Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ktoś z Was podłączał już prostownik do ładowania akumulatora? Jeśli tak to czy może mnie ktoś oświecić?

 

Mam prostownik CTEK (bradowany przez BMW) - była z nim kupa kabelków i żadnej :duh: instrukcji jak podłączyć...

 

Widziałem kiedyś u dealera jak taki sam był podłączony jednym przewodem (a nie jak zwykle dwoma) gdzieś pod maską (akumulator X3 ma z tyłu) - zaglądałem w X-ksie gdzie może być wtyk pod maską, ale nie znalazłem... :mad2:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Kable muszą być dwa :-). Pod maską jest specjalny "kołek +". "-" podłączasz do masy pojazdu. Na stronie 262 w instrukcji jest na temat awaryjnego rozruchu i na obrazkach jest pokazane co jest i gdzie. CTEK ma jeden kabel, ale po wpięciu odpowiedniej końcówki robią się dwa, sprawdź :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ładowarka z BMW (CTEK) ma standardowo wyjście typu zapalniczka - pytanie czy można podłączyć go tylnego gniazdka i będzie ładować?

 

http://mbworld.org/forums/attachments/cls55-amg-cls63-amg-w219-w218/198013d1292031654-can-i-use-bmw-battery-conditioner-my-cls55-image2.jpg

 

Z tego co czytałem na innych forach - zapalniczka przy konsoli centralnej nie nadaje się do ładowania.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Gniazdko (to w bagażniku) zapalniczki jest aktywne tylko jak jest włączony zapłon, więc to nie do końca wygodne. Ja mam ładowarkę CTEK i tam jest możliwość podłączenia kilku różnych złącz/przejściówek. Jest też takie do zapalniczki, ale mam też normalne "krokodylki".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy w ogóle powinno się ładować akumulator przy włączonym zapłonie... poza tym o ile pamiętam, po kilkunastu (chyba 15 min.) nieaktywności - zapłon gaśnie, jak nie ma żadnych akcji ze strony kierowcy.

 

Do tej ładowarki jest zestaw kabli z przejściówkami, ale wyglądają "podejrzanie" bo nie ma krokodylków tylko jakieś wtyki.... :mad2:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Ładowarka z BMW (CTEK) ma standardowo wyjście typu zapalniczka - pytanie czy można podłączyć go tylnego gniazdka i będzie ładować?

 

http://mbworld.org/forums/attachments/cls55-amg-cls63-amg-w219-w218/198013d1292031654-can-i-use-bmw-battery-conditioner-my-cls55-image2.jpg

 

Z tego co czytałem na innych forach - zapalniczka przy konsoli centralnej nie nadaje się do ładowania.

Mam taki sam prostownik.

W komplecie są kabelki z nowym specjalnym gniazdkiem (i bezpiecznikiem) do podłączenia bezpośrednio do akumulatora i wtedy jest komplet podłączeniowy... Gniazdko montujesz gdziebądż w kufrze.

Aha, a wtyczka "zapalniczkowa" ma zdejmowany kapturek - do dopasowania.

 

To jest bardzo dobry prostowniczek bo nie niszczy akumulatora.

Opublikowano

Zrobię zdjęcia jutro (w niedzielę) bo dzisiaj po święconce ździebko mnie "połamało" i nie mam siły iść do garażu (jakieś 60 metrów po kocich łbach, nie mam szans)... :oops:

Jak pisałem - podłączyłem te dwa kable zakończone gniazdkiem bezpośrednio do akumulatora i ładuję sobie w razie potrzeby...

Gniazdka zapalniczkowe (i te w aucie i takie w bagażniku do lodówki) do ładowania akumulatora się nie nadają, dlatego ten prostowniczek ma swoje kabelki ze swoim gniazdkiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.