Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wchodzisz a silnik na inpie klikasz vvt tylko na wlonczonym zaplonie masz kilka opcji do wyboru pobaw sie bo nie pamietam ktora nie boj sie nic nie popsujerz wczesniej usun wszystkie bledy bo ci nie usunie adaptacji cala filozofia a i bedziesz slyszal jak ci sie dolny i gorny skok zaworu ustawia[silniczek vvt] tyle w temacie 2min roboty pozdrawiam

Dziękuję

never again N46
  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A jak mogę sprawdzić czy poprawnie działa? Bo coś mi się jeździ ja 8 zawodowym. Ile mm na jałowym ma być?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Podepnę się pod temat, mam silnik N42B18 (w e46), również valvetronic, po wymianie silniczka vvt i czujnika wału mimośrodowego, kontrolki checka i EML gasną po uruchomieniu silnika (wczesniej świeciły ciągle), jednak w komputerze dalej mam 3 błędy:

2852 rev sensor

2850 guiding sensor

2783 hot air mas

 

Po skasowaniu hot air mas zniknął, podejrzewam, że jak wrócę do domu i sprawdzę to znowu będzie (był wcześniej kasowany i się pojawił).

Wygrał ktoś z tymi błędami ?

Opublikowano
na jalowym nic nie ustawisz ja sie bawilem nic nie poprawialo sie a co taki slaby jest 129km to nie powala taki troche muli zamiast jechac ale tak ma byc chyba ze ci sie rospedza w 20 sekund do setki to trzeba czegos jeszcze szukac normalnie to 11 12 do setki sprawdz u siebie i rozumiem ze zadnych bledow nie ma
Opublikowano
sprawdz elektro zawory bo to z nich bledy wyczyscic nie zaszkodzi i czujnik temperatury zasysanego powietrz masz do czyszczenia lub do wymiany bo ci pisze ze wysoka temp masz
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
u mnie dzisiaj takowe błędy znalazłem; 2F4E, 2A70, P0430 może ktos bardziej ogarniety ode mnie moze powiedziec na co sie szykować? ;/ dodam ze jestem umowiony do mechanika nma 19 kwietnia ale mozna bedzie jakos połowe kasy zaoszczedzic i samemu zrobic
Opublikowano

2A70 CDKDIVVT- error current plausibility

2F4E CDKVFZ - vehicle speed

P0430 - Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 2

 

 

jakis czas temu miałem problem z błędem p0430 (był tylko jeden) i swiecącym checkiem na desce i ograniczonej mocy, pojawiał sie po około 200km po skasowaniu, tylko nie chciało mi sie co 200km chodzicdo auta i kasowac błąd :mad2: poprostu sie do zóltego silniczka na zegarach zacząłem przyzwyczajać. Mam teramin u mechanika na 19 kwietnia. Dzisiaj cos mnie tkneło zeby pojsc do auta i sprawdzicczy nie ma jakis innych błędów poza 'katem' no i były dwa pozostałe. dzisiaj usunąłem wszystkie i bede

bacznie obserwował kiedy i jakie powrócą.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
no i byłem u Panów "mechaników"...swierdzili ze nie ma zadnego problemu z moim samochodem :mad2: po wizycie u nich auto jakby dwa dni chodziło dobrze. wkręcało sie na obroty i czuc było "moc" :norty: :norty: lecz gdy pojawił sie check +/-400km auto juz nie jedzie, mogę wcoskac pedał do konca i jakby w ogóle nie reagowało i nie rozpędzało sie. zacząc od wymiany silnika vvt czy jakiś czujników ?
Opublikowano

prosze o pomoc bo chciałbym to na dniach ogarnąc.

 

 

 

jest jakis turtorial do tego ? czy lepoiej samemu sie za to nie zabierac ?

