Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Teraz czytam ,cytuję :

Jeden z pracowników koncernu produkującego ogumienie zeznał, że "ściemą" są także renomowane testy opon przeprowadzane przez ADAC przed każdym z sezonów. Otóż część producentów przed rozpoczęciem egzaminu otrzymywała informacje dotyczące typu kontrolowanej opony oraz warunków, w których sprawdzian będzie przebiegał.

 

Firmy bardzo chętnie wykorzystywały nieoficjalne "wskazówki". Przygotowywały ogumienie, które często całkowicie różniło się od odpowiedników dostępnych na rynku cywilnym i było idealnie dostosowane do warunków testu.

 

Następnie zestaw spersonalizowanych opon trafiał do wcześniej umówionego sklepu, skąd kupowali go przedstawiciele ADAC. Dzięki temu wyśmienity wynik egzaminu stawał się wyłącznie formalnością i generował producentom potężne zyski. Kierowcy wierzyli w prawdziwość opinii niemieckiego automobilklubu, przez co opony wyróżnione w teście znikały z półek sklepowych w okamgnieniu.

Koniec cytatu !

Nic dodać nic ująć!

Od siebie dodam że porównywałem testy opon robione w Niemczech i te z Kanady i nie były takie same, ale pierwsza dziesiątka to w zasadzie była ta sama tylko nie na tym samym miejscu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Odpowiedzi 398
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.

W związku z tym że w moim X3 kończą się opony zimowe a nie posiadam letnich mam dylemat czy kupować opony na lato i zimę przy małych przebiegach. Auto służy mi jako drugie w domu a moje miesięczne przebiegi to 500-1000. Jeden z wulkanizatorów w moim mieście doradził mi że przy takich przebiegach to on założyłby zimowe. Coś doradzicie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej kupić chociażby używane letnie - koszt z przełożeniem zdecydowanie nie duży - a szkoda niszczyć zimówek latem + jednak dużo dłuższa droga hamowania - jest to poprostu niebezpieczne...
Opublikowano
Witam.

W związku z tym że w moim X3 kończą się opony zimowe a nie posiadam letnich mam dylemat czy kupować opony na lato i zimę przy małych przebiegach. Auto służy mi jako drugie w domu a moje miesięczne przebiegi to 500-1000. Jeden z wulkanizatorów w moim mieście doradził mi że przy takich przebiegach to on założyłby zimowe. Coś doradzicie ?

 

Witamy,

 

No właśnie chodzi o ekonomię i bezpieczeństwo. W tym temacie można mówić dużo, ale mamy wszystko streszczone w artykule: http://www.rezulteo-opony.pl/poradnik-opony-zimowe/czy-mozna-jezdzic-w-lecie-na-oponach-zimowych-3569

 

Pozdrawiamy,

 

Rezulteo

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Opublikowano
Witam.

W związku z tym że w moim X3 kończą się opony zimowe a nie posiadam letnich mam dylemat czy kupować opony na lato i zimę przy małych przebiegach. Auto służy mi jako drugie w domu a moje miesięczne przebiegi to 500-1000. Jeden z wulkanizatorów w moim mieście doradził mi że przy takich przebiegach to on założyłby zimowe. Coś doradzicie ?

 

To wcale nie jest malo, co podales. Ja bym jednak zainwestowal w swoje bezpieczenstwo, bo ilosc robionych km nie ma nic wspolnego z sytuacjami na drogach

Opublikowano
Witam.

W związku z tym że w moim X3 kończą się opony zimowe a nie posiadam letnich mam dylemat czy kupować opony na lato i zimę przy małych przebiegach. Auto służy mi jako drugie w domu a moje miesięczne przebiegi to 500-1000. Jeden z wulkanizatorów w moim mieście doradził mi że przy takich przebiegach to on założyłby zimowe. Coś doradzicie ?

 

To wcale nie jest malo, co podales. Ja bym jednak zainwestowal w swoje bezpieczenstwo, bo ilosc robionych km nie ma nic wspolnego z sytuacjami na drogach

 

W sumie to X3 została zakupiona ze względu na bezpieczeństwo ( przesiadka z Octavii I z 2005 r).

A czy jest ktoś co jeździ na wielosezonowych. Mam takie ( Kleber ) drugą zimę na yarise i jestem z nich zadowolony a dojeżdżam do pracy 50 kilometrów po różnych drogach. Zdaję sobie sprawę że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego ale mój styl jazdy jest bardzo spokojny . Niestety nie wszystko na drodze od nas zależy.

Opublikowano

Witam.

Ja mam dylemat(a) z innego powodu. Otóż kupiłem auto (318i) na typowych Runflatach, czyli 225/45/17. Ciągało mnie po koleinach do czasu założenia zimówek 205/55/16. Przeczytałem ten wątek forum od początku i nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości. Ponieważ na zimowych 205-tkach nie ściąga mego auta w koleinach, to pomyślałem sobie, że może lepiej będzie jak na posiadane felgi 17 7,5" założę letnie opony o rozmiarze 205/50/17 (a może nawet 205/55/17)???. Średnica opony jest mniejsza niż w 225-14-17 a większa od zalecanej 205-55-16. Na 16-tkach wskazywana prędkość jazdy jest wyższa o ok. 5-6 km/h (porównywałem ze wskazaniami nawigacji) od faktycznej i nie ściąga w koleinach. I w związku z tym nasuwa mi się pytanie, czy zmieniając w opony opisany wyżej sposób pozbędę się wrażliwości szerszych opon na koleiny i czy ta wrażliwość to tylko "przypadłość" używanych Runflatów od Michelina.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Też to przerabiałem tą sprawę.

