam dylemat jeśli chodzi o skrzynie biegów.

możecie koledzy coś podrzucić...

Jedni piszą że automatyczne skrzynie są ok i nic się nie dzieje, należy tylko pamiętać o oleju.

inni piszą że w dieslach te skrzynie nie dają rady ze względu na moment....

już sam nie wiem co robić...

czy odrzucać oferty z automatami ?

Nie jestem absolutnie przeciwnikiem automatu...wręcz przeciwnie.

ale chodzi o awaryjność.???

Jak to jest w E39?

 

Czy bezpieczniej szukać manuala ?

Jazda głównie miejska...trasa raz może dwa razy w miesiącu jakieś 200km.

no i ze dwa razy w roku taka dłuższa ok 1200

 

 

Jeśli benzyna to jaki silnik polecacie. Słyszałem że 2,8 to bardzo udana konstrukcja i odpowiednia moc - ale ciężko ją trafić na rynku

 

z góry dzięki

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na miasto automat wg mnie jest dużo lepszy, nie męczy tak w korkach jak manual.

W trasie też daje radę, jeśli trafisz na niezajechany automat, który miał w porę zmieniany olej, i nie był katowany, i upalany na kręceniu bączków, to będzie chodził dobrze.

Mówią że moment zabija skrzynie, no racja, ale przecież to nie M5 kupowane do ostrej jazdy, tylko auto do normalnej eksploatacji.

Jak planujesz chipować, albo lubisz mocniej deptać gaz, to chyba lepszy będzie manual, chociaż mój automacik też ogarnia.

Ostatnie polifty miały mocniejsze skrzynie, więc auto z tych roczników powinno być bardziej odporne na uszkodzenia automatów.

Btw, podziałaj coś z tematem, bo mam przeczucie że zaraz go zamkną.

Opublikowano

Tak jak napisał Shadow69 miasto automat jest wygodniejszy a w trasie to raczej wszystko jedno.

Natomiast jeżeli chodzi o awaryjność to jest ciężko, trafisz to pojeździsz nie trafisz to kicha.

pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie tam manual nie męczy na tyle żebym chciał automat.

Na plus dla manuala dodam cenę skrzyni w razie awarii < lub cenę naprawy>

A co do 2,8 to popieram jak najbardziej ale wiesz jak to jest z autami. Polatasz troche i za jakiś czas pomyślisz , że mogło by być więcej mocy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak kolego,

zgadza się,

ale moc kosztuje niestety...

kupiłem zastanawiałem się nad kupnem audi allroad i Beemki w kombi....

i co i teraz żałuję że od razu nie kupiłem betki...

Mam 300km w audi ale spalanie jest zabójcze...

Fajnie mieć takie auto ale nie do użytku na co dzień...no chyba że masz górę siana albo rodzinę w emiratach arabskich.

 

Audi idzie pod młotek, chociaż wspaniały egzemplarz...szukam E39 z 2003. w dieslu... koniec marzeń.

 

Mówicie że e39 z ostatnich lat skrzynie są ok.

A co z dużym spalaniem ?

czytałem że nawet do 15 - 17 litrów w mieście ?

potwierdzacie ? bo ciężko mi uwierzyć w to...

Moja była 530d manual to mi paliła 10 w mieście i 6,5 na trasie...normalna jazda...nie do końca przepisowa ale nie zabójcza dla mnie i pasażerów...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

W 2003 roku nie było już 528i. Największy benzynowy r6 z końca produkcji to 530i (230km), ale jest tych aut dosyć mało na rynku (sam szukałem 530i, a skończyłem z 520i 2002r). Chociaż może touringów jest więcej, ja patrzyłem wyłącznie na sedan.

Co do spalania w mieście to w przypadku 530i w automacie to 15 litrów jest moim zdaniem osiągalne, ale 17 to juz chyba coś nie tak. Moja 520i ze skrzynią manualną pali do 12l.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Arturo e39 - chyba się na sąsiednim forum już spotkaliśmy ;)

 

Audi pali na trasie od 10 do 12 litrów - ale może i więcej oczywiście, zależy jak wciśniesz mocno pedał.

Miasto... nie oszukujmy się, ja jeżdżę na krótkich odcinkach auto wciąga od 17 do 20 l na 100 km... i nikt mi nie powie że V8 mu pali 15l - no chyba że w mieście nie ma górek, świateł i ktoś

jeździ max 40km/h - wtedy to myślę że i do 12l/100km można by nawet zejść.

