Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem takie coś w internecie może komuś się przyda :)

 

http://i121.photobucket.com/albums/o219/doridave/e36dif2.jpg

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Info przydatne-zwłaszcza przy przygotowywaniu się do swapa.

Dodam przełożenia diesla M51 i M41:

325td: 2,56 manualna skrzynia

3,23 automat 4b.

325tds: 2,56 manualna skrzynia

2,56 automat 5b.

318tds Compact: 2,65

PS. Może te przełożenia też dołączyć do tematu całościowego o e36?

Edytowane przez Dimo
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Dodam jeszcze dla nie wiedzących.

Dyferencjały w e36 dzielą się na tzw:

 

"Mała głowa" - występuje z silnikami 1.6 , 1.8 , 2.0

"Duża głowa" - występują z silnikami 2.5 (192 i 170 km) , 2.8 , M3

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Minimalnie krótsze przełożenie sprawi że auto będzie się lepiej zbierać kosztem prędkości maksymalnej, komfortu podróżowania i spalaniem.

 

PZDR>

Opublikowano
Głośniej nie jest (chyba że kupisz dyfer na wykończeniu z wyjacym łożyskami lub tym podobnymi wadami), przyspieszenie jest duuuużo większe, ale v max w granicach 165-170 km/h :) no i przy jezdzie 100 km/h masz obroty rzędu 3,5-4 tys RPM (już dokładnie nie pamiętam) :D
Opublikowano
No to rzeczywiscie nie będzie głośniej w trasie masz racje ryszard :cool2: skoro prawie półtora większe obroty bedą przy normalnej jedzie a4 to rzeczywiscie tyle co nic :cool2: jeszcze dodać znakomite wygłuszenie jakie ma e36 to nic tylko skracać te przełożenia i krecic do końcas tego zabawnego obrotka :duh:
Opublikowano

kumpel ma w e36 318ti taki dyfer zaspawany na 100% i wyć nie wyję, przy 100 km/h nie słychać go (za bardzo :P ) choć owszem pewnie po jakimś czasie by wył jak syrena strażacka, choć prędzej chyba by się posypał :p a zresztą kto by się wybrał z takim dyfrem na trasę w 2,0.... takie zabiegi to tylko żeby się powygłupiać na torze, bo na ulice to to się nie nadaje :cool2:

 

Choć 316 wychodziły też z dyframi 3,38 i ten dyfer to już inna sprawa, osobiście jeżdżę na takim w swojej 2,5 :P - ładne przyspieszenie, na trasę się nadaje (odcinka na drugim biegu przy 90 km/h) no i narazie daje rade

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Radzik nie rozumiesz chyba. Przy 100km a krótkim dyfrem masz powiedzmy 3,300 obrotów.... a z długim dyfrem 2700 obrotów...gdzie będzie wiekszy komfort??? tam gzie przy 100km silnik ma ponad 3 tyś czy tam gdzie o wiele poniżej 3.......baaa przy 170 maksymalnej prędkości dla któtkiego silnik chodzi i wyje na odcince a z dlugim dyfrem w okolicach 4700-5000tyś obrotow mając jeszcze zapas mocy. Silnik nie wyje tylko bardziej mruczy, co przekłada się na komfor. Przy 170km na odcince to uszy pękają po przejechaniu dłuższej trasy....

 

nikt nie mówi tu o wyjącym moście.

 

PZDR>

Opublikowano
Radzik nie rozumiesz chyba. Przy 100km a krótkim dyfrem masz powiedzmy 3,300 obrotów.... a z długim dyfrem 2700 obrotów...gdzie będzie wiekszy komfort??? tam gzie przy 100km silnik ma ponad 3 tyś czy tam gdzie o wiele poniżej 3.......baaa przy 170 maksymalnej prędkości dla któtkiego silnik chodzi i wyje na odcince a z dlugim dyfrem w okolicach 4700-5000tyś obrotow mając jeszcze zapas mocy. Silnik nie wyje tylko bardziej mruczy, co przekłada się na komfor. Przy 170km na odcince to uszy pękają po przejechaniu dłuższej trasy....

 

nikt nie mówi tu o wyjącym moście.

 

PZDR>

 

A to o to się rozchodzi :P mój błąd, teraz rozumiem o co Wam Chodziło

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

5 przy tyj silnku nie dokręcisz do odcinki chyba ze z jakieś dlugiej górki :

 

PZDR>

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A czy duża głowa z małą głową są zamienne?? Półosie i wał pasują??

Chcę włożyć 3.07 do is-a, bo jazda na 2.79 jest do doopy...

Opublikowano
Witam jestem nowy ale mam pare pytań, posiadam e36 328i jest to automat tylko chyba z 6 biegowa skrzynia i interesuje mnie czy to mozliwe poniewaz ewidentnie zmienia 6 biegów przełozenia mostu jest org 3.07 a auto przy 100 km/h ma 1800 obr , przy trzech tys 160km/h przy 4tys 200km/h najwiecej jechałem 250 i auto miało 5 tys obrotów licznik napewno chodzi dobrze:)Wiec jak to jest z ta skrzynia mozliwe zeby była od innego modelu np od seri 5?pozdrawiam
Opublikowano

e36 nie miały 6 biegowych automatów. Źle liczysz biegi :)

 

Co do dyfra - na pewno nie masz ori, bo przełożenie w automatach to około 4.

Opublikowano
Dzieki za wszelakie info. Za jakis czas jak bedzie wolna kasa to sie pewnie obejrze za dedykowanym dyfrem. Pozdro.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
e36 nie miały 6 biegowych automatów. Źle liczysz biegi :)

 

Co do dyfra - na pewno nie masz ori, bo przełożenie w automatach to około 4.

ma ori spojrz w tabelke ;p

Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Albo będąc holowanym przez astre 1.4 :D:D:D:D :twisted: hehe u mnie w M52B28 ori most 2.93 i tak jak kolega napisał że do jazdy codziennej spoko bo niskie obroty przy dużych prędkosciach ale spawa mi się juz 3.15 ciekaw jestem jak będzie na tym moscie.
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.