Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przy max prędkości macie jakieś drgania na kole kierownicy? Bo u mnie już przy 170 czuć jakby koła były źle wyważone, a tydzień temu przy zmianie wyważałem.
Opublikowano
nie rozumiem,co ma hak do błędów.Zresztą nawet nie mam haka a błąd często się pojawia mimo,że go kasuję.
Opublikowano
Panowie sterownik świec regenerowany przez kolegę Rogera świece nowe BERU,było dobrze parę dni dziś podłączam a tu znowu upalona jedna świeca żarowa na 2 cylindrze.Co może być przyczyną palenia po paru dniach?Czy DPF w nie najlepszej kondycji ma na to wpływ wtryskując zwiększone dawki,czy po prostu zbieg okoliczności,wadliwa świeca?Ale było idealnie parę dni.
Opublikowano

Ja kupiłem świece denso, a sterownik naprawiłem sam. Po kilku miesiącach od tej operacji już mam błąd świec na 2 i 3 cylindrze.

Przestałem się tym przejmować i Tobie radze to samo :mrgreen:

Opublikowano

Wiecie co ???? Ja w jednym aucie walczyłem z tym cały rok i nic nie dało.Sterownik ori i po regeneracji,świece 3 firm o kosztach szkoda gadać .....Auto stało nawet w ASO i nic nie wymyślili oprócz wymiany sterownika i świec :duh: :duh: :duh:

Po każdej wymianie klika dni było ok a potem to samo.... :? :? :? i już z tym nie walczę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Tylko jak do zimy mi uwali znowu wszystko,to bedzie problem,bo znowu wymieniać się nie będzie chciało.A już było czyściutko na kompie.Zastanawiam się bo niby DPF w inpa nie pokazuje mi już błędów,ale nie jest w 100% czysty nie można go już wypalić do końca,czy to nie jego wina podczas dotrysku większej dawki paliwa,że uwala świece.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

DPF wypala się na ciepłym silniku, gdzie świece już nie pracują, ale mogę się mylić.

Jeśli masz chęć z tym walczyć to zdejmij wtyczkę od sterownika i sprawdź omomierzem czy faktycznie świece są uszkodzone. Sprawne powinny mieć kilka omów.

Opublikowano

Może i bym powalczył jak bym wiedział,że problem zniknie.Ale jak mam znowu zwalać ten durny kolektor do wymiany świec to sobie odpuszczam i czekam jak potoczą sie dalej sprawy.W 2 giej E46 od prawie 5 lat mam zero problemu ze świecami i to pewnie jeszcze fabrycznymi a tu w X-ie takie cycki :o

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
.Ale jak mam znowu zwalać ten durny kolektor do wymiany świec to sobie odpuszczam i czekam jak potoczą sie dalej sprawy.

Dlatego pisałem by zdjąć wtyczkę ze sterownika i sprawdzić świece, a nie odkręcać kolektora.

Opublikowano

Powszechnie wiadomo,że delkiatne pisknięcie podczas rozruchu jest spowodowane zwykłym gumowym paskiem wielorowkowym.Ori z ASO jest z innego materiału.Czy ma to też wpływ na szybsze zużycie rolek i koła pasowego czy raczej tylko na pisk.Mam nowiutkie koło paski i rolki i tak się zastanawiam czy jest sens pakowac w nowy pasek z ASO.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Witam , już odruchowo i z pewnym skrzywieniem przeglądam tematy świec żarowych , sterowników i problemów z rozruchem w zimie....

 

Martwią mnie sytuacje , kiedy naprawiany prze zemnie sterownik jest podejrzewany o niepoprawną pracę.

Lub w danym aucie pada na zmianę albo sterownik albo wymienione świece.

 

Miałem swego czasu , taki nie fajny przypadek , naprawiałem dwa razy z rzędu sterownik .Po czym klient wymieniał świece na nowe BERU, po jakimś czasie problem POWRÓCIŁ JAK BUMERANG świece spalone.

W takich sytuacjach ,atmosfera robi się napięta jak baranie jaja. Kasa ... kasa jak by nie była często nie jest mała , choć to podobno pojęcie względne...

 

Poprosiłem aby przyjechał do mnie .

Przyjechał :cool2: ........................... zdjąłem kolektor , wyciągnąłem świece .. faktycznie spalone , sterownik dobry .

Przy wykręcaniu świec na rozgrzanym silniku bo tak powinno się to robić , trzeszczało "piszczało " jak kto woli nie miły piskliwy dźwięk .

