Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

[525 td] E34

Dzisiaj próbowałem założyć pełne OBC w moim TDSie bo mój zegarek się nie podświetla i trochę to utrudnia życie - niestety nie udało się bo to które kupiłem jest dłuższe i nie mieści się, ale to nie jest wielki problem. Przełożyłem, żarówki do mojego zegarka, i zamontowałem go na swoje miejsce, włączyłem zapłon żeby sprawdzić czy teraz będzie ok. podświetlał się ale tylko lewa strona, więc wyjąłem jeszcze raz, przełożyłem żarówkę która się nie świeciła, podpiąłem go ponownie - nic się nie podświetlało. Odpiąłem i posprawdzałem żarówki - nie były spalone, zegarek i termometr działa tylko wyświetlacz się nie podświetla. Wtedy zorientowałem się że cos mi szumi pomimo, że mam wszystko wyłączone, zapłon i światła. Nawiewy nie dmuchają, ale tak jak by pod OBC albo pod radiem chodził malutki wiatraczek. Sprawdzałem wizualnie przewody i wtyczki, wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Odłączyłem aku. ucichło, podpoiłem aku. było ok, włączyłem i wyłączyłem zapłon - ten sam problem słychać lekki szum. Czy ktoś z was wie co to może być? Może jak wkładałem tam ręce do środka wyrwałem jakiś przewód? Albo moje OBC robi zwarcie? Czy w panelu sterowania nawiewem i wentylatorem jest jakiś mały wiatraczek albo inne urządzenie które wydawało by taki dziwek, bo wydaje się ze dźwięk dochodzi z panelu sterowania nawiewem.

 

Uprzedzam, że przeglądałem posty o poborze prądu ale takiego przypadku nie znalazłem.

Opublikowano

podobny objaw jak w moim tdsie. Nie znalazłem konkretnych informacji na ten temat ale wybadałem że wraz z samoistnym wyłączeniem się dźwięku wiatraczka (po około 15stu minutach od wyłączenia zapłonu) wyłączało się podświetlanie przełączników szyb i przestawały działać - opuszczać i podnosić.

 

tylko że: uciszenie dźwięku wiatraczka i zgaśnięcie podświetlania przełączników szyb następowało po około 15stu minutach od wyłączenia zapłonu ale siedziałem w środku, nie otwierałem drzwi i nie zamykałem zamka z zewnątrz. Zamknięcie zamka z zewnątrz powodowało że wszystko się natychmiast wyłączało. Nic nie żarło prądu.

 

może i u ciebie też tak ma być tylko teraz zwróciłeś na to uwagę że coś szumi. Gdzieś zasłyszałem że może to być związane w związku z nie zamknięciem auta, że komp i jego chłodzenie są gotowe do ponownego uruchomienia silnika i dlatego wyłącza się to wszystko dopiero po zamknięciu zamka lub nie uruchamianiu silnika przez około 15 min.

 

ale to tylko teoria zweryfikowana na podstawie mojego auta, nie mam informacji jak jest w innych bmw bo tylko w moim nie wysiada się od razu po przyjechaniu na parking :))

Opublikowano

...ten dzwięk ,to dzwięk pracującego wiatraczka który zasysa powietrza na czujnik temperatury wewnętrznej auta :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=64_0492&hg=64&fg=20

więc na pewno jest to związane z klimatyzacją lub ogrzewaniem .Może obaj posiadacie funkcje ogrzewania postojowego lub programowanie przewietrzania wnetrza(szczerze to nie wiem czy taka funkcja też jest) w każdym bądz razie poszedł bym najpierw w tą mańkę

iZzI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.