Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od kilku dni walcze z autem i nie wiem juz za co sie zabrać, podpowiedzcie co mogę ewentualnie sprawdzić.

 

Sprawa zaczeła sie tydzień po wymianie oleju, zadużo wlali mi i po 2 tygodniach puściła uszczelka pod klawiaturą prawa strona i zalało świece i cewki. Objawiło sie rzucaniem silnika brak mocy.

Wymyłem wszystko do sucha, wyczyściłem cewki kupiłem nowe świece. I dalej te same objawy, podmiany cewek z drugiej strony nic nie daje. Podpoiołem sie pod kompa i nie bardzo wiem gdzie go boli:

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 04/01/13 09:54:50

ECU: DM528DS0

JobStatus: OKAY

Variant: DM528DS0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 7 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

108 Permanent supply

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

255.00 [1]

255.00 [1]

255.00 [1]

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=6C02004200420128FFFFFF0000FEFEFE 0.00 [HEX]

min value fall below

Error not present

Static error

-------------------------------------------------------------

139 Output thermostat

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 80.00 rpm

Engine temperature 0.75 degrees C

Speed 0.00 km/h

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=8B444440004301280241000000FEFEFE 0.00 [HEX]

Signal incorrect

Error present

Static error

-------------------------------------------------------------

112 Phase sensor OBDII Error !!

Error frequency : 2

Logistic counter: 40

Engine speed 280.00 rpm

Engine temperature 3.75 degrees C

Load signal 3.85 ms

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=709800420042022807454D000006465A 0.00 [HEX]

value unplausibel

axhaust relevant Error (after checkup MIL on)

Error not present

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

75 Misfire recognition KAT - damaged sum defect OBDII Error !!

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 1200.00 rpm

Load signal 5.05 ms

Engine temperature 12.00 degrees C

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=4B717180008301281E65500000FEFEFE 0.00 [HEX]

max value exceed

axhaust relevant Error (after checkup MIL on)

axhaust relevant Error MIL flashing

Error present

Static error

------------------------------------------------------------70

 

 

 

Misfire

recognition

KAT

-

damaged

Cylinder

8

 

OBDII-Error

!!

Error

frequency

:

1

Logistic counter: 40

Engine speed 1200.00 rpm

Load signal 5.05 ms

Engine temperature 12.00 degrees C

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=46515180008301281E65500000FEFEFE 0.00 [HEX]

max value exceed

axhaust relevant Error (after checkup MIL on)

Error present

Static error

-------------------------------------------------------------

68 Misfire recognition KAT - damaged Cylinder 6 OBDII-Error !!

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 1200.00 rpm

Load signal 5.05 ms

Engine temperature 12.00 degrees C

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=44515180008301281E65500000FEFEFE 0.00 [HEX]

max value exceed

axhaust relevant Error (after checkup MIL on)

Error present

Static error

-------------------------------------------------------------

69 Misfire recognition KAT - damaged Cylinder 7 OBDII-Error !!

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 1200.00 rpm

Load signal 5.05 ms

Engine temperature 12.00 degrees C

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=45515180008301281E65500000FEFEFE 0.00 [HEX]

max value exceed

axhaust relevant Error (after checkup MIL on)

Error present

Static error

===========================================================

 

 

Analog

 

Smoothness

cylindre 1 = 5

cylinder 5 = 3214!

cylinder 4 = 63

cylinder 8 = 2992!

cylinder 6 = 3353!

cylinder 3 = 63

cylinder 7 = 2659!

cylinder 2 = 63

 

 

HLM Voltage 4.08V

 

total air consumtion HLM !29,75 Kg/h nie lata płynie idzie w miarę dodawania obrotów

rpm 610

need air i.s. controler !37,00

 

podmiany cewek nic nie daja jak sie dodaje gazu zachowuje sie jak by nie miał powietrza

 

ręce mi juz opadają podpowiedzcie coś.

