Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym podnieść zawieszenie w swoim aucie,po oględzinach zauważyłem ze z przodu jest to możliwe bez większych problemów,wystarczy popuscic zaciski na amorach,podnieść auto i skręcić

spowrotem i tu moje pytanie czy z tyłu tez jest jakaś taka mozliwość czy trzeba zmienić sprężyny? Nie jest to m-pakiet ale porównujac z samochodem szwagra leży troszke niżej. Czy ktos już

przerabiał ten temat?

Opublikowano

a ze tak zapytam po co podnosic?

 

a o takiej metodzie "podnoszenia" to jeszcze nie slyszalem :mad2:

Opublikowano

a porównywałeś dwa identyczne samochody o takiej samej specyfikacji ? wątpie

 

raczej trzeba poszukać przyczynę mniejszego prześwitu , wymienić odpowiedzialne za ten stan elementy i bedzie ok .

 

swoją drogą chłopie - ja przez 18 lat pracy w tej branży na takie rozwiązanie problemu nie wpadłem :mad2: a to takie proste , jak zrobić radio głośniej jak coś stuka ......

Opublikowano

Co niektórzy chyba mnie nie zrozumieli :duh: ,tak porównywalem dwa identyczne samochody,te same silniki,roczniki,opony a nawet kolor jest ten sam(chyba se jaja robicie) stojac koło siebie widać ze jeden jest

wyżej a drugi troszke niżej,co do pytania poco podnosic? Zeby nie urywać mrówkom głow! niemam zamiaru przerabiać go na monster trucka tylko myślalem ze ktoś juz przytym majstrowal i chcialem go

przywrócic do ustawien fabrycznych. Zawieszenie niema ani troszke luzów wiec nic nie trzeba wymieniać,jak widac sam se musze poradzic

Zamykam temat :duh:

Opublikowano
Wymien komplet amortyzatorow i sprezyn i po problemie.

 

Wystarczy wymienić sprężyny + podkładki gumowe sprężyn+ poduszki górnego mocowania amortyzatorów i bedzie ok . Oczywiście te elementy muszą być nowe i dobrane do samochodu po nr VIN.

Opublikowano

Ps. Wymiana sprezyn bez amortyzatorow, kiepskie polaczenie...

 

a to dlaczego ?? jeśli amortyzator jest sprawny nie ma wycieków i ma prawidlową skuteczność (co można sprawdzić ) niema potrzeby jego wymiany przy montażu nowych sprężyn .

 

A jak wymieniasz amortyzatory to trzeba wymienić sprężyny ???

 

P.s.

 

A KOMPLET w przypadku amortyzatorów to 4 !

Opublikowano

Idzie lato wiec narazie to tak zostawie,mam czarna e60 i w polaczeniu z lekkim obnizeniem wyglada super ale trzeba uwarzac na kazdym progu zwalniajacym, zreszta chcialbym zmienic

oszczednego diesla na jakiegos konkretnego benzyniaka :D Niema lepszej muzyki dlamych uszu niz wysoko krecacy r6 albo v8 :D spalanie nie gra roli.

Opublikowano
Chyba nie odruzniasz zadania amortyzatora od sprezyny dlatego zadales takie pytanie

 

No to jakie twoim zdaniem jest ich zadanie ? bo chyba Ty masz kłopot co jest za co odpowiedzialne .

Opublikowano

układ hamulcowy to zupełni inna sprawa i oczywiście że należy wymienić tarcze i klocki .

 

Jest takie pojęcie jak technologia naprawy dotycząca poszczególnych podzespołow w samochodzie i w przypadku układu hamulcowego mówi ona że należy wymienić tarcze hamulcowe wraz z klockami a dla amortyzatorów lub sprężyn technologia naprawy nie wymaga łaczenia tych elementów podczas wymiany .

czyli można wym same amortyzatory lub same sprężyny - oczywiście idealnym rozwiązaniem jest wymiana kompletu .

 

Kolega ma problem z wysokością zawieszenia - a amortyzator ni jest za to odpowiedzialny więc jeśli jest sprawny nie trzeba go wymieniać .

