Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Maly EDIT w temacie, wlasnie wrocilem z jazdy po miescie. Nie bylo duzych korkow ale swiatla wiadomo jak to w miescie. Przy jednostajnej jezdzie 92-93 stC przy redukcji i depnieciu do 2800 obr/min temperatura 94-95stC, przy dohamowaniu i staniu na swiatlach 90-92stC. Potem troche trasy, 100km/h jednostajnie bez szalenstwa 93-94stC... Silnik ewidentnie za cieply... Co moze byc przyczyna?

 

Pozdrawiam

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Opublikowano

Proszę o pomoc, jest to bardzo dla mnie ważne. Przegrzewanie się silnika (a uważam temperatury, w jakich pracuje mój silnik za zbyt wysokie) nie jest niczym dobrym, jest początek wiosny, gorące dni przed Nami, a ja wolałbym uniknąć poważnych awarii związanych z temperaturą silnika. Pompa wody i termostat główny zostały wymienione, odpowietrzony został cały układ, wlany nowy płyn chłodniczy, więc nie wiem w czym jest rzecz…

 

Czy niedomaganie termostatu EGR może powodować takie objawy? Może nie działa wentylator, czy taka usterka powinna być ukazywana przez DISa zawsze, czy też tylko wtedy kiedy wentylator powinien się włączyć a się nie włącza (na DISie nie mam żadnych błędów w aucie)? Pomóżcie proszę bo jestem delikatnie zmatwiony tym tematem.

 

 

Pozdrawiam,

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Opublikowano

Witam,

 

jestem nowy, czy może ktoś poprowadzić mnie jak dziecko we mgle, jak odblokowac temperature silnika, przeczytałem ten odnośnik (jak to się robi) i nie wszystko rozumiem, nie wiem czy jak wejdę w to menu to czy mogę odblokowac tylko temperature, czy wszystkie te dane, i chciałbym aby temperaura była widzoczna podczas jazdy, mam e61 z 2005 roku 3,0d z duza nawigacją,

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

jestem nowy, czy może ktoś poprowadzić mnie jak dziecko we mgle, jak odblokowac temperature silnika, przeczytałem ten odnośnik (jak to się robi) i nie wszystko rozumiem, nie wiem czy jak wejdę w to menu to czy mogę odblokowac tylko temperature, czy wszystkie te dane, i chciałbym aby temperaura była widzoczna podczas jazdy, mam e61 z 2005 roku 3,0d z duza nawigacją,

 

pozdrawiam

 

 

Ps. Zaznaczę że kod który wpisuje sie w tescie nr. 19 to suma pięciu ostatnich cyfr twojego nr. VIN.

Opublikowano

Witam,

podłączę się z informacją co do temperatury. Potwierdzam identyczne wartości:

- trasa 86-89 stopni

- miasto nawet do 98 stopni.

Oba termostaty nowe, auto regularnie serwisowane :).

Opublikowano
u mnie jest tak samo ....normalnie jest ok 92 st . C a jak stoi to mam 95 -97 st C . też mam nowe termostaty bo się nie nagrzewał zimą;
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeżeli auto się przegrzewa powodem może być termostat EGR? U mnie wymieniłem termostat główny wraz z pompą i płynem chłodzącym, jednak niestety auto osiąga zbyt wysokie temperatury... Może jakiś czujnik jest padnięty? Pomoże ktoś???

 

 

Pozdrawiam,

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie podobnie jak w poście tytułowym, sprawdzane w ostatnie upalne dni (25-27 na dworzu) miasto do 98, trasa 88-92, wentylator pracuje bezszelestnie, oba termostaty nowe - to wskazuje że to co u mnie to raczej norma...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witam panowie a kiedy powinny sie otwierać żaluzje ??

 

i u mnie wentylator dopiero sie załancza jak ma 97 stopni a tak to jest nie ruchomy wiem że mam do wymiany termostaty ponieważ auto muszę dogrzewac na ukrytym menu i regulując dmuchawą :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano

Cytuje;

 

Roleta się otwiera gdy:

•Temperatura płynu chlodniczego jest > 90°C

•Temperatura oleju w skrzyni biegów > 110°C (dotyczy automatu ja mam manual)

•Temperatura oleju silnika > 130°C

•Wiatrak chłodnicy włączony

  • 2 lata później...
Opublikowano

Sorry za odkop ale u mnie w 530d E50 rok prod 12/2005 (M57N2) po zmianie pompy i oryginalnego termostatu i wymianie plynu (wszystko oryginalne kupione w ASO) jadac ok 80km/h i troche miasta temperatura srednio wynosi 93-94 stopnie C.

