Skocz do zawartości

Wtryski, turbo czy vp44 ? 320d 136ps


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj mnie moja niunia bardzo niemile zaskoczyła, opisze po krótce.

Odkąd ją kupilem miała problem z dymieniem na biało i trochę za dużo paliła, wymienilem filtr odmy, wyczysciłem egr elektrozaworki turba i egr- nic to nie dało dalej kopci jak szalona.

Dzisiaj wsiadam do auta odpalam silnik jedyneczka i co się okazuje z tyłu było tak SIWO ze auta się zatrzymywały za mną, nic zgasiałem przychodzę za 3 h odpalam no niby nic delikatny dymek no ale zimno jest... ja do ruszania i znowu z tyłu siwo... myślę no pięknie turbo daje gazu auto przyspiesza normalnie wróciłem do domu bo po zagrzaniu auto przestało dymić o dziwo... Sprawdziłem stan oleju ile było tyle jest, czyli turbo chyba nie...

 

Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa! Odpalam auto pochodzi około 5 minut i nagle zmienia się praca silnika zaczyna po prostu inaczej chodzić (głosniej troche bardziej klekocze) z tyłu auta słychac wyrażny gwizd i pojawia się bardzo dużo białego dymu! Do tego jeszcze widać ze zwiększa się cisnienie bo ten dym zaczyna dużo szybciej wylatywać z rury!

Aha dodam jeszcze, że jesli silnik zacznie tak klekotać to jak wsiąde do auta to idzie jak by miało z 200 ps a nie 130...

Tak mi się jeszcze przypomniało, że ostatnio wlałem jakiś preparat do czyszczenia wtrysków STP czy cos takiego na cały zbiornik.

 

Jeśli ktoś się spotkał z czymś takim bardzo proszę o jakieś info

Opublikowano
Opublikowano

raczej to będzie tak że twoje auto miało normalnie z 90 koni, a jak ma moc to ma wtedy te 130 i stąd wrażenie takie :D

 

turbo możesz obejrzec, pare śrubek na imbus i można obejrzeć jak wyglada, czy nie zarzygane olejem itp. Co do pompki wtryskowej to pasowałoby na komputer zobaczyć błędy.

szukam
Opublikowano
Typowy objaw uszkodzenia pompy VP44, a konkretnie przestawiacz kąta wtrysku. Podłącz auto pod kompa to się dowiesz w 100% co dolega.

 

Mam rozumieć, że spotkałeś się z takim przypadkiem ? Jaki koszt i gdzie to można zrobic?

 

Tylko jeszcze jedno jak jest uszkodzona pompa to wtedy jest problem z odpaleniem ? U mnie zawsze pali od "strzała"

Opublikowano
Typowy objaw uszkodzenia pompy VP44, a konkretnie przestawiacz kąta wtrysku. Podłącz auto pod kompa to się dowiesz w 100% co dolega.

 

Mam rozumieć, że spotkałeś się z takim przypadkiem ? Jaki koszt i gdzie to można zrobic?

 

Tylko jeszcze jedno jak jest uszkodzona pompa to wtedy jest problem z odpaleniem ? U mnie zawsze pali od "strzała"

zapewne tłoczek się zacina w pompie i stąd dymienie na siwo , jest to spowodowane zmianą kąta wtrysku jak i inny dźwięk silnika ...teraz będzie coraz gorzej ,co do regeneracji to wejdź do mnie na strone ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Zrobilem test przelewowy wtryskiwaczy no i wszystko wyglada ok. Tylko zastanawia mnie dlaczego silnik musiał pracować godzinę żeby pokazała się ropa w węzykach. Czy to normalne?
Opublikowano

kurde szkoda ze w małopolsce nie masz oddziału :cry: tez mam cos z pompą tylko od roku są to problemy sporadyczne auto traci moc na pare sekund przy czym jedzie normalnie lecz nie można przyspieszyc wogule nie reaguje na gaz dzieje się to przewaznie jak przymule auto czyli 4 bieg i ok 1600 - 2000 obrotów nawet jak zredukuje do 3 to i tak nic sie nie dzieje , czas braku mocy ok od 10 do moze maks 30 sekund potem auto znów jedzie dobrze .

 

ale teraz w innej sprawie się podepne do tematu jak mogę :D

 

błąd boost conntroll

 

http://wstaw.org/m/2013/03/29/2_1_png_300x300_q85.jpg

 

http://wstaw.org/m/2013/03/29/3_png_300x300_q85.jpg

 

 

nadal mi wyskakuje mimo ze

wyczysciłem filtr dolotowy i wymieniłem w nim uszczelki

wymieniłem wężyki podciśnienia

wymieniłem elektrozaworek turbiny na nowy ( po wymianie auto duzo na plus czuc jak dostaje mocy jak turbina się włącza najlepiej czuc na 3 biegu )

 

dzis się bawiłem disem i variable turbo geometry i czy z tego filmiku mozna cokolwiek coś odczytac ???

