Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowy na forum. Posiadam e90 320i 150 km z 2006r . Jakieś 6 miesięcy temu założyłem lpg. Borykam się z problemem taki ze po około 400 km wywala mi check silnika , po odczytaniu błędów pokazuje

2A67 Voletronic internal faul

2A6B Volvetronic, power limitation , serwomotor

Walcze z tym już pare miesięcy . Podobno Silniczek jest sprawny, wałki też , jaki lałem to motul 5w 30 . Ma ktoś jakiś pomysł ? Proszę o pomoc , jestem już bez silny

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie tez niby byl sprawny, bo chodzil ale wywalal bledy. Wymien na nowy i bedzie ok.
Opublikowano

Tylko dziwna sprawa jest ze jak jeżdżę na lpg. to po +/- 400 km wywala go

A ostatnio robiłem test i na benzynie zrobiłem 700 km i wszystko ok było. Myślisz ze to przypadek i wszystkiemu jest winna valvetronica ? Czy lpg. Bo już jeżdżę po kilku mechanikach i nic nie wiem każdy mówi ze auto jest sprawne. A błąd pojawia się

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To fakt troche dziwne ze na pb jest ok a na lpg wyrzuca blad. Ale z drugiej strony lpg nie ma wplywu na silniczek valvetronica. Wiec bym go wymienil, mozna znalezc oryginal siemens vdo za okolo 500pln
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, podpowie ktoś jak prawidłowo zrobić adaptację Valvetronica w INPA?

Auto E46 318i 143KM N46 (08.2004), przebieg 140 tyś, siłownik pewnie jeszcze nigdy nie wymieniany.

Błędy:

2A67

2A6B

Chciałbym zacząć od prawidłowej adaptacji, a później podmiana siłownika (który już czeka w pogotowiu).

 

Adaptację robi się na zgaszonym silniku?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak na zgaszonym, latwo jest rheingoldem, jak to zrobic znajdziesz na forum. Sam gdzies dawalem instrukcje.
Opublikowano
Mam tylko Inpę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w inpie, też jest adaptacja, jeszcze łatwiej znaleźć niż w rheingoldzie, procedura pewnie jest podobno, ale tam jej nie robiłem więc nie podpowiem co i jak dokładnie
Opublikowano

Jest kilka funkcji adaptacji w INPA, ale adaptację nawet da się zrobić bez komputera (wyczytałem na "E90 Post").

 

Ogólnie założyliśmy drugi/pożyczony siłownik, ale tu też lipa. Raz były błędy raz nie - ale po stuknięciu w niego zaczynał działać i błędy dawały się skasować. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu znów błędy - stuknięcie w siłownik, skasowanie błędów i silnik pracował ok.

 

Mi pewnie nie udawało się zrobić adaptacji INPĄ, bo oryginalny siłownik i ten pożyczony były uszkodzone.

 

Prawdopodobnie trzeba kupić nowy siłownik i powinno być już ok. Raczej nic innego się nie wymyśli.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Siłownik powinien wytrzymać ok 100 Tyś km. Wymienialiśmy koledze przy ok 140 tys km. Koszt poza serwisem ok 500zł.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej. U mnie raz działał a raz nie i co jakiś czas wyskakiwały błędy

2A67

2A6B

Przebieg 203.000km. W poniedziałek zamówiłem http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=11377548387 bo chyba najtaniej a używki takiej nie chciałem i dzisiaj go zamontowałem, ale w inpie nie ma adaptacji, ja nie znalazłem - więc na razie pojeżdżę tak i zobaczę co się będzie działo.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podpinam pod temat

 

Wyskoczył mi dwa razy błąd:

2A70

Skasowałem ale pojawił się znowu. Spalanie jak by wzrosło, może to przypadek ale wrzuciłem koła 17 po mieście wychodzi koło 12-13 wcześniej ok. 10 l/100km.

Obroty może lekko falują na jałowym ale tak było już wcześniej, spadku mocy też nie zauważyłem.

 

Czy to jest pewne, że pada silniczek czy jakieś inne ustrojstwo?

