Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem ze swoim autem. Żeby zmienić biegi gładko (w górę, bo w dół raczej wchodzi gładko) u mnie w aucie, trzeba przy odpowiednich obrotach puścić sprzęgło, inaczej szarpie. Nie jest to dla mnie bardzo uciążliwe, bo już się przyzwyczaiłem i zazwyczaj udaje mi się zmieniać biegi gładko, jednak mimo wszystko chciałbym wykryć źródło problemu. W Focusie ojca można przy dowolnych obrotach puścić sprzęgło i nic nie szarpie. Zauważyłem, że na jedynce przy bardzo wolnej jeździe jak się wciśnie gaz i puści to też poszarpuje. Co może być nie tak? Sam obstawiam albo łącznik wału, albo podporę wału, albo gumę wieszaka dyfra (to ostatnie najbardziej, bo odnoszę wrażenie że z tyłu auta dochodzi czasem stukanie podczas szarpania, ale nie jestem pewien czy to to). Jakie są specyficzne objawy dla zużycia każdego z tych elementów?

 

Pozdrawiam, Karol

 

 

viewtopic.php?f=68&t=120678

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
sprzęgło odpada. To taki wredny luz we wnętrzu skrzyni. Większość e36 i e46 to ma. Ja nauczyłem się z tym jeździć w ciągu miesiąca i właściwie zapomniałem o tej "wadzie"
Opublikowano
To na pewno to? Nie ma innej możliwości? Jeśli to faktycznie ten luz, to da się go jakoś zlikwidować?
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
Mi tak szarpał również, więc wymieniłem elastyczny łącznik wału ze skrzynią. Efekt? Szarpie nadal, ale trochę mniej. Wchodzą też kwestie tulei sanek przy tylnym dyfrze, ale tam to już gruba robota niekoniecznie dająca efekt. Podpora wału-warto sprawdzić również.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.