Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no dobra to po przeczytaniu tego wszystkiego wiem że coś z VVT tylko teraz moje pytanie, jedni wymieniają silniczki vvt te pod pokrywa a jedni sam sterownik który jest gdzieś pod aku? a ja nie wiem co mam wymienić...
  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kolego, przecież przed komputerem nikt ci diagnozy nie postawi w 100%. Ja też nie do końca wiedziałem, że to siłownik. Wszystkie opisy na polskim i angielsch forach dotyczące tych właśnie błędów wskazywały na siłownik. Jaki masz przebieg?
Opublikowano
wymieniłem silniczek i klapa... błędy te same, auto chodzi gorzej niż wcześniej, komputer pokazuje nierówną prace na cylindrach, tak dla pewności czy w e46 z silnikiem n46 trzeba robić adaptacje przez kompa specjalnie czy na zapłonie da rade ?
Opublikowano

Ja bym jednak pokasował wszystkie adaptacje przy pomocy inpy.

Jeżeli po tym coś będzie nie tak to auto wywali pincset miliardow błędów. Po nich będzie można dojść co jest nie tak .

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie właśnie pojawiła się podobna przypadłość. Będąc na mieście auto przełączyło się w tryb awaryjny i straciło moc. Po dotoczeniu się do domu zczytałem błędy, wykasowałem ale po odpaleniu powróciła przypadłość dopiero po wystygnięciu udało się je skasować permanentnie i do teraz jest OK. Nie jestem pewien czy do wymiany jest tylko silniczek czy czujnik. Proszę o ocenę loga.

 

BMW  Base: E90   Model: Automatic engine recognition  2005 FV 26.30 English Freeze Frames (15)  OK1 NA2
Faultcode: (0x2A59) VVT sensor management
  Faultset 1: 
  (appeared at: 65929.945mi)
     ADC value VVT sensor supply voltage (wvvtusen):
      1.41 V
     VVT Fuehrungssensor raw (exwnkfsr_u):
      0.00 Grad 
     VVT reference sensor raw (exwnkrsr_u):
      0.00 Grad 
     Supply voltage (UB):
      11.96 V
Faultcode: (0x2A59) VVT sensor management
  Faultset 2: 
  (appeared at: 325772.38mi)
     ADC value VVT sensor supply voltage (wvvtusen):
      4.98 V
     VVT Fuehrungssensor raw (exwnkfsr_u):
      179.30 Grad 
     VVT reference sensor raw (exwnkrsr_u):
      179.30 Grad 
     Supply voltage (UB):
      24.02 V
Faultcode: (0x2A59) VVT sensor management
  Faultset 3: 
  (appeared at: 325772.38mi)
     ADC value VVT sensor supply voltage (wvvtusen):
      4.98 V
     VVT Fuehrungssensor raw (exwnkfsr_u):
      179.30 Grad 
     VVT reference sensor raw (exwnkrsr_u):
      179.30 Grad 
     Supply voltage (UB):
      24.02 V

Faultcode: (0x2A67) VVT-Control
  Faultset 1: 
  (appeared at: 65929.945mi)
     Byte-oriented storage for B_vvt in FF Array (bitcnv_vvt):
      1.00  
     Voltage diagnostic port VVT control (uvvtdia):
      1.50 V
     Status Error overload VVT1 (stdvovrld):
      8.00  
     Supply voltage (UB):
      10.55 V
Faultcode: (0x2A67) VVT-Control
  Faultset 2: 
  (appeared at: 325772.38mi)
     Byte-oriented storage for B_vvt in FF Array (bitcnv_vvt):
      255.00  
     Voltage diagnostic port VVT control (uvvtdia):
      4.98 V
     Status Error overload VVT1 (stdvovrld):
      255.00  
     Supply voltage (UB):
      24.02 V
Faultcode: (0x2A67) VVT-Control
  Faultset 3: 
  (appeared at: 325772.38mi)
     Byte-oriented storage for B_vvt in FF Array (bitcnv_vvt):
      255.00  
     Voltage diagnostic port VVT control (uvvtdia):
      4.98 V
     Status Error overload VVT1 (stdvovrld):
      255.00  
     Supply voltage (UB):
      24.02 V

Faultcode: (0x2A6B) VVT emergency power limit
  Faultset 1: 
  (appeared at: 65929.945mi)
     Air mass flow (ml):
      8.00 kg/h
     Status Error overload VVT1 (stdvovrld):
      8.00  
     VVT Fuehrungssensor raw (exwnkfsr_u):
      39.38 Grad 
     VVT reference sensor raw (exwnkrsr_u):
      39.38 Grad 
Faultcode: (0x2A6B) VVT emergency power limit
  Faultset 2: 
  (appeared at: 325772.38mi)
     Air mass flow (ml):
      1020.00 kg/h
     Status Error overload VVT1 (stdvovrld):
      255.00  
     VVT Fuehrungssensor raw (exwnkfsr_u):
      179.30 Grad 
     VVT reference sensor raw (exwnkrsr_u):
      179.30 Grad 
Faultcode: (0x2A6B) VVT emergency power limit
  Faultset 3: 
  (appeared at: 325772.38mi)
     Air mass flow (ml):
      1020.00 kg/h
     Status Error overload VVT1 (stdvovrld):
      255.00  
     VVT Fuehrungssensor raw (exwnkfsr_u):
      179.30 Grad 
     VVT reference sensor raw (exwnkrsr_u):
      179.30 Grad 

