Skocz do zawartości

E46 M54 kontrolka silnika -> błędy sondy i przepływki


haveano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zapaliła mi sie kontrolka silnika, pojechałem na kompa i pokazało błędy dwóch sond lambda (przed katalizatorem) oraz przepływki. Błędy skasowane i po kilku dniach znowu zapaliła się lampka. Silnik nie był jeszcze rozgrzany za bardzo jak się zapaliła. Po kilku dniach jezdzenia z tą zapaloną lampką zaobserwowane objawy to na pewno spalanie skoczyło (według kompa, z ~10 na 12,5 l) i chyba gorzej chodzi (lekki spadek mocy, ale moze mi sie tylko wydaje).

Wczoraj sam sczytałem błędy, podaję je poniżej. Koles u którego pierwszy raz zczytywałem błędy, zaleca mi wymianę obu sond przed katem (uniwersalne boscha, 200PLN/szt.). Myślicie ze to pomoże? Czy przyczyna jest gdzieś indzie? przepływka?

 

-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
8 Luftmassenmesser
Error frequency : 4
Logistic counter: 40
N_32 736.00 rpm
THR 6.26 Grad TPS
ISAPWM_ISA 28.12 %
VMAF 0.08 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 3.90 h
---
KS--> Masse o. Unterbrechung
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler

Errorcode: 08 B2 04 28 17 08 48 04 75 8E

-------------------------------------------------------------
228 Lambdareglerabweichung Bank 2
Error frequency : 7
Logistic counter: 40
N_32 1920.00 rpm
MAF 108.94 mg/stk
TCO 69.75 Grad C
LAM_MV_2 10.54 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 3.10 h
Abweichung fett
---
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler

Errorcode: E4 B1 07 28 3C 14 9D 9B 75 96

-------------------------------------------------------------
227 Lambdareglerabweichung Bank 1
Error frequency : 7
Logistic counter: 39
N_32 1536.00 rpm
MAF 119.84 mg/stk
TCO 93.75 Grad C
LAM_MV_1 7.81 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 2.90 h
Abweichung fett
---
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler

Errorcode: E3 B1 07 27 30 16 BD 94 75 98
============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co sondy, jak problemem jest uszkodzony przepływomierz?? Widać nastąpiło zwarcie do masy. Po wymianie przepływki skład mieszanki powinien wrócić do normy, a więc błędy sond zostaną wykasowane. Szkoda, że nie przeprowadzono diagnozy live data w kanale pomiarowym sond, oraz wydajności pomiaru przepływki na biegu jałowym i pod obciążeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dawaj samochodu takim co jak widza błąd od razu wymieniają tak to by każdy kupił kabel za 49 zl i se sam wymieniał w ciemno. błędy sond to tylko następstwo a nie przyczyna.

Z palącą się kontrolką Check engine nie powinno się jeździć tylko jak najszybciej naprawić bo katalizator ci uszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam w gronie posiadaczy nieszczelnosci... ja juz z tym rok walcze ...

tu masz wecej:

viewtopic.php?f=69&t=206010

i

viewtopic.php?f=69&t=185760

 

powodzenia. my juz prowadzimy ten watek z tymi bledami wiec lepiej bedzie jak tam sie podlaczysz ... w "kupie" sila jest szansa ze wspolnie cos wymyslimy.

227 I 228 NIE MUSZA OZNACZAC POPSUTYCH SAD oznaczaja tylko ze na nich jest zwiekszona dawka O2 czyli powietrza czyli masz niesczelnosc w dolocie lub wydech ktor powoduje wyskakiwanie tego bledu. Moze lecz nie musi to byc wina przeplywomierza, ale raczej napewno nie sad

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Sorry, ze po takim czasie odpowiadam, ale tak rozwiązałem problem. Może przyda się potomnym. Wymieniłem dwie sondy lambda, już nie pamiętam czy przed czy za katem. Od tamtej pory mam spokój. Minął prawie rok.

Dodam tylko ze wczesniej byłem na diagnostyce czy nie ma gdzies nieszczelności, nic sie nie znalazło. Podjechałem jeszcze na diagnozę kompem, tam znowu mi powiedzieli ze albo przepływomierz, albo lambdy. Zacząłęm od wymiany sond, bo taniej i problem się rozwiązał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.