 

BMW E39 535i rok 97 silnik M62

 

Pozdrawiam

Marcin

 

Ps Wesołych świąt

Opublikowano
Czujnik wałka rozrządu do sprawdzenia. Sprawdź też czy po podmianie cewek błędy wywala na te same cylindry czy jest jakaś zmiana.
Opublikowano
Uszczelki składałeś sam czy ktoś? Daję sobie rękę uciąć, że jak wykręcisz świece to któraś będzie w oleju. Dziś zobaczyłem u siebie. Błędy nie wszystkie, ale podobne. Ja ma świece nowe i cewki. Moja kobitka przegoniła ją ok 100km bo ja % i po drodze również % :mrgreen: i wszystko wróciło do normy. Lekko ją telepało. Tylko dziwne bo błędy nie wróciły u mnie.
Opublikowano

Witam

Problem jest grubszy bo po oleju wymyłem do sucha komore ze swiecami rozpuszczalnikiem i wydmuchałem sprężonym powietrzem później było zakładanie nowych świec,

Nie wchodzi na obroty powyżej 3500, żuca nim strasznie, czujnik wałka rozrządu mam podłaczony pod lpg jak sie podpiołem pod sterownik obroty są równe także raczej sprawny.

Nie wiem jak sprawdzić czujnik wału.

Odpiołem od kolektora ssącego serwo i zatkałem dziure (lewe zasysanie szukałem) nie pomogło.

odpiołem puszkę pod przepływką też dziure zatkałem, nie pomogło.

Jak sie podpiołem skantool to wyrysował bład P1384* czujnik stukowy, P300 wypadanie zapłonu, P306 , P307

Jak nie dojde co go boli po elektronice to zabiore sie za demontarz kolektora ssącego może gdzieś pękł albo uszczelka strzeliła, wymiękam.

 

Po skasowaniu błędów po przegazowaniu do 3000rpm to na wolnych obrotach się pojawiają:

RESULT: 4 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

139 Output thermostat

Error frequency : 1

Logistic counter: 80

Engine speed 720.00 rpm

Engine temperature 12.75 degrees C

Speed 0.00 km/h

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=8B440041004301501251000600FEFEFE 0.00 [HEX]

Signal incorrect

Error present

Static error

-------------------------------------------------------------

75 Misfire recognition KAT - damaged sum defect OBDII Error !!

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 1960.00 rpm

Load signal 5.45 ms

Engine temperature 16.50 degrees C

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=4B71718000830128316D560600FEFEFE 0.00 [HEX]

max value exceed

axhaust relevant Error (after checkup MIL on)

axhaust relevant Error MIL flashing

Error present

Static error

-------------------------------------------------------------

70 Misfire recognition KAT - damaged Cylinder 8 OBDII-Error !!

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 1960.00 rpm

Load signal 5.45 ms

Engine temperature 16.50 degrees C

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=4651518000830128316D560600FEFEFE 0.00 [HEX]

max value exceed

axhaust relevant Error (after checkup MIL on)

Error present

Static error

-------------------------------------------------------------

69 Misfire recognition KAT - damaged Cylinder 7 OBDII-Error !!

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 1960.00 rpm

Load signal 5.45 ms

Engine temperature 16.50 degrees C

Fehler aufgetreten vor 0.00 h

Hexcode=4551518000830128316D560600FEFEFE 0.00 [HEX]

max value exceed

axhaust relevant Error (after checkup MIL on)

Error present

Static error

=============================================================

Opublikowano

jak widać wracają błędy 7 i 8 cylindra...

najpierw sprawdził bym czy to nie brak sygnału do wtryskiwaczy, np przez program od lpg, widać prace wszystkich wtryskiwaczy....

jeśli wszystkie pracują to rozebrałbym kolektor i szukał nieszczelności /może odma puściła/

Opublikowano

Ja bym czujników nie wykluczał. Żeby być w 100% pewnym wypadałoby sprawdzić je oscyloskopem, ale jak wiadomo nie każdy ma, więc pozostaje podmiana.

 

Jak sprawdzić cewki, to ci napisałem.

 

Dalej. Z paliwem wszystko ok? Ciśnienie sprawdzone?

