Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich widzę,że nie tylko ja mam problem z automatem w bmw 330d lci N57. Mianowicie dzieje mi się to na zimnym silniku podczas powolnego przyspieszania z 2-go biegu na 3 przy obrotach około 1500 i powolnym dodawaniu gazu -jest takie jakby "zawachanie" automatu (przydławienie). Automat jakby nie wiedział czy ma dalej ciągnąć biegi czy zmienić w końcu zmienia i jest szarpnięcie (jak mu więcej dodam gazu to czuje taką ciężką głośną pracę silnika i powolne przyśpieszanie ale wtedy jest ok). Na ciepłym silniku jest ok. Zauważyłem, że jak przejdę w tryb sportowy DS to na tym biegu bije ostro w plecy ( pod warunkiem, że muszę szybciej pojeździć a później wolno zacznę dodawać gazu). Czasami też przy zmianie na 5 i 6 bieg lekko szarpnie. Olej w automacie wymieniony, wcześniej był błąd EGR-a sterownego elektrycznie (zacinał się ale go dobrze nasmarowałem i było już ok) może ktoś coś podpowie? :lol:

Cześć,

 

Zrobiłem z 10 tys. km od zakupu auta i mogę powiedzieć coś więcej. U mnie jest podobnie jak u Kolegi, skrzynia pracuje ładnie, nie zmienia biegów chaotycznie itp. (szarpnęła może 2 razy przez te 10 tys. km przy ostrej jeździe, po której nastąpiła spokojna zmiana biegów). Problem mam na 2 biegu, niezależnie od trybów D, DS, ręcznej zmiany, ciepłego czy zimnego silnika i tak naprawdę zakresu obrotów następuje chwilowe zawahanie auta w trakcie przyśpieszania. Wygląda to tak jakbym na sekundę przestawał przyśpieszać i znów kontynuował dodawanie gazu. dzieje się to ok. 1.500 - 1.700 przy spokojnej jeździe nawet do 2.500 tys. obr. przy dynamiczniejszej jeździe. Na innych biegach się to nie zdarza. Obroty nie falują przy stałej prędkości. Zakładam, ze może to być związane z tym, że przerzucenie z 2 na 3 jest najczęstszą zmianą (przy dojeździe do świateł w trybie ds auto startuje z 2 jeśli się nie zrzuci biegu samodzielnie manetką) i być może coś się wyrobiło w mechatronice itp. Auto ma 205 k przebiegu ok. 15 tys temu był wymieniony olej w skrzyni. Czy ktoś może pomóc co z tym zrobić?

 

Z góry dzięki!

Wojtek

  • 5 tygodni później...
  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a ja zaczynam obstawiać chyba bardziej usterkę w silniku niż w skrzyni automatycznej, gdyż to dzieje się na zimnym silniku. Na ciepłym skrzynia biegi przerzuca normalnie. Myślę nad EGR, przepływomierzem lub czujnikiem ciśnienia turbo :roll: PS EGR już wymieniony na nowy bo wyskakiwał błąd ale usterka dalej skrzyni jest pozostały dwa inne czujniki :mrgreen:
Opublikowano
Gadałem z kolegą maras22 -> u niego po wymianie konwertera objaw ustąpił. Ja sie waham czy to ruszać, bo jak sięrzłoży skrzynie to remont generalny pewnie będzie potrzebny i 5k plus, a w sumie oprócz tej pierdoły jeździ naprawdę poprawnie.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

dorzucę parę słów od siebie auto świeżo po zakupie więc tylko to co zaobserwowałem.

E60 LCI 2009r 525D - po zmianie całego softu

Problem mam na 3; 4; ; niezależnie od tego cz ciepły czy zimny silni i tak naprawdę zakresu obrotów następuje chwilowe zawahanie auta w trakcie przyśpieszania. Wygląda to tak jakbym na sekundę przestawał przyśpieszać i znów kontynuował dodawanie gazu. dzieje się to ok. 1.500 - 1.700 przy spokojnej jeździe.

Czy to już objawy konwertera ... ?

Kogo możecie polecić do określenia problemu z okolic Zabrza, Rudy Śląskiej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, wygląda to na konwerter.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

rzeczywiście była to pierwsze objawy konwertera - został wymieniony i wszystko ustało (oczywiście wymiana całego oleju przy okazji)

ALE .....

powstał nowy problem - skrzynia dostała prawidłowe ciśnienie i zmienia wolniej biegi na wyższych obrotach.

Pierwsze wskazania były na olej lub zanieczyszczenie ale to nie to .

Dowiedziałem się, że przy wymianie sprzęgła należy wymienić wtryskiwacze, zaworki ciśnieniowe (poprawcie mnie) w skrzyni biegów

bo to jest następny słaby element - co do kosztów to więcej wychodzi ponowne rozkręcanie skrzyni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maniek skad ta pewnosc jesli moglbys mi wytlumaczyc??

Z doświadczenia.

Quest-24.pl po wymianie została wykonana jazda adaptacyjna? O skasowanie adaptacji to nawet nie pytam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.