Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie odnosnie temperatury silnika w e60 530d 2003r.

Wymienilem pompe wody, wymienilem oba termostaty i plyn chlodniczy

Przy jezdzie poza miastem temp wskazywana w ukrytym menu wynosi ok 89-91 stopni, natomiast w miescie przy dluzszych postojach temp wzrasta do ok 95 nawet 97st. podczas szybszej jazdy spada

czy jest to normalne zjawisko ?

jaka jest temperatura w waszych autach ?

byc moze w innych modelach tez takie wachania wystepuja tylko ze wkazania konwencjnalnej wskazowki (ktorej brak w e60) od temp nie sa tak dokladne jak dane pokazywane w ukrytym menu

w aucie mam fabryczne zaluzje zaslaniajace chlodnice, wiatrak jest raczej sprawny, wlacza sie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
90-92C, więcej nie ma nawet podczas wypalania DPF-a. Oba termostaty nowe. Po co zasłaniać chłodnicę? Nie mieszkamy na Syberii :) Nawet zimą auto nabiera temperatury 60-70C już po 4 kilometrach a po 7-8 kilometrach jest już optymalna i utrzymywana niezależnie od tego czy jedziesz w korkach w mieście czy w trasie.
Opublikowano

Pomysl z zaslonieniem chlodnicy to sprawa BMW, sa to fabryczne zaluzje montowane w e60 (przynajmnej w 2003r)...

czy nigdy temp. twojego auta pokazywana w ukrytym menu nie przekroczyla 92 st ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przypominam sobie, zobaczymy co będzie latem w korku ;) Przed wymianą termostatów nie dogrzewał się, bo max co udawało mi się osiągnąć to jakieś 83-85C.
Opublikowano

Kolego, temperatura trzyma sie caly czas kolo 88-90 stopni u mnie gdy samochod jedzie. Tutaj obojetne czy jade w miescie piedziesiatka lub na autostradzie 160 km/h...

 

Jak samochod stoi z zapalonym silnikiem kilka minut, temperatura rosnie ponad 90 stopni. 95-97 stopni u mnie... Termostaty mam nowe.

Opublikowano
Kolego, temperatura trzyma sie caly czas kolo 88-90 stopni u mnie gdy samochod jedzie. Tutaj obojetne czy jade w miescie piedziesiatka lub na autostradzie 160 km/h...

 

Jak samochod stoi z zapalonym silnikiem kilka minut, temperatura rosnie ponad 90 stopni. 95-97 stopni u mnie... Termostaty mam nowe.

czyli z tego co widze mamy tak samo

dziekuje wam za odpowiedzi

jesli ma ktos jeszcze jakies ciekawe obserwacje odnosnie tego tematu to chetnie je poznam, pozdrawiam

Opublikowano

temp plynu moze dochodzic w korku do tych 96/97 'C i to jest normalne.

szczegolnie przy wypalaniu dpfa zazwyczaj rosnie powyzej 95'

 

na trasie powinno byc miedzu 88-90

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
MI przy jezdzie w trasie (predkość 85-120) temp wacha sie od 89 do 91, czasami łapie 93-94(domniemam że wtedy wypala sie dpf) w korku badz na postoju potrafi skoczyć do 97 i włącza sie wentylator, Zauważyłem również że podczas mocniejszego wciskania gazu temperatura lekko spada,
Opublikowano
umnie jak codziennie jade do pracy okolo 22km(trasa) to przy spokojnej jezdzie pookazuje 81-83 tzn ze mam walniete termostaty? dodam ze dpf byl niedawno robiony w bmw w niemczech
Opublikowano
umnie jak codziennie jade do pracy okolo 22km(trasa) to przy spokojnej jezdzie pookazuje 81-83 tzn ze mam walniete termostaty? dodam ze dpf byl niedawno robiony w bmw w niemczech

A wg mnie wszystko jest OK. Normalnie łapie mi takie temperatury jak piszą koledzy wyżej, ale zauważyłem, że przy spokojnej jeździe na trasie łapie dokładnie tak jak piszesz. Masz webasto? Bo ja nie.

