Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam taki problem , podczas przyśpieszania, dodawania gazu, gdy lekko trzymam noge na pedale sprzęgła występuja drgania, wibracje na nim. Drgania nasilaja sie ze wzrostem obrotów. Przy wciśnietym sprzęgle nie ma gragań i wibracji. Sprzegło bierze dobrze, nie slizga się . Drgania występuja też kiedy na postoju poniosę obroty do 900-950. Wtedy przenoszą sie na karoserię. Sprzęgło było wymieniane w tamtym roku. Przyrzałem watki na ten temat , ale odpowiedzi nie znalazłem. Czy może z tym mieć coś wspólnego tłumik grań wydechu ? jest jeszcze oryginalny tzn.puszka. Prosze o pomoc.
Opublikowano
Tu nie znalazłem odpowiedzi, to nie są minimalne drgania, raczej dosyc spore i nasilają się ze wzrostem obrotów. Co do koła dwumasowego, to z tego co wyczytałem na Forum z podawanych objawów u mnie one nie występują. Przy wciśniętym nie ma objawów, przy gaszeniu nie rzuca. Sprawdzałem u znajomego w E46 i nie ma żadnych drgań czy wibracji, a sprzęgło juz u niego nie nowe :wink:
Opublikowano
Tak autko normalnie śmiga, ma moc , pali w normie, odpala czy zimny czy gorący, tez nie wiem co maja wtryski do drgania pedału :?:na biegu jałowym pracuje normalnie, obroty nie falują. Tylko te drgania bardzo wkurzające, wydaje mi się ,że przenoszą sie nawet lekko na kierownicę. Poduszki silnika wymienione .
Opublikowano

u mnie jest identycznie, mam wrazenie ze kiedys tych drgan nie bylo i stało to sie nagle

tez sie tym niepokoję, troche czytalem i sa rozne teorie, ze diesel tak ma, reszta odpukać ok

rozumiem że mało kto ma te drgania ?

Ja to wyczuwam jak lekko dotknę sprzęgła

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano (edytowane)
Sprawdzałem u kumpla, ma taka sama i nie ma żadnych drgań u niego a mówił ,że sprzęgło praktycznie do wymiany, cos u niego stuka po wciśnięciu, ale drgań żadnych :wink: też mi się wydaje ,że po wymianie sprzęgła ich nie było, i że pedał chodził lżej, ale może to odczucie z tym pedałem. Też odczuwam jak lekko dotkne pedału sprzęgła i nasilają sie ze wzrostem obrotów kiedy przyśpieszam. Po wcisnięciu pedału żadnych niepojących dżwięków. Edytowane przez jarecki_1966
Opublikowano

Tak się składa, że to wał korbowy przenosi wszystko co się dzieje w komorach spalania. Przy wysprzęgleniu robi się cicho, ponieważ wszelkie wibracje rozchodzą się TYLKO na kole zamachowym - jest to "łatwe" dla silnika. Jeśli zepniesz układ napędowy wszelkie wibracje pobiegną dalej. Wracając do wtryskiwaczy to uszkodzenie/awaria wtryskiwacza układu CR ZAWSZE objawi się silnymi drganiami na wyjściu z trybu biegu jałowego do trybu obciążenia. Brak precyzyjnych korekt świadczy o uszkodzeniu końcówki rozpylacza - czyli nieprawidłowe zaopatrywanie cylindra w paliwo... konsekwencją jest efekt podobny do spalania stukowego w PB. Brak szczelności wewnętrznej wtryskiwacza spowoduje "kulawą" pracę na danych cylindrach. Wracające paliwo przez zawór przelewowy wtryskiwacza w momencie kiedy NIE POWINNO wracać lub nie powinno wracać w takich ilościach, powoduje obniżenie ciśnienia w komorze ciśnieniowej, a tym samym nieoptymalną pracę wtryskiwacza. Wszelkie odchyłki w/w testów objawiają się odczuwalnymi drganiami, które są przenoszone na kolejne podzespoły.

 

Można także podejrzewać "bicie" tarczy sprzęgła. To jednak można sprawdzić demontując sprzęgło z auta.