 

To są rzeczy, które powinny zostać sprawdzone jako pierwsze. Można sprawdzić jeszcze sondy, chociaż to już musiałby być skrajny przypadek. Ewentualnie katy.

 

Błąd termostatu olej, bo on nie ma związku z problemami.

 

Aż tak dużo rzeczy w tym silniku nie ma, więc musisz szukać po kolei.

 

Powodzenia.

 

EDIT: Te błędy pojawiły się po przygazówce do 3000tys. Może być że powyżej tych obrotów wywali jeszcze inne.

Opublikowano
ak105 czy możesz mi napisać jak sprawdzić te cewki? Czy to sprawdzony sposób?

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
ak105 czy możesz mi napisać jak sprawdzić te cewki? Czy to sprawdzony sposób?

 

Jak masz urządzenie diagnostyczne, które wyświetla ci błędy na poszczególnych cylindrach (patrz błędy kolegi wyżej), to podmieniasz cewki na cylindrach z błędami i patrzysz czy błąd wędruje za cewką. To jest sposób na sprawdzenie czy powodem wypadania zapłonów jest cewka. Proste i skuteczne.

 

To jest sposób, który najpierw bym zastosował u kolegi. Inne sposoby sprawdzania cewek są takie same jak dla innych aut. Musisz sam poszukać, bo ja akurat nie mam czasu na rozpisywanie się.

 

PS: To samo tyczy się świec.

 

Nara.

Opublikowano
Jaki przebieg ma ten silnik? Mozliwe ze juz lyzwa polamana i rozrzad sie rozjechal. Zrob tez diagnostyke INPA.
Opublikowano

Witam

Silnik ma około 300 tys

Gdzie się znajduje łyżwa jak do niej sie dostać najszybciej?

Jak sie robi diagnoze w inpa?

 

Co dzisiaj zauwazyłem podpiołem sie kompem do lpg i na zimnym na starcie czasy wtryskiwaczy benzynowych na dzieńdobry to około 6 do 7 ms, jak sie rozgrzał spadło do 4ms po przegazowaniu do około 4000 obr to sie wyłączył 7 cylinder nie podawał na wtryskiwacze ani benzyna ani gaz.

 

Z nowych błędów to sie pojawiło

120 Vehicle speed (Signal wheel sensor) OBDII Error !!

Error frequency : 0

Logistic counter: 0

Engine speed 0.00 rpm

Load signal 0.00 ms

Speed 0.00 km/h

Fehler aufgetreten vor 2.30 h

Hexcode=78000000000000000000000000000000 0.00 [HEX]

Error not present

Static error

=============================================================

213 Knock sensor 4 Sensor signal

Error frequency : 1

Logistic counter: 80

Engine speed 2840.00 rpm

Load signal 2.90 ms

Engine temperature 107.25 degrees C

Fehler aufgetreten vor 0.10 h

Hexcode=D5520041FF430150473ACF1600FEFEFE 0.00 [HEX]

min value fall below

axhaust relevant Error (after checkup MIL on)

Error present

Static error

-------------------------------------------------------------

117 Throttle valve potentiometer OBDII Error !!

Error frequency : 0

Logistic counter: 0

Engine speed 0.00 rpm

Load signal 0.00 ms

Engine temperature -48.00 degrees C

Fehler aufgetreten vor 2.20 h

Hexcode=75000000000000000000000000000000 0.00 [HEX]

Error not present

Static error

=============================================================

po skasowaniu juz sie wiecej nie pojawiły oprócz

213 Knock sensor 4 Sensor signal

 

Dzieki wszystkim za pomoc

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy przelany olej nie zniszczył ci katalizatora? Może się rozpadł i blokuje wydech?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Wykluczyć katalizator nie łatwo ale olej raczej sie nie wlał do wydechu.

 

Jak powinny wyglądać przebiegi z czujnika położenia wałka i czujnika połozenia wału. Gdzie najlepiej sie wpiąć pod czujnik położenia wału żeby nie uszkodzić instalacji pod autem (żeby nie gniła poźniej).

