Skocz do zawartości

zakup używanego konwertera e60 530d, wymiana konwertera


mistrz

Rekomendowane odpowiedzi

Jak by ci przeciągało biegi to konwerter , jak wrzucasz na r albo do to odczwasz jakiś trzask-uderzenie ? Przy delikatnych szarpnięciach obstawiam mechatronik.

1.Zamów komplet uszczelek do mechatronika

2.Opcjonalnie olej ale wiadomo lepiej zalać nowy

3.Wylewasz stary olej

4.Ściągasz miske

5.Na wierzchu powinien ukazać się machatronik

6.Bierzesz go na stół i "REGENERUJESZ" jak dobrze poszukasz to znajdziesz poradniki jak się to robi.

7.Wkładasz z powrotem mechatronik , zakładasz miske , zalewasz nowym olejem.

8.KASUJESZ ADAPTACJE MECHATRONIKA , na desce musi wyświetlić się ostrzeżenie "Drive modertly"

9.5x DELIKATNIE rozpędzasz auto do 80km/h puszczasz gaz aż zjedzie do 50km/h BEZ HAMOWANIA , przy 50km/h hamujesz, czekasz 15s w miejscu z wciśnietym hamulcem

 

Gdzieś za 4 razem powinny biegi chodzić idealnie koszt przewiduje że się zamknie w okolicy 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki za porade ale sam napewno bym takich rzeczy nie robil. Poza tym nie mam zadnych szarpniec badz przeciagania biegow. Na zimnym silniku jak wyjezdzam z pod domu z 1 na 2 zmienia mi bieg juz przy 1500 obrotow. Jak pisałem nie wiem co to moze byc.moze to wcale nie być to skrzynia a np cos innego jak zapchany EGR ale tego tez pewien nie jestem. Olej zmieniany pol roku temu na oryginał ZF z miska i filtrem.

Problem mam gdzies od miesiaca. Objaw wystepuje tylko podczas przyspieszania że srednio wcisnietym gazem. Gdy delikatnie wciskam nie ma tego jak mocniej tez nie. Dziwne to troche jak dla mnie.

Podłączyłem program pod gniazdo diagnostyczne i widze ze wypala mi dpf co 300 km jesli jezdze po miescie. Wypala do 0 soot mass.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by ci przeciągało biegi to konwerter , jak wrzucasz na r albo do to odczwasz jakiś trzask-uderzenie ? Przy delikatnych szarpnięciach obstawiam mechatronik.

1.Zamów komplet uszczelek do mechatronika

2.Opcjonalnie olej ale wiadomo lepiej zalać nowy

3.Wylewasz stary olej

4.Ściągasz miske

5.Na wierzchu powinien ukazać się machatronik

6.Bierzesz go na stół i "REGENERUJESZ" jak dobrze poszukasz to znajdziesz poradniki jak się to robi.

7.Wkładasz z powrotem mechatronik , zakładasz miske , zalewasz nowym olejem.

8.KASUJESZ ADAPTACJE MECHATRONIKA , na desce musi wyświetlić się ostrzeżenie "Drive modertly"

9.5x DELIKATNIE rozpędzasz auto do 80km/h puszczasz gaz aż zjedzie do 50km/h BEZ HAMOWANIA , przy 50km/h hamujesz, czekasz 15s w miejscu z wciśnietym hamulcem

 

Gdzieś za 4 razem powinny biegi chodzić idealnie koszt przewiduje że się zamknie w okolicy 600zł.

 

Taka rada jest przydatna tylko dla kogos z doswiadczeniem mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie u mechaników od skrzyn automatycznych. Wysluchali co mialem do powiedzenia po czym wzieli auto na jazde testowa i stwierdzili ze na pewno nie winna temu jest skrzynia ani konwerter. Powiedzial mi facet ze jesli bylaby to skrzynia to na cieplym rozgrzanym aucie problem bylby bardziej odczuwalny niz na zimnym a jest odwrotnie wrecz.

Takze w przyszlym tyg podpiety bedzie do kompa u mechanikow zobaczymy co wyjdzie z parametrow.

