Skocz do zawartości

E46 320D 136KM zerwany wał korbowy


baran188

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chętnie obejrzałbym luzy wałków sprzęgłowych skrzyń biegów w tych uszkodzonych silnikach. Spróbujcie sobie zwizualizować sytuację w momencie połączenia układu napędowego z silnikiem za pomocą sprzęgła. Tak naprawdę wałek sprzęgłowy skrzynki biegów staje się przedłużeniem wału korbowego. Ich działanie ma kluczową zasadę, MUSZĄ się "spotkać" punkt w punkt. Jest jedno ALE... jeśli wałek ten jest wyosiowany, tj charakteryzuje się nadmiernym luzem poprzecznym to wtedy dostaje tak ogromnej i niebezpiecznej wibracji i "bicia", że dochodzi do wykorbienia się spiętego zespołu wału korbowego i wałka sprzęgłowego. Zaczyna pracować na zasadzie MIMOŚRODU. Konsekwencja jest taka, że wyłamuje (niszczy) najsłabsze ogniowo - czyli drążony wał korbowy i najczęściej na czwartym cylindrze! tj najbliżej tej niszczycielskiej siły. Osobiście wydaje mi się, że to jest główną przyczyną takich awarii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcia wału to moim zdaniem nie koniecznie wada fabryczna. BMW robi jedne z najlepszych silników, więc nie dziwne, że mechanik po rozebraniu silnika z przebiegiem 300 tyś mówi "lalka". Po za tym dobry silnik nie znaczy pancerny, a na pewno nie bezobsługowy.

W co drugim poście o dieslu czyta się o szarpaniu, wibracjach itd. Na 100 pytających o koło dwumasowe, wymieni je może 3-5. Większość jeździ autem do póki wibracje w aucie nie powodują problemów z ostrym widzeniem drogi. Lejący wtrysk, którego praktycznie nie nie można zdiagnozować bez wyjęcia, może spowodować nierównomierne obciążenia na wale i o pęknięcie nie trudno. Do tego jeszcze można dorzucić koło pasowe (wibracje) + słaby olej/niski stan i o problemy nie trudno.

no wlasnie a wiekszosc mysli ze zaleje i bedzie jezdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a prawie kazdy post zaczyna sie 320d... Za udany silnik diesla w Bmw mozna uznac 330d Cr2

 

To jest strasznie ciekawa teoria. Kolega podjechal 330d do mnie na kabel i zgadnij jakie ma problemy.

Przeplywka, 3 wtryski, termostat, przeplywowy podgrzewacz, sterownik swiec zarowych, dodatkowo jakies pierrrdolki typu nie dzialajacy poprawnie czujnik temp silnika.

 

Turbine ma juz zrobiona wczesniej, wiec chociaz to mu dziala prawidlowo.

 

Brzmi znajomo? Co lepsze w porownaniu z M47 to wal, ale to jest tez lepsze w M47N (+ moc i kultura pracy silnika z uwagi na dwa gary wiecej, co jest oczywista oczywistoscia).

 

Pewnie przez lepsza kulture pracy i wieksza moc, wolniej sie zauwaza te defekty niz w dwulitrowkach ale czas zycia podzespolow jest porownywalny a to glownie one sie sypia a nie sam silnik. 330d jest tez mniej popularna, stad mniej problemow, jak stwierdzil juz przedmowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą Nest w 1000%.

Jak kiedyś sprzedawałem 12 letnie 528+lpg z przebiegiem 230k (rzeczywisty 430k), to klienci strasznie się jarali, że jest dwójka z przodu.... Jakby było prawdziwe 430, to bym pewnie do dziś dnia nią musiał jeździć :mad2:

Niektórzy szczycą się, że mają książki serwisowe z Niemiec z prawdziwym przebiegiem :mad2:

 

Szczęśliwy Polak, to Polak z małym przebiegiem..... tylko na zegarach :wink:

 

Ale to troche nieladna praktyka o 200tkm skrecac. Ja nie bede tego chwalil Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330d CR2 (CR1 w zasadzie podobnie), to po prostu większy brat bliźniak 320d (CR) z nie pękającym wałem :lol: .

Reszta osprzętu technologicznie jest taka sama lub bardzo podobna. Więc wtryski, turbo etc lecą i tu i tu tak samo.

