Skocz do zawartości

Obalanie mitów na teamt syntetycznych olejów silnikowych


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
Opublikowano
Zgodzę się prawie z wszystkim, ale jeśli chodzi o kwestię rozszczelnienia to tu może pojawić się problem. Jeśli silnik jest w bardzo dobrej kondycji i uszczelniacze nie są zużyte to nie widzę przeszkód o ile olej spełnia specyfikację producenta i dana lepkość jest wskazana, jednak jeśli silnik, a dokładniej uszczelniacze są przepracowane może zbierać się w nich nagar. Po zastosowaniu oleju syntetycznego który w swoim składzie posiada dużo więcej dodatków myjących ni pół syntetyk, czy minerał może nam te zanieczyszczenia z uszczelniaczy wymyć co spowoduje rozszczelnienie i ewentualne wycieki. Często ludzie zamieniają syntetyk na pół syntetyk albo minerał po to żeby mniej ciekło ale tak naprawdę jest to tylko przekładanie remontu który dla dłuższej eksloatacji jest wymagany żeby nasz silnik długo żył. Także ostrożnie z wlewaniem syntetyków do starszych pojazdów.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Udowodnij swoją tezę - że oleje półsyntetyczne, czy niektóre mineralne zawierają mniej środków dyspergująco-myjących na tyle, aby doprowadzić, do mitycznego rozszczelnienia silnika. I nie obchodzą mnie Twoje mity, tylko odniesienie - np do norm, które te oleje spełniają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.