Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem posiadaczem Mercedesa W124. Jako, że auto jest wiekowe, a ja nie katuje go do codziennej jazdy (bo poprostu mi go szkoda), chciałem zakupić nowsze auto do jazdy na codzień. Niestety Mercedesy z roczników do 2005 są bardzo kiepskie pod względem wytrzymałości (z reguły blacha, pompy sbc i inne cuda) więc skierowałem swoje kroki do innych marek. Brałem pod uwagę różne auta, jednak niedawno przekonałem się do "suv'ów" czy jak to mawiają bulwarówek. Miałem okazję pojeździć miesiąc BMW X5 3.0D w manualu 2004r natomiast był już poliftem. Zauroczony tym autem postanowiłem zakupić sobie taki sam model lecz niestety sakiewka z monetami jest zbyt mała na taki model więc wybór padł na X3. Szukam auta do 42k PLN, silnik tylko diesel, najlepiej biały, aczkolwiek inne kolory też przełknę (dzisiejsze technologie pozwalają zmienić kolor auta w chwile - plastidip itp.).

Na co zwrócić uwagę?

Czy do w/w kwoty znajdę godne auto z roku 2004/2005?

Auto chciałbym w jaknajbardziej oryginalnym stanie, bez zbędnych tuningów, chińskich felg itp. (mentalność z forum MB :P)

Byłbym wdzięczny gdybyście powiedzieli mi o tych autach wszelkie bolączki, udzielili porad na co zwrócić uwagę, a cudownie było by gdybyście przedstawili linki do ew. egzemplarzy które rokują do dobrego zakupu.

 

Na początek prosiłbym o ocenę tych egzemplarzy które wpadły mi w oko, może jednak coś fajnego znalazłem:

 

1) http://moto.allegro.pl/idealne-x3-oplacone-2-0d-100-orygi-jasna-skora-i3125985130.html

Wypas mały, natomiast kolorystyka jest super :P, no i troszkę martwi mnie to że od handlarza..

2) http://moto.allegro.pl/bmwx3-2-0d-2005r-grudzien-110-tys-km-1-wl-serwis-i3138420816.html

Chyba tutaj przebieg można między bajki włożyć, natomiast przemawia fakt że w ASO były robione przeglądy

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam Adam.

Opublikowano

Podany dział jest po to aby właśnie doradzić tobie co i jak oraz ocenić auto.Tutaj tylko rozmawiamy ogólnie o X3 i tyle.Nie wolno oceniać aut z linków :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Porządek musi być kolego i tyle ale to twoja sprawa co zrobisz .I tak jestem zdziwiony,ze jeszcze admin tego nie zamknął :wink: :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Powiem tobie,że z pierwszego linku jest na pewno wypicowana i kupiona za dużo mniejsze pieniądze.Akurat w mojej okolicy handel autami kwitnie i wiem jak są auta prane myte i odpicowywane ale kupione za małe pieniądze żeby zarobić.W zeszłym tygodniu przyprowadziłem dla siebie X3 w dieslu z grudnia 2005,oczywiście wymaga picowania i prania a cena wyszła prawie 10 tys tańsza od pokazywanych przez Ciebie.Powiedziałem,że nie dam zarobic innym i nie chce byle gówna z kręconym licznikiem.Tak,że jak masz czas to może poszukaj na placach w berlinie.Tylko musisz trafic a dostawy są co chwile.Ale jest też mnóstwo ludzi chcących właśnie zarobić.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Ok więc panowie o co mi konkretnie chodzi w tym temacie.

 

Na forum mercedesa mamy taką opcje:

Ktoś szuka auta, zakłada temat i przedstawia propozycje a forumowicze je oceniają (zdjęcia, spasowanie elementów, ile czasu wisi ogłoszenie).

Zrozumcie mnie, nieznam się na BMW, całe życie w MB i o nich powiem wam wszystko, łącznie gdzie brakuje spinki, uszczelki itp.

Więc po co mam zakładać dajmy na to 20 tematów o x3 skoro nawet nie wiem czy patrze na odpicowanego śmietnika czy perełkę?

