Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem ze swoją bmką, ponieważ przy mocnym skręcie w lewo lub na rondzie słychać z tyłu stuki i zaczynają mnie one doprowadzać do szału. Byłem nie dawno na trzepakach sprawdzić zawieszenie i pan ze stacji diagnostycznej powiedział mi, że z zawieszeniem wszystko jest okej. Problem występuje tylko jak auto się porusza w czasie skrętu kiedy auto się przechyla, więc mógł nie wyjść na trzepakach(moja teoria) . Byłem też u mechanika, który już robił mi pare razy z autem i powiedział, że wszystko jest okej, a jedyne co wymienili to gumy na stabilizatorze z przodu bo były do wywalenia. Dodam jeszcze że ten sam mechanik ostatnio wyciął mi katalizator bo się posypał, czy coś z wydechem też może być przyczyną ? Byłem ostatnio na kanale u kolegi bo odkręcałem i czyściłem sobie obudowę silnika, więc odrazu popatrzyłem sobie na ten wydech (na moje oko jest stabilny i nie powinien wydawać takich odgłosów, ale nie jestem mechanikiem, więc nie wiem czy mam rację). Przymierzam się do wymiany poduszek amortyzatorów z tyłu, bo z tego co wyczytałem na forum to jest najbardziej prawdopodobne, da się to w jakiś łatwy sposób sprawdzić czy są do wymiany? bo na razie nie mam za bardzo warunków na rozkręcanie bagażnika (pogoda nie sprzyja), a po drugie nie jestem mechanikiem. Jeśli mi się dziś uda to spróbuje zamieścić filmik z odgłosami stukania, proszę o pomoc
Opublikowano
Też miałem uporczywy problem z dźwiękami z tyłu przy skręcie... zwłaszcza w lewo. Przyczyną okazał się zdeformowany (uszkodzony) wieszak środkowy tłumika. Przez jego deformacje, przy przechyleniu auta w zakręcie i działaniu siły odśrodkowej tłumik wychylał się i uderzał o elementy podwozia. Wymiana wieszaka pomogła. Też próbowałem korygować ustawienie układu wydechowego na śrubach, kołnierzach itp, ale nic to nie da jeśli wieszak jest uszkodzony.
Opublikowano
Właśnie jestem w trakcie wkładania filmika na youtube, na którym słychać owe stuki, ale za nim się to udostępni na tym zamulonym serwerze to może potrwać kilka godzin. Mam do Ciebie prośbę yoshimura01, czy mógłbyś mi pokazać jakieś zdjęcie na którym widać ten wieszak, bo chciałbym zobaczyć jak to wygląda i porównać z moim.
Opublikowano
No u mnie identycznie stukało jak w lewo skręcałem przy szybszej prędkości... jak wolniej i budy tak nie przechylało to była cisza. Tak więc wieszak tłumika to tania część i zacząłbym od tego. Wybite poduszki amortyzatora/ów stukałyby ciągle na prostej i nierównej drodze. Gorzej jakby to okazał się przegub, ale wstępnie podejrzewam właśnie ten wieszak nr 6. Pozdr.
Opublikowano

Hej, dzisiaj udałem się do garażu, żeby zobaczyć w jakim stanie są moje wieszaki i wydaje mi się że żaden z nich nie jest zerwany co najwyżej niedokręcony na moje oko. Muszę się udać na kanał do kumpla, żeby się temu dokładniej przyjrzeć, ale zrobiłem kilka fotek, jeżeli ktoś na nich coś zauważy to proszę pisać bo nie wiem w jakim one były stanie oryginalnie.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/7/dsc0091on.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/441/dsc0090xq.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/707/dsc0088ru.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/37/dsc0087uo.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/545/dsc0086fn.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/849/dsc0085tb.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/825/dsc0084qi.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc0082th.jpg/

Opublikowano

Wieszaki to te gumowe elementy. U ciebie sa cale.

 

Ale to ramie do wieszka jakos tak dziwnie jakby zamocowane. Moze tez same wieszaki juz troche wyciagniete i telepie Ci tlumikiem gdzie popadnie. Powinienes to zaobserwowac na kanale - jeden szarpie tlumikiem a drugi patrzy i slucha czy sie nie obija nigdzie wydech.

Opublikowano

Temu ramieniu bym sie przyjrzal a gumy wymienil bo takie lekko wyciagniete juz sa a to groszowa sprawa jest.

Zobacz tez czy na przewezaniu wydechu Ci cos nie peklo. Zlaczka elastyczna za pierwszym katem cala?

