Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie może ktoś będzie zorientowany w temacie.

 

Posiadam autko z 2005 r bez przycisku BC przy manetce od kierunkowskazów.

 

Kiedyś zakupiłem okazyjnie manetkę z takowym przyciskiem ale...

 

O ile w NCS znalazłem opcję włączenia Board Computera to niestety po rozkręceniu kierownicy zauważyłem iż jest potrzebny jeszcze jeden kabelek.

 

Z chęcią może i bym go poprowadził ale niestety nie mam pojęcia za bardzo gdzie się wpinać

 

Wszystkie sugestie mile widziane.

 

POZDRAWIAM posiadaczy X3

Edytowane przez gobo74
Opublikowano

Panowie znalazłem chyba co szukałem teraz kwestia dostania się do złącza za zegarami.

 

Dzisiaj podmieniłem manetki i rozkręciłem plastiki i zdjąłem kierownice- upewniło mnie to że nie ma tego nieszczęsnego kabelka do przycisku BC.

 

Grzebiąc w schematach podanych przez Sfinks (dzięki kolego) znalazłem że muszę się wpiąć w pin 10 ale kostka znajduje się raczej za licznikiem.

 

Stąd moje kolejne pytanie- czy ktoś z Was demontował już licznik?

Opublikowano
Kiedyś widziałem temat przerobienia na komp. pokładowy, ale teraz nie jestem w stanie znaleźć go. Jak uda ci się wszystko podłączyć to mam nadzieję że podzielisz się swoją wiedzą. Sam chciałbym przerobić u siebie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

PEEEŁEEENNN SUUUKKKCCEEESSSSS

 

Chciałem się pochwalić że udało mi się z sukcesem dołożyć manetkę z przyciskiem BC oraz aktywować to wszystko INPĄ.

 

Musiałem także dołożyć brakujący kabelek z wtyczki przy manetce (niestety nie było go fabrycznie) do wtyczki przy liczniku.

 

Użytkownik Sfinks dzięki swoim linkom naprowadził mnie na temat a potem szukanie w schematach umożliwiło znalezienie gdzie wpiąć brakujący kabelek.

 

Zrobiłem kilka zdjęć i jak znajdę chwilkę postaram się opisać co i jak zrobiłem. Nie mam co prawda talentu do opisywania swoich wyczynów ale postaram się bo może ktoś inny także z tego skorzysta

 

Uważam to za swój największy sukces w mojej "walce" z Bunią.

 

POZDRAWIAM

Opublikowano (edytowane)

DOŁOŻENIE BRAKUJĄCEGO KABELKA MANETKI BC (board computer) opis by GoB3k.is

 

 

Może ten opis komuś pomoże a na ile będzie pomocny ocenicie sami. Nie robiłem co chwilkę zdjęć i niektóre sprawy postaram się opisać słownie.

 

Zdjęcia będą w miniaturkach ale po kliknięciu powinny pojawić się w osobnym oknie w większym rozmiarze.

 

Zakupiłem manetkę z przyciskiem do BC na allegro z nadzieją że wystarczy w NCS aktywować obsługę Board Computera i podłączyć w miejsce staren nową manetkę.

 

Niestety przy zamianie manetek okazało się iż we wtyczce podłączonej do starem manetki są tylko 3 kable. Nowa manetka natomiast miała PINy na 4 kabelki.

 

Strasznie się zmartwiłem ale mimo to postanowiłem zamienić manetki z nadzieją " a może jednak jakimś cudem".

 

Niestety to była tylko nadzieja. Po aktywacji BC w programie NCS (Board Computer activ) licznik w dalszym ciągu pokazywał tylko godzinę.http://images50.fotosik.pl/1928/b1832a08b95360bfm.jpg

Naciskanie na magiczny przycisk z boku manetki nic nie dawało.

 

Pomyślałem iż już pozamiatane a dlaczego...... a mianowicie dlatego że mieszkam aktualnie w Islandii a tutaj niestety ludziska za bardzo nie mają pojęcia o swojej robocie.

Ciężko to wytłumaczyć ale niestety z mojego doświadczenia wynika że skomplikowanych zagadnień lepiej nie powierzać "tubylcom" bo potrafią wyczynić cuuudaaaa.

Nie raz i nie dwa byłem świadkiem "partaczej" roboty Islandczyków.

 

Na jakiś czas temat upadł ale że jestem upartym człowiekiem w umyśle cały czas dojrzewało ziarenko.