Przy dluzszej jezdzie potrafi wzrosnac nawet do 97 po czym zalacza sie wiatrak na chlodnicy. Ogrzewanie w samochodzie dziala bez problemu, przelew w zbiorniku wyrownawczym tez. Warsztat, ktory wymienial pompe i glowny termostat zarzeka sie ze dobrze odpowietrzyl uklad ale nie patrzylem im na rece.

Troche sie martwie bo za 3 tygodnie bede mial trase plisko 2 tys km.

Narazie jezdze po wymianie 2 tygodnie. Wczesniej czesto nie sprawdzalem przed wymiana ale kiedy to robilem nigdy nie widzialem wiecej niz 90 stopni nawet po poprzedniej wymianie obu termostatow 3 lata temu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ponieważ temperaturę pracy silnika miałem w granicach 77C wymieniłem dwa termostaty ten od EGR i główny. Wszystkie na ori czyli BEHR. I tutaj nie wiele się poprawiło owszem przy takich temperaturach zewnętrznych jak obecnie czyli ok. 7C osiąga max. 80C. Co może być nie tak? Czujnik temperatury płynu chłodzącego?
Opublikowano
U mnie na nowych ori termostatach i nowym płynie cały czas 90-93, przy dużych prędkościach wzrasta do max 96. Sprawdź chłodnicę od ASB, tam często przycinają się zaworki.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam Panowie. Odkopuje temat bo u mnie w e61 rzecz nie spotykana ktora doprowadza mnie juz do szalu. Wymienilem wymiennik ciepla z Aso i termostat glowny z Aso i termostat egr i ten niestety ze sklepu niby behr ale logo bmw i nr. Czesci zdrapane.. Wczesniej temp. Dochodzila do 68st. I postanowilem wymienic wszystkie 3 termostaty....i niby bylo dobrze temp. Dochodzila w malym odcinku do 90stopni. Po miesiacu czasu cos znowu jest zle. Po przejechaniu 50km bardzo spokojnej jazdy ok 60-70km/h temperatura 75stopni. Wyjąlem termostat egr ten ze sklepu no i niby jest dobry bo gdy w niego dmucham jest opor powietrza ale czy to oby na pewno 100% pewnosc ??? Gdzie dalej szukac przyczyny? Nie sądze ze padl glowny termostat a tym bardziej wymiennik ciepla. Czy gdzies jeszcze moze jest cos co mozna wymienic sprawdzic? Czy moze pompa woda? Jest jakis sposob by ja sprawdzic? Pomocy
Opublikowano
Oprócz tego ze jest zamknięty przy temperaturze 20-30 stopni nie oznacza ze się nie otwiera za wcześnie przy temperaturze np 50 stopni. Sprawdź jeszcze przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać.
Opublikowano
Witam Panowie. Odkopuje temat bo u mnie w e61 rzecz nie spotykana ktora doprowadza mnie juz do szalu. Wymienilem wymiennik ciepla z Aso i termostat glowny z Aso i termostat egr i ten niestety ze sklepu niby behr ale logo bmw i nr. Czesci zdrapane.. Wczesniej temp. Dochodzila do 68st. I postanowilem wymienic wszystkie 3 termostaty....i niby bylo dobrze temp. Dochodzila w malym odcinku do 90stopni. Po miesiacu czasu cos znowu jest zle. Po przejechaniu 50km bardzo spokojnej jazdy ok 60-70km/h temperatura 75stopni. Wyjąlem termostat egr ten ze sklepu no i niby jest dobry bo gdy w niego dmucham jest opor powietrza ale czy to oby na pewno 100% pewnosc ??? Gdzie dalej szukac przyczyny? Nie sądze ze padl glowny termostat a tym bardziej wymiennik ciepla. Czy gdzies jeszcze moze jest cos co mozna wymienic sprawdzic? Czy moze pompa woda? Jest jakis sposob by ja sprawdzic? Pomocy

 

Któryś z termostatów padł.

Prosty test pozwoli Ci wyeliminować ten najdroższy , chodzi o ten przy wymienniku ciepła oleju w skrzyni.

Do niego jest dośc długi przewód zasilający , odepnij go z zatrzasków , zegnij tak by zablokować przepływ , zabezpiecz trytką.

Jak auto sie nagrzeje bez problemów ...to już wiesz że ten jest do wymiany. Tema można załatwić za około 90zł .

Jak to nie pomoże to znaczy że główny do wymiany... termostat egr otwiera się juz przy 75c. Więc on nie jest winny niedogrzania silnika .... raczej dłuższego nagrzewania.

