Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No nie wiem czy 318i na takiej gumie może śmigać jak głupie, o ile w ogóle taki silnik z taką ciężką budą może śmigać jak głupi. ET 13 to jest szeroko dla serii 5, a co dopiero dla 3. Do E46 lewo włażą seryjne felgi z ET20. Wiem, bo dostałem stalówki na zimę do mojej E46 z ET20. Po pierwszej zimie je sprzedałem.

 

Jakby był ktoś zainteresowany to mam jedną parę stalówek z ET20 i otworem centrującym jak w serii 5 po bardzo okazyjnej cenie. Felgi są 15", a szerokość musiałbym sprawdzić bo nie pamiętam. Jak coś to PW :)

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobie oddzielny post ze zdjęciami i opisami. Pali o nie cały litr więcej i smiga dalej jak głupie. Kręci się na suchym asfalcie bez problemu...

czekam na ten post poniewaz butla z gazem powoduje ze tyl troszke nisko siedzi i mimo wymiany sprezyn plus gazowych amorow, jest lepiej, ale nadal jakis 1cm za nisko. jak koledzy wyzej pisali et masz nieodpowiednie ale to nie moj problem. poradziles sobie z tym i jest ok. te 4cm przy bardzo nisko siedzacym tyle wcale nie jest tak duzo i sadze, ze w aucie kolegi, panowie, wyglada to dobrze tzn. tyl jest rowny z przodem. przestancie krytykowac jesli nie wiecie jak auto wygladalo przed i po zabiegu. czekam na opis

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale on nie podnosił tyłu bo mu za bardzo "siedział" tylko dlatego ,że miał za małe ET felgi (w ogóle felga nie pasująca do e46 ) ,przeczytaj temat od początku to może zrozumiesz . Chciał poprawić wygląd auta ,a pewnie go moim zdaniem popsuł . Podnosząc i tak już wysokie zawieszenie "german style " to on z niego nie zrobił :D
Opublikowano
Ja osobiscie tyl podnoscilem o 2.5cm bo tez mi strasznie tyl siedzial przez butle z gazem i wcale tego nie widac ze jest lekko podniesiony tyl. Ja kiedys mialem 16/55/225 z e39 alufelgi i powiem wam ze auto fajnie wyglada z przodu i z tylu jak czolg;D chodz opony byly na styk i ocieralo czasem jak byly wieksze dziury:/ nie pamietam jakie et mialem alufelg ale ciezko wyobrazic sobie et 13 w e46 ;D ja mialem chyba lekko ponad 25 :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale on nie podnosił tyłu bo mu za bardzo "siedział" tylko dlatego ,że miał za małe ET felgi (w ogóle felga nie pasująca do e46 ) ,przeczytaj temat od początku to może zrozumiesz . Chciał poprawić wygląd auta ,a pewnie go moim zdaniem popsuł . Podnosząc i tak już wysokie zawieszenie "german style " to on z niego nie zrobił :D

Ty sie tu nie wymadrzaj. Doskonale rozumiem temat i czytalem od poczatku :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak czytałeś i rozumiesz to po co piszesz głupoty o siedzącym tyle :mad2:

Podaj przykład gdzie autor napisał ,że tył mu za bardzo siedzi i dla tego mu felga nie wchodzi :duh:

Opublikowano
:) ja muszę to zobaczyć wrzuć jakieś fotki :) , a przy takim zabiegu co zrobiłeś kąt koła sie nie zmienił czasem ,żeby ci opon nie zjadło za szybko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak czytałeś i rozumiesz to po co piszesz głupoty o siedzącym tyle :mad2:

Podaj przykład gdzie autor napisał ,że tył mu za bardzo siedzi i dla tego mu felga nie wchodzi :duh:

"Wysokość jest 45 ale ogólnie widzę, że tył sporo niżej od przodu jest"

 

widze, ze ktos ma tu problem z samym soba :mad2: do podstawowki czas wrocic. kolega mial problem ze zlym et w felgach a poniewaz tyl mu za nisko siedzial ocieralo o nadkola! jeszcze raz napisze: nie wymadrzaj sie kolego!!!!!! i czytaj dobrze co inni napisali!!! :mad2: :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolega mial problem ze zlym et w felgach a poniewaz tyl mu za nisko siedzial ocieralo o nadkola

 

Obcierało dlatego, że przesadzone było z ET, a nie dlatego, że "tył mu siedział". Przy tym ET obcierało by w każdym seryjnym E46.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

widze, ze ktos ma tu problem z samym soba :mad2: do podstawowki czas wrocic. kolega mial problem ze zlym et w felgach a poniewaz tyl mu za nisko siedzial ocieralo o nadkola! jeszcze raz napisze: nie wymadrzaj sie kolego!!!!!! i czytaj dobrze co inni napisali!!! :mad2: :roll:

