Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Postaram się krótko opisać mój problem:

pacjent: e90 2006 n46b20

Samochód miał problemy wskoczyć w obroty po puszczaniu sprzęgła (np przy przekraczaniu progu zwalniającego jakby się dusił, albo czasem przy ruszaniu z miejsca)i spalał chyba z 11l w miescie. Wyskoczył mi check engine.

Blędy odczytane z inpy:

- 2A61 - VVT- Teaching function at stop

- 2A63 - VVT- Actuator monitoring

-2A6B - Power supply limit VVT-emergency


Prześledziłem forum i wymieniłem valvetronic VDO z bmw-oem u mechanika, który również przeprowadził adaptację. A przy okazji jakieś oringi i świece, uszczelke pod zaworami, olej filtr.

Przejeździłem dzień, samochód lepiej się zbiera na wyższych obrotach, troche inaczej pracuje, ale:

- na jałowym biegu drży,

- dławi się przy ruszaniu z miejsca/gaśnie


Po pracy podłączyłem inpe i w trakcie szukania problemu migał check engine (raz się pojawił raz zniknął) aż w końcu się zaświecił, budą zaczeło trząść a jak dodawałem gazu to do ok 1200 obr falowały obroty/dławił się/dusił itd a powyżej pracował okej.


W inpie pojawiły się zupełnie nowe błędy:

29CC - misfire detection summation error

29CD- misfire detection cylinder 1 in 1. ignition sequence


Błędy skasowałem, samochód dalej nierówno pracował i drżał na dodatek pali jeszcze więcej.


Czytając forum widziałem jak użytkownicy piszą, że mechanicy nie robią poprawnej adaptacji i mam co do tego właśnie podejrzenia. Nie wiem czy teraz cewke na 1 garze wymieniać czy co, bo wcześniej błędu nie było i nagle odrazu po wymianie vvt się pojawił. Jutro postaram się podjechać do elektromechanika, który ma lepszy komputer od mojego mechanika (jemu nawet się nie wyświetlały błędy vvt tak jak mi w inpie) i powiedział, że postara się zrobić adaptację, ale nie wie czy mu się uda. Jeżeli to nie pomoże to myślę, że wybiorę się do serwisu BMW i tam to zrobię a jak nie to może do wymiany czujnik wałka mimośrodowego???? :mad2: :mad2: :mad2:


Ktoś ma inny pomysł/ wie co może być przyczyną?

Adaptacje sie robi aby dobrze sie z tym czuc. Nie jest potrzebna, poniewaz ecu silnika robi to automatycznie przy kazdym uruchamianiu silnika. To ze auto chodzi gorzej jest dosc proste do wytlumaczenia, na rozwalonym silniczku miales silnik w trybie awaryjnym, teraz przy pracujacym vvt, ecu nie jest w limp mode tylko pracuje prawidlowo a problem jest gdzies indziej. Prawdopodobnie system vvt sie rozsypal.

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Adaptacje sie robi aby dobrze sie z tym czuc. Nie jest potrzebna, poniewaz ecu silnika robi to automatycznie przy kazdym uruchamianiu silnika. To ze auto chodzi gorzej jest dosc proste do wytlumaczenia, na rozwalonym silniczku miales silnik w trybie awaryjnym, teraz przy pracujacym vvt, ecu nie jest w limp mode tylko pracuje prawidlowo a problem jest gdzies indziej. Prawdopodobnie system vvt sie rozsypal.

 

System vvt się ”rozsypał” tzn co innymi słowami, co powiedzieć mechanikowi i jak to poskładać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak mechanikowi trzeba mowic co ma sprawdzic to nalezy jechac do takiego co ten silnik zna, inaczej nie ma to sensu. Na n46 trzeba sie znac.
Opublikowano
Byłem u znajomego elektromechanika i zrobiliśmy adaptacje valvetronic przy pomocy CDIF3. Przejechałem się troche po miescie i samochód zaczął równo przyspieszać, nie gaśnie, trzyma moc wszystko cacy, ale dalej na jałowym biegu lekko trzęsie i chyba czasem odpala nie tak jak powinien. :?: :?: nie wiem czy jest sens jechac z tym do serwisu bmw. Pozostaje chyba tylko czekac na jakies bledy
Opublikowano
A co serwis mialby z tym zrobic? Nie rozumiem?

 

Prawdopodobnie system vvt sie rozsypal.

