Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Darek

 

Konwerter na 'P' nie powinien w ogóle wpływać na obroty... Ja bym zaczął od diagnozy silnika, choć wcale nie pozwiedzane że i konwerter nie siada..

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Hej, u mnie zepsuty konwerter objawiał się falowaniem obrotów przy prędkości 80-90 km/h jak jechałem na 5 biegu, przy próbie wciśnięcia gazu obroty wariowały i słychać było delikatną tarkę i po chwili coś łapało i normalnie przyspieszał, też miałem problem z kopaniem przy hamowaniu, zbijanie biegu z 2 na jedynkę (skrzynia automat) Po wymianie sprzęgła na nowe (myślałem nad regenracja koszt 1200 zł ale problem w tym, że auto było by pare dni unieruchomione a potrzebowałem zrobić to jednego dnia więc dopłaciłem 600 zł i mam nowe) objaw falowania tarki zniknął kompletnie, i również po wymianie przegubu wału (tego dounata gumowego) kopanie przy hamowaniu kompletnie zniknęło
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zgadzam się z przedmówcą miałem kopanie przy hamowaniu i po wymianie przegubu gumowego na wale te kopanie zniknęło

 

"kopanie" przy hamowaniu? Tzn?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
takie odczucie jak by ktoś ciebie puknął (pchnął) od tyłu :D delikatnie. np. dojeżdżasz do świateł , skrzyżowania i hamujesz do zera , skrzynia zrzuca biegi i jak już wyhamujesz to jest takie jakby pchnięci do przodu "kopnięcie" .
Opublikowano

Przymierzam się do wymiany konwertera. E60 525D, przebieg 248tys. km. Na razie falowanie mam tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu nie występuje w ogóle. Gorik poradził, by robić konwerter dopiero, gdy zacznie falować na ciepłym. Nie wiem, czy zwlekać, boję się, że zabiję skrzynię.

We wrześniu ubiegłego roku wymieniałem olej i robiłem mechatronik, z konwerterem wszystko było ok, podejrzewam, że dobił go program. Przed tymi zabiegami skrzynia chodziła mało kulturalnie, lubiła przeciągnąć na obrotach i zmieniała biegi powyżej 2tys obrotów. Wymiana oleju i tłoczków niewiele zmieniła. Nie wiem, czy problem leży w elektrozaworach, czy może tarczkach, czy faktycznie zużyty konwerter daje też i takie objawy ?

Artekk
Opublikowano

dziwna sprawa ze padl mechatornik przy tak niskim przebiegu

konwerter nie powinien miec chyba zwiazku z zimym/cieplym silnikiem

Opublikowano

16 kafli za remont skrzyni ? chyba dorzucają drugi silnik po remoncie do niej gratis :) albo olej z pierwszego tłoczenia

 

PS sprawdź jaki masz stan oleju, ja u siebie za nim wymieniłem sprzęgło jeździłem z falowaniem obrotów pól roku i pewnie do tej pory bym jeździł, a jeżeli nie chcesz szybko wykończyć skrzyni czyli sprzęgła, przy obciążeniu (np jazda pod górkę z wysokim biegiem i prędkością około 70-90 km/h ) zanim auto zacznie jechać pod obciążeniem wciśnij mocniej gaz aby skrzynia zrobiła redukcje i żeby utrzymać obroty minim 2,5 tys wówczas skrzynia będzie miała luz ciągnąc do góry auto)

Opublikowano
dziwna sprawa ze padl mechatornik przy tak niskim przebiegu

 

padł to może za mocno powiedziane, przygniecione były trzy tłoczki. Po wymianie poprawy pracy skrzyni nie stwierdzono.

