Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,zakupiłem właśnie X3 z 2005 roku z silnikiem 2.0D w manualnej skrzyni.Do tej pory jeździłem E46 z 2003 r.też 150 KM.Czy w tym silniku też występuje problem klapek w kolektorze?Czy usuwać?Czy separator oleju odma jest plastikowa czy papierowy filterek?Auto strasznie ciężko pali jak jest zimny silnik i jak troszkę postoi,zapala i gaśnie a po odpaleniu buja na obrotach.Na ciepłym silniku jest ok.Czy sterownik od świec żarowych jest taki sam jak w E46?Chciałbym na starcie wymienić olej z filtrem+filtr oleju+może świece żarowe albo sterownik+odma jak jest papierowa.Czy w tym roczniku był już DPF.Wracam dopiero za tydzień i chciałbym wiedzieć co nieco.Auto ma przebieg raczej realny sam sprowadzałem 186 tys.Jeszcze jakie opony lepiej:typowo letnie czy całoroczne?
Opublikowano
Kolego...w e46 miałes prawie taki sam silnik więc wiesz co i jak.Poza tym jasnowidza nie ma i musisz zrobić diagnostykę .Czy masz dpf to kto ma ci odpowiedziec??? Sprawdz sobie w VIN albo organoleptycznie-moze jest juz usunięty .Sterownik ten sam.Odme wymien klp.Opony zalezne od tego ile i gdzie nią zamierzasz jeździc :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Wszyscy mówią że e83 ma podzespoły z e46. Klapki w kolektorze u siebie wywaliłem, ale były w dobrym stanie przy przebiegu 210tys. Jak końcówka wydechu skierowana jest w dół to DPF brak, jak jest prosta to jesteś szczęśliwym posiadaczem filtra. Co do zapalania do sprawdź jakie masz błędy. U mnie przy uszkodzonym sterowniku świec silnik zapalał nawet podczas mrozów.
Opublikowano

Panowie dziś dopiero zarejestrowałem auto i jestem w fazie testów.Generalnie raz auto czuć że jedzie normalnie innym razem muł totalny czuć skoki mocy podczas jazdy.Dodatkowo pojawił się błąd

3FF0 AIR FLOW METER,nie występuje non stop tylko sporadycznie.Co oznacza.Dodatkowo zsuwa mi się pasek od klimatyzacji.Spina on tylko klimę z kołem pasowym.Czy jest jakaś regulacje naciągu tego paska czy coś jest uszkodzone,czy od biedy mogę go zdjąć i tak jeździć na razie.Koło pasowe nie jest jeszcze porwane?

Opublikowano
Przepływomierz do wymiany :mrgreen:

 

Miałem dokladnie to samo w mojej X3 .

Kupilem nowy ,orginalny przepływomierz i nic to nie zmieniło.

Wtedy dopiero mechanik zaczał ruszać głową i dokładniej ogladac silnik .

W efekcie tego został wymieniono elektrozawór od turbiny,wyszczyscił w drugim elektrozaworze od AGR filter,wymienił sam Agr i dopiero wtedy więcej sie nie pokazał ten błąd.

A wymieniony przepływomierz okazał sie w100% sprawny..

Tak przy okazji...Jak ktos potrzebuje używany ,sprawny przepływomierz-jest dostępny..

Opublikowano
Większość problemów w moim wypadku ustąpiło po wypaleniu serwisowym DPF.Tylko podczas tego procesu padła mi kolejna świeca żarowa,wcześniej były sprawne 2 teraz tylko 1 dna. Niby teraz błędy DPF ani przepływki się nie pokazują.Tylko podczas zabiegu wypalania podniósł mi się poziom oleju.Olej wymieniłem razem z filtrem jakieś 500 km temu.Czy można jeszcze polatać na takim oleju mniej więcej do ilu kilometrów czy bezwzględnie wymieniać?Podniosło się o ok. 05 cm na miarce.
Opublikowano

Nie po wymianie bylo idealnie w połowie a po wymuszonych wypalaniach mam ok 0,5 cm na bagnecie wiecej ale do maxa jeszcze brakuje.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
To spoko....jakbys miał powyzej max to powiedzmy ze ze mogło by być jakieś ryzyko ale tak to spoko...obserwuj stan i tyle :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Co to był za serwis???

Zasadą jest ,że zawsze przy po wypaleniu filtra DPF z automatu powinien wymieniony olej.

Przeciesz oczywistym jest ,ze poziom oleju podniosł poniewasz przedostała sie do niego ropa.

Kazdy musi zrozumieć ,ze rozcieńczony ropą olej silnikowy drastycznie traci własności smarne-co wiąże sie niechybnie z szybszym zużyciem silnika.