 

Jak pisałem wcześniej: drżenie budy nastąpiło po wymianie vvt + zauważyłem że na jałowym obroty falują czasem nawet do 500 rpm spadają


Edit: samochód czasem zgaśnie przy ruszaniu z miejsca, i czasem złapie nierówności i nieprawidłową pracę przy dodawaniu gazu z niskich obrotów na 1-2 biegu. Chyba jednak umówię się do salonu BMW i wytłumaczę problem

Opublikowano

Dziś sprawdziłem inpą - 3 błędy:

29CC - misfire detection summation error

29CD - misfire detection cylinder 1 in 1

29D0 - misfire detection cylinder 4 in 3


https://imgur.com/VWtIjw7

https://imgur.com/K3r9nXH

https://imgur.com/DqJGI8r


Bardzo dziwne, że świeżo po wymianie vvt pojawiają się błędy zapłonu, ale jednak wg mnie objawy mogą sugerować o potrzebie wymiany tych cewek. Porozmawiam z mechanikiem i chyba w następnym tygodniu zdecyduję się na wymiane cewek i napiszę jak to się dalej potoczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic to nie zmieni. Strata kasy. Przeciez po odpieciu czujnika vvt, auto chodzi prawidlowo wiec jakie cewki? Juz napisałem co masz uszkodzone.
Opublikowano
Nic to nie zmieni. Strata kasy. Przeciez po odpieciu czujnika vvt, auto chodzi prawidlowo wiec jakie cewki? Juz napisałem co masz uszkodzone.

Wybacz, ale nie rozumiem. Napisałeś, że system vvt się "rozsypał" co mi nic nie mówi - podejrzewam, że chodzi Ci o to, że system nie jest przypisany do vvt. Twierdzisz, że po odpięciu czujnika vvt auto chodzi prawidłowo nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz? :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tych tematow na forum jest tak duzo iz pomylilem odpowiedzi. Wyjmij wtyczke od czujnika vvt, obok korka oleju, odpal i zobacz czy auto chodzi prawidlowo oraz czy wypadanie zaplonow ustapilo.
Opublikowano
Tych tematow na forum jest tak duzo iz pomylilem odpowiedzi. Wyjmij wtyczke od czujnika vvt, obok korka oleju, odpal i zobacz czy auto chodzi prawidlowo oraz czy wypadanie zaplonow ustapilo.

 

Błąd w inpie wykasowałem wcześniej, więc odrazu w inpie nie świeci się błąd zapłonów, musiałbym troche pojeździć. Po odłączeniu czujnika zauważyłem, że w środku był troche "naoliwiony", ale nie zalany. Samochód pracował tak samo niestabilnie z tym, że dodatkowo zaświecił się check engine, przejechałem się kawałek i wydaje mi się, że przyspieszenie na odłączonym czujniku jest słabsze. Błędy z inpy po odłączeniu czujnika:

2A59 - VVT - leading sensor

2A5B - VVT ref. sensor

Coś to oznacza czy dłużej pojeździć na odłączonym?

Mam fotki inpy i wtyku czujnika w razie potrzeby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz, zacznij od tego: poczytaj co to jest system vvt w n46. Na czym to wszystko polega. To nie jest sam silniczek. Probujesz naprawic auto o którym nie masz pojecia. Odpiecie czujnika wprowadza ecu w limp mode. Chodzi tylko o to w tym tescie czy dalej wypadaja zaplony, nic wiecej. Cala reszta objawow jest malo istotna.
Opublikowano

Posłuchaj kolegi kkx dobrze radzi.Przerabiałem vvt ,wypadanie zapłonów są spowodowane wytarcie walka mimośrodowego i dźwigienek .Jesli po wypięciu wtyczki z sensora vvt silnik pracuje równo? Masz na 100% uwalony valvetronic .Szukaj walka i dźwigienek w dobrym stanie i ogarniętego mechanika

No chyba ze serwomotor vvt ,ale z tym jest związany błąd

Nie doczytałem co wymieniałeś w vvt? Czy robiona adaptacja ?pozatym wypadanie zapłonu to:

Świece

Cewki

Wtryskiwacze

Valvetronic (wałek mimośrodowy ,dźwigienki ),ewentualnie pęknięte sprężynki

Kompresja

Pokaz screena z inpy „roughness „

Nikt nie dopuszcza do siebie myśli,ze kupił zaniedbany N46 :)

never again N46
Opublikowano (edytowane)
Sprawdzone istą. Valvetronic miał problemy z ustawieniem adaptacji (na 8 prób 1 udana), dodatkowo w ista wyświetlał się błąd czujnika położenia wałka mimośrodowego. Najprawdopodobniej albo silniczek valvetronic uszkodzony, albo czujnik położenia wałka mimośrodowego, albo wytarty wał mimośrodowy. Za 2 tygodnie oddaję samochód do mechanika, żeby to posprawdzał. Jestem już uzbrojony w czujnik położenia wałka mimośrodowego więc i tak go wymienię, być może on stoi za tym wszystkim. Jak już będzie zrobione dam znać co było głównym powodem awarii dla innych użytkowników. Edytowane przez Terapeuta
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Samochód odebrałem od mechanika. Wymienił czujnik wałka mimośrodowego + uszczelkę wokół niego, wałek cały, niestarty, a zębatka na której jest ślimak vvt również bez uszkodzeń. Sprawdziłem stary czujnik - również VDO z 2016r. Objawy nie ustąpiły, cały czas to samo - przypomnę:objawy wystąpiły po wymianie vvt.Na odpiętym czujniku wałka mimośrodowegosamochód pracował równo bez falowania, telepania itd. Mechanik się poddał.