 

konwerter nie powinien miec chyba zwiazku z zimym/cieplym silnikiem

 

z silnikiem nie, ale z temperaturą oleju w skrzyni ? Gdy jest zbyt niska, skrzynia nie zapina lockupa i przy słabym konwerterze występuje falowanie ? tak głośno myślę :)

 

PS sprawdź jaki masz stan oleju, ja u siebie za nim wymieniłem sprzęgło jeździłem z falowaniem obrotów pól roku i pewnie do tej pory bym jeździł, a jeżeli nie chcesz szybko wykończyć skrzyni czyli sprzęgła, przy obciążeniu (np jazda pod górkę z wysokim biegiem i prędkością około 70-90 km/h ) zanim auto zacznie jechać pod obciążeniem wciśnij mocniej gaz aby skrzynia zrobiła redukcje i żeby utrzymać obroty minim 2,5 tys wówczas skrzynia będzie miała luz ciągnąc do góry auto)

 

olej wymieniałem u Gorika w Jabłonnej, chyba zrobili to dobrze ? Skoro piszesz, że falowanie może być też przyczyną zbyt niskiego stanu oleju, profilaktycznie sprawdzę jego poziom. Co do jazdy pod górę, to nie jest moje pierwsze auto w automacie i nie męczę skrzyni, robię tak jak piszesz, ewentualnie przełączam na ręczną zmianę biegów i wymuszam jazdę na niższym biegu z wyższymi obrotami.

Artekk
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich poskramiaczy tych bestii

Ja ostatnio zaobserwowałem podobnie faluja obroty przy podobnych prędkościach jak u innych do tego jak zmienia bieg na 2 (chyba 2 bieg to czasem słychać stuknięcie i zaraz coś jak by ściskanie się sprzęgła

Trzyma gas równo delikatne dodaje gazu abonament za chwilę sam przyspiesza zwalnia, i tak że 4 razy dopóki nie zmieni biegu

Moje pytanie kieruje do tych co sprzedają odpowiednie części by mniej więcej zdiagnozować co to może być i niech napisze na priv bądź tu jakie koszta Muszę Przygotować, wtedy się dogadamy, bo skoro też tu jesteście to zaufać można, wkoncu każdy cacka swoją niunke

Skrzynia automat ( podobna dzieje się tu też coś takiego jak włączam na przerzucanie ręczne i spowrotem to trzęsie, trzeba wrucic i znowu na Drive i jest ok)