Opublikowano
Poziom oleju podnosi się cały czas, bo przecież dpf próbuje się czasami nawet często wypalać w zależności od stylu jazdy.Ja po żadnym wypalaniu ( nawet wymuszonym ) nie wymieniałem oleju i nic nie nie przybyło jednak w autach wymieniam olej średnio co 10.000 km .Nigdy nie miałem problemu z żadnym silnikiem
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Żaden serwis tylko wypalanie serwisowe z podłączonym kompem podczas jazdy.Wiem,że ropa po tym zabiegu rozcieńcza olej ale dopiero co był wymieniany.Poprzednik latał po 25 tys na oleju to ja czym prędzej wymieniłem.A pytam tylko bo i tak pewnie go wymienie po ok.8 tys.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Jak jeździsz cykl mieszany to najlepiej dla swojego i auta samopoczucia co 10.000 ale każdy robi jak uważa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Jak komus nie przeszkadza jazda na oleju rozcieńczonym ropą.,bo olej był niedawno wymieniany-to pozostaje tylko pogratulowac dobrego samopoczucia..Przy takim podejsciu dziwia mnie tylko dyskusje nad zaletami /wadami róznych olejów silnikowym ,bo wtedy sa one zupelenie jałowe i smieszne .Przeciesz do silnika mozna nalac równie dobrze Superol albo jeszcze lepiej olej od kosiarki,bo co to za róznica??
  • Moderatorzy
Opublikowano
Też myślę że głupotą jest jazda na rozcieńczonym oleju.
Opublikowano
Jak komus nie przeszkadza jazda na oleju rozcieńczonym ropą.,bo olej był niedawno wymieniany-to pozostaje tylko pogratulowac dobrego samopoczucia..Przy takim podejsciu dziwia mnie tylko dyskusje nad zaletami /wadami róznych olejów silnikowym ,bo wtedy sa one zupelenie jałowe i smieszne .Przeciesz do silnika mozna nalac równie dobrze Superol albo jeszcze lepiej olej od kosiarki,bo co to za róznica??

Tu nikt nie mówi o podniesieniu oleju o niewiadomo ile.Czyli rozumiem,że Ty wymieniasz olej po każdym wypaleniu przez auto DPF,czyli kilka razy w miesiącu,bo zawsze jakaś część paliwa się przedostanie.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Właśnie chyba kolega nie zrozumiał ...przecież olej i tak się cały czas rozcieńcza a wymiana po wymuszonym dopalaniu może być zrobiona ale nie jest obowiązkowa.Przecież za chwilę dpf może ci znowu zwariować i co ??? Znowu wymieniasz po np.500 km ???

 

Poza tym dpf i tak się wypala kiedy zachodzą ku temu warunki a nawet o tym nie wiesz...i co ??? Wymieniasz olej ???

 

Bez jaj koledzy ale to już są herezje :mad2: :mad2: :mad2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli DPF jest ok. to oleju nigdy nie przybywa.

Jeśli wypalanie uruchamia się za często to oznacza zapchany filtr,uszkodzony czujnik itp. należy pamiętać też że usunięcie klapek w kolektorze ssącym wzmaga zapychanie filtra.

Opublikowano
Jeśli DPF jest ok. to oleju nigdy nie przybywa.

.

 

Tak właśnie jest .

Przewaznie jednak problem z rozcieńczaniem oleju ropa pojawia się w autach ,które maja już sporo najechane km.

A lekceważenie drastycznego obniżenia właściwości smarnych oleju przez rozcieńczenie go olejem napedowym ,jest delikatnie tylko mówiąc bardzo nierozsądne.

Z tego właśnie powodu każdy serwis po wypaleniu filtra ,jego wymianie -zawsze zmienia olej bez wzgledu kiedy był ostatnio zmieniany.

Opublikowano

Oczywiście,ze oleju nie przybywa jak z autem jest wszystko ok i jak najbardziej jazda na rozcieńczonym ( czytaj: mocno zużytym ) jest szkodliwa dla auta ale przecież właśnie olej i tak sam z siebie traci właściwości smarne ,bo jest rozrzedzany cały czas.Akurat samo przybywanie oleju nie musi być tylko i wyłącznie spowodowane dpf-em i trzeba szukać przyczyny tego zachowania auta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Przewaznie jednak problem z rozcieńczaniem oleju ropa pojawia się w autach ,które maja już sporo najechane km.

 

To może wystąpić niezależnie od przebiegu.Miałem tam np. przy 60.000 ( serwisowane w ASO ) w aucie także nie ma reguły ale regularne wymiany oleju jak najbardziej pomagają :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Oczywiście,ze oleju nie przybywa jak z autem jest wszystko ok i jak najbardziej jazda na rozcieńczonym ( czytaj: mocno zużytym ) jest szkodliwa dla auta ale przecież właśnie olej i tak sam z siebie traci właściwości smarne ,bo jest rozrzedzany cały czas.

W żadnym przypadku przy sprawnym DPF nie dochodzi do rozrzedzania oleju w silniku w ogóle.

Opublikowano
A z innej beczki jaka powinna być prędkość max. 2.0 150kM z DPF.Wydaje mi się,że 185 i ani grama więcej to ciut za mało?Oryginalny wymiar opon więc nie ma mowy o przekłamaniach.Czy rura aluminiowa od intercollera do turbiny jest przykrecana na jedna czy dwie sruby,bo widze ze u mnie jest na jedna a 2 gi otwór nie pokrywa sie nawet z gwintem w obudowie turbiny.
Opublikowano
Ja trochę szybciej leciałem ok.200 km/h ale nie testowałem ile faktycznie poleci.Koła 17-tki :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Tak myślałem,że powinno ok 200 lecieć.Czyli coś u mnie nie halo dalej.Błędów już brak znikły po wypaleniu DPF.Stawiam na turbinkę,uszczelnienie bo moglo sie rozszczelnic.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.