Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

Byłem dzisiaj na wiosennym ( :x ) sprawdzeniu zbieżności. Przód wyszedł idealnie, ale z tyłem jest problem.

Diagnosta powiedział, że może być problem ze śrubami - jak odkręci to może ukręcić łeb, albo może po skręceniu nie trzymać.

Zdjęcie załaczam poniżej.

 

Gdzie taką śrubę dostać, dodają do kompletu z tulejami? Czy wymiana to skomplikowany proces? Wystarczy zdjąć i założyć, czy trzeba wyciągać amortyzator, sprężynę itp?

Zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić tych tulei, jak często to się robi, czy przy okazji powinno się wymienić drugą tuleję dolnego wahacza?

 

Pozdrawiam!

 

 

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/1894711/6748807.jpg

Opublikowano

Żeby wymienić śrubę nie musisz niczego demontować. Odkręcasz ja, wyjmujesz, zakładasz nową.

Co do śruby z fotografii być może wystarczy ją tylko dobrze oczyścić z rdzy szczotką drucianą i jakimś odrdzewiaczem.

Co do tulei to moim zdaniem są na tyle trwałe że praktycznie ich się nie wymienia w przeciwieństwie do tulei pływających.

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje śruby wyglądały sporo gorzej, i spokojnie dało się jej odkręcić.

Oczyść je szczotką drucianą jak kolega wyżej radzi, a potem dobry klucz (nie jakieś miękkie badziewie) zazwyczaj rurka na klucz i śruba ma puścić.

To są nie byle jakie śruby, są dość twarde i mocne, łatwo się nie ukręcą, no chyba że ktoś się bardzo o to postara.

Opublikowano

Dorzuce cos od siebie bo juz prawie doktorat moge o geometrii tylu napisac.

Tak na wszelki wypadek kolego mozesz kupic w ASO komplet tych dwoch srob mimosrodowych (jesli nie chacesz wymieniac wszystkich czterech) razem z podkladkami i nakretkami i niech koles zalozy nowe i na nich reguluje i skreca. Jesli reszte srub i tulei masz OK to powinno wszystko byc cacy. Chociaz te dolne sruby i tak sa duzo trwalsze od mniejszych gornych. A opony z tylu masz w porzadku?

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Idąc za Twoją radą zamówiłem w aso mimośrodowe i jutro będę wymieniał, jak coś robić to porządnie ;)

Opony na zimę nowe założyłem, na szczęście nie widać asymetrii w wycieraniu.

Opublikowano

To znaczy ze geometria bedzie ustawiana na zimowkach jeszcze a potem zalozysz lato?

Mam nadzieje ze letnie tez masz OK.

Co do przestawionego tylu to zanim koles zacznie gmerac i krecic srubami to niech Ci pokaze wykres i powie ktore katy sie przestawily. Jesli cos bedzie bardzo na czerwonym to warto by sie przyjrzec wachaczom dokladnie... Ale to tylko moje przewrazliwione podejscie juz :D

Acha no i oczywiscie niech ustawiaja Geo z pelnym zbiornikem i ciezarkami w aucie i w bagazniku jak chcesz miec wszytsko idealnie. Choc podobno sa tacy magicy ktorzy umieja skompensowac na maszynie brak obociazenia...

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stacja w której kalibruję ma jakiś mega wypasiony sprzęt na laserach, wyszło, że prawe tylne jest o 2 stopnie przodem do zewnątrz i górą do kabiny o jakieś kilkanaście minut.

Ale to czy na letnich czy na zimowych to chyba znaczenia nie powinno mieć, w końcu ustawia się na wahaczach, nie na kołach ;)

Opublikowano
Stacja w której kalibruję ma jakiś mega wypasiony sprzęt na laserach, wyszło, że prawe tylne jest o 2 stopnie przodem do zewnątrz i górą do kabiny o jakieś kilkanaście minut.

Ale to czy na letnich czy na zimowych to chyba znaczenia nie powinno mieć, w końcu ustawia się na wahaczach, nie na kołach ;)

 

Sprzet powinien byc jak najdokladniejszy i kolesie powinni wiedziec co robia. Zasada jest taka ze ustawia sie z obciazeniem.

U Ciebie odchylki sa nieduze.