Opublikowano
Witam wszystkich na tym forum nowy użytkownik marki BMW , podłączam się do tematu w kwestii konwertera , mianowicie u mnie występują objawy o których większość z Was pisze , mianowicie ,,pulsujący,, czasami obrotomierz przy prędkości 80-100km/h jeżdząc na ,,D,,oraz zwłaszcza pod górkę pulsujący tenże obrotomierz w większości na trzecim biegu przed zmianą na kolejny , tak jak by kilka razy podchodził do zmiany biegu na tej 3,...można to przerwać dodając więcej gazu lub poczekać 3 -4 sek i zmieni bezproblemowo bieg , bez żadnego szarpania , czy innych niepożądanych dźwięków, jest to w większości bardziej wizualne wrażenie na zegarze, aczkolwiek czasami mam wrażenie że temu towarzyszy lekkie drżenie ( czasami ) od spodu wjeżdżając pod górkę na wiadukcie , pozatym w/g mnie i fachowców opiekujących się głównie marką BMW po krótkich zazwyczaj wizytach u nich (po podpięciu pod komputer i teście na drodze) skrzynia działa prawidłowo , podejrzenie pada w/g tego co im opisałem na tenże konwerter ...niemmniej jednak w toku przejechanych kilkuset km w 90% po mieście na ,,D,, opisana przezemnie sytuacja tylko czasami występuje , raz pulsuje wskazówka przy opisanej prędkości obrotomierz, innym razem już nie, i nie jest to bynajmniej na razie dla mnie uciążliwe, pozatym w każdym momencie mogę liczyć na prawidłową reakcję skrzyni... i w tym miejscu cenna UWAGA , opisane sytuacje prawie nie występują lub prawie nie występują kiedy wbijam na skrzyni i jeżdżę non stop na biegu ,,SD,, ...na pewno brak pulsowania przy opisanych prędkościach, czy Waszym zdaniem niezbędna jest w moim przypadku wymiana ( regeneracja) konwertera już czy za ,,chwilę,, , zwłaszcza że ok 7000 tyś km temu, wymieniona została pokrywa z filtrem i olej w skrzyni , natomiast jeśli zasugerujecie wymianę konwertera to czy również muszę wymieniać pokrywę z filtrem zważywszy że była ona niedawno wymieniana ...a może to co opisałem spowodowane jest tym że podczas wymiany oleju, wlano go zbyt mało ?! pozdrawiam...ex użytkownik samochodu i forum hyundaia IX35
Opublikowano
Cześć , ja wyczytałem tam , że czasem lepiej wymieić czy zregenerować konwenter odrazu bo wymiana oleju i filtrów czeka Cię znowu , na reszte niech wypowie się ktoś bardziej obeznany ;p
Opublikowano
Witam wszystkich na tym forum nowy użytkownik marki BMW , podłączam się do tematu w kwestii konwertera , mianowicie u mnie występują objawy o których większość z Was pisze , mianowicie ,,pulsujący,, czasami obrotomierz przy prędkości 80-100km/h jeżdząc na ,,D,,oraz zwłaszcza pod górkę pulsujący tenże obrotomierz w większości na trzecim biegu przed zmianą na kolejny , tak jak by kilka razy podchodził do zmiany biegu na tej 3,...można to przerwać dodając więcej gazu lub poczekać 3 -4 sek i zmieni bezproblemowo bieg , bez żadnego szarpania , czy innych niepożądanych dźwięków, jest to w większości bardziej wizualne wrażenie na zegarze, aczkolwiek czasami mam wrażenie że temu towarzyszy lekkie drżenie ( czasami ) od spodu wjeżdżając pod górkę na wiadukcie , pozatym w/g mnie i fachowców opiekujących się głównie marką BMW po krótkich zazwyczaj wizytach u nich (po podpięciu pod komputer i teście na drodze) skrzynia działa prawidłowo , podejrzenie pada w/g tego co im opisałem na tenże konwerter ...niemmniej jednak w toku przejechanych kilkuset km w 90% po mieście na ,,D,, opisana przezemnie sytuacja tylko czasami występuje , raz pulsuje wskazówka przy opisanej prędkości obrotomierz, innym razem już nie, i nie jest to bynajmniej na razie dla mnie uciążliwe, pozatym w każdym momencie mogę liczyć na prawidłową reakcję skrzyni... i w tym miejscu cenna UWAGA , opisane sytuacje prawie nie występują lub prawie nie występują kiedy wbijam na skrzyni i jeżdżę non stop na biegu ,,SD,, ...na pewno brak pulsowania przy opisanych prędkościach, czy Waszym zdaniem niezbędna jest w moim przypadku wymiana ( regeneracja) konwertera już czy za ,,chwilę,, , zwłaszcza że ok 7000 tyś km temu, wymieniona została pokrywa z filtrem i olej w skrzyni , natomiast jeśli zasugerujecie wymianę konwertera to czy również muszę wymieniać pokrywę z filtrem zważywszy że była ona niedawno wymieniana ...a może to co opisałem spowodowane jest tym że podczas wymiany oleju, wlano go zbyt mało ?! pozdrawiam...ex użytkownik samochodu i forum hyundaia IX35

Objawy te wg mnie wskazuja na konwerter u mnie wygladalo to identycznie, przy wymianie nalezy wymienic olej+ miske z filtrem, na allegro sa cale zestawy, ja kupowalem konwerter i olej od uzytkownika ap-oil, polecam ( z tego co wiem udziela sie na tym forum)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chciałbym się dołączyć do tematu,

Wygląda to tak :

 

Podczas jazdy na automacie, w momencie mocniejszego dociśnięcia gazu ( dajmy na to 2/3 mocy przy prędkości 80-100 km /h )

wywala mi żółty błąd skrzyni biegów, Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika błąd znika.

Kiedy dociskam gaz w trybie zmiany manualnej biegów problem nie występuje .. obroty silnika wchodzą wysoko, skrzynia przy zmianie nie szarpie.

Pojechałem do mechanika i znalazł dwa błędy 4F85 i 4F95. Zmieniłem olej i zregenerowałem mechatronika, skrzynia chodziła bardzo dobrze ale po dwóch tygodniach problem wrócił, czy ktoś spotkał się z takimi błędami?