Pytanie mam jedno czy przycinajacy sie zawor EGR moze powodowac efekt przydlawienia w okolicach 1500 obrotow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Jestem po wizycie u mechaników od skrzyn automatycznych. Wysluchali co mialem do powiedzenia po czym wzieli auto na jazde testowa i stwierdzili ze na pewno nie winna temu jest skrzynia ani konwerter. Powiedzial mi facet ze jesli bylaby to skrzynia to na cieplym rozgrzanym aucie problem bylby bardziej odczuwalny niz na zimnym a jest odwrotnie wrecz.

Takze w przyszlym tyg podpiety bedzie do kompa u mechanikow zobaczymy co wyjdzie z parametrow.

Pytanie mam jedno czy przycinajacy sie zawor EGR moze powodowac efekt przydlawienia w okolicach 1500 obrotow?

itam kolego. Czytając o twoich objawach z chwilowa utrata mocy przy delikatnym przyspieszaniu czuje sie tak jakbym to ja pisał hehe Mam takie BMW jak ty czyli 2008 rok 30 Diesel oznaczenie 525 i prawdziwy przebieg 188000 km. Mam identyczna przypadłość czyli podczas delikatnego/normalnego przyspieszania na3 biegu w okolicy 1500 1700 obr występuje jakby zdławienie mocy na sekundę i wszystko wraca do normy na ciepłym silniku jest to mniej odczuwalne ale także występuje. Dodam ze na mrozie jak olej w skrzyni jest nie rozgrzany to skrzynia zachowuje sie inaczej niż na ciepłym (na każdym biegu przy mocniejszym przyspieszaniu tak jakby przeciąga nie wiem jak to wytłumaczyć załóżmy ze jadę np na 2 czy 3 biegu stała prędkością i chce przyspieszyć to po wciśnięciu gazu do połowy obroty wzrastają np z 1600 do 3000 obrotów na tym samym biegu auto przyspiesza a obroty stoją w miejscu i auto dopiero po chwili przyspieszania zmienia bieg na kolejny i ta sama sytuacja. Na rozgrzanym silniku zmienia normalnie płynnie. Nie wiem czy tylko ja tak mam czy to jest normalne na zimnym oleju. Pomijając to interesuje mnie czy rozwiązałeś ten problem. Ja stawiam jako winowajcę sterowanie Egr lub przepływomierz. Olej w skrzyni zmieniał mi fachowiec jakiś czas temu dynamicznie ale to dławienie mocy jak było tak jest dalej. Nie chce robić konwertera nie mając pewności czy to napewno on. Ktoś tam pisał ze zabity dpf robi zła robote. U mnie a desce nie wywala błędu dpf ale kiedyś pod kompem był błąd dpfa, nie wiem czego ale rura jest czarna od środka a dpf napewno u mnie jest nie wycięty. We wcześniejszym BMW starszym rura była czyściutka od środka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegę macpraw!!!

 

A resztę bym poprosił o trochę ogarnięcia się, nie komentujcie wpisów kolegi w sposób w jakim przyjęto już na Polskim rynku zachowanie właścicieli BMW (nie będę dosadny). Każdy kupuje auto za tyle na ile go stać, jeśli ktoś chce jeździć BMW to będzie jeździł i chwała mu za to, że wybrał tę markę samochodów. Szkoda jednak, że wybrałeś kolego auto odradzane na forum, czasem warto poczekać i kupić coś innego, a z reguły samochody "zbyt tanie" niestety są padakami i przynoszą duże koszta i nie ma się co dziwić. Są magicy, którzy tak połatają auto, że nawet nie odczujesz ile auto ma przejechane realnie a nie na liczniku.

 

Odnosząc się do Twojego pytania, dopiero co kupiłeś auto, więc nie inwestuj w regenerowane konwertery z "Allegro", kup nowy, np. od kolegi forumowicza gorik79, polecam z ręką na sercu, chłopak jest z Jabłonnej pod Warszawą, jednak towar zawsze może Ci wysłać. Sprzeda Ci po dobrej cenie i będziesz miał nowe, oryginalne od ZF. Zanim jednak wymienisz i kupisz konwerter pojedź do dobrego speca od ASB, niech Ci otworzy skrzynię i zobaczy co w niej słychać. Poza olejem, miską itp jest dużo więcej części, które warto wymienić albo przynajmniej sprawdzić, a zwłaszcza tuleja mechatronika, adapter, tłoczki mechatronika (do wymiany przy każdej inspekcji skrzyni). Warto zwrócić uwagę również na tarczki i przekładki znajdujące się w poszczególnych koszach (nie znasz przebiegu auta, a tarczki mogą być już na wykończeniu) jak również na same kosze. Warto spojrzeć również na pompę w skrzyni biegów, bądź na jej support. Zrób kompletny przegląd skrzyni, a nie łataj, jeśli chcesz łatać, rzeczywiście zmień auto, bo w BMW łatanie kończy się kolejnymi wydatkami przy tej samej części bądź podzespole.

