Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów,

 

zarejestrowałem się na forum i jestem nowicjuszem, więc w przypadku gaf, proszę o litość :) Posiadam E90 320d od 5 lat. Jak do tej pory wszystko ok. Choć po drodzę była wymiana koła dwumasowego i sprzęgła około 10 miesięcy temu. Z potrzeby serwisu - 160 tyś km. Już było czuć drgania. I auto jeżdziło przez te 10 miesięcy super.

 

Co się dzieje z autem..

Odrazu piszę, że nie wiązałbym tych faktów wymiany sprzegła i koła z tym co napiszę, bo może to w ogóle nie jest przyczyną. Prosze o chłodną ocenę.

 

Dla laika, to wygląda jakby auto dostawało zadyszki. Przy chęci utrzymywania prędkości na tym samym poziomie, czy może lepiej nawet utrzymywaniu ilości obrotów na tym samym poziomie, bez bawienia się w przyspieszanie itd..przy trzymaniu pedału gazu w tej samej pozycji...auto zwalnia samo...i za chwile znowu reaguje na pozycje gazu i wraca do mocy. Trwa to może sekunde, lub dwie. strasznie dziwna rzecz, najelepiej to widać, jak tempomat jest włączony. Szczerze kiedy auto dostaje w kość, to nie dzieją się takie rzeczy. Nie ma zadyszki. Zastanawia mnie też czasami reakcja auta na wcisnięcie pedału gazu. Kiedy poruszam się w cyklu miejskim, wolne prędkości, to kiedy na niskim biegu wdusze mu gaz, to on jakby łapał powietrze i rozmach za nim wejdzie na obroty i przyspieszy. Chyba tak nie powinno być. Nie wiem szczerze, bo to mój pierwszy disel i BMW. Kiedy jeżdzę szybko to jest raczej ok.

Jeszcze taka rzecz. Kiedy jeżdżę na niskich biegach 3-4 i trzymam prędkość 60km, przykładowo, to kiedy auto nie potrzebuje dużej ilości paliw i się prawie toczy czasami, to auto szarpie, jakby ktoś łapał powietrza.

Wiem, że mam pewną usterkę w aucie. Dziurawy wąż odpowietrzenia baku, więc kiedy zaleje go po korek, to leje sięz niego paliwo na ziemie. Zamierzam usunąćtą usterkę już niedługo, ale to jest straszny kłopot i kosztuje.Dowiedziałem się, że trzeba opuścić mu tylnią oś, żeby to diabelstwo naprawić.

 

Co sugerujecie drodzy Koledzy?

 

Dodam tylko, że auto jest regularnie serwisowane, orginalne części - filtry itd. Nie dawno był robiony przegląd i wymiana: filtr paliwa, powietrza, kabinowy i płyny.

Działo się to przed serwisem i po serwisie, a tej wady o której piszę to nawet nie zauważyli..

 

1)zapowietrzony układ paliwa?(czy podłączenie do komputera da mi możliwość sprawdzenia mieszanki paliwa?)

2)koło albo sprzęgło?

3)wtryski?

4)świece żarowe?

5) nie sądze, że to turbo sprężarka...

6)napęd w tylniej osi? trochę mi grają łożyska, staje się to słyszalne po wyżej 130 km na godzinę..delikatnie ale słychać dzowneczki..

 

Pomóżcie, bo jak dam auto do sprawdzenia w całości, to bedzie to kosztować fortunę..

 

Pozdrawiam

makfloorball

Opublikowano
Na początku uzupełnij profil bo nawet nie wiadomo skąd jesteś. Pasuje podpiąć samochód pod komputer. Może znajdziesz kogoś na forum z Twoich okolic i Ci pomoże z diagnozą. Z opisu ciężko coś wywnioskować. Przyczyn może być wiele..przepływka,egr,turbina...
Opublikowano

Uzupełniłem prifil o miejscowość. Nie będziecie zadowoleni. Może ktoś polecić dobrego mechanika w okolicach Newcastle Upon Tyne?

 

Ale wracając do tematu, więc co należałoby zrobić na pierwszym miejscu? Podpiąć do komputera?

A tak w sumie, czy jest możliwość nabycia takie urządzenia albo softu z kable, żeby sięw domu podłaczyć z laptopa..do mojej e90?

 

Zatem finalne pytanie, jak zacząć, od czego - sprawdzanie auta.

Zastanawiałem się jeszcze, czy ktos moglby opisać wymianę tego węża - odpowietrznika przy wlewie do baku.

 

Wiesz co, tak zaczynam mysleć o egr, czasami jak odpalam auto w kabinie wyczuwam zapach spalin...hmm..myslisz, że może to być to?

 

Pozdrawiam i czekam na jakąś radę.

Opublikowano

Do mnie masz jakieś 4 godz. jazdy. Troche daleko bo chętnie bym pomógł. To co opisujesz to dzieje się tak często gdy przepływka pada lub dzieje się coś co zakłuca jej pracę czyli np. egr, turbina.