Problem to masz ty właśnie ,bo twierdzisz ,że przeczytałeś temat od początku do końca i że go zrozumiałeś :duh:

Ja i kilku kolegów próbujemy wytłumaczyć ci ,że tak jak napisał BaX ,fela z ET 13 nie podejdzie do e46 i nie ma to nic wspólnego z "siedzącym tyłem" :mad2:

Piszesz bzdury ,a potem wchodzi nowy na forum , czyta twoje posty ,że "felga z ET13 nie wchodzi do e46 bo siedzi mu tył" i szuka przyczyny dlaczego siedzi mu tył.

I daruj sobie teksty typu "nie wymądrzaj się" bo to jest żałosne . A co do siedzącego tyłu w twoim aucie to są specjalne podkładki pod sprężyny ,ale to trzeba :search: jeśli zrozumiesz o czym tam piszą :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
widze ze nadal nic nie rozumiesz i chyba juz nie zrozumiesz. Trudno, nie wszyscy musza. To ze et ma zle, napisalem w pierwszym poscie i napisalem rowniez ze to nie moj problem jakie ma felgi. Skupilem sie na zbyt niskim tyle i to w jaki sposob kolega sobie z tym poradzil a ty masz z tym problem ze cos nie rozumiem. Napisze raz jeszcze i zrozum wkoncu: Nie wymadrzaj sie i nie pouczaj, jesli nie wiesz, nie potrafisz zrozumiec o co inni pytali!! Co do tego, ze jacys nowi beda czytali to co jest napisane, to jestem pewien, ze bedzie u nich ze zrozumieniem znacznie lepiej niz u ciebie, doswiadczony forumowiczu.
Opublikowano

jeszcze raz

et13 nie do e46

 

szkoda niszczyć zawieszenia oraz na pewno kąty będą uciekać

 

kolego po kraju dużo aut z serii 5 śmiga a jeśli te felgi masz ładne to je sprzedaj i poszukaj coś z minimum et30

a będzie bezpieczniej i bardziej komfortowo dla ciebie

 

Pozdrawiam

gg5553463
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
widze ze nadal nic nie rozumiesz i chyba juz nie zrozumiesz. Trudno, nie wszyscy musza. To ze et ma zle, napisalem w pierwszym poscie i napisalem rowniez ze to nie moj problem jakie ma felgi. Skupilem sie na zbyt niskim tyle i to w jaki sposob kolega sobie z tym poradzil a ty masz z tym problem ze cos nie rozumiem. Napisze raz jeszcze i zrozum wkoncu: Nie wymadrzaj sie i nie pouczaj, jesli nie wiesz, nie potrafisz zrozumiec o co inni pytali!! Co do tego, ze jacys nowi beda czytali to co jest napisane, to jestem pewien, ze bedzie u nich ze zrozumieniem znacznie lepiej niz u ciebie, doswiadczony forumowiczu.

A ja ci napisałem o podkładkach pod sprężyny które możesz kupić na allegro , co ty jeszcze chcesz wiedzieć :mad2: Gdybyś myślał to byś już dawno poszukał coś o tych podkładkach ,a nie siedział tu i pisał jakieś bzdury . Problem jest z twoim mózgiem ,a nie twoim autem ,bo tematów o nisko siedzącym tyle było pełno i były rozwiązane wystarczy poszukać ,a nie siedzieć w innym temacie i wylewać smutki :mrgreen: . Jeśli dalej nie rozumiesz to ja już się poddaje ,bo rozwalasz mnie swoją głupotą i nie zniżę się więcej do twojego poziomu :mad2:

Opublikowano

ja osobiście tych gumowych wkładek w sprężyny nie polecam

 

stosowałem takie w oplu astrze F i golfie IV

fajnie bo auto się usztywniło po takiej operacji i nie pływało oraz nie dobijało na dziurach

ale w jednym jak i drugim aucie po ponad dwóch latach popękały mi sprężyny - przez to usztywnienie pracowały tylko górną i dolną częścią zwoju (po środku dałem podkłady) i w oplu pękły przy belce a w golfie w górnej części

 

nie ma co kombinować

 

lepiej sprzedaj te co masz

kup coś np z et35 i szerokości 8" i bardzo ładnie będą wyglądać a na 7,5 czy 8" spokojnie nawiniesz szeroką oponę

gg5553463
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
widze ze nadal nic nie rozumiesz i chyba juz nie zrozumiesz. Trudno, nie wszyscy musza. To ze et ma zle, napisalem w pierwszym poscie i napisalem rowniez ze to nie moj problem jakie ma felgi. Skupilem sie na zbyt niskim tyle i to w jaki sposob kolega sobie z tym poradzil a ty masz z tym problem ze cos nie rozumiem. Napisze raz jeszcze i zrozum wkoncu: Nie wymadrzaj sie i nie pouczaj, jesli nie wiesz, nie potrafisz zrozumiec o co inni pytali!! Co do tego, ze jacys nowi beda czytali to co jest napisane, to jestem pewien, ze bedzie u nich ze zrozumieniem znacznie lepiej niz u ciebie, doswiadczony forumowiczu.