Opublikowano
A silnik pracuje trochę głośniej czy normalnie? Mojemu koledze silnik zaczął pracować troszkę głośniej, pedał sprzęgła przenosił drgania. Podejrzewana była dwumasa lecz niestety był to pękający wał korbowy który po tygodniu pękł. Niestety zanim nie pęknie ciężko jest to zdiagnozować. Mam nadzieje, że twój przypadek to co innego.
Opublikowano (edytowane)

Kiedyś mi pan "policjant" powiedział idź po linii :D Punkt 'A' Twoja noga :D

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=35_0186&hg=35&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=21_0094&hg=21&fg=10

Tylko że nie powiedział w którą strone :wink: Pomyślmy panowie :wink:

Edytowane przez trak

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano

Trak prosta sprawa... sprężyna talerzowa docisku przekazuje wszelkie wibracje ze "spiętego" sprzęgła na płyn hamulcowy w wysprzęgliku, a ten dalej na pompkę pedału sprzęgła. Należy brać pod uwagę również luz wałka sprzęgłowego i z tego powodu jego ustawienie się względem osi wału korbowego.

 

Jeśli by ukręcało wał korbowy to diagnoza live data pokaże to na teście wyrównoważenia biegu jałowego oraz korekcji dawek wtrysku, jako znacznie zawyżone wartości któregoś ze "skoszonych" tłoków.

Opublikowano
Silnik pracuje równo, nie głośno , normalnie. Na biegu jałowym cicho bez przenoszenia jakichkolwiek drgań i wibracji.Jeszcze jedno , kiedy znajomy w kanale nasłuchiwał a ja starałem sie wydobyć wibracje 900-950 obr/min to stwierdził ,że tłumik drgań(puszka ) jak go blokował na sztywno to drgania się zmieniały, były cichsze. Nie wiem juz sam co o tym sądzić. Ciężka sprawa w tymi drganiami. Da coś wyjęcie skrzyni i obejrzenie sprzęgła? Jeśli chodzi o pękający wał to przy rozłączonym sprzęgle też nie powinien przenosić wibracji -na silnik np.? a takich na silniku nie zauważyłem.
Opublikowano

Niczym padł mi dwumas, też miałem drgania na pedale sprzęgła.

Silnik też pracował równo, normalnie, bez drgań.

 

Teraz po wymianie dwumasu i sprzęgła, poduszek skrzyni, łącznika elastycznego wału, po prostu jest bajka.

Pedał sprzęgła w ogóle nie drga, a silnik gasi się i zapala bardzo delikatnie.

Teraz mam porównanie to mogę stwierdzić że przed wymianą jednak silnik nie pracował normalnie.

Opublikowano
Dobry :wink: ale z tego co wyczytałem na forum, to dwumas raczej objawiał sie przy wciskaniu i po wciśnięciu pedału sprzegła, lecz wszystko mozliwe . A może mi ktos powie jak duzy lus jest dopuszczalny na dwumasie oczywiście ten obrotowy, poprzeczny jak zrozumiałem jest niedopuszczalny.
Opublikowano (edytowane)

Po za drgającym pedałem za bardzo nie odczułem zmian,

Tak sobie myślałem że może być to dwumas, nawet chciałem kupić nowy bo były wtedy za 700zł.

Ale podjechałem do dwóch osób aby to potwierdzić, dwóch innych mechaniorów powiedziało że jest wszystko ok.

 

Po trzech miechach od tego czasu dwumas padł, jak wciskałem sprzęgło było głośne zrzędzenie.

Jeszcze załapałem się na dwumas za 1400, teraz sa już po 1900

Edytowane przez krzysiek80r
Opublikowano (edytowane)
U mnie przy wcikaniu, nie ma żadnych objawów, żadnego drgania czy łoskotu, pom prostu cisza. Nie wiem , a może przy zakładaniu sprzęgła cos mechanik sknocił, ale to dosyć solidna firma. Edytowane przez jarecki_1966
Opublikowano
U mnie przy wcikaniu, nie ma żadnych objawów, żadnego drgania czy łoskotu, pom prostu cisza.

 

Przed całkowitym rozwaleniem dwumasu, pedał drgał przy bardzo delikatnym naciśnięciu, jak wciskałem całkowicie to bez drgań.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.