 

Pozdrawiam

Ariel

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie mam pytanie. Mam dziwne objawy podczas przyspieszania i sa calkiem inne niz to co opisujecie. Podczas przyspieszania przewaznie na 3 i 4 biegu mam takie jedno badz nawet pol sekundowe przydlawienie jakby mniej mocy nagle mial. Zaraz po tym idzie normalnie jakby nic. Nie jest to zadna tarka. Poza tym wystepuje raczej na zimnym, na cieplym dobrze rozgrzanym brak. Wystepuje to tylko kiedy łagodnie przyspieszam jak mocniej badz na DS BRAK EFEKTU TEGO. Efektu falowania wskazowki jaki opisujecie nie ma u mnie wogole. Natomiast podczas tego sekundowego zdlawienia widac ze wskazowka podczas przyspieszania przystaje rowniez na ta sekundę. Jak sadzicie co moze byc? Bledow zadnych nie wywala. Na dobrze zagrzanym brak objawów.

Pozdrawiam

Opublikowano
taki objaw moze byc objawem konwertera ale moze tez byc to cos innego, pytanie w jakim stanie jest samochod, jak wyglada sytuacja z turbina, szczelnoscia dolotu itp. Nalezaloby wg mnie podpiac auto pod komputer (powinine to zrobic ktos kto sie na tym zna) i sprawdzic parametry podczas jazdy
Opublikowano
Wlasnie myslalem o tym samym zeby go mechanicy pod kompa wzieli i diagnostyke pelna zrobili pod obciazeniem takze ale to dopiero po swietach moge zrobic. Czy moze byc to waszym zdaniem np jakis problem z EGR?, jakies podciśnieniowe sprawy? Macie jakies wskazowki. Dodam ze auto to Bmw E60 525D M Sport 2008r. 170tys km na blacie. Mialem wczesniej problem z termostatami gdzie zaledwie osiagalem 67 stopni. W tym czasie przez program odczytalem blad zapchanego filtra DPF mimo ze na desce zadnego komunikatu nie wywalalo. Wymienilem na nowe,teraz zawsze mam min 90. Filtr sie wypala bledow brak. Skrzynia zmienia biegi wrecz idealnie, bardzo gladko bez jakichkolwiek szarpniec nawet jak na maxa cisne.Żadnych stukow podczas przerzucania z D na R i odwrotnie. Jedynie to sekundowe zdlawienie. Watpie by to bylo od skrzyni. Jesli macie jakies podpowiedzi piszcie.
Opublikowano
tak jak wczesniej pisalem chwilowe jak to okresliles 'zdlawienie' moze byc obajwem usterki konwertera, czy dzieje sie to przy ok 2000 obrotow? czy dzieje sie tak podczas spokojnej jazdy, i np. proby delikatnego przyspieszenia ?
Opublikowano
Dzieje sie pomiędzy 1500 a 2000 obstawiam 1600, 1700 obrotow. Jazda jak mowisz spokojna przy mocnym naciśnięciu gazu nie ma. Ale jest to tylko na 3 i 4 biegu lecz gdy auto jest zimne. Na 1 czy 2 badz pozostałych biegach brak efektu. Po przejechaniu paru km jak auto zagrzeje sie w miare nie ma juz tego efektu. Wskazowka nie faluje jak to wszyscy opisuja.
Opublikowano
Wskazówka nie zawsze faluje. Ale jeśli zjawisko to wogole nie występuje na ciepłym silniku to moim zdaniem raczej to nie konwerter. Podczas diagnozy sprawdził bym też wtryski.
Opublikowano
Odnośnie tego konwertera to czy jesli bylby przyczyna to efekt zdlawienia powinien byc na kazdym biegu czy niekoniecznie? Czy te przerwy w przyspieszaniu mielsicie niezaleznie ile km zrobiliscie od uruchomienia silnika oraz stopnia jego nagrzania??
Opublikowano
tak, nieprawidlowe dzialanie konwertera objawiajace sie spadkiem obrotow bylo odczuwalne rowniez na cieplym silniku, bez wizyty u specjalisty nic pewnie nie wymyslisz. doradzam udac sie do jakiegos polecanego na forum mechanika z twojej okolicy ktory zajmuje sie bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.