ŚWIECE NIE BYŁY NAWET WKRĘCONE DO KOŃCA , PAN PRZYKRĘCAŁ KLUCZEM DYNAMOMETRYCZNYM .

bardzo ŁADNIE ALE PRZED TĄ CZYNNOŚCIĄ NALEŻNY WYKONAĆ INNE CZYNNOŚCI KTÓRYCH NIE WYKONAŁ. :mad2:

 

Mam na wyposażeniu czyściki gniazd świec żarowych . Moim zdaniem czynność ta powinna być wykonywana przy każdorazowej wymianie świec.

Wtedy nie będzie problemu z tym że świeca nie wkręciła się odpowiednio głęboko a klucz już przeskakiwał " mówiąc dosyć "

 

Prawda jest taka że ,mechanicy w naszym kraju często nie wiedzą że coś takiego istnieje nie wspominając o tej ważnej czynności czyszczenia gniazd z nagaru.

 

Przyrządy do silników CR :

images?q=tbn:ANd9GcRwn7ExK1rNnFI7hDoS8pZ4TmMUgVYaAy_wjTgfGr3akU-f7fnN

 

http://i01.i.aliimg.com/img/pb/379/722/433/433722379_322.jpg

 

Naturalnie ,po wyczyszczeniu gniazd z nagaru , a było go sporo , wymieniłem świece i kolega więcej się nie pojawił. Zakładam że wszystko działa jak trzeba.

 

Naturalnie chwali się że ,ktoś wymienił sam sobie świece ,ale powinien wiedzieć i pamiętać o tym co jest związane z tą czynnością.

Dobrze jest wiedzieć również , jak dany system działa , co na jego awarie ma wpływ i jak dbać o to aby do uszkodzeń nie dochodziło .

Bo jeśli coś nie jest mega mocne i zrobione dla człowieka z 500% towym zapasem to ,niebawem okaże się że jest słabe.

Pamiętać musimy że najczęściej mamy odczynienia z awariami wtórnymi które wynikły na wskutek innych mniej uciążliwych mniejszych awarii.

 

W przypadku układu grzania świec i świec żarowych ,wpływ mają termostat , podgrzewacz cieczy , czujnik temperatury cieczy , stan wtryskiwaczy , temperatura spalania mieszanki - chip tuning , same świece jakość ich wykonania i sposób w jaki zostały wymienione.

 

Temat jest niebywale obszerny .. Zamieszczałem już w podobnym temacie traktującym o świecach, bardzo mądry materiał, szkoleniowo- informacyjny wypuszczony przez firm BERU, która jest czołowym producentem systemów grzania w nowoczesnych silnikach, większości marek . Mówi on o systemach , technologi , sposobie działania , awariach , eksploatacji i wymianie świec.

Dokładnie opisuje system BMW DZIAŁAJĄCY TAK SAMO W WSZYSTKICH SILNIKACH CR "naszej " marki.

SZKODA ŻE PO ANGIELSKU ALE ZAINTERESOWANI PROBLEMATYKĄ NA PEWNO SOBIE PORADZĄ .

Jest tam wyraźnie napisane że świece wykręca się z rozgrzanego sinika i przed wkręceniem nowych należy wyczyścić gniazda świec z osadu.

Jestem święcie przekonany że jeśli wkręcamy świece w nie wyczyszczone gniazdo to końcówka świecy jest opatulona pasowanie nagarem , nie oddaje swobodnie ciepła ,przegrzewa się i ulega uszkodzeniu.

 

Tutaj link do materiału : http://www.beru.com/download/produkte/TI04_en.pdf MATERIAŁ W formie PDF gorąco polecam.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Pewnie masz racje co do czyszczenia gniazd po świecach.

Dziwne tylko że u mnie błędy świec znikły. Może teraz , przy plusowych temperaturach już nie pracują.

Opublikowano

http://img.tapatalk.com/d/13/05/10/gase2emy.jpg

http://img.tapatalk.com/d/13/05/10/paze4yhu.jpg

Który to DPF bo jak patrze na allegro to i jedno i drugie sprzedają jako DPF.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

http://img.tapatalk.com/d/13/05/10/gase2emy.jpg

 

DPF

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

A gościu który miał mi go wywalać i robić zmianę w sterowniku twierdził,że na 100 % to ta 2ga puszka.Zresztą podobnie jak patrzę na allegro jest dużo puszek tych prostokątnych za kwoty powyżej 1000 zł z opisem DPF.Też byłem przekonany,że to to bliżej kolektora ale chciałem się upewnić.Dzięki.Link przykładowy

http://allegro.pl/filtr-czastek-dpf-bmw-e60-e61-520d-x3-e83-2-0-td-i3212345773.html

Opublikowano

Czyli Roger się myli?W e46 miałem też katalizator ale tam nie dochodziły żadne sondy,rurki i wężyki,czyli jednak ta 2ga pucha i jest tylko sonda przed DPF.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Czyli Roger się myli?

 

Sorki .... dokładnie . Mój błąd.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.