 

 

A tak do wiadomości wszystkich, regeneracja konwertera nie jest niczym złym!!! Trzeba to jednak zrobić w dobrym miejscu gdzie dają np. na to gwarancję (MIDPARTS w Ursusie - Warszawa, dają 3 lata gwarancji). Zaraz pewnie posypią się komentarze, że regenerowane jest nic nie warte, a weźcie pod uwagę, że fabryka jak również ASO nie sprzedaje Wam nowych konwerterów... Regeneracja konwertera polega na wymianie całości wnętrza tej części, a pozostawienie tylko obudowy. Regeneracja, jeśli jest zrobiona w dobry sposób i za pomocą kogoś kto się na tym zna, przyniesie takie same efekty, jak kupno "nowej" części z fabryki, gdzie z konwertera wywala się cały środek, wkłada nowy, a zostawia się obudowę, która w fabryce i ASO jest pokryta nowym lakierem i tyle. Jeśli nie wierzycie, pojedźcie do ASO, poproście o nowy konwerter do E60 i spójrzcie na spaw obudowy konwertera, tak nie wygląda spaw oryginalny, poza tym do 3-letnich nowych E60, czyli z roku 2006 mniej więcej, również były już wkładane konwertery w pełni regenerowane fabrycznie a nie nowe, bo po co produkować nowe obudowy, jak z ASO są zwroty dobrych obudów wyjętych z samochodów z padniętym konwerterem.

 

Pozdrawiam,

Well done.!

 

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś może polecić oprócz zakupu nowego konwetrera,kogoś do regeneracji?

Montował ktoś u siebie konwerter od MIDPARTS?

Edytowane przez POL1Z
Sprzedam łączniki stabilizatora do bmw e60 FEBI.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzwoniłem do Midpartsu w sprawie regeneracji konwertera do 535d. Zwykła to koszt 1100 netto, za wzmocnienie liczą sobie 2000 netto. Ma ktoś jakieś doświadczenia odnośnie tego wzmacnianego konwertera? Warto płacić prawie 2x tyle? Dodatkowo facet powiedział mi, że w przypadku modzonego auta nie daje żadnej gwarancji (nie wiem jak to zweryfikuje no ale cóż).

Chodzi mi głównie o to żeby konwerter nie ślizgał bo wydłużona trwałość nie jest jakoś super ważna - pewnie za 2 lata i tak auto pójdzie w świat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam . Mam ten sam problem który opisał kolega #Drago# tzn. podczas rozpędzania obroty rosną po czym wskazówką obrotomierza nieco opada i odczuwalne jest tak jakby lekkie przyhamowanie- wysprzęglenie czy nie wiem jak to nazwać. Od tego momentu auto przyspiesza jak należy. Czy może udało się komuś upoorać z problemem? Dodam jeszcze że na zimnym silniku jest to jakby bardziej odczuwalne ale na ciepłym też występuje. Najbardziej czuć to przy delikatnym rozpędzaniu na biegu 2 i 3. Będę wdzięczny za informację bo nie wiem czy mam się brać za regenerację sterownika , konwertera czy może to coś w samej skrzyni.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, to ja się podłącze z moim problemem. W e91 2010 steptronik mam coś takiego, że na zimnym silniku przeciąga zmiany z 1 na 2 i z 2 na 3 (wygląda to trochę jakby ślizganie sprzęgła, skrzynia chce zacząć zmieniać bieg przy powiedzmy 1700 obr, ale podbija do 1900 - 2000 i dopiero zmienia). Po rozgrzaniu auta + na wyższych biegach na zimnym objaw nie występuje. Nie mam żadnego falowania obrotów przy równej prędkości, same biegi zmieniane są "miękko". Olej + miska wymieniany ok 10 k tys. temu. Czy to konwerter czy coś innego?