Wszystko zależy od sztuki, użytkowania, szczęścia itp. Koszty użytkowania w praktyce bardzo podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupic nowe auto w salonie pojezdzic 3 lata pogonic i kupic nowe. A jak chce sie jezdzic stary szrotem to plac i placz, jak to mowia bogaci- nie stac mnie na uzywane auto. A dla osob ktore chca poznac polityke sprzedazy i marketingu korporacji nalezy wpisac u wujka google "POSTARZANIE PODUKTOW"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok kolego:)

ja osobiscie sie nie spotkalem z jakimis wiekszymi problemi w 330d, paru znajomych ma i sobie chwali. Tak jak napisales zalezy od sztuki. Zadnen silink nie jest bezawaryjny a autka maja juz parenascie lat wiec musi cos w koncu pasc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupic nowe auto w salonie pojezdzic 3 lata pogonic i kupic nowe. A jak chce sie jezdzic stary szrotem to plac i placz, jak to mowia bogaci- nie stac mnie na uzywane auto. A dla osob ktore chca poznac polityke sprzedazy i marketingu korporacji nalezy wpisac u wujka google "POSTARZANIE PODUKTOW"

Wystarczy wziąć kartke ołówek policzyć i obalić co napisałeś . Nowe BMW 3 ok 120 000PLN za golasa po trzech latach wartość ok 55 000PLN . Czyli 65 000 PLN w plecy nie licząc przeglądów gwarancyjnych czy drogiego AC . A jak mamy mega pecha to ile wsadzimy w e46 przez 3 lata 20 000 PLN ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalem 22tys wladowalem z 15 nie liczac opon, klocków , oleju,filtrów i innych pierdól po pare setek, a auto warte teraz 10tys wiec procentowo chyba jestem bardziej stratny, mam jeszcze do wymiany zawieszenie, pech chcial ze mam S226A :norty: kupując auto w salonie to masz w d...ie czy tracisz czy nie poprostu idziesz i kupujesz bo na autach to handlarze zarabiaja , a nikt co kupuje fure nowa nie idze z kartka i olówkiem. Mnie stać na fiata pande a jeżdże BMW

panda 2013r - BMW 2000r. Wiec płace i placze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no dobra .....ale w tym pdf-ie jest mowa o silnikach z epoki kamienia łupanego i wczesnego pogaństwa ;)

 

S-21 toż to silnik z Żuka, Warszawy, Nysy

126A1 to silnik od Malucha

 

porównywanie wałów z polskiego badziewia z przed 40/50 lat i ich struktury materiałowej do wałów niemieckich aut z aktualnych czasów ...to jak porównywanie gów.na do twarogu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslę że chodziło tu bardziej o pokazanie jak trudno znaleźć jednoznaczną przyczynę pękania wałów ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest okreslona w miare jednoznacznie. Drgania na wale, brak smarowania, przekoszenie walu albo wady materialowe.

Ja bym obstawial, ze padaja waly najczesciej w silnikach z powycieranymi panwekami albo przegrzanymi korbami. W takim wypadku na wale powstaja nieporzadane naprezenia, w ich wyniku material sie hartuje i peka.

 

Mozna zrobic eskperyment, wziac pret, drut i krecic nim wokol jego wlasnej osi. Jak szybko peknie? A teraz zrobic jakiekolwiek naprezenie, to od razu spowoduje, ze zacznie sie odksztalcac az peknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wymieniles 4 powody pekania to dla mnie dalej nie jest to jednoznaczne ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słuchajcie Panowie, słyszeliście żeby w E39 520d, albo w "Roverku" wystąpiła taka awaria?? Ja jeszcze nie... Więc co?? Tylko E46??

pewnie tylko e46 których masa przyjechała zza granicy , z przebiegami poniżej 200 tys ( czyt przynajmniej 500 tys ) ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo rowerek ma mniej mocy troche. Ma tez inny system sprzeglowy, inne wtryski, inne turbo i czort wie, czy wal tez nie jest inny.

W E39 chyba byly przypadki, cos gdzies czytalem. Pewnie z racji na mniejsza popularnosc modelu 520d mniej sie slyszy.

 

Z przebiegami i dbaniem to tak jak TC napisal. Kupi Ci to chlopak lat 18, bez kasy i bedzie jezdzil bez wymiany dwumasy do momentu az od drgan plobmy nie beda wyskakiwac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.