Oscyloskopem dwukanałowym bym zmierzył przebiegi. One powinny sie jakość charakterystycznie nakładać żeby zapłon był ok?

 

Na pierwszy rzut oka to za duże są czasy wtrysków, przelewa mocno i dlatego problemy. Ale jak oblicza dawkę ?

 

Co do łyżwy to czytałem że mocno hałasuje łańcuch wtedy, a u mnie cisza ewentualnie ma ktoś pomysł jak sprawdzić naciąg łancucha? może napinacz strzelił.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Według mnie sterownik lpg robi bałagan,prawdopodobnie rozjechały mu się mapy. Robiłem już ze trzy e39 i jedną e46 z takimi problemami,oraz pokrywającymi się błędami jak u ciebie. Gazownicy posprzątali w swoich zabawkach ja wykasowałem błędy i fury latają,w jednej dodatkowo poleciały do czyszczenia wtryski od gazu i było ok. Nie wykluczone jest też kilka drobnych usterek które w obecnej sytuacji osiągnęły max i jest zonk.Daj znać na pw, zdzwonimy się.
Opublikowano

Witam

Co do LPG to nie ma wpływu bo robiłem reset kompa benzynowego i to samo się dzieje ,a sam sterownik LPG staga 300+ odkąd wgrałem soft (sierpień) z asystentem to nie miałem potrzeby ruszać co kolwiek w LPG, mapy sam sobie na bierząco koryguje fajna sprawa polecam.

Zamowiłem czujnik połozenia wałka może dzisiaj kurier dowiezie jak zamontuje dam znać czy pomogło.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Dzisiaj zmierzyłem oscyloskopem przebiegi z czujnika wałka rozrządu, i jest sprawny niepotrzbnie kupiłem drugi też go założyłem i sprawdziłem i jest sprawny :) jak by ktoś potrzebował przebiegi jak wyglądają to wyśle na pw bo zdjęć chyba nie można danczać. A jak by ktoś potrzebował czujnik to sie dogadamy.

Wymieniłem dwie cewki zapłonowe na cylindrach pierwszym i ostatnim po prawej stronie bo zalewało, pali na wszyskie 8 garów, ale nie wchodzi na obroty, muli. Jak wykręciłem świece po lewej to były białe wszystkie, a po prawej czarne jak smoła tzn źle pali z jednej strony.

 

Nie wie ktoś jak się wpiąć pod czujnik wału bo jest indukcyjny ma dwa przewody i jakiego przebiegu się spodziewać?

 

Jak nie wyjdzie mi z czujnikiem wału to się zabieram za rozbieranie zaczne od kolektora ssącego a później pokrywy łańcucha.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik indukcyjny wpinasz normalnie prosto pod oscyloskop, nie trzeba mu zasilania, powinien kreślić ładnie sygnał.
Opublikowano

Witam

 

Czujnik indukcyjny sprawdziłem sprawny jak by ktoś chciał zdjęcie przebiegów to na maila wyśle. Shadow69 dzięki za pomoc !! :)

 

Sprawa okazała sie banalna zatkany jeden katalizator, dyzio255 dzięki za podpowiedz!!! :)

 

Troche kminiłem jak sprawdzić czy napewno, wykręciłem sądę lambda i już miały ujście gazy, zarczał tak pieknie :), wszytkie analogi wruciły do normy.

 

Czas na wycinkę. Ktoś już przerabiał temat ze strumiennicami co założyć zamiast katalizatorów? Wytne oba (mimo że jeden pracuje normalnie) żeby nie było ruznić na oporze.

 

Na warsztacie jednym mi zaproponowali wyjęcie samego wkładu z katalizatora i zpowrotem zaspawnie wyciętej wcześniej blachy, zamiast strumiennic próbował ktoś kiedyś?

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie ma sprawy. Na PW podam ci numer konta :lol:

Ja miałem wyjęte środki z kata ale szybko wstawiłem nowy katalizator. I to bie bym radził poszukać kata. Dźwięk jest żałosny.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.