Roznica pomiedzy oponami moze byc taka ze bys sie zdziwil. Jesli na przyklad jedna opona bedzie z ktorejs szczegolnie wewnetrznej strony bardziej przytarta albo w ogole znieksztalcona to caly pomiar idzie w.... Auto stoi na kolach a nie na wachaczach. W sytuacji idealnej najlepiej jest robic geometrie z nowymi oponami ale to juz extremum. Jak letnie gumy masz ok to bedzie dobrze wszystko. Ja juz po prostu jak slysze slowo geometria w E39 to dostaje migotania przedsionkow po tym co ze swoja przeszedlem i dlatego moze troche przesadzam. Powodzenia

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co się okazało u Ciebie być problemem? Nawet po ustwaieniu, (teoretycznie dobrym względem przyrządów) jakieś nierówne scieranie opon wystepowało?
Opublikowano
A co się okazało u Ciebie być problemem? Nawet po ustwaieniu, (teoretycznie dobrym względem przyrządów) jakieś nierówne scieranie opon wystepowało?

 

U mnie bylo po kolei: Do wymiany wachacz krotszy lewy (wymienione juz obydwa), nie trzymajace sruby mimosrodowe te mniejsze na gorze (wymienony caly komplet gora i dol), pekniete mocowanie wachacza krotszego prawego (pieknie pospawane)... W tej chwili jest niby OK to znaczy tylek nie lata ale widze jaby troche sie przestawila zbieznosc i delikatnie ciagnie auto na prawo. Ale mam do wymiany lozysko z przodu z prawej wiec to moze zaklamywac. Zobaczymy co bedzie po zmianie.... Wiec sam rozumiesz ze mam juz troche dosc

O Tempora! O Mores!
  • Moderatorzy
Opublikowano
Diagnosta powiedział, że może być problem ze śrubami - jak odkręci to może ukręcić łeb, albo może po skręceniu nie trzymać.

To ja u tego diagnosty już bym geometrii nie robił. Bo widać że gość pier*oli głupoty.

Jak po skręceniu może nie trzymać :mad2: ??????????????

Skręcił byś na zwykłe bez mimośrodu i też by trzymało. Mimośród tylko jest po to żeby ułatwić regulację, a nie po to żeby coś trzymał.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co się orientuję to mimośród trzyma ustawienia zbieżności, jakbym skręcił na zwykłe to co kilka tysięcy km mógłbym sobie opony wimieniać na nowe.

A diagnosta miał rację, gwint się zerwał w jednej śrubie przy odkręcaniu i nie dałoby wyregulować na starych.. zostaje przy tym diagnoście :P

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja mam górne na zwykłych śrubach i jakoś opon nie wymieniam.

Mimośród jest tylko do regulacji żeby wahacz nie latał jak po k****wie majtki :mrgreen: .

Bez mimośrodów jest niezwykle ciężko trafić w optymalne ustawienie(punkt G :mrgreen: )

A na samym mimośrodzie to guzik trzyma.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ja mam górne na zwykłych śrubach i jakoś opon nie wymieniam.

Mimośród jest tylko do regulacji żeby wahacz nie latał jak po k****wie majtki :mrgreen: .

Bez mimośrodów jest niezwykle ciężko trafić w optymalne ustawienie(punkt G :mrgreen: )

A na samym mimośrodzie to guzik trzyma.

 

Nie wszyscy wiedzą co to jest śruba z łbem mimośrodowym :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wszyscy wiedzą co to jest śruba z łbem mimośrodowym :mrgreen:

No w końcu ktoś myśli podobnie jak ja :mrgreen:

Ważne żeby łeb dobrze robił :mrgreen: :norty: :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ja mam górne na zwykłych śrubach i jakoś opon nie wymieniam.

Mimośród jest tylko do regulacji żeby wahacz nie latał jak po k****wie majtki :mrgreen: .

Bez mimośrodów jest niezwykle ciężko trafić w optymalne ustawienie(punkt G :mrgreen: )

A na samym mimośrodzie to guzik trzyma.

 

Bez tego lba mimosrodowego i podkladki to naprawde trzeba magika dobrego zeby trafic w ustawienie. Ale jak sie juz dobrze skreci to powinno trzymac i na zwyklej srubie. Tylko ze i leb i podkladka musza byz przeciez zaparte o te przetloczenia w wachaczu? Jak to ma sie trzymac bez tego? Jak to jest u Ciebie?

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam górne na zwykłych śrubach i jakoś opon nie wymieniam.

Mimośród jest tylko do regulacji żeby wahacz nie latał jak po k****wie majtki :mrgreen: .

Bez mimośrodów jest niezwykle ciężko trafić w optymalne ustawienie(punkt G :mrgreen: )

A na samym mimośrodzie to guzik trzyma.