 

Zanim przystąpiłem do pracy zacząłem studiować schematy które można było znaleźć w linku podanym przez

.

 

Tam znalazłem w sumie trzy mnie interesujące :

 

http://images46.fotosik.pl/2030/5b139bf46c7da59am.jpg czyli schemat A2a Instrument Cluster inputs. Tutaj możemy zobaczyć skąd dokąd kabelek biegnie.

 

http://images46.fotosik.pl/2030/24f249092601eee0m.jpg http://images39.fotosik.pl/2014/19ab116e5c4ea382m.jpg Te dwa zdjęcia przedstawiają interesujące nas wtyki X32 i X11175. Dokładna rozpiska pinow obu wtyków jest dostępna BMW-planet.com

 

 

http://images50.fotosik.pl/1928/296b8e7e1a0e78b0m.jpg Natomiast dla osób które chcą wiedzieć gdzie idą PINy z wtyku X32 wklejam schemat A2A Instrument Cluster

 

Teoretycznie wiedziałem już gdzie się wpinać. Problem natomiast stanowiły PINy których nie posiadałem a nienawidzę partaczej roboty.

 

Dzisiaj zacząłem przeglądać wszystko czym dysponuję w domu co mogłoby nadawać się do tego typu roboty. W czasie przeglądania pozostałości po komputerach znalazłem wtyczki do zasilania dysków z przejściówkami to wiatraków. Natychmiast igła w rękę i wypiąłem 2 kabelki ( ponieważ były krótkie).

 

Od razu lutownica, śrubokręty, klucze nasadowe pod pachę i szybko do samochodu (pogoda w miarę dobra).

 

Robotę jak zawsze rozpoczynam od odpięcia akumulatora z obawy o możliwość "wystrzelenia" poduszki powietrznej przy jej demontażu. (do tego chyba zdjęcie nie potrzebne bo każdy wie gdzie ma aku).

 

Następnie demontaż poduszki powietrznej z kierownicy. Na zdjęciu już jej nie ma ale jeśli ktoś tego nie robił to dodam iż trzeba włożyć śrubokręt przez otwory z tyłu kierownycy (dosyć długi i ja używałem płaskiego) . Otwory znajdują się po lewej i prawej stronie koła kierownicy. Zrobiłem jedno zdjęcie ze zdemontowaną poduszką i włożonym śrubokrętem z prawej strony. Śrubokrętem trzeba wyczuć jedno z ramień sprężyny i popchnąć je do środka kierownicy jednocześnie odciągając poduszkę. Najpierw jedna strona a potem druga. Jeśli się to uda można wyciągać ostrożnie poduszkę i odpinając dwa przewody (zielony i czarny) możemy ją odłożyć sobie na bok.

 

http://images46.fotosik.pl/2030/12cf0162beeeca0am.jpg http://images40.fotosik.pl/2022/6e2fe55319a0cf55m.jpg

 

Następnie zdemontowałem kierownicę odkręcając kluczem nasadowym jedyną śrubę (o ile dobrze pamiętam nasadką 17).

Nie zapominając o odpięciu kolejnych dwóch wtyczek (pewnie od multifunkcji kierownicy).

Widok po zdjęciu kierownicy:

 

http://images37.fotosik.pl/2037/e991180f56e763b0m.jpg

 

Odkręcając 4 śruby (została tylko jedna na poprzednim zdjęciu) mamy możliwość zdjęcia całkowitego manetek. Wcześniej jednak musimy odpiąć wtyczki od obu manetek i jedna wtyczka jest na dole od chyba klaksonu i i multifunkcji. Wtedy mamy już w miarę swobodny dostęp do kostek z kabelkami.

 

Nas interesuje wtyczka od lewej manetki:

 

http://images42.fotosik.pl/842/26edb271ffae8be2m.jpg tak wyglądała od razu po odpięciu.

 

Jak ktoś dobrze popatrzy widać że tylko 3 PINy znajdują się w tej wtyczce.Dlatego zabieramy się za dokładanie kabla z czwartym PINem. Jak wynikało ze schematu trzeba było się wpiąć do PIN .... wtyczki X32:

 

http://images48.fotosik.pl/671/46a8dcfff883683fm.jpg

 

Na zdjęciu widzicie z tej strony kabel koloru czarnego ale że dysponowałem tylko krótkimi przewodami na drugim końcu ten kabel będzie miał kolor żółty ponieważ połączyłem je miedzy czasie lutując oryginalne piny w nich. Dlatego czarny kabel z górnego zdjęcia jest tym samym kablem co żółty na kolejnych.

