Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i mnie spotkala przygoda z ukladem chlodzenia. zaczne od tego ze przesurfowalem te forum i nie tylko te, ale nie wszystkie moje watpliwosci zostaly rozwiane. zaczne od tego ze miesiac temu wymienilem pompe wody i uklad byl poprawnie odpowietrzony. od paru dni cos slabe ogrzewanie mialem w kabinie wiec bacznie obserwowalem wskazowke temperatury i wczoraj wychylila sie w strone czerwonego pola do pierwszej kreski. w gornym przewodzie brak plynu mimo ze przewod byl cieply, z chlodnicy wylecial zimny plyn (lekko odchylilem dolny waz od chlodnicy bo od gory nie mialem dostepu). do domu mialem 10km wiec z 3 przystankami dojechalem do celu (jak tylko wskazowka temp sie ruszyla to gasilem silnik). jesli nie weszlo na czerwone pole to silnikowi nic sie nie stalo? czy to na bank termostat? czy zasyfiona chlodnica? czy wadliwa pompa wody? aha visko na 90% mam spiete, po odpaleniu na zimnym odrazu tornado ale to chyba nie ma wplywu na przegrzanie silnika? tylko poprostu caly czas chodzi na maks obrotach dobrze rozumiem? prosze o pomoc i z gory dziekuje.

pozdro

Opublikowano

Jak byś miał dobrze odpowietrzony to ogrzewanie nie przestawało by działać.

Tak naprawdę powinno się odpowietrzać po wymianie pompy i na drugi dzień znowu, nawet jeśli wydaje się w pierwszy dzień że wszystko jest ok.

 

Musisz teraz odpowietrzyć auto. Możesz też poszukać czy nie masz gdzieś wycieku przez który auto by się zapowietrzało. Stan płynu był ok?

 

Samo odejście od pionu to już ponad 115st. Pierwsza kreska to coś ponad 120st. Ja bym się nie odważył jechać autem po tym jak ogrzewanie przestało działać tylko odpowietrzał bym na drodze :)

Opublikowano
no dobrze kolego, jak mi temp sie podniosla poczekalem chwile az ostygnie, odpalilelm, odkrecam odpowietrznik 1 i 2 a tam ani grama plynu dlatego zdejmowalem weze
Opublikowano

W sumie dalej nie rozumię po co zdejmowałeś węże.

Może ten kto odpowietrzał nie poczekał do otwarcia termostatu. Termostat się otworzył i wessało cały płyn ze zbiorniczka i się zaczął zapowietrzać. Musisz go odpowietrzyć.

 

Jak takie coś się dzieje (szczególnie przy głowicy alu do tego bardzo długiej) Jazdy się nie kontynuuje tylko działa. Pierwsza kreska to już dużo a po zgaszeniu silnika temp jeszcze przez jakiś czas rośnie. Możesz to zaobserwować przy teście nr 7. Bez odpowietrzenia dalej nie zabrniemy. Wtedy się okaże czy wyrządziłeś jakieś szkody. Jak miałeś szczęście to nic. Jak miałeś mniej to będzie brał olej. Jak pecha to głowica lub uszczelka pod głowicą. Ale nikt nie jest czarodziejem i pewnie będzie ok :cool2:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
dziwne to troche, nie mialem wyciekow a jednak plyn uciekal, spalany na 100% nie byl, wsypalem uszczelniacz w proszku i jak reka odjal, nie wiem moze jak sie gumy nagrzewaly to gdzies byla nieszczelnosc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gratulacje za pomysł z uszczelniaczem.

 

Miłej dalszej eksploatacji.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
zimę przejeździ.. spokojnie.. Gorzej już w lato. Nie jeden już był na forum co dziwi się że auto mu się cały czas przegrzewa a na koniec mówi że kiedyś wlał taki specyfik. Potem cały silnik często jest do wymiany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.