Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

pacjent to E90 N46B20 2006r

błędy odczytane za pomocą programu INPA:

2A67 CDKDVEST WT

2A6B CDKDVPMN Power supply limit WT

 

na wyświetlaczu od navi wyświetla się błąd o uszkodzeniu silnika i redukcji mocy.

błędy nie kasują się na włączonym zapłonie...

czy ktoś miał z tym do czynienia?

Edytowane przez BorysKrystian
Tuning is not a crime it's a way of life!!
  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie do wymiany servomotor na valvetronicu. Ściągnij element wygłuszający, ten nad pokrywą zaworów, odepnij od servomotoru wtyczkę, bez zapłonu, i odczytaj błędy jeżeli nie będzie nowych to jest servomotor do wymiany. Wrzuć dokładny opis błędu, w inpie na pewno wyświetlił cały opis a nie sam skrót.
Krzysztof
Opublikowano

błąd był też po odłączeniu wtyczki, nic nowego nie doszło.

 

2A67 CDKDVEST - VVT-activation

Error counter: 2 Logistic counter: 40

 

1. Umweltsatz Mileage 163760 km Supply voltage (ub) 11.68 V based on byte storage for B_vvt in FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Status Error Overload VVT1 (stdvovrld) 8.00 Voltage Diagnostic-Port VVT- Control (uvvtdia) 1.46 V

2. Umweltsatz Mileage 163760 km Supply voltage (ub) 11.68 V based on byte storage for B_vvt in FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Status Error Overload VVT1 (stdvovrld) 8.00 Voltage Diagnostic-Port VVT- Control (uvvtdia) 1.46 V

Actuation error general Test conditions fulfilled Error present now, but not yet stored (debouncing phase) Error would cause a warning lamp to light up Diagnostic active -- Cycle flag set -- -- --

Error code: 2A 67 C8 05 00 00 02 28 3F F8 7C 01 08 4B 3F F8 7C 01 08 4B FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------

Tuning is not a crime it's a way of life!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to sobie odpowiedziałeś, servomotor do wymiany. W tych silnikach padają te servomotory i czujniki wałka mimośrodowego ale tam jest błąd 2A59.
Krzysztof
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jest dokładnie jak napisał kolega kris1973.

 

Było ostatnio u mnie takie auto z tym właśnie błędem.

 

Po wymianie servomotoru i adaptacji auto zaczęło normalnie jeździć i błędy można było wykasować :cool2:

 

http://i49.tinypic.com/2n6vrwn.jpg

Opublikowano
mialem to samo . kosztowalo mnie to 1800 zl calosc

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Opublikowano
Witam, przy jakim to przebiegu najczęściej pada,mam też ten silnik auto z 2007 r,przebieg 132 tyś
Opublikowano
roznie ,ale czytalem rozne fora zachodnie i nawet po 50 tys na gwarancji padaly . u mnie przy 90 tk

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam takie błędy u kolegi w aucie:

 

29F5 DME: Catalytic-converter conversion 2

 

2A67 DME: Valvetronic, internal fault

 

2B62 DME: Camshaft sensor, intake

 

 

Z tym, że błędy się kasują, a po jakimś czasie wracają, dość szybko.

 

Czy to też oznacza servomotor? Kolega Kris tak właśnie mi podpowiedział również winnym temacie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odepnij wtyczke od servomotoru wlacz zaplon bez odpalania silnika i zobacz czy pojawi sie nowy blad jak nie to silownik do wymiany, koszt tego badziewia ok 1000 zl wiec lepiej 3 razy sprawdzic. Wymien ten czujnik walka rozrzadu, nawet na uzywany i zobacz czy ten blad od valvetronika da sie wykasowac na stale.
Krzysztof
Opublikowano
Odepnij wtyczke od servomotoru wlacz zaplon bez odpalania silnika i zobacz czy pojawi sie nowy blad jak nie to silownik do wymiany, koszt tego badziewia ok 1000 zl wiec lepiej 3 razy sprawdzic. Wymien ten czujnik walka rozrzadu, nawet na uzywany i zobacz czy ten blad od valvetronika da sie wykasowac na stale.

 

Zrobilem tak, odpialem wtyczke, zrobilem test VVT w INPA i wsykoczyl blad. 2A67

Podpialem, wlaczylem zaplon i zrobilem to samo, ale blad juz nie wyskoczyl. Test zakonczyl sie powodzeniem.

 

Czyli czujnik tez do wymiany?

 

Dzisiaj pojawilo sie tylko -Error Code P0430 - catalyst efficiency low - bank 2

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jezeli nie wyskoczyl blad czujnika od walka to niech kolego pojezdzi i zobacz czy wroci, nic poki co nie wymieniaj, jaki masz tam przebieg ? Niestety po ok 150 tysiacach padaja servomotory i czujniki walka mimosrodowego od valvetronica wtedy zaczyna dzialac przepustnica zamiast valve... auto ma nizsze obroty moga troche falowac i zaczyna wiecej palic. Sprawdz sonde w 2 banku, zobacz jakie masz napiecie w inpie i czy sie zmienia po rozgrzaniu kata.
Krzysztof
Opublikowano

Sondy wymienione, czujniki impulsow walka tez. Przebieg 260 k km.

Zostaje jeszcze katalizator, ktory nie byl wymieniony.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie już jest zapchany, może nawet uszkodzony katalizator i pozostanie pewnie jego wymiana. U mnie delikatnie brzęczał przy odpalaniu na zimnym, miałem lekko ponad 200 tysi, ale błędów żadnych nie wywalał.
Krzysztof
Opublikowano
Dzieki za pomoc. Katalizator zamówiony nowy, więc jak tylko przyjedzie to dam znać czy problem został rozwiązany.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
naprawiles ? co bylo problemem ?

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak się robi asaptacje silniczka valvetronica?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Wyskoczył mi też błąd 2A67 Valvetronic Internal Fault i 2A6B Valvetronic Power limit, byłem w serwisie "fachowiec" sprawdził mi wszystko po kolei i powiedział że na 85% jest uszkodzony sterownik silnika i powiedział żebym sobie poszukał kogoś kto się zajmuję sterownikami żeby mi sprawdził układ sterowania nastawnikiem Valvetronica 3 i 6 Pin. Ale zrobiłem tak jak kolega kris1973 napisał odłączyłem wtyczkę od tego servomotoru i nie wyskoczył mi żaden nowy błąd później skasowałem błąd odłączyłem wtyczkę i wyskoczył mi ten sam błąd. I teraz już nie wiem co mam zrobić ? Proszę o jakieś podpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej było by mieć taki na podmiane żeby nie bulić 1000 zł ... Po czym koleś wywnioskował, że to ECU padło ? Byłeś w ASO BMW ? Adaptację starego servomotoru skasujesz np: ISTĄ.
Krzysztof
Opublikowano

Właśnie nie wiem mówił że wszystko sprawdził i jest dobre i że wina leży w sterowniku. Byłem w ASO BMW

No właśnie najlepiej by było mieć jakiś inny na podmiankę bo nowy w servisie powiedział mi 900zł

Opublikowano
jesli to ten sam bląd co ja mialem to do wymiany plus robocina adaptacja jakies uszczelki itp jakies 1800 -1900 zl :D

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Opublikowano
Dzisiaj byłem u innego mechanika podpiął komputer i stwierdził że do wymiany jest vanos. W środę jadę do elektryka żeby mi sprawdził ten sterownik silnika zobaczymy co powie
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odgrzewam temat. Mam pytanie czy problem został rozwiązany? Jeśli tak to co było problemem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.