Pomysły się skończyły

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez kolega roofii juz napisal wyzej co masz uszkodzone.
Opublikowano
Przeciez kolega roofii juz napisal wyzej co masz uszkodzone.

 

Już trochę przerobiłem temat i bardziej wszystko rozumuje. To co napisał kolega roofii zostało sprawdzone: wałek - cały; dźwigienki - całe;

Sądziłem, że skoro wymieniłem silniczek VVT a po odpięciu czujnika wałka mimośrodowego silnik pracował bez drgań i falowań to do wymiany pozostał ten właśnie czujnik :mad2:

Dodam, że po krótkiej przejażdzce wyskoczył błąd: 2A61 VVT - Teaching function at stop - dalej nie może przeprowadzić adaptacji.


Czy dobrze wnioskuję, że został mi wysłany felerny silniczek VVT i muszę teraz zamówić nowy i go wymienić + zaadaptować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki kupiłeś sliniczek? VDO Siemens? Czyli oryginał tylko bez znaczka bmw.
Opublikowano
A jaki kupiłeś sliniczek? VDO Siemens? Czyli oryginał tylko bez znaczka bmw.

Dokładnie ten


Edit: rano auto odpaliło dopiero za 3cim razem, wlaczyl sie check i silnik jest w trybie awaryjnym, ale pracuje prawidłowo. Po robocie zczytam błędy

Opublikowano

No i mamy błędy :)

2A61 - VVT Teaching function at stop

2A6B - Power supply limit VVT - emergency

2C24 - interchanged 02-sensors (ale to chyba nie ma znaczenia :?: )


i teraz nie wiem. Dzwoniłem specjalnie do sklepu w którym kupiłem ten silniczek VDO i mówili, że sprzedali tego setki jak nie 1000+ i nigdy nikt nie zareklamował silniczka. Inni sugerują, że np rozrząd się mógł przestawić np o 1 ząbek, ale trzeba to rozebrać i sprawdzić.


Xr51OYE.jpg


dJ7uwWl.jpg



Sprawdziłem jak zachowuje się samochód po odpięciu czujnika wałka mimośrodowego:


Przed:

Błąd: 2A61


Po:

Błędy: 2A61 + 2a59 (vvt leading sensor) + 2a5B (VVT ref. sensor)

Opublikowano

Silniczek przechodzi regulacje w Inpie bez błędu? Chodzi o max położenia wałka.

Inpa > silnik > activate > vvt > a później nie pamiętam. Potem możesz skasować wszystkie adaptacje.


BTW. Co to za mechanik który wymienił czujnik raczej nie za darmo a teraz rozkłada ręce.


Piny w kostce całe? Instalacja przejrzana?

Opublikowano
Silniczek przechodzi regulacje w Inpie bez błędu? Chodzi o max położenia wałka.

Inpa > silnik > activate > vvt > a później nie pamiętam. Potem możesz skasować wszystkie adaptacje.


BTW. Co to za mechanik który wymienił czujnik raczej nie za darmo a teraz rozkłada ręce.


Piny w kostce całe? Instalacja przejrzana?

 

Już to robiłem, silniczek nie przechodzi regulacji. Przy manualnej próbie zwiększenia i zmniejszania wychylenia vvt blokuje się w pewnym momencie. Piny całe.

W grudniu oddaję samochód do leo we Wrocławiu, bo u mnie nikt nie podoła. Jak się dowiem co było przyczyną to dam znać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Auto odebrałem dzisiaj z serwisu, jeździ super wszystko zostało unormowane. Dla wszystkich innych którzy mieli podobną sytuację:

okazało się, że rozrząd się przestawił + wał mimośrodowy był do wymiany, bo ktoś w przeszłości nieprawidłowo go zamontował i coś tam pękło (miał problemy z obracaniem się w jedną stronę i dlatego nie można było wykonać adaptacji vvt)

Tak więc polecam Leo, uporał się w 1 dzień z tematem :cool2: :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co od poczatku, Ja oraz Roofi pisal? VVT, to nie chciales wierzyc. Dobrze ze zrobione.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam kolegów.

Mój silnik to n46+LPG 150km w e90 z 2007 r.

W pamięci komputera mam błąd 2a59. Dotyczy on valvetronica. Auto pracuje ciut głośniej niż zwykle i jest wyraźnie ociężale, czuć brak mocy. Nie gaśnie. Check nie świeci się,

Potrzebuje porady co wymienić, czujnik wałka mimośrodowego czy silniczek nastawu wałka ? większość ludzi na forum pisała, że przyczyną tego błędu przeważnie jest umierający silniczek. Dodatkowo wrzucam screen z INPY. Na odpalonym aucie przy dodawaniu gazu VVT minehub status cały czas pokazuje zero.

Błędem sondy nie przejmujcie się, Po regulacji LPG i skasowaniu nie wraca.


https://zapodaj.net/ca869212d44ff.png.html


https://zapodaj.net/3cd6ee2a70358.png.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.