Opublikowano
Tak. Było troszkę, wyczyściłem i podłączyłem lecz błędu nie dało się wykasować dopiero jak całkowicie wystygł. Błąd 2A59 pojawia się i znika od "nowości" tzn. od 4 miesięcy ale nigdy nie ograniczyło mi mocy.
Opublikowano
@ tracer955 Uporałeś się z problemem? U mnie wszystko wskazuje na silniczek vvt ale dodatkowo mam błąd czujnika a nie chciał bym inwestować w silniczek aby się przekonać że czujnik do wymiany... :?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Po pół roku spokoju z moim samochodem, musialem wymienic silniczek Valvetronic. Po wynianie wszystko bylo w porzadku, jednak po dwoch tygodniach od wymiany zaczely sie problemy. Auto strasznie mulilo, tryb awaryjny itd. Po podlaczebiu do komputera pojawil sie blad 2A61, czyli adaptacja valvetronica. Odrazu skontakowalem sie z gosciem co ni go wymienial, zapytac czy aby napewno wykonal adaptacje. Stwierdzil, ze tak jednak pojechalem do niego raz jeszcze aby zrobil ja jeszcze raz. Stare adaptacje skasowal i wgral nowa. Stwierdzil, ze to dziwne, ze pojawil sie taki blad i zalecil wymiane czujnika walu mimosrodkowego. Nie wymienilem go, poniewaz chcialem poczekac, czy nowa adaptacja cos da. Dala, ale znow tylko na dwa tygodnie, znow ten sam blad...

Myslicie Panowie, ze to wlasnie ten czujnik jest do wymiany? Normalnie jesli jest walniety, to pojawiq sie blad 2A59, a ja mam tylko jeden jedyny blad 2A61 adaptacji. Nigdzie na necie nie moge znalesc podobnego problemu, poniewaz wraz z moim bledem towarzyszy mu blad slicznika badz czujnika, a ja mam tylko blad adaptacji.

Wymienilbyn sobie ten czujnik, tylko ze on kosztuje tysiace, dlatego wolalbym sie upewnic czy to o to chodzi.

Pozdrawiam

tomasze90

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

3 dni temu przy ruszaniu zdusiłem silnik, a gdy odpaliłem na nowo pojewił się check engine. Następnego dnia pojawił się już engine fault z ograniczeniem mocy. Wyłączyłem, włączyłem i engine fault był ale samochód już normalnie przyspieszał. Pojechałem na komputer sprawdzić co jest nie tak i wyskoczyły te błędy:

2A5D - czujniki sterowania skokiem zaworów - błąd plausibil.

2A5B - czujnik referencyjny sterowania skokiem zaworu - błąd

2A70 - nastawnik skoku zaworu - nieprawidłowy pobór prądu

2A59 - czujnik wiodący sterowania skokiem zaworu

2A67 - Sterowanie skoku zaworowego - wadliwe załączenie

2A6B - Ograniczenie mocy silnika


Panowie w serwisie stwierdzili, że najprawdopodobniej valvetronic do wymiany i koszt do 2000 zł. Stwierdziłem więc, że zanim wydam tyle i umrę z głodu w marcu to zapytam tutaj. Czy jest jakaś szansa, że to nie valvetronic i czy w Łodzi da się do zrobić taniej, a niekoniecznie gorzej ;)

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w Łodzi na św.Teresy wymieniałem, koszt łączny 750pln (silniczek Siemens VDO 500pln, wymiana 250pln).

W necie sam silniczek, można za około 400pln wyhaczyć.

Opublikowano
Panowie to i ja dołączę się do tematu.Komp nie pokazuje mi blędu VVT tylko 29CC,29CF -w skrócie "wypadanie zapłonu na 3cyl "misfire detection cyl3in2" wymieniona cewka(używka sprawna),komplet świec,wtrysk na 3cim .Objaw:Na zimnym po przsjechaniu 1-2km(po osiągnieciu jakiej temp silnika) zaczyna mrygać check engine.Nie zaświeca się ,podłączam kompa i mam błąd wypadania zapłonu.Naczytalem ske o vvt i chyba sklaniałbym się w tą stronę.Czy ktoś z Was miał wypadanie zapłonu tylko na jednym cyl?
never again N46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja miałem tylko błąd czujnika mimośrodowego vavlvetronica, ale i tak winny okazał się silniczek valvetronica.

Nie miałem innych błędów

Opublikowano
Tego nie wiem,skąd dokladnie dochodzą stuki?Jaki to rodzaj stuków?Silniczek raczej nie on się poprostu zatrzyma zobacz sobie jak działa
.Może dzwięk się przenosi z dołu gdzieś
never again N46
Opublikowano

Dźwięk podobny do tego z filmu, tak jakby próbował złapać pozycję początkową i końcową, ale nie przesuwał wałka, tylko klik klik klik.

Jak się wymusi z INPY ustawienie 0, to słychać jak chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.