 

 

3.14 minuta bieg jałowy

od. ok. 3.31 minuta ok 2500 obrotów

4.40 minuta widac ile obrotów i wyniki

 

pawelciu jak robiłes ten test ?? i mozna disem jakoś bezpiecznie zrobic test vp 44 ????

 

aha i EGR mam zaślepione i wyskakiwał bład od egr ale dzis w disie bawiłem się minimalizację udziału spalin (EGR) ustawiłem 87 zapisałem no i błąd dalej się pojawia czytałem gdzies ze błąd juz raczej nie powinien się pojawic

Opublikowano
Sinio masz przestawiony kąt wtrysku. Najpierw to ogarnij. Do tego niedoładowanie przy max momencie. Przeczyść czujnik boost w kolektorze.
Opublikowano
Sinio masz przestawiony kąt wtrysku. Najpierw to ogarnij. Do tego niedoładowanie przy max momencie. Przeczyść czujnik boost w kolektorze.

 

 

z tym kontem wtrysku to grubsza sprawa bo wymaga regeneracji pompy koszt minimum 2tyśiące pewnie w serwisie i szczerze to czekam kiedy bede zmuszony robic z pompą ,

 

na allegro znalazłem takie cos

 

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-powietrza-bmw-e46-318d-320d-330-i3147106995.html

 

o to chodzi ?? cena nie mała za co ten czujnik odpowiada i jakie są objawy ze jest uszkodzony bo nie chciał bym kasy w błoto wyrzucic jak by to nic nie poprawiło

 

taki artykuł znalazłem na forum

viewtopic.php?f=69&t=192164

Opublikowano

hmm a nikt nie wie dlaczego nie było prawie wcale paliwa w przewodach przelewowych ? Podobno test ma trwać okolo 120sek u mnie trwal ponad pol godziny i tylko tyle paliwa uzbierałem do wężyków... Zaciekawiło mnie to, że z pierwszego wężyka który idzie pod kolektor paliwo wręcz tryskało, a z pozostałych prawie nic!

 

http://youtu.be/YY4strreZY0

Opublikowano
z tym kontem wtrysku to grubsza sprawa bo wymaga regeneracji pompy koszt minimum 2tyśiące

Korektę kąta wtrysku można wykonać na aucie :wink: Tylko przydałby się TIS Online, którego aktualnie nie ma. Podaj mi swój mail na PW to Ci podeśle materiały do tego.

 

Czujnik ten odpowiada za odczyt doładowania turbiny i we współpracy z przepływomierzem dokonują wszelkich zmian w stosunku do tzw życzenia kierowcy, tj położenia pedału gazu. Mi nie chodziło o to, żebyś go wymieniał, ale o to żebyś go porządnie przeczyścił.

Opublikowano

Test przelewowy w tych silnikach raczej się nie robi. Daje on dużo lepsze informacje w sinikach common rail gdzie wszystkie wtryskiwacze zasilane są z jednego 'źródła' (sprawnego, z poprawnym ciśnieniem na szynie) i wyniki z każdego wtryskiwacza można porównać do siebie.

W twoim przypadku jedyne co przychodzi mi do głowy to pompa jest już słaba i jej wydatek jest mniejszy, całe paliwo które podaje idzie do cylindrów, być może jest go nawet mniej niż potrzeba stąd problemy z mocą.

 

Rok temu jak mi strzelił przelew po wymianie wtrysku sterującego to paliwo lało się strumieniem aż śmierdziało ropą i dymiło się z pod maski, ale wtedy paliwo uciekało z czterech wtryskiwaczy na raz.

Opublikowano
z tym kontem wtrysku to grubsza sprawa bo wymaga regeneracji pompy koszt minimum 2tyśiące

Korektę kąta wtrysku można wykonać na aucie :wink: Tylko przydałby się TIS Online, którego aktualnie nie ma. Podaj mi swój mail na PW to Ci podeśle materiały do tego.

 

Czujnik ten odpowiada za odczyt doładowania turbiny i we współpracy z przepływomierzem dokonują wszelkich zmian w stosunku do tzw życzenia kierowcy, tj położenia pedału gazu. Mi nie chodziło o to, żebyś go wymieniał, ale o to żebyś go porządnie przeczyścił.

 

 

 

chodzi dokładnie o ten wlot i to wejscie z boku (gniazdo) to mam dobrze przeczyscic powietrzem sprężonym ewentualnie gniazdo alkoholem izopropylowym ( IPA )

 

http://wstaw.org/m/2013/04/06/11111111111111111111111_jpg_300x300_q85.jpg

Opublikowano

No i jest winowajca

 

https://www.google.pl/search?q=ch%C5%82odniczka+spalin+bmw+e46&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5FFgUc7hNaPR7Ab2_YGgDA&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1440&bih=728#imgrc=gzPbYEh2_irvDM%3A%3BGHcInfAFQm6jgM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg9.imageshack.us%252Fimg9%252F3193%252F1006673055.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fxarchiwum.pl%252Fchlodniczka-spalin-egr-bmw-3-e46-5-e39-2-0-diesel-i1620726615.html%3B950%3B713

 

Odpowiedzialnym za zmianę w kulturze pracy silnika na biegu jałowym najprawdopodopnie egr bądź elektrozaworek- po zatkaniu pracuje caly czas tak samo.