Opublikowano
Tak dokładnie.. Zdejmujesz plastikowa pokrywę zaworów i masz dostęp do serwomotoru
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
trzeba zmieniac uszczelke pokrywy ? była zmieniana około 40k temu i nie ma zniej wycieków. Z jakims specjalnym momentem obrotowym trzeba dokręcic sruby od pokrywy ? i czy trzeba nakładac silikon w jakis miejscach po ponownym załozrniu pojkrywy na uszczelke :)
Opublikowano
Powiem tak... Ja zmieniałem uszczelniacze przed jakimś długim weekendem a zapomniałem kupić tej uszczelki.. Pokrywę umylem myjka z dimerem więc była jak nowa i odtluszczona.. Uszczelke umylem zmywaczem do hamulcy i założyłem ją na dirko i trzyma do dziś
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Trzeba gdzieś nakładać silikon? A kolega mi może powiedzieć czy muszę z jakimś specjalnym momentem obrotowym odkręcić śruby od pokrywy zaworów?

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Trzeba gdzieś nakładać silikon? A kolega mi może powiedzieć czy muszę z jakimś specjalnym momentem obrotowym odkręcić śruby od pokrywy zaworów?

 

Pozdrawiam

Moment przy odkręcaniu jest nieistotny, przy dokręcaniu jest taki:http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/320i_n46_sal/4_tightening_torques/11__engine_(n46)/12__cylinder_head_with_cover/2_azd__cylinder_head_with_cover/

 

Uszczelnienie dodaj na półksiężycach, coś jak na tym zdjęciu: http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure_files/image066.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja też :cool2: ale pokazuję jak chce "serwisówka" ;)
Opublikowano

Nie daje się sylikonu na całą powierzchnię.

Jest ryzyko, że kawałek silikonu wyciśnięty przy skręcaniu pokrywy, wpadnie do wewnątrz silnika i zatka magistralę olejową.

Po to jest uszczelka aby uszczelniała a jak już nie daje rady, to trzeba ją wymienić.

Silikon stosuje się tam, gdzie są ostre krawędzie do uszczelnienia i tam gdzie nie ma ryzyka przedostania się farfocla do oleju - np. tak jak na fotce powyżej i to jest właściwe zastosowanie uszczelniacza.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Oczywiście, ale nikt nie mówi, żeby robić uszczelkę z silikonu. Jeśli chodzi o płaskie powierzchnie, nic nie zaszkodzi jeśli damy cienką warstwę silikonu (nie ma mowy o wypłynięciu poza uszczelkę), w celu doszczelnienia bardzo małych nierówności. Co innego, jeśli nawalimy tego silikonu, że wypływa bokami. Tak! to jest nieprawidłowe i może być szkodliwe dla silnika.

Jak znajdę zdjęcie, które zrobiłem kiedyś po odebraniu samochodu z serwisu ze specjalizacją BMW, to wstawię, aby pokazać jak serwis daje silikon. Chyba całą tubę zużyli :mad2:

Dodam jeszcze, że po ich wymianie uszczelki i nawaleniu silikonu, dalej ciekło. Prawdopodobnie dlatego, że uszkodzili samą uszczelkę, którą dokręcili momentem "na chama".

Opublikowano

Panowie mam problem, jakiś czas temu wymieniłem servomotor (silniczek) ostatnio wyskoczył mi błąd czujnika 2a5b, pojechałem kupiłem używany czujnik wałka mimośrodowego, po zamontowaniu, pokazuję teraz błąd 2a5d, czy to oznacza że czujnik jest walnięty? czy to może jakiś inny czujnik?

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Koledzy po skasowaniu wszystkich błedów i odłaczeniu servomotoru na wyłaczonym zapłonie w INPIE nie pokazuje mi żadnego błędu czy to oznacza że servomotor jest walnięty ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Do prawidłowego działania INPA musi mieć włączony zapłon.
Opublikowano
U mnie brak jakich kolwiek zmian po wymianie i adaptacji silniczka vvt. Juz nie mam pojęcia co może być problenem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.