Żeby wymienić ten siłownik trzeba ściągać pokrywę zaworów?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

I ja się podepnę pod temat

 

Od dłuższego czasu borykam się z błędem 2a70 w swoim BMW, Rheingold opisuje ten błąd tak ( 002a70 DME: Valvetronic, plausibility: sporadic current fluctuactions ). Po skasowaniu błąd powraca po około 50-100 km, dodam że czuć spadek mocy w momencie wystąpienia błędu, tak jakby valvetronic się wyłączył i działała tylko przepustnica. Jestem już po wymianie rozrządu, czujnika położenia wału, silniczka Valvetronic'a (VDO SIEMENS), uszczelniaczy zaworowych i wszelkich uszczelek. Niestety z tym błędem nie potrafię sobie poradzić... Niektórzy mówią że może to być wałek mimośrodowy bądź jego czujnik ale błąd wyraźnie wskazuje na Valvetronic... Czy ktoś poradził sobie już z tym problemem ? wyczytałem wcześniej że poprawna adaptacja tego silniczka załatwi sprawę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zrob adaptacje i zobaczysz... a jak nie pomoze to czujnik walka mimosrodowego. Tylko nowy oryginal ~ 1300pln
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Ja również poproszę o pomoc - pół roku temu kupiłem piękną E90 318i z 2006, dziś pojawiła się kontrolka silnika a w INPIE:

           F E H L E R S P E I C H E R   L E S E N
          ---------------------------------------

Datum    : 21.08.2016 18:36:35
JobStatus: OKAY
Variante : MEV9N46L.PRG
Version  : 3.001
-------------------------------------------------------------------------------

ERGEBNIS :  5 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------

0x2A59  CDKDVFFS - VVT-Fuehrungssensor

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 35

  Kilometerstand                          131280     km
  Versorgungsspannung (ub)                    11.87  V
  ADC- Wert VVT- Sensorversorgungsspannung (wvvtusen)     1.39  V
  VVT- Fuehrungssensor Rohwert (exwnkfsr_u)     0.00  °
  VVT- Referenzsensor Rohwert (exwnkrsr_u)     0.00  °

  Parityfehler
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler bisher nicht aufgetreten
  Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Diagnose aktiv 

Fehlercode: 2A 59 04 01 00 00 01 23  40 1A 7E 47 00 00 FF FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF  FF FF
-------------------------------------------------------------------------------

0x2A63  CDKDVSTE - VVT-Stellgliedueberwachung

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 39

  Kilometerstand                          131296     km
  Versorgungsspannung (ub)                    12.91  V
  Tastverhaeltnis VVT- Motoransteuerung (tvvvtm_u)   -14.84  %
  Istwert Exzenterwinkel VVT (exwnki_u)       65.60  Grad
  Sollwert Exzenterwinkel VVT(exwinks_u)      49.60  Grad

  Lagereglerueberwachung
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler bisher nicht aufgetreten
  Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Diagnose aktiv 

Fehlercode: 2A 63 84 01 00 00 01 27  40 1C 89 ED 52 3E FF FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF  FF FF
-------------------------------------------------------------------------------

0x2C71  CDKLSH - Lambda-Sonde hinter Kat

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 39

  Kilometerstand                          131296     km
  Kat-Temperatur aus Modell (tkatm)          430.00  Grd C
  Zeit nach Start (tnse_u)                     0.00  s
  Innenwiderstand LS h. Kat (rinh)         16320.00  Ohm
  Sondenspannung h. Kat Bank1  (ushk)          0.45  V

  Leitungsunterbrechung
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler bisher nicht aufgetreten
  Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Diagnose aktiv 

Fehlercode: 2C 71 84 01 00 00 01 27  40 1C 60 00 FF 7D FF FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF  FF FF
-------------------------------------------------------------------------------

0x2C72  CDKLSH2 - Lambda-Sonde hinter Kat (Bank2)

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 39

  Kilometerstand                          131296     km
  Kat-Temperatur aus Modell Bank2(tkatm2)   1225.00  Grd C
  Zeit nach Start (tnse_u)                     0.00  s
  Innenwiderstand LS h. Kat Bank2 (rinh2)  16320.00  Ohm
  Sondenspannung h. Kat Bank2  (ushk2)         1.13  V

  Leitungsunterbrechung
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler bisher nicht aufgetreten
  Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Diagnose aktiv 