Wiem, że to nie forum MB ale prosiłbym o wyrozumiałość.

 

Teraz tak:

Czy licznik X3 różni się od X3 USDM?

Czy warto pchać się w wersje USA?

Czy sprawdzę błędy jak w MB z climatronikiem? (wciskamy kombinację klawiszy na panelu i po kolei wyskakują kody błędów)

Czy występował M-pak?

Czy zderzaki były malowane w kolor wraz z listewkami na błotnikach (przeważnie czarne)?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

1.Jednostkami

2.Co kto woli ale trzeba robić trochę zmian ale wtedy lepiej szukać sporo młodszego niż 2004

3.W tym roczniku nie

4.Tak

5.Tak

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Dzięki za info.

 

To wracając do linka, warto dzwonić o tego 2-giego?

Jeżeli tak to zaraz wydębie VIN i zobaczymy ;)

Opublikowano

Jakim budżetem dysponujesz???

Ta druga nie ma paktronika,multifunkcji a poza tym foto jest bardzo kiepskie

Załatw ten vin to zobaczymy co tam ma :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Dzięki za info.

 

To wracając do linka, warto dzwonić o tego 2-giego?

Jeżeli tak to zaraz wydębie VIN i zobaczymy ;)

 

Ten drugi to golas.

Nie polecam

Opublikowano
Właśnie dlatego pytam kolegę o budżet bo już nawet nie mówię,ze golas bo to widać :shock: :shock: ale po vin sprawdzę co tam jeszcze ciekawego wyjdzie :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Witam,

 

Koledzy, pisałem budżet to ok. 40-42 tyś zł, nie ukrywam że chciałbym wydać z 35-37tyś na zakup ponieważ:

Pakiet startowy (filtry, oleje, itp.)

Ubezpieczenie

No i zawsze może jakiś babol wyjść a nie odwieszę na kołek kluczyków bo brak środków na naprawę auta mnie przyskrzyni...

No a pojęcie o kosztach mam bo ostatnio w w/w X5 wymieniałem sprzęgło, docisk, dwumas, więc wiem ile to kosztuje. A w dodatku do manuala 3.0 218koni zapomnij o dwumasie...

 

Ale to inny temat skupiamy się na X3, więc czego oczekiwać za kwotę przeznaczoną na auto?

Nie ukrywam że zatrzymałem się na wyposażeniu MB W124 które biedne nie jest ale wodotrysków też niema :P

 

Pozdro

 

Edit:

 

Urzekł mnie taki transformers :P:

http://otomoto.pl/bmw-x3-m-pakiet-C27758725.html

Tyle że zderzaki malowane napewno a plastikowe nakładki na błotniki i progi nie :/ Dziwna opcja

Opublikowano
Ta biała to standardowa wersja.Nie wiem skąd pomysł na malowane zderzaki.Takie wychodziły.Dziwne by było aby progi były białe kolego :D :D Niby serwisowana w ASO :mrgreen: ale poproś skany całej kompletnej książki bo to włoszka i historii w ASO nie ma pewnie :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Przy kupnie X3 z dieselem z 2004/2005 przede wszystkim nie oszczędzaj i jedź z autkiem do ASO, żeby dokładnie sprawdzić wszystko, a szczególnie silnik i skrzynię. Jeżeli chodzi o 3.0, to uważaj szczególnie na kolektory (ssący - klapki / wydechowy - oryginalny lubi sobie pęknąć), skrzynię biegów (stan oleju), wtryski, świece żarowe z modułem i termostaty. Oczywiście jak w każdym dieslu, sprawdź turbinę. Też warto sobie zobaczyć, znany z forum problem, stan silniczka/koła zębatego (plastik) w reduktorze.

Ja osobiście kupowałem przez ASO i teraz tego nie żałuję. Co prawda zapłaciłem kilka tysięcy więcej od ceny z allegro, ale po dwóch latach użytkowania przynajmniej śpię spokojnie. Do tego, w razie sprzedaży mam pełną historię auta, bez ściemy. Próbowałem kupić z ogłoszenia i niestety, z 5 aut, po sprawdzeniu w ASO wszystkie coś miały - bite i to dość mocno, kręcone liczniki, usterki techniczne "ukryte" do sprzedaży itp.