Opublikowano

czytałem i stanowczo napisałeś KOMPLET!!! a teraz nagle zmieniasz zdanie że ewentualnie można , wiec zastanów się .

Twoje podejscie jest czysto teoretyczne .

Caly czas mowie ze nalezy wymienic, a nie ze trzeba

 

należy i trzeba to to samo :norty: sparwdź sobie w słowniku !

Opublikowano

Odświeżam temat panowie,mianowicie z tego co się rozeznałem do e60 są 3 rodzaje zawieszenia

1. Normal

2. Sportowe dostosowanie podwozia

3. M podwozie sportowe

Po rozkodowaniu vin doszłem do tego że mam to drugie a moj znajomy pierwsze dlatego taka różnica w optyce,różnica w komforcie nie jest aż

tak wyczuwalna może ale jednak wolałbym podniesc i miec wiecej miejsca pod j.....Moje pytanko to co wkońcu wymienic? same sprezyny czy amo

tez? czy amortyzator jest dostosowany do danej sprężyny? Czy można wymieniać na dowolne rodzaje sprężyn,lepiej kupic gotowy komplet juz

czy same sprężny bo już niewiem który z panów powyżej ma racje i skad wiem jakie kupic,chodzi w przypadku sprężyn o używane.

Opublikowano
niby amorki sa inne w oby tych przypadkach, ale ja bym zaczal od sprezyn. amorek wydaje mi sie powinien wciaz dzialac w koncu to jakies 1,5-2cm roznicy w wysokosci.
Opublikowano
Odświeżam temat panowie,mianowicie z tego co się rozeznałem do e60 są 3 rodzaje zawieszenia

1. Normal

2. Sportowe dostosowanie podwozia

3. M podwozie sportowe

Po rozkodowaniu vin doszłem do tego że mam to drugie a moj znajomy pierwsze

i co ??

Co niektórzy chyba mnie nie zrozumieli ,tak porównywalem dwa identyczne samochody,te same silniki,roczniki,opony a nawet kolor jest ten sam(chyba se jaja robicie)

nadal twierdzisz że jeśli samochody mają taki sam kolor , silnik i opony to są takie same ??

 

Nie każdy musi się znać więc spoko, ale do rzeczy

 

Jesli chcesz wogóle zmienić specyfikację zawieszenia żeby było wyższe to trzeba dokładnie sprawdzi które elementy zawieszenia Twojego samochodu różnią się od tych u Twojego szwagra i wymienić na takie jak u szwagra.

Do tego są niezbędne nr VIN obu samochodów i chyba wizyta ASO które ma możliwość sprawdzenia jakie konretnie elementy są zamontowane .

Napewno inne są amortyzatory , sprężyny również inne mogą być stabilizator i łaczniki stabilizatora ale tego nie jestem pewnien , po sprawdzeniu w ASO wyjdzie ..

Musisz wymienić wszystkie elementy któr

Jak chcesz zamontować używane elementy które potrzebne będą do podniesienia zawieszenia to może być kłopot z rozpoznaniem typu zawieszenia Normal, sport czy M.

Z amortyzatorami nie będzie problemu - mają numer katalogowy wybity na korpusie - jest jeszcze kwestia ich sprawności ????

Sprężyny - nie wiem jak są oznaczane czy mają wygrawerowany numer kat , czy oznaczone są kolorowymi paskami jak np VW, Skoda

Stabilizator - jeśli będzie inny to różnica będzie w jego grubości

 

Myślę że teraz rozumiesz o co chodzi .

Opublikowano
niby amorki sa inne w oby tych przypadkach, ale ja bym zaczal od sprezyn. amorek wydaje mi sie powinien wciaz dzialac w koncu to jakies 1,5-2cm roznicy w wysokosci.

 

:duh: skoro są różne to mają różne parametry pracy , siła odbicia, siła dobicia , zakres pracy , twardość i dlatego jeśli zmieniasz spręzyny na wyższe lub niższe bezwględnie należy dostosować do nich odpowiedni amortyzator .

gdyby tak nie było to do wszystkich BMW e60 byłyby takie same amortyzatory bez względu na typ zawieszenia , silnik, rodzaj nadwozia ....itd itp.. A tak nie jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.