Opublikowano

Wątpie w to ze ten wymiennik ciepla by padl oryginalny z aso za 990zl i zrobione moze 500km. Tak samo głowny, razem kupowalem i zakladalem. Jakos chodzi mi po glowie ten egr ... Wlasnie do 75/80stopni nagrzewa sie dosc szybko a do 90 tez dojdzie ale to juz trzeba dluzszej jazdy. Podam dwa przyklady. 1. Zapalilem auto zimne temp. Wskazywala 28C rozgrzalem auto na postoju do 65 i ruszylem w trase i po ok 10km doszlo do 88.

2. Za kilka godzin auto ostyglo temperatura 45C i ponownie ruszylem w trase i tututaj juz byl wiekszy problemz uzyskaniem 88C sporo dluzej musialem jezdzic by uzyskac taka temp bo jak ruszalem bylo 45 a nie 65... No chyba ze wylacze dmuchawe to dosc szybko idzie w gore temp. Mi juz brakuje pomyslow i najbardziej mam ochote kupic drugi egr

Opublikowano

To raczej nie EGR. Pomyśl , on praktycznie pełny przepływ uzyskuje przy 70C. A tobie własnie auto się nie dogrzewa od tej tem. do 90.

Co ci wymienili lub dali w aso ja nie wiem.

Ale zrób ten prosty test , bo z pewnością siedzi któryś z tych dwóch.

.... no może jeszcze czujnik temperatury.

Opublikowano
Panowie chyba znalazlem winowajcie i teraz mi pomozcie bo są dwa wyjscia. Albo padl nowy wymiennik ciepla ori z aso po 500km przejechanych albo...no i wlasnie podczas szukania przyczyny i sciskania pionowego przewodu ktory wchodzi wlasnie do wymiennika i ten zatrszask ktory wchodzi w ten kruciec plastikowy podczas ruszania zauwazylem ze kapie plyn... i wychodzi na to ze chyba musze kupic caly ten przewod bo po zrobieniu ok 20km zaczynajac od temp 45c podniosla sie tylko do 75C Gdy zacisnalem ten przewod co idzie do wymiennika od razu po 5km zrobilo sie na 86C gdy odblokowalem przewod momentalnie spadlo na 79C . Czy przez nieszczelnosc tego przewodu moze tak sie dziac ze temperatura nie chce dogrzac sie? Czy to raczej nie ma nic wspolnego i bedzie padnieta nowa chlodniczka ??
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie cz przez idrive można sprawdzić temperaturę silnika tak jak np.się sprawdza poziom oleju?

Jaka powinna być prawidłowa temperatura latem w benzynie E60 3.0 258KM z 2006 roku?

Sytuacje mam dość dziwna, ale może to normalne. Auto cały dzień stoi w garażu i na następny dzień na zimnym silniku przed odpaleniem w ukrytym menu ustawiam temperaturę i pokazuje 11 st i po odpaleniu i przejechaniu ok 3 km temperatura jest już 90 st i potem utrzymuje sie cały czas ok 99-103 st ale jak zrobię postój w pozycji P to temperatura spada do 83-85 st., czy to normalne?

Niestety poziom płynu nie mam jak sprawdzić bo pływak gdzieś zniknął :D :D :D

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam posiadam bmw e60 525i przy włączone klimatyzacji łapie temperaturę na gazie108 stopni gdy wylacze klime i włączę ciepłe powietrze bez wentylatora utrzymuje temperaturę 97 96 stopni dodam jeszcz że nie zapala się czek a przy obrotomiezu pokazuje 3 kreski czyli że w normie temperaturę sprawdzałem bez przewozowym obd z aplikacją do telefonu czy to normalne?
  • 5 lat później...
Opublikowano

ja ostatnio ,przy upałach do 35 st w cieniu, przejechałem się ot tak około 150 km z prędkością około 120-130 km/h

Temp w ukrytym menu wskazywała między 99, a 103 st C.

Po powrocie kupiłem nowe termostaty :główny i EGR. temperatura na trasie ekspresowej przy około 140 to 98 do max 100. Nigdy nie wyszło ponad 100 st C.

W warszawie w korkach niemal 100 non stop. Wentylatora nie słyszałem. Mechanik orzekł, że 98-100 dla automatu to norma i żebym nie sr@ł po nogach.

W zasadzie mam non stop 98-100 st C. no chyba,że na trasie jest "górka" i zjeżdżam niejako "na luzie" wtedy temp potrafi spaść do 94-95 st C ale to ewenement.

jakieś sugestie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.