Opublikowano

Hehe....rozbawiłeś mnie kolego :mrgreen: :mrgreen: wiesz dlaczego ???

Nigdy przenigdy nie słyszałem aby ktoś sprawdzał w czasie zakupu stan klapek ( koszt w ASO samej rozbiórki spory a po zakupie to i tak trzeba zrobić jednak nie musi być ASO ) a zębatka w reduktorze to nawet jakbyś chciał w ASO sprawdzać,wymieniać to się nie podejmą :duh: :duh:

Oczywiscie co do reszty masz rację :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Malowany przedni błotnik lewy i pokrywa silnika.

 

Na coś zwrócić szczególną uwagę?

Skoro błotnik i maska to pewnie uszkodzony był też zderzak, reflektor... Może podłużnica, poduszki, szyba przednia.

Opublikowano

Witam,

 

z jednej strony, trochę mnie dziwi że Cię rozbawiłem, a drugiej fajnie, bo przynajmniej na zdrowie Ci wyjdzie :)

 

a wracając do tematu - akurat sprawdzić klapki w kolektorze, to dość prosta sprawa i bez problemu można to zrobić (oczywiście chodzi mi o sprawdzenie wizualne, zgrubne). Znam przynajmniej 5 przypadków z silnikiem M57N, gdzie pierwsze objawy jakie wystąpiły, to klasyczne pocenie się sworzni, a w dwóch przypadkach luzy były tak duże, że praktycznie cała góra silnika była zalana - bez problemu w ASO Ci to powiedzą i pokażą (tak też było w moim przypadku - bez reklamy - dolnośląskie i mazowieckie) - czas 10-20 minut.

 

jeżeli chodzi o plastikową zębatkę, to kwestia podniesienia auta na podnośniku i odkręcenie silniczka, żeby zobaczyć stan zębów - czas do godziny. Też w ASO bez problemu to zrobią.

 

Chciałbym tylko uniknąć pewnych nieścisłości - sprawdzenie przed zakupowe w ASO, to wydatek kilkunastu stówek. Oczywiście wiele osób się znajdzie, co powie, że kto wydaje te pieniądze tylko po to żeby "usłyszeć, co się chce usłyszeć". Ja jednak należę do tej grupy osób, która wychodzi z założenia, że jeżeli kupuję auto za 70000 zł, to też znajdzie się te 1-2 % całej wartości, żeby coś o tym aucie się dowiedzieć.

 

Oczywiście nie neguję komentarza przedmówcy, ale najzwyczajniej mam inne zdanie o tym.

Opublikowano

Ok ..ale po co sprawdzac stan klapek i zebatki w czasie zakupu ??? Jak będą luzy w kalpkach to co..nie kupisz ?? Usuniecie klapek we własnym zakresie gratis a koszt zaślepek to grosze wiec jak sens sprawdzanie tego w ASO ?? Przecież sprzedawca nie opusci ci 1000 pln na klapki :duh:

 

Kolejny temat: zębatka reduktora.....po co sprawdzac..wystarczy diagnostyka ,dobra przejażdzka i ytyle.Nawet jak jest zużyta jakoś czesciowo to przekrecasz albo ew. kupijesz druga-koszt 500 pln wymieniać samemu mozna ew. jakiś mechanik bez specjalistycznej wiedzy.Opisane dokładnie na forum co i jak :cool2:

 

Mechanik w ASO zrobi wszystko o co poprosisz ale dokładne sprawdzenie auta z tymi rzeczami o których piszesz to nie kilka stówek ..wybacz :mrgreen:

 

I oczywiscie polecam dokladnie auto sprawdzac to co kto uważa za stosowne żeby nie było potem.....MAM PROBLEM

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Też ciekawy jestem bo tyle @ dostałem od kolegi :wink: :wink: :wink: :wink: ze szok :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.