Warto także sprawdzić korekcje na wtryskiwaczach. Ja też mam przetartą rurkę od zbiornika ale u mnie nic złego się nie dzieje więc nie łączyłbym tego z twoim problemem. Potrzebujesz kogoś w miarę kumatego z kompem.

Pozdro.

Opublikowano

Dziekuje, tak daleko. 4h.

A czy Kolega ma narzedzia diagnostyczne? Jakis soft?

 

Jakie moga byc to koszty naprawy jesli to:

1. przeplywka

2. Egr

3. Turbina...tutaj to pewnie strasznie wysokie.

 

Tak szukam kogos kumatego..ale w uk ciezko o to:)

Opublikowano
Dziekuje, tak daleko. 4h.

A czy Kolega ma narzedzia diagnostyczne? Jakis soft?

 

Jakie moga byc to koszty naprawy jesli to:

1. przeplywka

2. Egr

3. Turbina...tutaj to pewnie strasznie wysokie.

 

Tak szukam kogos kumatego..ale w uk ciezko o to:)

 

Koszty naprawy to tyle ile kosztuje przepływka, do egr można zajrzeć i najpierw przeczyścić a turbina -sam sobie odpowiedziałeś.

Mam pakiet Inpa i ista/d isid.

Opublikowano

Zrobie tak, narazie spróbuje poszukać kogoś lokalnie, bo auto mi śmiga narazie, tylko zaczyna mnie to męczyć i wolę dmuchać na zimne, a myslę, że pare dni nie zrobi mi różnicy. Jeśli będę w patowej sytuacji, to może odwiedzę Kolegę w Staffordshire, bo posiadasz naprawdę dobre narzędzia diagnostyczne, nawet zastanawiałem się czy to zostało kupione na własne potrzeby, bo cena jest wysoka. Chyba, że to mozna nabyć gdzieś w miarę tanio...? Jakaś podpowiedź?

 

chciałbym zadać pytanie i upewnić się, czy podłączenie do kompa odrazu mi powie, co to będzie, przepływka, egr, turbina? albo może przynajmniej te miejsca zostaną wskazane, czego mam sięspodziewać po podłączeniu jakiegoś narzędzia diagnostycznego?

Opublikowano
Zapukaj do kolegi TC, jest on z uk, zajmuje sie chip tuningiem wiec zna sie na temacie :)

 

TC mieszka w Leicester, też sporo do przejechania 190 mil... długa trasa. Ale dzięki, kontakty są, więc zawsze można się poradzić.

Opublikowano
To ile za ten "plus soft" kolego?

Widzę że tu jakaś nagonka się zrobiła także odpadam.

A Ciebie Makfloorball z kobietą zapraszam na kawę do Stoke on Trent i przy okazji podiagnozować można. :wink:

 

Ok, dziękuje, spróbuje coś poszukać lokalnie w pierwszym kroku.

Opublikowano

Zatem poczyniłem pierwsze kroki.

EGR został wyczyszczony, był zawalony niesamowicie, miałem okazję dopiero raz się przejechać, wieć narazie testuje. Auto jest bardziej dynamiczne, po pierwszej przejażdzce nie można nic powiedzieć, ale auto nie zwalniało samoczynnie...zobaczymy co dalej.

 

Auto zostało podłączone do komuputera, choć było to jakieś standardowe narzędzie pokazało dwa błędy.

 

Jeden z nich to:

4B90 Rail pressure monitoring at engine start - co pozostało pewnie w kompie po rozładowaniu akumulatora i nie zostało wykasowane, tak mi się wydaje..

ale drugi mnie irytuje:

4B10 smooth engine control - i tutaj pada podejrzenie na wtryski. W chwili obecnej zostawiliśmy tę sprawęi daje sobie tydzień minimum na testy.

 

Mechanik podszedł do tego w ten sposób, że jeżeli teraz auto nie będzie dławić w czasie jazdy, to mógł być to zawalony EGR. Natomiast jeszcze chyba pozostaje problem tego startu auta na światłach, wydaje mi sięże taka maszyna powinna się zbierać szybciej..a on tak po sekundzie dopiero się zabiera...ale zobacze, testuje...

 

Zastanawiałem się nad jakimś środkiem co się dolewa do paliwa żeby przeczyścić, przepalić* wszystko, żeby się przeczyściło. Co Wy na to i co polecacie?

 

I jeszcze takie pytanie, czy może to być problem świec? Nie mam informacji od poprzedniego właściciela że były wymieniane i ja też tego nie robiłem, w historii pojazdu nic nie ma pełną historię. Kiedy się decydujecie na wymiane. Wiem od BMW, że tylko wtedy kiedy auto pokaże..ale jakoś nie mam zaufania..

 

Czekam na jakieś podpowiedzi..

Opublikowano

Dodatek do paliwa np. STP lub liquid molly a tutaj są millersa dobre. Odnośnie drugiego błędu to inpa i sprawdzenie korekcji na wtryskiwaczach + ciśnienie na listwie cr.