A ja ci napisałem o podkładkach pod sprężyny które możesz kupić na allegro , co ty jeszcze chcesz wiedzieć :mad2: Gdybyś myślał to byś już dawno poszukał coś o tych podkładkach ,a nie siedział tu i pisał jakieś bzdury . Problem jest z twoim mózgiem ,a nie twoim autem ,bo tematów o nisko siedzącym tyle było pełno i były rozwiązane wystarczy poszukać ,a nie siedzieć w innym temacie i wylewać smutki :mrgreen: . Jeśli dalej nie rozumiesz to ja już się poddaje ,bo rozwalasz mnie swoją głupotą i nie zniżę się więcej do twojego poziomu :mad2:

no czekalem na to, pomyslalem ze jak I....A jestes to tak napiszesz! nie mylilem sie. czy ty naprawde sadzisz, ze nie wiem o podkladkach!? Sadzisz, ze nie czytalem o nich? Nie przyszlo ci do swojej nierozumnej glowy, ze nie chce ich stosowac? zastanow sie nastepny raz w jaki sposob wypowiadasz sie na otwartym forum bo nastepnym razem mozesz juz nie miec takiej okazji kolego :nienie:

Opublikowano

Ja osobiście uważam za co najmniej niemądre stosowanie jakiś podkładek gumowych, obejm ściskających sprężyny, czy rzemieślniczych rozwiązań typu to, które przestawił autor postu. Ogólnie takie rozwiązania zagrażają życiu współuczestników ruchu, bo właściciela "przerobionego" samochodu może wystrzelić na orbitę okołoziemską.

 

Jeśli tył siedzi za nisko to może nie wiem warto sprawdzić amory i sprężyny. Wymiana na jakieś twardsze sprężyny załatwi sprawę niskiego tyłu w przypadku tej butli w bagażniku. Ogólnie sylwetka BMW na oryginalnych zawieszeniach sprawia wrażenie niższego tyłu niż przodu.

 

Zalecam zmianę tych felg. Ja przejeździłem E46 na kołach od E39 jedną zimę i wahacze zaczęły stukać. Sprawdziłeś kolego czy mają taką samą średnicę otworów centrujących jak felgi dedykowane do E46? Jeśli otwory są większe, a nie zastosowałeś chociaż pierścieni centrujących to uważaj żeby czasem któreś koło nie zaczęło Cię wyprzedzać :P Wnioskując po rozwiązaniach jakie stosujesz stwierdzam, że jesteś osobą oszczędną. Stosując felgi o takim ET w mgnieniu oka polecą wahacze i cała reszta, która do tanich nie należy. No chyba, że jeździsz póki coś nie odleci więc to nie problem.

Opublikowano
Ja osobiście uważam za co najmniej niemądre stosowanie jakiś podkładek gumowych, obejm ściskających sprężyny, czy rzemieślniczych rozwiązań typu to, które przestawił autor postu. Ogólnie takie rozwiązania zagrażają życiu współuczestników ruchu, bo właściciela "przerobionego" samochodu może wystrzelić na orbitę okołoziemską.

 

Jeśli tył siedzi za nisko to może nie wiem warto sprawdzić amory i sprężyny. Wymiana na jakieś twardsze sprężyny załatwi sprawę niskiego tyłu w przypadku tej butli w bagażniku. Ogólnie sylwetka BMW na oryginalnych zawieszeniach sprawia wrażenie niższego tyłu niż przodu.

 

Zalecam zmianę tych felg. Ja przejeździłem E46 na kołach od E39 jedną zimę i wahacze zaczęły stukać. Sprawdziłeś kolego czy mają taką samą średnicę otworów centrujących jak felgi dedykowane do E46? Jeśli otwory są większe, a nie zastosowałeś chociaż pierścieni centrujących to uważaj żeby czasem któreś koło nie zaczęło Cię wyprzedzać :P Wnioskując po rozwiązaniach jakie stosujesz stwierdzam, że jesteś osobą oszczędną. Stosując felgi o takim ET w mgnieniu oka polecą wahacze i cała reszta, która do tanich nie należy. No chyba, że jeździsz póki coś nie odleci więc to nie problem.