 

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie. Oczywiście auto przestało dymić i pracuje równiutko:)

Opublikowano
z tym kontem wtrysku to grubsza sprawa bo wymaga regeneracji pompy koszt minimum 2tyśiące

Korektę kąta wtrysku można wykonać na aucie :wink: Tylko przydałby się TIS Online, którego aktualnie nie ma. Podaj mi swój mail na PW to Ci podeśle materiały do tego.

 

Czujnik ten odpowiada za odczyt doładowania turbiny i we współpracy z przepływomierzem dokonują wszelkich zmian w stosunku do tzw życzenia kierowcy, tj położenia pedału gazu. Mi nie chodziło o to, żebyś go wymieniał, ale o to żebyś go porządnie przeczyścił.

 

 

 

chodzi dokładnie o ten wlot i to wejscie z boku (gniazdo) to mam dobrze przeczyscic powietrzem sprężonym ewentualnie gniazdo alkoholem izopropylowym ( IPA )

 

http://wstaw.org/m/2013/04/06/11111111111111111111111_jpg_300x300_q85.jpg

 

 

 

 

 

czym dobrze wyczycic ten czujnik. mozna go zanuzyc np. w ropie lub tym alkocholu izopropylowym bo nie wiem od srodka jak go dobrze wyczyscic , ten alkochol nie pozostawia sladow bo pamietam ze konsole ps3 tym czyscilem i bardzo okej produkt

Opublikowano
Najlepiej weź sobie igle i tą stroną z oczkiem. Do tego kup sobie aceton 5zl z tego co pamiętam. A powiedz mi czy trzeba ściągać kolektor czy da się jakoś bez ściągania go wyczyścić ?
Opublikowano

super dzięki :D czyściłem dzisiaj i trochę syfu było ale jakoś nie odczułem poprawy natomiast po czyszczeniu skasowałem błędy no i cos dziwnego bo przy okazji skasowałem poduszkę ale nie mam pojęcia czemu błąd nie wyskakuje skoro nic z nią nie robiłem a za każdym razem jak ją kasowałem wcześniej ( kilkanascie razy) to od razu się pojawiał błąd , jest to tym bardziej dziwne ze kabelek od maty pasażera jest odłączony , po skasowaniu błedów w inpie coś bawiłem się z bezpiecznikami bo chciałem dostac się do bezpiecznika f104 ale nic tam nie ruszałem dużo bo i tak juz nie miałem się czasu bawic żeby się tam dostac i to juz było po z kasowaniu błedów no i rano zmieniałem opony ale to napewno nie ma nic wspólnego jakies sugestie ????

 

 

co do kąta wtrysku i ustawienia pompy otrzymałem dwie wiadomosci z serwisów

 

1 serwis

Jesli chodzi o ustawienie pompy w GMP cyl to koszt 500 pln. 450 pln koszt demontażu i montażu pompy / 50 pln to koszt ustawienia i zablokowania pompy w początku tloczenia 1 cyl dla wartości ustalonej na stole probierczym (czujnikiem zegarowym)

 

W Pana przypadku prawdopodobnie nic to nie da bo z opisu blędów wynika, że zaczyna zacinać się regulacja przestawiacza kata wtrysku a to już jest poważna naprawa pompy.

 

Zaznaczam, że jest to moja opinia i nie może być wiążąca gdyż jest to "wirtualna" rozmowa bez rzeczywistej diagnozy na samochodzie.

 

"Diagnoza na aucie do 150pln

Demontaż pompy i test na stole 700pln

Kompletna regeneracja bez znaczenia jaka usterka 2300-3000pln w zależności od stopnia uszkodzenia."

 

2serwis

Witam, koszt ustawienia kąta wtrysku to koszt 615zł+ koszt uszczelk pod kolektory(jeżeli zajdzie potrzeba)-wiąże się to z demontażem i montażem pompy wtryskowej.

Pozdrawiam,

Beata Szmist

Gładysek Bosch-Service

Al. Bora-Komorowskiego 11

31-476 Kraków

e-mail: [email protected]

tel. (12) 411-56-58 w. 23

 

jakieś spostrzeżenia co do ceny itp. w pierwszym serwisie koszt ustawienia pompy 50zł natomiast demontaż 450 zł hmm no i sugestia ze pompa wymaga regeneracji bo ustawienie kąta wtrysku nic nie da , takie im skany błedów wysłałem

 

http://wstaw.org/m/2013/04/12/111111111111_png_300x300_q85.jpg

 

http://wstaw.org/m/2013/04/12/2222222_jpg_300x300_q85.jpg

 

 

 

dziś znów zapaliła się kontrolka airbag w czasie jazdy nie jestem pewien ale chyba w chwili gdy auto złapało muła przez błąd kąta wtrysku ciekawe o co chodzi teraz jak odpalam samochód znów swieci się na czerwono po czym gaśnie na sekunde i odrazu się zapala i swieci

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.