Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Proszę o pomoc w diagnozie. Otóż po ostatniej wymianie oleju silnik głośniej pracuje! To dla mnie dośc dziwne... Olej Castrol edge 5w30, nowe filtry, nowe termostaty. Najbardziej odczuwalne na biegu jałowym, we wnętrzu pracuje jak traktor, no może przesadziłem ale skojarzenie jaknajbardziej poprawne. Gdzie lezy przyczyna takiego stanu? Czy ktoś z nas ma jakieś pomysły?
Opublikowano
520 d lci ale 163 km, przebieg 157 tyś, spr błędy i jest jedna swieca żarowa do wymiany ale to czuję zaraz po odpaleniu, delikatnie zatrzęsie i tylko przez chwilę
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli głośniej chodzi od wymiany oleju to są dwie możliwości:

1. Kupiłeś kiepska podróbkę oleju

2.Poprzedni olej był wspomagany zagęszczaczem na sprzedaż

Opublikowano
Ani jedno, ani drugie! Sam robiłem już dwie wymiany przed tą właśnie i nigdy nie było tak jak teraz, a olej też ten sam Castrol 5w 30 i też z tego samego zródła, tzn sklepu. To nie ten trop... Prosze o jakieś inne przypuszczenia co do tego problemu. Czy możliwe ze można filtr jakoś inaczej zamontować? Wtedy też był wymieniany termostat główny, czy może przy tej wymianie coś mogło być nie tak?
Opublikowano

A kiedy najbardziej słyszalna jest ta zmiana "głosności" silnika? Tzn czy gdy maska zamknięta/otwarta/siedząc w aucie itd...

Może poprostu coś z wydechem, albo kolektorem, albo poprostu spadła osłona spod maski-izolacja?

Nie wiem jak w tych naszych silnikach realizowane jest wybieranie luzów zaworowych-hydraulicznie? Może jednak to własnie coś z olejem skoro przed wymianą było wszystko ok?

 

Ostatnio miałem przyjemność jechać 3.0 i niestety ale dwulitrówka to straszny traktor:)

Opublikowano
Wersje LCI są i tak znacznie cichsze i pracujące kulturalniej niż pre-LCI :wink: Nie ma co tu porównywać najlepszego nawet R4 do R6, bo to nie na miejscu i może wywołać kompleksy :D
Opublikowano
Najgłośniejszy jest na biegu jałowym i najbardziej to odczuwam siedząc w srodku. Izolacje , osłony ok. Może to jednak zbieg okoliczności i jakaś usterka wystąpiła w tym samym czasie co wymiana oleju? A jeśli teraz zapomnimy o wymianie i założymy, że był wymieniany wcześniej to może naprowadzi nas to na inny wątek? Mam ciągle różne przemyślenia, może to coś związane z chłodnicą spalin? To ona łączy się z kolektorem i była przecież ruszana przy okazji zamiany termostatu? Może (inny wątek - kilka tygodni temu była założona nowa dwumasa z kompletem sprzęgła) coś jest nie tak złożone i teraz się to objawia?
Opublikowano
a może po prostu rozpada ci się kolo dwu-masowe jeśli mówisz że słyszalny jest wyraźny stukot na biegu jałowym nie zauważyłeś aby biegi gorzej wchodziły ?? obstawiam że masz ręczna skrzynie a to zbiegło się po prostu z wymianą oleju
Opublikowano
Właśnie napisałem, że dwumasa i komplet sprzęgł nowiusienkie, jakieś 1200km temu... Co można spier..., zrobic zle, że mogłaby dawać takie objawy?
Opublikowano
A dwu-mas nowy czy regenerowany jeżeli nowy to jakiego producenta? znam przypadki gdzie zaraz po wymianie było dalej to samo lub głośniej i nie chodzi tu o to że mechanik coś spartolił tylko trafił ci się jakiś pechowy zestaw nowego sprzęgła
Opublikowano

moze faktycznie masz rozszczelniony wydech przy wyjsciu do EGR, no ale wtedy czylbys spaliny pod maska....

posprawdzaj wszytsko to co robiles przy aucie i najwyzej wymien olej jeszcze raz.

najlepiej to zamiesc filmik to bedzie latwiej cos zauwazyc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.