 

Szykują mi się dłuższe dojazdy do pracy i będę potrzebował drugiego auta dla małżonki...więc mam tylko jedną opcję...

 

Vincent86 - faktycznie, sprawdziłem że po 2000 już chyba nie było 528i.

Uwierzę że 530i może wziąc 17l i bym się nie zdziwił... ale 530dA ?? nie ma szans żeby to paliło 17 l ON na sto. Nawet w mega korkach.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje 530dAT zje max 12 przy rzeszowksich korkach, więc nie ma tragedii.

Po okolicznych trasach wychodzi mnie około 7.

Opublikowano

W miescie trzylitrowy diesel wezmie ci jakies 11-12 max mysle ale to juz bys musial butowac chyba.

Mi automat w Amsterdamie wciaga 11 srednio a jezdze raczej dynamicznie :norty: Korki tez mamy nieliche w godzinach szczytu :mad2: :mad2:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Co do 2.8 w benzynie to były klepane do sierpnia 2000 r. potem były 3.0 ale z tego pamiętam to one były chyba w układzie V tylko, ale mogę się mylić. Co do automatu to ja sam posiadam 530dA 99 rok prod. Auto ma nalatane 395 tysi i automat śmiga jak marzenie chociaż zaczynają się u mnie pewnie niepokojące objawy :( co do spalania to głównie użytkuję auto na krótkich dystansach, do roboty mam jak splunąć i zimą spalanie miałem między 12-13 l latem w granicach 10 l. Na trasie to głównie zależy od temperamentu kierującego, najniższe spalanie jakie nim osiągnałem to 5.5 l i nie powiem, że jechałem na "emeryta" :)

 

A co do Audi A8 z motorem 4.2 to kiedyś też na nie chorowałem, ale skutecznie mnie z niego "wyleczono" :D

 

Pozdrawiam.

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
potem były 3.0 ale z tego pamiętam to one były chyba w układzie V tylko

 

Mylisz się, tylko rzędówka była 3.0, e39 miała V 3.5, 4.4 i M5 (4.9).

3.0 V8 było z tego co pamiętam w e32 i e34.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie tak się zastanawiałem nad 530i

Rzędowa konstrukcja pewnie wyważona jak należy ;P ale podejrzewam że spalanie skoczy do 15 l w mieście...

 

Biorąc to pod uwagę, auta pewnie będą miały podobne koszty, w sensie obsługi i utrzymanie.

Benzyna więcej spali, w dieslu świece, turbo itp itd.

A jakie macie zdanie na temat tych silników 530i właśnie.

Porządny sprzęt.

warto się koło tego kręcić ?

w dieslu moment robi swoje...

no i M57 znam bardzo dobrze, to jest mistrzostwo jeśli chodzi o silniki dla mnie.

MOc, oszczędność, kultura pracy i wogóle...szacun dla sąsiadów za tą robotę,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem co wy się tam czepiacie tych świec w dieslu, jak to się raz wymieni i zapomina na długo :mrgreen:

530i w dobrym stanie chyba ciężej znaleźć niż 530d.

Opublikowano

Co ci przyszło człowieku do głowy żeby allroda kupić? Przecież to się do stania w garażu nadaje tylko, a upierdliwe usterki ma wpisane w rodowód. :lol:

 

Skrzynie w e39 psują się, bo są za słabe i nieprawidłowo serwisowane. Zresztą w audi są identyczne zfy jak w bmw i też się psują.

Jak cię nie przerażają koszty kapitalki skrzyni automatycznej, to możesz się pchać. Taka skrzynia czy nowa czy po remoncie wytrzymuje 250tys i masz spokój. Koszt około 5000tys żeby było zrobione jak bozia przykazała.

 

Manual będzie pewniejszy, bo łatwiejszy w serwisowaniu i trochę mniej awaryjny. Koszt sprzęgła to około połowa remontu skrzyni automatycznej.

 

Osobiście uważam, że automat do takiego auta to piękna rzecz i ułatwia życie zarówno w mieście jak i na trasie. Jeżeli nie zakopujesz się zimą często to polecam ze swojej strony. A jak masz wątpliwości to pojeździj sobie jednym i drugim i sam zdecydujesz. Koszty ci opisałem.