 

Czyli co, twierdzisz, że te wypustki wokół mimośrodu to sobie dla dekoracji zrobili, albo dla druciarzy co nie są w stanie sobie poradzić z regulacją na normalnej śrubie, a nie dlatego, że jak podkładka się o nie opiera to lepiej trzyma ustawienia nawet pod dużymi naprężeniami?

Opublikowano
Kolego Madseason, jak rozumiesz geomtria juz zrobiona I wszystko gra I buczy? Tak z ciekawosci to ile Cie zgolili za nowe sruby?
O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sobote śruby kupiłem, 104pln za komplet z podkładkami w aso Inchcape Warszawa + 30pln za wymianę. Dzisiaj skoczyłem do gazownika na przegląd i filtry, a jutro dopiero do diagnosty na regulację zbieżności, dzisiaj nie dałem już rady.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Bez tego lba mimosrodowego i podkladki to naprawde trzeba magika dobrego zeby trafic w ustawienie. Ale jak sie juz dobrze skreci to powinno trzymac i na zwyklej srubie. Tylko ze i leb i podkladka musza byz przeciez zaparte o te przetloczenia w wachaczu? Jak to ma sie trzymac bez tego? Jak to jest u Ciebie?

No mam takich magików którzy mają pojęcie i wiedzą co robią i geometria zrobiona w same punkty G :mrgreen:

I trzyma jak cholera :D

Łeb i podkładka nie muszą być zaparte o przetłoczenia w wahaczu, bo ja zwyczajnie mam małe podkładki.

Nie wiem czy ktoś wie jak się przestawia kąty na Mc Personie z przodu w autach grupy VAG? Tam przesuwa się zwrotnicę na amortyzatorze w którym są owalne otwory i skręca się to na 2 śruby. Nie ma tam żadnych mimośrodów itp., a jednak się da wszystko wyregulować. I tu jest na podobnej zasadzie, tylko dołożyli dla wygody mimośród. Ale żeby to zrozumieć to trzeba wiedzieć jak to jest zrobione, a nie słuchać tych co to mówią kup to, kup tamto i wydawać tylko ciężko zarobione złotówki.

Czyli co, twierdzisz, że te wypustki wokół mimośrodu to sobie dla dekoracji zrobili, albo dla druciarzy co nie są w stanie sobie poradzić z regulacją na normalnej śrubie, a nie dlatego, że jak podkładka się o nie opiera to lepiej trzyma ustawienia nawet pod dużymi naprężeniami?

Jeszcze raz powtarzam bo nie wszyscy chyba potrafią to pojąć. Mimośród czyli podkładki z dziurą nie w środku, nie są po to żeby trzymać ustawienia geometrii, tylko po to żeby było łatwiej wyregulować.

Tak! Te wypustki są po to bo druciarze nie mogą sobie poradzić z regulacją na normalnej śrubie!!!

Wcale bym się nie śmiał jak byś założył te nowe śruby za 104 zeta i diagnosta powiedział by Ci "Panie zabrakło regulacji na mimośrodzie" :mrgreen:

I wtedy co robisz???

Jeździsz ze złą geometrią?

Tak, tak!!! Wywalasz śruby z mimośrodem i składasz na zwykłych. A zdarza się to z tego co wiem bardzo często.

Jak ktoś kto wie po co nosi głowę zrobi to bez problemu. No może z malutkim problemem, ale zrobi :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Nie wiem czy ktoś wie jak się przestawia kąty na Mc Personie z przodu w autach grupy VAG? Tam przesuwa się zwrotnicę na amortyzatorze w którym są owalne otwory i skręca się to na 2 śruby.

Dokładnie tak, pamiętam dokładnie jak w swoim Golfie dwójce ustawiłem ładny negatyw z przodu :cool2: wtedy to było coś :D

Mimośród tylko i wyłącznie ułatwia ustawienie geometrii koła, co w sumie złym rozwiązaniem nie jest

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Dokładnie tak, pamiętam dokładnie jak w swoim Golfie dwójce ustawiłem ładny negatyw z przodu :cool2: wtedy to było coś :D ,,

 

bogi124

,,to był lans, nic z tego że opony się szybko wydarły.Odwracało się oponę na zewnątrz i dalej jazda. :mrgreen:

Mam jeszcze golfa II z1986r .Zrobię go elegancko i zostawię wnukom,to razem z jedynką cabrio najlepsza wersja Golfa jaka wyszła''

 

waski87

''Mimośród tylko i wyłącznie ułatwia ustawienie geometrii koła, co w sumie złym rozwiązaniem nie jest

 

Zgadza się. :!:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.