Inne testery nie pokażą błędu świec żarowych. No i warto zwrócić uwagę na temperaturę silnika czy jest 90ºC po nagrzaniu.

Opublikowano

Tak, zgadzam się, że tę korekcje na spryskiwaczach należy zbadać, może jakiś leje...

 

Dam jeszcze pare dni, narazie jest ok. Nie ma tego braku mocy w czasie jazdy, ale to zbieranie się ze świateł..wydaje mi się że powinno być lepiej.

 

Dziękuje za rady, będę w kontakcie, zobaczymy co będzie się dziać dalej. Po wyczyszczeniu auto chodzi lżej i jak ma obroty to ma większą moc.

 

No zobaczymy.

Poki co, pozdrawiam, dziekuje za wszystkie informacje

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No niestety, z autem nic lepiej. Byłem u mechanika, żeby wyjeli drugi raz EGR i dokładnie sprawdzili przewody i przeczyścili EGR, by po pierwszym razie było lepiej. Ale nic z tego. W najbliższym czasie poszukam kogoś w okolicy, kto może mieć inpa, zastanawiam się ile podłączenie do kompa kosztowałoby mnie w ASO, tutaj lokalnie.

 

Słyszałem, że w okolicach Newcastle jest bardzo dobry elektryk samochodowy, własnie ktoś mi organizuje namiary na niego, musze zapytać może ma inpa.

 

A jeszcze taka sprawa, czy inpa pokaże jeśli coś jest z pompą paliwa, jedną albo drugą?

Opublikowano

Nie czytałem. Ale jestem już po tej lekturze i częściowo kamień spadł mi z serca. Myślałem, że to moje auto z koperfildem zaczęło randkować..

 

Byłem dzisiaj na sprawdzeniu wtrysków i cisnienia z pompy wszystko idealnie...

 

Myslę, że jak będę miał okazję to gdzie na autostradzie porozgrzewam auto i zobaczę co będzie. Nie ma sensu sprawdzać elementu po elemencie w aucie. Za drogi interes. z tym porządnym rozgrzaniem auta, to jest dobry pomysł. Ja mam do pracy z 6 km więc auto nie ma szans się dobrze rozgrzać. Potrzebuje dobrego rozgrzania. Kiedy podróżuje setki km to tego problemu nie ma, a zdarzały siętrasy do Polski..po 2000km. Więc coś w tym jest. Poza tym to już 8 letnie auto..Przebieg 120000mil.

 

Żeby ktoś znalazł pomysł na tę dolegliwość..

 

Pozdrawiam.

Ps. Jak coś padnie w aucie albo się zmieni, znajdę coś, dam znać..

Opublikowano

Przepędziłem auto w weekend. I nic..coraz gożej.

 

Sprawdziłem wtryski i cisnienie pompy w kompie i pokazuje, że wartości są ok. Wyczyściłem EGR. Dwa razy. Co prawda na 100% nie wiem czy ten tłoczek chodzi, ale auto jest dynamiczniejsze i ma więcej mocy. Więc czyszczenie coś dało.

Zaczynam się w tym gubić co mechanik, to inna teoria. Ten co mi sprawdzał wtryski, powiedział, że może być jakiś z wtrysków mechanicznie uszkodzony. I że komp tego nie wykryje, nie chce mi się wierzyć..przecież wtedy pokazywałby odchylenia na wykresach wartości każdego z wtrysków. Ten post, który jest na forum, link od darcyn'a, jest tocoś podobnego, ale mój przypadek jest chyba gorszy.

W ciągu trzech ostatnich dni, podczas odpalania po takim około 12h postoju, rano, albo wieczorem, auto prawie mi dwa razy zgasło. Odpalam na guzik i jest ok i po 5 sekundach obroty spadają niemal do zera i znowu wchodzą na 800obr. Dwa razy po każdym odpaleniu auta..zastanawiam się czy czasami odpalę po pracy żeby wrócić do domu.

Sugerowano mi też, że to może być przepływka albo filtr cząstek stałych. OK..jak to sprawdzić bez podmiany części? Czy jest to możliwe podczas podłączenia kompa przez obserwowanie jakiś wartości? Czy nie podejrzewacie jednej z pomp i czy komputer powienien pokazać jeśli jakaś z pomp pada?

Taka informacja jeszcze, auto ma delikatne wahanie obrotów, zwłaszcza po rozgrzaniu. Słychać jak silnik przebiera, im barciej ciepły tym lepiej się to wyczuwa, jak silnik nie równo pracuje, to delikatnie nawet autem trzęsie.

Bardzo chętnie pojechałbym do dobrego mechanika..ale widzę, że tu chyba nie ma.. :mad2:

 

---------------------

Własnie trochę poczytałem o przepływce, jak ktoś ma kompa i soft i wie gdzie zajrzeć to pewnie by to sprawdził, ale nie mechanik który sobie ściągnął sobie softa z neta i tyle..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.