Fehlercode: 2C 72 84 01 00 00 01 27  40 1C FF 00 FF FF FF FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF  FF FF
-------------------------------------------------------------------------------

0x2A6B  CDKDVPMN - Leistungsbegrenzung VVT-Notlauf

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 39

  Kilometerstand                          131296     km
  Luftmassenfluss (ml)                         8.00  kg/h
  Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld)     8.00   
  VVT- Fuehrungssensor Rohwert (exwnkfsr_u)    33.75  °
  VVT- Referenzsensor Rohwert (exwnkrsr_u)   145.55  °

  Ventil öffnet nicht (Winkeldetektion), Vollhub wird nicht erreicht
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
  Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Diagnose aktiv 

Fehlercode: 2A 6B C2 01 00 00 01 27  40 1C 02 08 30 CF FF FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF  FF FF
===============================================================================

 

 

Skasowałem i pozostały 2 błędy:

 

           F E H L E R S P E I C H E R   L E S E N
          ---------------------------------------

Datum    : 21.08.2016 18:47:09
JobStatus: OKAY
Variante : MEV9N46L.PRG
Version  : 3.001
-------------------------------------------------------------------------------

ERGEBNIS :  2 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------

0x2A59  CDKDVFFS - VVT-Fuehrungssensor

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

  Kilometerstand                          131304     km
  Versorgungsspannung (ub)                    12.06  V
  ADC- Wert VVT- Sensorversorgungsspannung (wvvtusen)     1.37  V
  VVT- Fuehrungssensor Rohwert (exwnkfsr_u)     0.00  °
  VVT- Referenzsensor Rohwert (exwnkrsr_u)     0.00  °

  Parityfehler
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
  Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Diagnose aktiv 
  Zyklus-Flag gesetzt

Fehlercode: 2A 59 44 05 00 00 01 28  40 1D 80 46 00 00 FF FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF  FF FF
-------------------------------------------------------------------------------

0x2A5B  CDKDVFRS - VVT-Referenzsensor

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

  Kilometerstand                          131304     km
  Versorgungsspannung (ub)                    12.06  V
  ADC- Wert VVT- Sensorversorgungsspannung (wvvtusen)     1.37  V
  VVT- Fuehrungssensor Rohwert (exwnkfsr_u)     0.00  °
  VVT- Referenzsensor Rohwert (exwnkrsr_u)     0.00  °

  Parityfehler
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
  Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Diagnose aktiv 
  Zyklus-Flag gesetzt

Fehlercode: 2A 5B 44 05 00 00 01 28  40 1D 80 46 00 00 FF FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF  FF FF
===============================================================================

Spala sporo oleju bo ok 1l/2000km.

Też mam zakładać silniczek VVT do wymiany czy coś więcej? Da się to jakoś fachowo stwierdzić w warunkach garażowych?

Opublikowano
Nie wymieniłem uszczelniaczy, bo niby silnik miał być igła. Wymieniłem ostatnio oringi z czujników vanosa, bo sie tam pociło. Myślisz, że same uszczelniacze powodowały by te problemy?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

czy ten silniczek da się samemu wymienić i zaadoptować interfejsem z allegro, czy jest to raczej wyższa szkoła jazdy?

Czy możecie potwierdzić, że silniczek z ASO-BMW.PL za niecałe 500zł daje radę, czy lepiej dopłacić do oryginalnego za ok 1000zł (ASO)?

Opublikowano
Witam,

czy ten silniczek da się samemu wymienić i zaadoptować interfejsem z allegro, czy jest to raczej wyższa szkoła jazdy?

Każdy piszę,że da się zaadoptować vvt inpą,ale NIKT NIE CHCE NAPISAĆ JAK TO UCZYNIĆ? :shock:

never again N46
Opublikowano
wchodzisz a silnik na inpie klikasz vvt tylko na wlonczonym zaplonie masz kilka opcji do wyboru pobaw sie bo nie pamietam ktora nie boj sie nic nie popsujerz wczesniej usun wszystkie bledy bo ci nie usunie adaptacji cala filozofia a i bedziesz slyszal jak ci sie dolny i gorny skok zaworu ustawia[silniczek vvt] tyle w temacie 2min roboty pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.