 

W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca "normalne", miałem podobne objawy plus falowanie obrotów, zrobiłem grubszy remont (wymiana konwertera, tarczki, panewki i inne pierdy) i żadnego "dociągania" obrotów przy zmianie biegów nie obserwuję.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak jest cieplo moja z rana jedzie chwile na poslizgu a potem zapina locka. W zimie to nawet do 2 kilometrow potrafi przyciągać a potem normalnie. Oczywiście zmiany biegow z rana sa przy wyższych obrotach a na rozgrzanym potrafi przed 1500 obr zmienic ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Po rocznej przerwie od marki BMW znów do niej powróciłem,, Moje auto to Bmw e65 740d (bez dpf) z problemem. Po podpięciu inpy wyskakuja nastepujace błedy :

Wyszczególnie błędy :

4203 4203 glow control unit

4373 4373 Plausibilitaet Luftmassen

3F35 3F35 boost air hose monitoring im Leerlauf

4191 4191 air charge pressure controller

Po dłuzszym czasie wyskakuje tak samo 3F57

 

Objawy: Auto od 4tego biegu do 1,5 tys obrotów(dokładnie do 1426 obrotów ) faluje na obrotach, podczas jazdy.. Na zimnym silniku obroty skacza o 200-220 obrotów na cieplym jest niemal że ok lecz obroty zaczynaja falować przy odpuszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem,czego nie ma na zimnym motorze... Wczoraj wyczysciłem egr-y bo u mnie są dwa (wymyłem, obskrobałem , obydwa sie otwieraja lecz jest pomiedzy nimi 1-1,5 sek opóznienia) po przejechaniu się po całej opercacji nic sie nie zmieniło... Wymieniłem filtry powietrza paliwowy również to samo... Po skasowaniu błedów i przejechaniu błedy wracają.. Dodam że przy stałej predkości nie ma falowania, nie ma wibracji, szumu że sprzegła itd... Wszystko chodzi ładnie..Program do skrzyni był wgrywany w zeszłym tygodniu lecz też zbytnio to nic niezmieniło..Dodam jeszcze że gdy auto faluje np. przy 60 km/h wrzucamy tempomat,badz trzymamy pedał równo nie dodajac gazu to auto nie faluje gdy tylko muśniemy pedał gazu odrazu zaczyna falować do wyżej wymienionych obrotów .. Dodam również że przy predkosci 90 i powyżej obroty nie falują a zawsze po kasowaniu błędów przez inpę jest bład 3f35..

 

I dodam jeszcże bo to jest ciekawe ze jak auto postoi 2-3 dni i dłużej to niefaluje przez około 2 minuty nie ma żadnych objawów .. Przepływki podmieniałem od innego jezdzacego auta i obroty podczas jazdy prawie że nie falowały , lecz falowały po puszczeniu pedału gazu

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

https://www.youtube.com/watch?v=9vkRQU0jrK8

Wyglada to tak na biegu jałowym podczas przyszpieszania zobaczcie na moim kanale na yt

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich widzę,że nie tylko ja mam problem z automatem w bmw 330d lci N57. Mianowicie dzieje mi się to na zimnym silniku podczas powolnego przyspieszania z 2-go biegu na 3 przy obrotach około 1500 i powolnym dodawaniu gazu -jest takie jakby "zawachanie" automatu (przydławienie). Automat jakby nie wiedział czy ma dalej ciągnąć biegi czy zmienić w końcu zmienia i jest szarpnięcie (jak mu więcej dodam gazu to czuje taką ciężką głośną pracę silnika i powolne przyśpieszanie ale wtedy jest ok). Na ciepłym silniku jest ok. Zauważyłem, że jak przejdę w tryb sportowy DS to na tym biegu bije ostro w plecy ( pod warunkiem, że muszę szybciej pojeździć a później wolno zacznę dodawać gazu). Czasami też przy zmianie na 5 i 6 bieg lekko szarpnie. Olej w automacie wymieniony, wcześniej był błąd EGR-a sterownego elektrycznie (zacinał się ale go dobrze nasmarowałem i było już ok) może ktoś coś podpowie? :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lekkie falowanie obrotów tylko na rozgrzanym silniku to też objaw padającego konwertera ? (Błędów w INPA - w silniku i w skrzyni brak).

Nic innego z automatem się nie dzieje, biegi zmienia płynnie, nie przeciąga, nie szarpie, obroty nie falują w czasie jazdy przy prędkościach podanych w tym temacie.

Falowanie występuje tylko w czasie postoju gdy stoję na światłach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.