 

 

no i tu całkowicie się zgodzę :cool2:

 

temat podsumowany więc uważam dalszą dyskusję za niepotrzebną

 

a prace rzemieślniczkę to można sobie przeprowadzać w ogródku przy ogrodzeniu a nie w samochodzie :mad2:

 

chcesz kolego zaoszczędzić na felgach to szykuj się na częste zaglądanie do zawieszenia i po paru latach sobie podliczysz czy cie taniej takie "cudowanie" wyniosło

gg5553463
Opublikowano (edytowane)

Myślę że przesadzacie z tymi wahaczami. Co mają powiedzieć ci co jeżdżą na gwincie lub twardych sprężynach, za małym ET i do tego jeszcze dystans + wypchane nadkola by to zmieścić. I jakoś jeżdżą i się cieszą jak się błyszczą polerowane ranty na 19' calowych felgach. Dla mnie BMW nie jest tylko maszyną która ma mnie dowieść gdzie tego chcę, oszczędnie nie psując się ale ma dawać frajdę z jazdy, wyróżniać się na drodze, być czymś więcej niż tylko samochodem gdzie parkując i zostawiając go samego na parkingu trzeba się jeszcze odwrócić i spojrzeć jak wygląda. Każdy ma to na co go stać i lepiej mieć po szpachlowane E36 z mocnym motorem, godzinami dłubać i czasami drutować coś przy nim i wykorzystywać tą blaszaną puszkę do sprawiania frajdy, niż E90 w najmniejszym dieslu które w igła stanie będzie nam dzielnie bezawaryjnie służyć a my tak będziemy nim jeździć z domu do pracy a lata będą lecieć i będziemy coraz bliżej naszego miejsca na cmentarzu.

 

Witam Panowie.

 

Mam pytanko czy "technicznie" te felgi http://moto.allegro.pl/felgi-bcw-steffan-evo-16-9j-i-10j-dwa-rozstawy-i3128282150.html będą pasować do E46.

 

Dzięki

 

Technicznie to z wydaje mi się że będzie przycierać. Tutaj porównałem koło które u mnie było na styk http://www.willtheyfit.com/index.php?width=235&aspect=40&diameter=17&wheelwidth=8%2C5&offset=35&width2=215&aspect2=40&diameter2=16&wheelwidth2=10&offset2=13&Submit=Submit

Moje koło z tą oponą było za niskie a te z aukcji jest jeszcze niższe więc możliwe że by nie dobijało bo mamy naciąg.

Ale wizualnie będzie brzydko będą za małe kołka.

 

Taki wzór jednak lepiej wygląda na E36, ja mam też felgi od E36 viewtopic.php?f=159&t=165194&p=1582933#p1582933

Edytowane przez Lucasp
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy ma to na co go stać

 

zgoda

 

i lepiej mieć po szpachlowane E36 z mocnym motorem, godzinami dłubać i czasami drutować coś przy nim i wykorzystywać tą blaszaną puszkę do sprawiania frajdy,

 

na pewnie nie, a przynajmniej żaden to powód do dumy

 

niż E90 w najmniejszym dieslu które w igła stanie będzie nam dzielnie bezawaryjnie służyć

 

Na pewno lepiej mieć e90 w stanie igła nawet z dieslem, niż poszpachlowane i podrutowane e36.

Opublikowano
Kręci się na suchym asfalcie bez problemu...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kolego stworzyłeś nowy model -terenowe e46 :mrgreen:

 

318xi :D

Z oponami 235 na ET parenascie musi to kosmos wygladac, jak dragster.

 

Ale ogolnie podziwiam ludzi, ktorzy robia samowolki typu 235/45 do E46. Skoro seria to 225/45 to jakim cudem 45% z 235mm ma w efekcie dac taki sam obwod kola jak 45% z 225? :cool2:

 

Od E90 felgi pasuja jak ulal do E46. Roznica w ET to raptem 10mm.

Opublikowano
malo kto wie ze druga wartosc to % pierwszej wartosci... jzu nei raz sie z tym spotkalem.
Opublikowano

Ale ogolnie podziwiam ludzi, ktorzy robia samowolki typu 235/45 do E46. Skoro seria to 225/45 to jakim cudem 45% z 235mm ma w efekcie dac taki sam obwod kola jak 45% z 225? :cool2:

 

Od E90 felgi pasuja jak ulal do E46. Roznica w ET to raptem 10mm.

To jest różnica 1,4 %, więc nie ma tragedii.

Praktycznie tyle ile między nową oponą a zużytą do ~4mm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.