 

Sprawę jednej strony mamy załatwioną-teraz pozostaje pociągnąć kabelek do wtyki przy liczniku. Więc jedziemy dalej:

 

Demontaż licznika jest banalnie prosty bo wystarczy odkręcić dwie śrubki na górze licznika. następnie pochylamy licznik na siebie i możemy go powoli wyciągnąć.

 

Kolejne zdjęcie przedstawia wtyk z tyłu licznika (nie miałem foty bez dołożonego kabelka więc on już jest tam dołożony przeze mnie na tej focie). Obok fota przedstawia wtyk w pełnej krasie.

 

http://images35.fotosik.pl/1884/bd681089be6bb349m.jpg http://images50.fotosik.pl/1928/f9f1a2768e8529e7m.jpg

 

Żeby dostać się do PINów tego wtyku musimy go delikatnie rozłożyć ale nie jest to trudne. Wystarczy podważyć śrubokrętem jedno miejsce i wysuwamy wtyk z kablami . Powinno być to widoczne na tej fotce bo już delikatnie wysunąłem przewody:

 

http://images44.fotosik.pl/670/750d8ca0ba4130afm.jpg

 

Po wysunięciu wtyczki z wtyku (nie wiem czy to dobre określenie) mamy swobodny dostęp do pinów. Na poniższych fotkach widać gdzie dołożyłem kabelek (żółty) którego drugi koniec wcześniej wpinałem do wtyku przy manetce (czarny). Przypominam że żółty i czarny kabelek to jeden i ten sam polutowany wcześniej ze względu na niewystarczającą długość.

 

http://images36.fotosik.pl/454/220ecd7d0229c03cm.jpg http://images37.fotosik.pl/2037/71fd7869181837cfm.jpg

 

Teraz w odwrotnej kolejności składamy wszystko razem i możemy się cieszyć pełnymi możliwościami zmiany wyświetleń komputera pokładowego na naszym liczniku.

 

http://images50.fotosik.pl/1928/b1832a08b95360bfm.jpg http://images43.fotosik.pl/1809/c80dc4f53915cfb5m.jpg http://images35.fotosik.pl/1884/b0a244e4d7be85b9m.jpg http://images41.fotosik.pl/2017/7424bddbb7b46b5cm.jpg http://images42.fotosik.pl/842/bf9323d95d88e6a1m.jpg

 

Na tych fotkach jeszcze niektóre wskazania są wykreskowane a to dlatego iż samochód nie przejechał żadnej odległości.

Co do wskazań to jeszcze nie wiem szczegółów co i jak ale z tego co zauważyłem po 500m przejażdżce to przełączamy się pomiędzy-godziną,średnie spalanie,średnia prędkość, i jakieś km (zapewne do ilość km które przejedziemy na paliwie w zbiorniku.

 

Trudno tutaj opisać moją radość z tego wszystkiego ale uważam to za swój największy sukces. Drobna rzecz ale zrobiona samemu potrafi cieszyć niespotykanie.

 

Wszystkie sugestie do tego opisu proszę pisać na gg 3598046 (zawsze niewidoczny) żeby nie zaśmiecać tematu. W miarę możliwości poprawię niedociągnięcia.

 

Mam nadzieję iż to foto story jakiemuś innemu użytkownikowi forum pomoże cieszyć się tą drobną funkcją w swoim aucie.

 

Jeśli chodzi natomiast o aktywację BC za pomocą kabelka NCS to już odrębny temat ale nie jest to trudne. Sam na teraz nie pamiętam w którym z modułów to kodowałem ale i tak w jakiś dzień muszę zejść z komputerem i zaprogramować żeby pokazywało mi zawsze ostatnią funkcję bo za każdym razem jak wsiadam do auta to zaczyna wyświetlać od zegarka. Mam tylko nadzieję iż jest taka możliwość że jeśli gasiłem samochód z wyświetlaniem np średniego spalania po uruchamianiu ponownie od razu ta funkcja będzie mi się wyświetlała.

 

Dziękuję za poświęcony czas.

 

GoB3k.is

Edytowane przez gobo74
Opublikowano

Fajnie wszystko opisałeś. Temat można by skopiować do działu ,,zrób to sam-gotowe recepty".

To my dziękujemy za Twój czas poświęcony na udokumentowanie tej modernizacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.