Opublikowano
Różnica jest i to bardzo duża. Komputer inaczej dawkuje paliwo, olej ma zbyt dużą gęstość, samochód dłużej się rozgrzewa, więcej pali. Ja przed wymianą miałem w trasie przeważnie 84-86C i pomimo to zdecydowałem się na wymianę termostatów. Obecnie po 5 miesiącach od wymiany temperatura książkowo trzyma 88-89C.
Opublikowano
tak mam webasto tzn ogrzewanie postojowe, w sobote jade w trase 700km to zalacze termometr i zobaczymy co zaobserwuje czyli jak juz sie rozgrzeje silnik to musi dojsc do 90stopni i tak utrzymywac caly czas? obojetnie czy bede jechal szybko czy wolno? 90stopni musi byc, jak jest 83 to walniete termostaty??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie przy 83C były walnięte oba termostaty. Po wymianie nie dość, że dużo szybciej się rozgrzewa (to zasługa termostatu EGR) to po rozgrzaniu utrzymuje temperaturę w okolicach 90C (+/- 2C) niezależnie od tego czy jadę po mieście czy śmigam w trasie. Podejrzewam, że teraz jak się zrobi ciepło to przy jeździe po mieście temperatura może być jeszcze wyższa (ok. 95-97C).
Opublikowano
MI przy jezdzie w trasie (predkość 85-120) temp wacha sie od 89 do 91, czasami łapie 93-94(domniemam że wtedy wypala sie dpf) w korku badz na postoju potrafi skoczyć do 97 i włącza sie wentylator, Zauważyłem również że podczas mocniejszego wciskania gazu temperatura lekko spada,

 

Cześć, czytałem Twój ostatni post (zamknięty). Może masz wywalonego dpf-a auto z dpf-em nie kopci, a do tego te dudnienie to może być objaw wywalenia bebechów dpfa.

Opublikowano

Witam

Tak się zastanawiam co u mnie może być nie tak ...

530d po chipie 280 km

Niby się dogrzewa do 90-92 stopi po przejechaniu odcinka 6-7 km gdzie temperatura na dworze wynosi 20 stopni - u Was też tyle to zajmuje ?

ale martwi mnie to że gdy temperatura na dworze jest 7-10 stopni to po przejechaniu 8-10 km dopiero tych stopni mam 75

Opublikowano

Trudno jednoznacznie powiedziec, silnik szybciej nagrzeje sie przy jezdzie miejskiej inaczej jesli poruszamy sie w terenie pozamieskim z niskimi obrotami silnika

Wydaje mi sie ze jesli auto podczas jazdy w trasie osiaga w koncu temp ok 90 stopni i ja utrzymuje to wszystko jest ok, jesli podczas jazdy temp spada np do 70, 80 to raczej termostat jest niesprawny

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podłączę się do tematu, gdyż zauważyłem u siebie dość dziwne objawy. Pół roku temu wymieniałem u siebie pompę wody z termostatem i płyn chłodniczy. Ruszyłem w trasę na majówkę, auto dogrzewa się bardzo ładnie, jednak nie wiem, dlaczego podróżując po autostradach z jednostajną prędkością (100km/h – 160km/h) nie uzyskałem ani razu wartości niższej niż 92stC? Temperatura wahała mi się cały czas między 92stC a 97stC, czasem nawet 98stC. Rozumiem, że w korkach w Warszawie przy dość dużym upale takie wartości mogą występować, ale na trasie powinno być książkowo 89-92stC… Dziwne jest też to, że jadąc 150km/h raz miałem 92stC a raz 97stC, gdy odpuściłem gaz i znowu jechałem powiedzmy 110km/h miałem 91stC…

 

Co to może oznaczać? Od razu mówię, nie wymieniałem termostatu przy EGR. A tak poza tematem, czy słyszycie jak włącza się u Was wentylator (podobno przy 95stC)? Miałem poprzednio Volvo i tam wentylator chodził jak czołg, było go słychać, tutaj nigdy go nie słyszałem, nawet nie wiem czy on działa (DIS nie pokazuje błędów, jednak nie wiem czy DIS pokaże błąd o niedziałającym wentylatorze).

 

Pomóżcie proszę, silnik dogrzewa się bardzo ładnie, szybko osiąga optymalną temperaturę, ale nie rozumiem trochę tej wysokiej temperatury… U Was w trasie jest 89-92stC a u mnie na odcinku 1000km ciągle temperatura była wyższa niż 92stC i oscylowała przy 95-96stC. Przegrzanie diesela zwłaszcza R6 nie jest niczym fajnym, wolałbym tego uniknąć…

 

Z góry dzięki!!!

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.