Na 205 prowadzi się jak gokart, a na 225 jest już duży dyskomfort i nie ma znaczenia jaka marka opon.

Do tego runflaty ze względu na swoją budowę są twarde.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witaj Bośniak,

 

Skoro głównym motywem było bezpieczeństwo to tak jak ktoś napisał - nie ma znaczenia jakie dystanse się na codzień pokonuje -> jeżeli chodzi o montaż opon na dany sezon. Całoroczne opony to nie jest do końca ekonomiczne rozwiązanie... Coś więcej w tym temacie na naszej stronie pod linkiem:

- Jak sprawdzają się opony całoroczne w zimie?

 

Pozdrowienia,

 

Rezulteo :)

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Opublikowano
Gdzies kiedys przeczytalem, ze od pewnej szerokosci kapcia zaczyna sie plywanie :) Moze to wlasnie 205ka jest maksymalnym rozmiarem na przedniej osi, kiedy to jeszcze nie plywamy :)

 

hmm moje letnie to r18 255/55

Bardzo szeroki kapeć , teraz śmigam na r16 zimowych i dla mnie , szeroki kapeć = lepsza trakcja , choć może to być bardzo subiektywne.

Inną sprawą jest to , że mam za słabiutki silnik jak na takie oponki , ale w sumie jestem b. spokojnym kierowcą , mimo młodego wieku .

 

Zimy nie widać , zmieniać , nie zmieniać , szkoda mi trochę zimowych opon (kupione w grudniu)

Opublikowano
Ja w swoim F25 mam od początku opony wielosezonowe (Pirelli ROF) ,przez 2 lata zrobiłem jedynie ok.6 tys.km ,zima tego roku bardzo długa i uciążliwa. Nie narzekam ,choć z drugiej strony nie mam zbyt dużego wyboru opon (Stany) :wink: i częściej używam innego auta (Van Toyoty)... ale też na całorocznym ogumieniu i z napędęm na przód więc bywa zabawnie :D
Opublikowano
Patrzac na profil opony to Chyba jezdzisz jakims Duuuzym Xem :)

Tam w ogole montuja slabe silniki? :D

 

zaskoczę e46 136 ps ;] oczywiście 255/35 ;p

Opublikowano
Ja już tydzień temu zmieniłem opony na letnie. Jak zmieniłem z 17 na 16 zimowe to nie odczułem poprawy komfortu. Odwrotnie już czuć, że jest troszeczkę mniej komfortowo, aczkolwiek jest znacznie więcej przyczepności. Co jest dużo zaletą.
Opublikowano

Mam dylemat co robić ?

 

kupić nowe opony 205/65R15 i zakładać na standardową felge 15 :(

 

ewentualnie 225/60R15 ? co sądzicie o takim rozmiarze ?

 

czy szukać też jakiś opon z felgami w komplecie - tylko problem z ogłoszeniami na tablicy bo tam często podane nie wszystkie parametry felg

 

z tego co wyczytałem to do mojej e39 pasują 7Jx15 5x120x74 ET 20

 

czy któryś z tych parametrów może się różnic ?

znalazłem np

http://tablica.pl/oferta/kola-felgi-18-bmw-e39-5x120-m5-CID5-ID4YCVF.html#f21b7faa47

 

jednak tu jest inne ET .. to chyba słabo , a teoretycznie też e39

 

dzięki za rady :) !

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ktos ma cynka jak ma wygladac pogoda na najblizse tygodnie? :) szkoda zimowek przy takich warunkach jak mamy teraz za oknem :)

 

To pytanie raczej do wróżki. :mrgreen:

Ale skoro zadajesz pytanie trochę hmm ..... to zobacz tu

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.twojapogoda.pl%2F16dni.htm&ei=_R4PU5nJEIjiywP5q4H4Bw&usg=AFQjCNFPYlmOHV4flZbKNvFHPIRnUWrmbA&sig2=m7TwxaKWP5nr3SirLGJ6VQ&bvm=bv.61965928,d.bGQ

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witam posiadam felgi BMW wzór 124

 

http://oi46.tinypic.com/mbjrkz.jpg

z tego co mi wiadomo tylne felgi posiadają większe ET niż tylne

 

przód: 8X18 ET-20 sugerowany rozmiar opony 245/40 R18

tył: 9X18 ET-32 sugerowany rozmiar opony 275/35 R18

 

w moim przypadku tył i przód są identyczne 8Jx18 ET20 czy jest to normalne czy może kupiłem 4 felgi przednie :duh: ?

Opublikowano
Cześć, tamat mi cholernie bliski. Powiedzcie mi, czy tylko ja mam taki problem, że rok w rok jak spadnie śnieg to stoję i czekam na wymianę :mad2: , czy z Wami też jest podobnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.