 

Generalnie jak pomachasz wydechem to masz wrazenie, ze sztywno siedzi i ma troche luzu czy lata jak zyd po pustym sklepie? :)

Opublikowano
Witam wymieniłem dzisiaj przed chwilą wieszak nr6 i jest jak ręką odjął, stuki podczas skręcania w lewo ustały. Wydech trzyma się mocno i jest troszkę luzu, aczkolwiek jak na kanale mocno go popychałem w prawa stronę to stuka o jakiś metal więc nie wiem o co chodzi, ale podczas jazdy spokój i cisza. Jutro mam zamiar wymienić jeszcze ten drugi, który jest na samym końcu nr2, tylko nie wiem za bardzo jak się za to zabrać bo tam jest małe pole manewru, rozciąć tą gumę czy jakoś inaczej?
Opublikowano

Mozesz rozciagac delikatnie. Mozesz tez sobie pomoc sciagajac poprzedni wieszak albo rozpinajac wydech na laczeniu po kacie.

Ja bym sie na twoim miejscu przyjrzal jeszcze czy nie ma pekniecia na zwezeniu wydechu i czy zlaczka elastyczna cala.

 

Fajnie, ze juz czesciowo chociaz jest lepiej i obeszlo sie bez kosmicznych kosztow.

Opublikowano
wymieniłem dzisiaj przed chwilą wieszak nr6 i jest jak ręką odjął, stuki podczas skręcania w lewo ustały.

Bardzo fajnie, że moja porada się przydała do rozwiązania problemu.

Jutro mam zamiar wymienić jeszcze ten drugi, który jest na samym końcu nr2, tylko nie wiem za bardzo jak się za to zabrać bo tam jest małe pole manewru, rozciąć tą gumę czy jakoś inaczej?

Tego bym nie ruszał na Twoim miejscu, bo wygląda dobrze. Ale jeśli chcesz to normalnie go zsuwasz i wciskasz nowy. Pod tłumik podstaw jakiś drewniany klocek, aby się zwolniło obciążenie (napięcie) tłumika na wieszaku. Dzięki temu nie umęczysz się z demontażem tego wieszaka (nr2), no i nie rozciągniesz wieszaka środkowego (nr6). Metalowe igły możesz przesmarować świeżym olejem silnikowym, aby gumowy wieszak ładnie się wsunął i ułożył.

 

PS. Fotka Twojego wieszaka nr 6 świadczy o jego uszkodzeniu. Prawa strona jest nadmiernie rozciągnięta - zdeformowana. Można próbować także odwrócić ten wieszak i też na jakiś czas starcza, ale lepiej wymieniać na nowy.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Opublikowano

Witam jestem już po wymianie wieszaka nr.2 i efekt jest jeszcze lepszy po wymianie obydwu. Drgania wydechu są o wiele mniej odczuwalne, stuki w dalszym ciągu nie występują. Masz rację yoshimura01, wieszak nr6 był zdeformowany i w niektórych miejscach przebijał się przez gumę jego metalowy szkielet, natomiast wieszak nr2 był trochę naciągnięty do dołu( w porównaniu z nowym), więc postanowiłem wymienić obydwa, żeby mieć spokój na przyszłość.

 

Chciałbym o coś zapytać przy okazji, ponieważ nie chce zawalać forum nowymi tematami. Mam problem przy odpalaniu na zimnym silniku, sprawiłem sobie ostatnio inpę z interfejsem i po sprawdzeniu wychodzą mi błędy na wszystkich 4 cylindrach, oraz 2 na elektrycznym podgrzewaczu cieczy chłodzącej (świece były wymieniane, a błędy próbowałem kasować już wcześniej u mechaników, ale znikają na chwile i dalej wyskakują) , po przeczytaniu kilku tematów na forum nasuwa mi się jedna diagnoza: moduł świec żarowych. Przeszukałem bardzo wiele artykułów na ten temat, ale w dalszym ciągu nie znalazłem miejsca jego lokalizacji. Czy mógłby mi ktoś pokazać na zdjęciu gdzie dany moduł się znajduję i czy trudno jest go zdemontować? Bardziej opłaca się kupić nowy czy naprawić stary?

Opublikowano

Moge Ci zaoferowac stary nawet, bo je naprawiam. Nowy to 200zl a ja Ci oddam za 60zl i wysylke masz w tym. Gwarantuje prace sterownika tak sama jak nowego albo i lepsza ;).

