Skocz do zawartości

[e39] 530i Problem z przełączeniem na gaz


Equation

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam dziwny problem. Po dłuższym postoju (cała noc), auto odpala i pracuje równo na benzynie. Po osiągnięciu 30stopni auto przełącza się na gaz i zaczyna nie równo pracować, i po kilku sekundach gaśnie. Gdy auto jest rozgrzane, po przełączeniu na gaz jest wszystko w porządku, do czasu aż auto znów poważnie ostygnie.

Instalacja stag premium, wtryskiwacze hana. Korekcje na benzynie się w porządku. Czasami, jak pracuje nierówno na gazie wyskakuję wypadanie zapłonów na cut off.

Gazownicy niby sprawdzili i graty od gazu są w porządku. Ktoś może miał podobną przypadłość ? P

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to wina gazu. Może reduktor. Może coś z wtryskami. MOżesz też podłączyć pod kompa i sprawdzić czy wszystko jest ok, ale problem masz tylko na LPG więc poszukał bym lepszego gazownika. Najlepiej takiego co nie zakłada gazu i mówi spadaj tylko też diagnozuje usterki związane z PB i LPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przecież parownik jest podgrzewany płynem chłodzącym z układu chłodzenia i ten ma temp.ok.~95 stopni.

Co do nieprzełączania się na gaz to musiałeś może coś zalać w elektryce,zrobiło się zwarcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka sie swieci ? Jesli nie to bezpiecznik

Jak piszczy po przelonczeniu to elektrozawor

A jak nie przelacza to czujnim tem na reduktorze

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po osiągnięciu 30stopni auto przełącza się na gaz i zaczyna nie równo pracować, i po kilku sekundach gaśnie.

 

Czy to trochę nie za niska temperatura? Czytałem, że absolutne minimum to 35 stopni, z uwagi na to, iż zminana stanu skupienia gazu z ciekłego w lotny dodatkowo obniża temperaturę parownika, przez co przy takiej temperaturze bardzo szybko rozwala się membranę (jest mało elastyczna w niskich temperaturach i pęka) oraz wzrasta spalanie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
dodam jeszcze, że problem pojawia się gdy auto przełącza się na gaz na wolnych obrotach bez obciążenia. W innym wypadku przełącza się ok. Nie mam już pomysłów. Odsyłam ponownie do gazowników.
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Źle dobrana korekta po temperaturze i wtryski zwyczajnie przylewają. Zimnego gazu jest więcej w tej samej objętości.

Nawet jak kiedyś na tych wtryskach było OK to hanki z czasem zwiększają wydatek < nie każdemu się to przytrafia >

 

Trzeba podregulować instalację. Nie wiem jak masz ją zestrojoną więc wiele więcej nie pomogę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.