 

:cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sąsiad miał allroada z tego co pamiętam to 2,7BiT, niby fajnie chodziło, ale ze dwa razy auto stanęło bo coś w układzie napędowym poleciało, elektronika też lubiła wariować, ale najwięcej problemów było z zawieszeniem pneumatycznym, które to pochłonęło najwięcej kasy.

Jak po kolejnym remoncie w trasie strzelił mu miech z przodu, to chłop sie tak poirytował że na drugi dzień poduszkę wymienił, i auto poszło do żyda :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem przez 2 lata E39 530d w manualu,

porobiłem co było do zrobienia i jeździłem bardzo oszczędnie i przyjemnie.

Teraz potrzebuję kombi...kupiłem jedno...które teraz sprzedaję,

 

Automat bardzo mi pasuje i jeździ mi się super, więc, chciałbym kupić auto w automacie.

ogólnie swoich samochodów nie pałuje, tylko normalnie użytkuje...

 

Kwestia teraz 530d czy 530i....

co myślicie, silniki benzynowe mają mniejsze momenty, więc może i skrzynia mniej dostaje,

diesel wiadomo, fajny oszczędny silniczek i wogóle M57...klasa sama w sobie.

 

W roku robię max 12 000km i poważnie zastanawiam się nad kupnem benzyny.

Myślę że 231km powinno spokojnie dać radę w Touringu.

 

Tylko żeby mi nie paliła znowu 20l/100km...

ale myślę że przy normalnej miejskiej jeździe taka benzyna R6 spali ok 13-14 l - to jest poziom akceptowaly dla mnie

 

Co myślicie ?

Mam na oku jeden egzemplarz w DE...

może warto się karnąć i przyciągnąć autko.

 

dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Benzyna ma inne skrzynie, tam będzie siedział ZF, dużo mocniejsza konstrukcja jak GM w dieslu, wiec nawet pomimo mniejszego momentu i tak jest bardziej pancerna.

Wiesz że jak ściągasz z niemiec to akcyza 18.6%? :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem,

poprzednie też przyprowadziłem, więc procedurę przeszedłem.

Ale i tak uważm że warto, cena będzie mniej więcej na poziomie tego co można dostać u nas (chociaż wogóle nie ma 530i z tego co widzę)

z tym że na paliwo stracę,

a mam auto które latało po Niemczech a nie tych dziurawych drogach u nas.

Jeśli tam już będzie skrzynia ZF...jest to kolejny argument dla mnie by jednak zdecydować się na benzynę.

Euro pięknie spada...więc chyba wycieczka mnie czeka...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam na oku E39 z Maja 2003.

Czy we wszystkich dieslach były montowane skrzynie GM ?

Czy możliwe że trafi się ZF ?

dzięki za info,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak jest plusik i minusik to znaczy ze biegi mozesz zmieniac "recznie" czyli jest skrzynia ZF.

Ale głupoty opowiadasz :duh:

Ja mam GM i tez mogę zmieniać ręcznie, to nie ma nic do rzeczy.

Diesle M57 (3.0d, 2.5d) miały tylko GM,( wyjątkiem jest Alpina D10, ale to wyjątek, więc tematu nie ruszamy).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

Vin rozkodowałem...może nie poprawnie, nie wiem jak to do konca zrobić,.

real oem przywołuje 2 skrzynie... podejrzewam że GM - A5S360R / A5S390R

tylko na jaki moment 390 czy 360 ?

 

EDIT:...

"plusik i minusik" jest obecny przy lewarku ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

360 i 390 z tego co mi wiadomo środek mają ten sam, jedynie różnice są w konwerterze, coś tam pozmieniali, ale niewiele.

Jest jeszcze trzecia skrzynia, mocniejsza, ale to pchali tylko gdzieś pod koniec produkcji, w sumie powinna pasować, tyle że ich podaż na rynku wtórnym jest znikoma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mówiąc o tych mocniejszych skrzyniach...

to auto jest z Maja 2003... więc to nie sama końcówka produkcji...

nie mam do końca pewności jak była traktowana skrzynia...

polecicie jakiegos majstra od automatów na wschód od trójmiasta ?

Po zakupie warto byłoby wymienić olej i filtr...

wcześniej miałem manuala a teraz to wszystko nowość...co i jak.

Mam u siebie jednego mechaniora, który robił automaty w Mercedesach i Beemkach, myślę że bez problemu sobie poradzi.

ale chciałbym kupić odpowiedni olej i filtr.

z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.