 

PS: Odezwij sie na priva jak jestes zainteresowany.

 

Co do lokalizacja to tylna prawa strona silnika patrzac od przodu. Nie zdemontujesz bez sciagania kolektora, chyba, ze podejdziesz od nadkola, od strony kierowcy i to bym Ci radzil. Wymiana niby nie trudna ale dostep sredni.

 

http://www.iparts.pl/czesc/przekaznik-swiec-zarowych,bmw,3-coupe-e46-od-1999-04,320-cd-150km,16-3999-17282-100247-0-11-0522120701.html

 

A tu go masz na aucie:

http://img41.imageshack.us/img41/7384/sterownik018.jpg

Opublikowano

Podgrzewacz cieczy to w ogole osobna rzecz. Sterownik swiec steruje swiecami a podgrzewacz dogrzewa plyn chlodzacy jak na dworze zimno i silnik zimny (w duzym skrocie). Poszukaj o tym tematu bo jest na forum.

 

Jaki masz blad na tych 4 cylindrach? Bo wydaje mi sie, ze to jest wlasnie sterownik i blad ktory masz to blad swiec na poszczegolnych cylindrach.

 

Jakie masz korekcje wtryskow w inpie? Pokaz jakiego screena bo to tez moze sie przyczyniac do slabego odpalania.

Opublikowano

Więc tak wcześniej pokazało mi się w sumie 7 błędów w tym dwa te: 43f1 elektrischer zuheizer, 4ab2 xxxx unbekannter fehlerort ( to są chyba te od podrzewania cieczy), ale wydaje mi się że zniknęły po wykasowaniu bo teraz jak byłem robić screeny to już ich nie było. Teraz pokazało się 5, 4 od cylindrów i 1 od recyrkulacji spalin ( miałem raz zaślepiony egr, ale mechanik mi go potem odślepił, więc błedu nie powinno być). Tutaj są screeny o które prosiłeś:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/546/inpa7.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/805/inpa6.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/713/inpa5.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/401/inpa4.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/268/inpa3.bmp/

http://imageshack.us/photo/my-images/198/inpa2.bmp/

http://imageshack.us/photo/my-images/837/inpa1.png/

Opublikowano
Z tymi błedami to jest masakra, przed chwilą byłem w aucie i znowu 3 błędy te poprzednie których wcześniej nie pokazało, a od świec błędów nie ma, czyli one się pokazują jak chcą.
Opublikowano
Wow! jakie ładne korekcje dawek :cool2: Masz stale błędy świec i przyczyną jest uszkodzony ich sterownik. Masz również błąd EGR, ale nie wiadomo czy nie jest on powiązany z przepływomierzem. Musiałbyś sprawdzić "live date" na jałowym i pod obciążeniem na wykluczenie przepływki.
Opublikowano
Przepływomierz dwa miesiące temu był wymieniany na nowy, bo miałem problemy z mocą i po wymianie przepływki śmiga od tamtej pory jak należy, więc raczej wątpie żeby cokolwiek było z nim nie tak.
Opublikowano
Też właśnie byłem zdziwiony, że wtryski są takie dobre, autem już jeżdżę 1,5 roku, a ogólnie jest z Belgii sprowadzone, więc na pewno jakość paliwa na zachodzie też jest przyczyną ich tak dobrego stanu.
Opublikowano
No to musisz przeczyścić: zawór EGR, filterek elektrozaworu sterującego EGR oraz czujnik doładowania, wymienić wężyki podciśnienia. Wykasować błąd i sprawdzić czy powróci.
Opublikowano
Jeśli chodzi o Egr to może on być zaślepiony, jak miałem problemy z mocą to sprawdzali mi egr i był czysty po czym go zaślepili i wymienili wężyki podciśnienia, ale musiałem pojechać do innego mechanika żeby mi wymienił przepływkę i on powiedział, że odślepił egr spowrotem bo mu błąd wyskakiwał. Możliwe, że ten mechanik go nie odślepił i został taki jaki był czyli zaślepiony, ale raczej wątpie.
Opublikowano
Nie wiem Jakub, musisz sprawdzić. Nie rozumiem w takim razie po co wymieniać wężyki i zaślepiać recyrkulacje :roll: Tzn, że władowali blaszkę między doprowadzenie spalin, a zawór EGR?? Czy tylko śrubka w wężyk zaworu?? Odnośnie problemu z zimnym rozruchem to oczywiście sprawka sterownika świec żarowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.