Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ja także zaczynam walkę z valvetronic, objawy to nierówna praca silnika, dużo pali, brak mocy, check silnik po około przejechaniu 50-70km (po skasowaniu błędów)


29F5 CDKKAT2 - Katalysator-Konvertierung (Bank2), pierw spróbuje wymienić sondę bo ten błąd cały czas wraca.

Niestety wtyczka od VVT była mokra (bardzo długo) dlatego sypało błędami i prawdo podobnie ma uszkodzony sensor VVT, bo nic nie pomaga.

Motor VVT był wymieniany 1.5 roku temu ale obiawy była ekstremalne, nie podpalał czasem, gas bez przyczyny, palił dużo, i bez życia.


Wymieniałem sam uszczelniacze na zaworach, robiłem wszystko według książki, ale błędów z rozrządu nia mam oraz jakiś dziwnych dźwięków. ale kto wie,

Sprawdzę jeszcze okablowanie na VVT i zamówię nowy sensor, bo jest jakaś zależność pomiędzy padającym silnikiem VVT, mokrą wtyczką VVT, z tego co czytałem na forum to bmw wzywało do wymiany bo były w swoim czasie wadliwe.

Umie było dziwne to iż po wymianie uszczelniaczy olej nadal dostawał się do wtyczki na sensorze VVT, i na jednym z filmów ktoś właśnie badał ten temat i okazuje się iż sensor pęka w wewnątrz przestrzeni silnika i zalewa elektronikę sensora...

Tu jest podobne wideo >




Tu błędy które często pojawiają się i zanikają na długo, ale to chyba dotyczy mokrey wtyczka lub sensora

Error stored 2D03 02

2D02 48

29F5 E2

2D11 82

29DD 04


Mój plan ściągam górę sprawdzam ustawienia rozrządu, wymieniam sensor, sprawdzam motor, i chyba jeszcze wałka mimośrodowego na co zwrócić uwagę?

Przedtem przed katalizatorem bank2 sondę która sprawia problem i dokłada się do problemu..


Czy coś mogę jeszcze wykonać jakieś testy na ISAT(ICOM) bo nie znam tego programu dobrze.



Poz

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 tygodni później...
Opublikowano (edytowane)
Siema mam podobny problem jak wasz, a mianowicie n46b20 muli jak nie wiem. Tydzień temu miałem wymieniane koło valvatronika na wydechu bo było uszkodzone (klekotało). Został tez prawidłowo ustawiany rozrząd bo też tam coś kulało (wymienione 20 tyś km temu). Czujnik na wałku ssącym tez był wymieniany, oczywiście części oem Ale auto dalej muli adaptacje rzekomo zrobione, mechanior obstawia wydech że kat zapchany ale ja w to wątpię błąd który pojawia się to grzałka sondy. Edytowane przez sebek_wwl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polski jezyk ciezka sprawa, interpunkcja to jak budowa vvt, czarna magia....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz lepiej.

Od poczatku: Vanos to element ukladu zmiennej fazy rozrzadu, Valvetronic to system ( wiele elementow ) zmiennego wzniosu zaworow. Mechanik wymienil kolo Vanosa i ustawil rozrzad. Brak bledow i brak mocy, moze byc katalizator.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich. Kupiłem bmw z4 e85 2.0i z 2006r.autko było po kolizji z przodu. Świeciło się Eml. Podjechałem do znajomego mechanika i zczytał mi błędy. Były następujące 2A69

2A70 - niewiarygodna wartość mierzona i 2A71 - przekaźnik zwarty do b+. Auto chodziło normalnie tyle że sterowane przepustnicą i dużo paliło. Po odpięciu silniczka valvetronic pokazywało nowy błąd 2A67

Po wypięciu czujnika wałka mimośrodowego kolejny błąd. Czyli jak czytałem elementy te powinny być sprawne mimo to wyjąłem silniczek i podłączyłem go na krótko-działał. Postanowiłem sprawdzić przekaźnik ten niebieski od valvetronic. Znalazłem 2 takie same obok silnika ale do jednego nie dochodziło żadne napięcie. Co się okazało że po wypadku miałem wywalony bezpiecznik 100 amper przy akumulatorze w bagażniku i ten co sprzedał mi auto podłączył to po swojemu i jeden przewód nie miał zasilania. Po podłączeniu go miałem już zasilanie w tym przekaźnik. Mechanik wykasował błędy i zrobił mi adaptację silniczka vvt. I wtedy to zadziałał silniczek i zgasło eml. Mam nadzieję że może się wam to przydać

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie


Posiadam E46 z 2005 roku z silnikiem N46B20. Mam taki problem z tym silnikiem, że przez dłuższy czas pojawiało się bardzo dużo błędów 2a70.

Około tydzień temu zauważyłem, że coś jest inaczej. Podłączyłem po komputer i wyskoczyły błędy 2a61 i 2d0f. Silniczek valvetronica przestał całkowicie pracować.

Przy próbie testu w Inpie nie słuchać żeby silniczek się diagnozował tylko wyświetla mniej więcej taki napis - Przerwanie z powodu pracy silnika, błąd w systemie vvt, wycofanie żądania uczenia.


Kupiłem nowy silniczek VDO. Ściągnąłem plastikową pokrywę nad silniczkiem i podłączyłem nowy silnik bezpośrednio do wtyczki trzymając go w dłoni.

Miałem nadzieję, że po przekręceniu stacyjki nowy silniczek zacznie pracować. Niestety ani drgnie.

Próbowałem wykasować błąd 2a61 ale niestety nie można tego zrobić.

Co może być problemem takiej sytuacji?.


ps. Dużo czasu dzisiaj spędziłem z tym silnikiem i udało mi się zauważyć, że podczas próby adaptacji w Ista silniczek zacznie pracować przez chwilę.


Następnie zrobiłem to samo z silniczkiem starym który cały czas jest w aucie. Tu będzie tylko głos:


Wydaje mi się, że ich zachowanie może być podobne.

W Ista nie mam opcji usunięcia adaptacji. Jest tylko możliwość programowania.


Bardzo proszę o jakąś pomoc.


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.